Страница 2 от 6

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 12 Сеп 2016 11:26
от rovers
И аз преди около месец сипах бензин за 100 лв., т.е. напълних го почти до горе. След попиване на избилата по челото ми студена пот изчаках репатрака и закарахме колата в сервиз. Източиха горивото от резервоара и напълних дизел до горе. Добре, че не я запалих, леко се разминах.
Най-идиотското в цялата история е, че лично аз си заредих и вобще не се усетих за причината, поради която пистолета не стоеше в гърловината. Та така, придържах го, да не изпадне.

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 12 Сеп 2016 15:50
от Тинк
Да ги вземат мътните, тия лигльовци от Европейската комисия се чудят какви работи да измислят, да вземат да въведат някакъв стандарт за пистолетите за гориво. mad.gif
Примерно за дизела кръгла тръба, за бензина квадратна или обратно. Та просто да не може да вкараш пистолета в грешната дупка и да орезилиш колата. stupid.gif

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 12 Сеп 2016 20:26
от TATI
Тинк написа: Да ги вземат мътните, тия лигльовци от Европейската комисия се чудят какви работи да измислят, да вземат да въведат някакъв стандарт за пистолетите за гориво
То си има стандарти от доста години.

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 12 Сеп 2016 20:32
от nitsodar
Да си призная и аз - подобно дело сполетя и мен. Че и аз като rovers - сам си налях бензин в дизела без да се усетя. Добре,че съпругата ми ме светна, защото видяла с кой пистолет сипах гориво cool.gif Не запалих двигателя,изтеглихме колата до сервиз ,където ми източиха горивото, после напълних догоре нафта. Посъветваха ме да добавя 1 литър масло в резервоара (мисля двутактово,ако не се лъжа). Оттогава досега съм минал няколко хиляди км - няма проблеми. Хубавото е,че не си запалил колата и ти,колега ;)

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 12 Сеп 2016 22:08
от Тинк
TATI написа: То си има стандарти от доста години.
Е, как постоянно някой налива неподходящото гориво тогава? Явно не са достатъчно ефективни.
Досега не съм наливал грешното гориво, да пази Господ. Оставям тая работа на персонала на бензиностанцията. rolleyes.gif

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 16 Сеп 2016 16:07
от angelina
Не си написал колко литра бензин си сипал. Респ. дали има място да си допълниш догоре дизела и да продължиш да си караш, без да правиш нищо. Ще си разредиш бензина с достатъчно количество нафта и си готов... Нямам му нищо на дизела, че има бензин в него. Единствено, когато количеството е около 50/50, се забелязва спад в мощността, защото бензина е замислен да не се възпламенява самичък при високо налягане. Други ядове нямаш. Дори при 50/50 ще забележиш единствено, че автомобила е станал по-муден, защото самозапалването му се е нарушило. Пробвал съм ги тия хватки още преди на друг автомобил. Нито помпа ще задръстиш, нито ще блокираш нещо друго. Очистващите системи ще работят с по-малко сажди- няма да станат повече. Не си прави експерименти, за да се чувстваш спокоен, долей си достатъчно количество дизел и си готов. Чудо гомяло не е станало. Някои си сипват зимно време по 10 л на резервоар бензин, за да остава нафтата по-рядка в студеното време. /един вид добавка против замръзване/.

Ако на бензинов мотор му сипеш дизел, тогава може да има проблем, защото трудно ще се разпрашава в цилиндъра и трудно ще се запали. Процентното съотношение ще е по-малко, защото бензиновият мотор ще е по-чувствителен на запалването с искрата и разпрашаването в цилиндъра, понеже няма високо налягане за впръскването/ както при дизела/. Водата е вредна, защото е по-плътна и не се смесва с нафтата. Тя е проблем. Бензина -Не.

А от ПЪТНА ПОМОЩ- най-обичат да се вайкат и да казват, че те е сполетял малкия дявол. Добре че си ги извикал на време...

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 16 Сеп 2016 16:15
от slowtraveler
На старите дизелаци с механичните помпи нямаше проблем с бензина...
Като знаеш колко ти струва DPF, дюзи, ГНП, и каква разлика в наляганията има, НЕ БИХ си и помислял да оставя 10л бензин на цял резервоар пък камо-ли 50/50% на съвременен автомобил ....
Отново - пак на времето в тежките години бяхме наляли нафта с малко по-различни параметри на двата ни буса...
Единия - мерцедес с 'железните' редови помпи, а другия - НИСАН с роторна (май БОШ) помпа...
Мерцедеса кюфкаше, нямаше мощност, но си изгори резервоара... Нисана - изкюфка веднъж - 2700 дойче марки за нова помпа...

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 16 Сеп 2016 19:35
от nowyaris
angelina написа: Не си написал колко литра бензин си сипал. Респ. дали има място да си допълниш догоре дизела и да продължиш да си караш, без да правиш нищо. Ще си разредиш бензина с достатъчно количество нафта и си готов... Нямам му нищо на дизела, че има бензин в него. Единствено, когато количеството е около 50/50, се забелязва спад в мощността, защото бензина е замислен да не се възпламенява самичък при високо налягане. Други ядове нямаш. Дори при 50/50 ще забележиш единствено, че автомобила е станал по-муден, защото самозапалването му се е нарушило. Пробвал съм ги тия хватки още преди на друг автомобил. Нито помпа ще задръстиш, нито ще блокираш нещо друго. Очистващите системи ще работят с по-малко сажди- няма да станат повече. Не си прави експерименти, за да се чувстваш спокоен, долей си достатъчно количество дизел и си готов. Чудо гомяло не е станало. Някои си сипват зимно време по 10 л на резервоар бензин, за да остава нафтата по-рядка в студеното време. /един вид добавка против замръзване/.

Ако на бензинов мотор му сипеш дизел, тогава може да има проблем, защото трудно ще се разпрашава в цилиндъра и трудно ще се запали. Процентното съотношение ще е по-малко, защото бензиновият мотор ще е по-чувствителен на запалването с искрата и разпрашаването в цилиндъра, понеже няма високо налягане за впръскването/ както при дизела/. Водата е вредна, защото е по-плътна и не се смесва с нафтата. Тя е проблем. Бензина -Не.

А от ПЪТНА ПОМОЩ- най-обичат да се вайкат и да казват, че те е сполетял малкия дявол. Добре че си ги извикал на време...
:D :D :D

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 17 Сеп 2016 10:26
от angelina
Човека пише, че е заредил за 100лв, което е почти цялото съдържание на резервоара- с бензин. При това положение, няма да работи добре и ще се генерират много грешки за неправилна работа. Дори ако е дизел с редова помпа от 1992г, няма да е добре, защото няма какво да се самозапалва.

Не си представям ситуацията в която колата зарадена стои близо до колонката избутана, а шофьора стои на телефона, за да задава въпрос във форума. Ще кажете, той форумът е точно за това.
Не си представям също, че е още на бензиностанцията. Затова си позволих разискването.

Считам, че не би било фатално, ако не успее да източи всичко до дъно. А колко повечето е повече от по-малкото, не бих се наел сега.

П.С. Често съм свидетел, как от топла витрина много хора изпитват огромни колебания и не могат лесно да си изберат печено пилешко бутче. Със сигурност те знаят, че "умният човек се колебае, а глупака решава веднага". ВСе пак, светът е един, но всеки го вижда различен и това го прави красив.

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 17 Сеп 2016 10:50
от tora
Колега, в предното ти мнение си се объркал, бензина се пали от високо налягане доста преди да достигне стойността при която се самозапалва дизела.

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 17 Сеп 2016 17:15
от e 10
И много по-фатално е за дизелов двигател наличието на сериозно количество бензин в резервоара, отколкото за бензинов съответното наличие на нафта.

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 17 Сеп 2016 20:09
от Hursa
Мисля, че колегите tora и e 10 грешат. Бензина, който биха впръскали дюзите в дизеловия двигател, дори ако е зареден само с бензин, би бил твърде малко за да може да гори сместа дори, ако се постави свещ в цилиндъра и ако предположим че цялото количество се изпари веднага. Така да се каже, в цилиндъра, само ще „мирише” на бензин – концентрацията му ще е твърде малка за да се запали и да се получи „горене”, което си е вид верижна реакция – при тази ниска концентрация веригата ще се прекъсва. (Това не е съвсем така, при "пълен" товар - "много газ" сместа макар и бедна, може да се запали, ако се даде достатъчно време на бензина да се изпари, но при "малко газ", празен ход или дори при палене количеството впръскан дизел отнесено към количеството въздух е много малко.)
Долното са само разсъждения, може би погрешни.
Дизела е от "тежки" въглеводороди, значително по нестабилни от тези на бензина. Затова и температурата му на самозапалване е значително по ниска от тази на бензина. Колкото е по голямо цетановото му число, толкова по-бързо тези молекули се разпадат в образувалите се пари около капките впръскано гориво. Разпадайки се образуват радикали, които са много по химически активни и от тях започва реакцията на окисление – горенето. Този период на подготовка на горенето я наричат задръжка на запалването, колкото е по-високо цетановото число, толкова е по-малка тази задръжка, толкова по-спокойно и плавно изгаря горивото. Бензина обратно – цетановото му число е ниско, изисква много време за подготовка, а и повече енергия – затова се самозапалва при по висока температура. Образувалите се пари около движещите се вихрово капки впръскано гориво успяват да се разсеят преди да се образуват тези радикали – и тогава те реагирайки с кислорода, не успяват да започнат верижна реакция. Освен това, тъй като верижната молекула на бензина е по къса, образувалите се радикали сравнително бързо реагират, свързвайки кислорода около себе си и така заглушавайки допълнително реакцията. Ако се впръска смес бензин и дизел – така да се каже сумарното цетаново число на този разтвор ще бъде по ниско, молекулите дизел в парите, които се разпадат ще бъдат с по-ниска концентрация отколкото в чистия дизел. Бензина ще им пречи, а и като по интензивно изпаряващ се, ще отнема енергия от повърхността на капките пречейки на интензивното отделяне на дизелови молекули, които да подържат горенето и в техния „пламък” да изгорят и бензиновите молекули. Предполагам, че поради това, при по-голяма концентрация на бензин в дизела ще се получава нестабилно горене.
Само голи разсъждения са, знам твърде малко по темата, което за съжаление не е пречка да се опитвам да споря smile.gif
Но до колкото знам, много по фатално е сипването на дизел в бензина на бензинов двигател.

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 17 Сеп 2016 20:27
от tora
Разликата между двата типа мотори е в работното налягане в цилиндрите, като на дизела е такова, че бензина ще се самовъзпламени детонационно много много преди ГМТ... Всъщност проблема е в това, когато се обърка горивото с бензин.

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 17 Сеп 2016 20:46
от Hursa
Няма да се възпламени, първо защото няма да бъде впръскан, а и концентрацията му ще е много ниска.
Гори не течността, а сместа между гориво и въздух (кислород).
Искам да кажа - горивото ще се впръска много близо до ГМТ (протича на етапи, които още повече ще затруднят самозапалването на бензина според мен). След като се впръска му трябва време да се подготви запалването, това време за бензина е чувствително по голямо. А за да се подготви за "детонационно" изгаряне, ще му трябва още повече време - за получаване на прекиси, които допълнително поглъщат топлина (подготовката на запалването, както и изпарението също поглъща топлина и снижава предпоставките за самозапалване, но при това малко количество впръскано гориво влиянието им е слабо). Така че, към момента когато ще са минали тези "подготвителни" етапи буталото ще е изминало достатъчно от хода си на долу за да падне налягането и температурата и вече няма да има условия за самозапалване дори при "празен ход" или ако върти стартера, според мен. Това при положение, че заредим само бензин smile.gif.

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 18 Сеп 2016 17:01
от e 10
Нямам идея какво ще е изгарянето, но работи ли двигателят с такава смес, блокирането на нагнетателната помпа е гарантирано w00t.gif . Това искам да кажа в предишното си мнение.