Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4203
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Мнение от zi_zi_top » 19 Авг 2016 23:01

При спрян автомобил по наклон и натиснат педал на спирачката (без да е задействана ръчната) натискаш съединителя и включваш първа предавка, след това натискаш по-силно педала на спирачката, чува се звуков сигнал и на таблото започва да мига сигналната лампа за хлъзгане - това означава, че системата НАС е задействана. Пускаш спирачката и автомобилът стои неподвижно за около 2 секунди като през това време подаваш газ и потегляш.
Страхотно е! worthy.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Мнение от penywise » 20 Авг 2016 12:51

Даже не зная дали имам книжка и къде е ;) Не съм я чел, защото предварително бях проучил и прочел всичко за колата, много преди да я купя. Така или иначе не съществува вариант, в който да ми трябва или някога да държа колата на наклон без спирачки. За това е сприрачната система, за да спира колата, все пак ;)


Аватар
slowtraveler
Мнения: 4916
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Мнение от slowtraveler » 20 Авг 2016 15:12

BOz написа: Ама да показваш 6 литра на час на място и да стъпваш върху това нещо за достоверна информация, хайде няма нужда.
Днес направих втори експеримент.... С четене директно на данните за разхода от ЕКУ-то (явно наистина иначе го умножава по броя на цилиндрите, или пък е общия поток гориво, включително върнатата нафта)....
Формата на графиката повтаря вече описаната, само дето абсолютните стойности са различни - при автомобил с включена предавка, независимо от това натиснат или не е педала на спирачката, стойността с включен климатик е 1.5л/ч.... На неутрална или Р е 1.1л/ч...
screenshot.jpg
screenshot.jpg (146.48 KiB) Преглеждано 2954 пъти
За съжаление не мога да го включа на сериозна диагностична апаратура - на Джипката апаратурата е по-специална и доста скъпа guns.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
MapokaHeTc
Мнения: 65
Регистриран на: 07 Юли 2016 21:23
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Мнение от MapokaHeTc » 23 Авг 2016 13:57

Така, да се включа и аз с ново инфо, установено по емпиричен път.

Аз съм с ръчни скорости, за разлика от далите мнение с автоматиците. При мен, при спиране (дори на равно става), когато съм натиснал спирачката до едно положение, след това ако натисна рязко до долу спирачката се чува звукова индикация (краътк звук бийп) и светва на таблото иконката с "хлъзгаща се кола", което индикира че системата за подпомагане при потегляне под наклон е включена. След това при потегляне се усеща вече осезателно разликата с включвна и не-включена система.
Та някой каза, че била автоматична, че нямала звукова/визуална сигнализация - е при мен има. И се активира ръчно, а не автоматично (все пак няма жироскоп, че да знае, че е под наклон). И те така те...
Ти са.... мене ужаваш ли ме... drunk.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4916
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Мнение от slowtraveler » 23 Авг 2016 19:54

Да, системите могат да имат вариации...
При мен си има жироскоп (или датчик ускорение), който определя дали автомобила е под наклон и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4920
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Мнение от Hursa » 23 Авг 2016 20:38

MapokaHeTc написа: Така, да се включа и аз с ново инфо, установено по емпиричен път.

Аз съм с ръчни скорости, за разлика от далите мнение с автоматиците. При мен, при спиране (дори на равно става), когато съм натиснал спирачката до едно положение, след това ако натисна рязко до долу спирачката се чува звукова индикация (краътк звук бийп) и светва на таблото иконката с "хлъзгаща се кола", което индикира че системата за подпомагане при потегляне под наклон е включена. След това при потегляне се усеща вече осезателно разликата с включвна и не-включена система.
Та някой каза, че била автоматична, че нямала звукова/визуална сигнализация - е при мен има. И се активира ръчно, а не автоматично (все пак няма жироскоп, че да знае, че е под наклон). И те така те...
И при мен е така както го описвате (само, че неусещам разлика дали е включена или не системата). Макар, че хибрида е "автоматик". Но ауриса ми е стария модел
Последно промяна от Hursa на 23 Авг 2016 20:43, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Мнение от penywise » 23 Авг 2016 20:41

Ок, днес открих топлата вода, благодарение на вас ;) Натиснах спирачката така, както никога не я бях натискал до сега! tooth.gif и о, чудо! w00t.gif Мига, светка, пищи, педала става на кокалче и всьо blush.gif

Hursa
Мнения: 4920
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Мнение от Hursa » 23 Авг 2016 20:48

Просто не се движи самопроизволно, ако е под наклон, докато не подадеш газ или не минат двете секунди smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4290
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Мнение от BOz » 23 Авг 2016 23:14

Днес премерих автомата (класически хидравличен Тойота, демек Айсин) и задържа стабилно на наклон от 15%. На 16-тия процент започва леко да изтърва и да кажем колата тръгва съвсем леко назад.
На Приуса задържането е по-леко и държи на наклон около 12%, а на по-голям започва и той да връща.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
MapokaHeTc
Мнения: 65
Регистриран на: 07 Юли 2016 21:23
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Мнение от MapokaHeTc » 24 Авг 2016 09:09

Аз го пробвах на наклон за влизане в подземен гараж, не знам като градуси колко е (8-10 метра рампа, 1 етаж денивелация), но колата не изпуска, а стои като закована за периода на "задържане" от системата.
Ти са.... мене ужаваш ли ме... drunk.gif

Аватар
BOz
Мнения: 4290
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Мнение от BOz » 24 Авг 2016 10:08

MapokaHeTc написа: Аз го пробвах на наклон за влизане в подземен гараж, не знам като градуси колко е (8-10 метра рампа, 1 етаж денивелация), но колата не изпуска, а стои като закована за периода на "задържане" от системата.
Едно уточнение, че тук не включвам класическо използване на тази система, защото реално нямам такава, а се разчита само на автомата да "държи" колата. Демек неопределено време може да си стои на място, а не 2 секунди да речем. Иначе за големи наклони да кажем спокойно си "дърпам" ръчната, която задържа колата неопределено време на едно място. И когато дам газ да потеглям, тя автоматично освобождава и пак потеглям спокойно нагоре. Ама тук говорим за ел. ръчна спирачка, която просто си има такава функция.
Но пък тук, в тази тема, не разбрах конкретно при ЦВТ-то дали кутията държи колата или спирачките. Колегата е пробвал и просто сподели, че колата тръгва назад. Ама дали тръгва след 2 секунди след като отпуснат спирачките (евентуално) или наклона е бил достатъчно голям, за да не може кутията да задържи колата, това не ми стана ясно.

п.п.
На 10 метра разстояние да имаш 2.6+ денивелация, това прави наклон от 26%, което се равнява на около 15 градуса. При такъв наклон на изкачване, то трябва да виждаш основно небето. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Мнение от Airfan » 26 Авг 2016 23:21

При моя Авенсис (CVT) спирачките не държат нищо автоматично на наклон - само кутията.
Аз лично не бих разчитал да ме държи, а и не мисля, че е полезно за самата кутия. Удобно е при потегляне, че не се иска да си толкова прецизен между отпускането на спирачката и натискането на газта.
Изображение Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4290
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Мнение от BOz » 26 Авг 2016 23:42

Airfan написа: При моя Авенсис (CVT) спирачките не държат нищо автоматично на наклон - само кутията.
Аз лично не бих разчитал да ме държи, а и не мисля, че е полезно за самата кутия. Удобно е при потегляне, че не се иска да си толкова прецизен между отпускането на спирачката и натискането на газта.
Ей това питах до сега. Просто някой да потвърди, че и при ЦВТ-то тази екстра се изпълнява от кутията, а не от спирачките. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта