Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 280
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 28
Местоположение: София

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Мнениеот skydiver » 19 сеп 2016 11:05

Toyota RAV4.2 1AZ-FE SOL edition
Nissan Primera GT х3

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Мнениеот Hursa » 19 сеп 2016 12:52

Нещо, кратко и специално написано за цетановото число на български не намерих. http://www.allgen.ru/press/articles/show/65 това според мен е сравнително кратко описание.
За това, че могат да се повредят механизми по горивната система на дизела поради влошеното мазане от смес на дизел и бензин съм съгласен. Тези механизми се разработват (предполагам) така, че да разчитат на мазането което им осигурява дизеловото гориво. Ако се смеси с бензин - ще се понижи вискозитета, ще се "разреди" дизела, така да се каже. Бензина се явява "добър разредител" за маслата и дори в малки количества предполагам ще снижи съществено "мазителните" способностти на дизела. В резултат, не знам кое може да пострада повече - дали нагнетателната помпа или финните детайли на дюзите в комън рейл системите.
Auris Е15 Hybrid

tora
Мнения: 308
Регистриран: 22 яну 2016 11:37
Репутация: 38
Местоположение: Ст. Загора

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Мнениеот tora » 19 сеп 2016 13:27

Дизела по принцип не маже нищо, той е много силен обезмаслител, почти колкото и газта за осветление.

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Мнениеот Hursa » 19 сеп 2016 14:18

Че не маже дизела, не съм съгласен smile.gif . Повечето горивни системи за съвременните дизели, мисля че са бош. Те (бош) имат една общодостъпна (в електронен вид) книга за дизеловите си системи (това може да не е съвсем вярно smile.gif , намерих извадки от тази книга в един руски сайт). Там на този въпрос е обърнато специално внимание.
Сигурно отстъпва значително по "мажещите" си качества на вещество определено като "масло", с това едва ли бих могъл да споря. smile.gif
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1033
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 33
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Мнениеот Airfan » 19 сеп 2016 15:46

Абе в един резервоар и 20% бензин да сложиш, нищо няма да им стане на помпата и дюзите. За да стане от толкова, то колата си е била заминала много много отдавна.
Изображение

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1028
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 28
Местоположение: Варна

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Мнениеот memorex » 19 сеп 2016 17:30

tora написа:Дизела по принцип не маже нищо, той е много силен обезмаслител, почти колкото и газта за осветление.

Аз бих казал че маже и съм повече от сигурен.Сега че новите нискосерни не магат добре също е факт както и това че тойота дизел е много чувствителен към вискозитета на горивото и този бензин би съсипал горивната система за отрицателно мреме ако поработи на такава смес.
RAV 4, 2.2 D-4D, 136 hp, none DPF

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Мнениеот Hursa » 19 сеп 2016 20:11

Сигурно за коректност трябва да се уточни, че под „дизел” – имам предвид това, което зареждаме, като дизел от бензиностанциите, вместо който можем по погрешка да заменим (заредим) с бензина който предлагат (пак там). Предполагам, че той („дизела”) отговаря (поне би трябвало:)) на някакви стандарти – да има някакви характеристики съгласно, които са проектирани дизеловите двигатели за автомобилния транспорт (за друг вид дизели, може характеристиките и стандартите да се различават - например "мажещите" качества може да не са необходими).
Какво исках да кажа, (с толкова тромави изречения smile.gif ) – преди в дизела (за автомобилите) се допускаше сравнително голямо количество сяра. Дизелът при тогавашните методи за производство е съдържал относително високо съдържание силно диполни молекули, които дават добър „мажещ” ефект - „прикрепят се” значително по добре към всяка от триещите се повърхности (именно тях бензина „отмива” от повърхностите – според мен, може би е по-точно да се каже - би им попречил да се "прикрепят"). При съвременните методи за производство, освен че се получава дизел много беден на сяра, той е беден и на такива вещества със силно полярни молекули. Поради това, за да отговаря на необходимите стандарти - да има съответните „смазващи” качества - допълнително се добавят присадки с такива качества.
(Мажещите присадки на дизела, добавя производителя, за да отговаря на стандарта. До колко качествено тези присадки могат да заменят загубените при съвременното производство мажещи съставки на „стария” дизел – не знам smile.gif.)
А иначе дизела е (доста богата) смес от сравнително „тежки” въглеводороди – наситени (10-40%), ненаситени (малко), с неразклонени и различни вариации на разклонени вериги, циклични (- циклоалкани (20-60%) и ароматни (15-30%)), кислород-съдържащи и не само(например сяра, азот, метали - малки и много малки количества) – като състава варира в зависимост от месторождението на нефта от който е получен (както и от метода на получаването му) – но осреднените му характеристики трябва (предполагам) да отговарят на някакъв стандарт в зависимост от предназначението му.
Airfan написа:Абе в един резервоар и 20% бензин да сложиш, нищо няма да им стане на помпата и дюзите. За да стане от толкова, то колата си е била заминала много много отдавна.

Любопитно е какъв процент бензин може "да заредим" без трайни проблеми в дизела. Но може би 20% е много smile.gif (ако колата е моя).
Последна промяна от Hursa на 19 сеп 2016 21:38, променено общо 2 пъти.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1028
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 28
Местоположение: Варна

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Мнениеот memorex » 19 сеп 2016 20:44

Hursa написа:Сигурно за коректност трябва да се уточни, че под „дизел” – имам предвид това, което зареждаме, като дизел от бензиностанциите, вместо който можем по погрешка да заменим (заредим) с бензина който предлагат (пак там). Предполагам, че той („дизела”) отговаря (поне би трябвало:)) на някакви стандарти – да има някакви характеристики съгласно, които са проектирани дизеловите двигатели за автомобилния транспорт (за друг вид дизели, може характеристиките и стандартите да се различават - например "мажещите" качества може да не са необходими).
Какво исках да кажа, (с толкова тромави изречения smile.gif ) – преди в дизела (за автомобилите) се допускаше сравнително голямо количество сяра. Дизелът при тогавашните методи за производство е съдържал относително високо съдържание силно диполни молекули, които дават добър „мажещ” ефект - „прикрепят се” значително по добре към всяка от триещите се повърхности (именно тях бензина „отмива” от повърхностите – според мен, може би е по-точно да се каже - би им попречил да се "прикрепят"). При съвременните методи за производство, освен че се получава дизел много беден на сяра, той е беден и на такива вещества със силно полярни молекули. Поради това, за да отговаря на необходимите стандарти - да има съответните „смазващи” качества - допълнително се добавят присадки с такива качества. А иначе дизела е (доста богата) смес от сравнително „тежки” въглеводороди – наситени (10-40%), ненаситени (малко), с неразклонени и различни вариации на разклонени вериги, циклични (- циклоалкани (20-60%) и ароматни (15-30%)), кислород-съдържащи и не само(например сяра, азот, метали - малки и много малки количества) – като състава варира в зависимост от месторождението на нефта от който е получен (както и от метода на получаването му) – но осреднените му характеристики трябва (предполагам) да отговарят на някакъв стандарт в зависимост от предназначението му.
Airfan написа:Абе в един резервоар и 20% бензин да сложиш, нищо няма да им стане на помпата и дюзите. За да стане от толкова, то колата си е била заминала много много отдавна.

Любопитно е какъв процент бензин може "да заредим" без трайни проблеми в дизела. Но може би 20% е много smile.gif (ако колата е моя).


Бих допълнил колега че не само никакъв бензин но и напротив ,добавяне на масло ,например двутактово би било по–правилно във случая.Ниско серния дизел е далеч по–скъп от този с по–голямо съдържание на сяра ,което предизвиква продавачите да го месят ,този по–евтиния с подходящите за целта "добавки" които мен лично ми вадят душата заставайки зад работещ дизелов автомобил. thumbdown.gif .Теорията отдавна не ми е слабост но признавам че твоите мнения са доста поучителни.
RAV 4, 2.2 D-4D, 136 hp, none DPF

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1033
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 33
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Мнениеот Airfan » 19 сеп 2016 22:57

Hursa написа:
Airfan написа:Абе в един резервоар и 20% бензин да сложиш, нищо няма да им стане на помпата и дюзите. За да стане от толкова, то колата си е била заминала много много отдавна.

Любопитно е какъв процент бензин може "да заредим" без трайни проблеми в дизела. Но може би 20% е много smile.gif (ако колата е моя).

Е, как да ти кажа с точност? Твърде много вживяване стана в таз тема, че човека ще се шашне излишно. Предната ми кола беше с комънрейлски дизел и разни колеги слагаха бензин в дизела, че им вървяла уж повече. Сега, 9 години по-късно още си ги карат без ядове.
Изображение

nowyaris
Мнения: 4065
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 49
Местоположение: Русе

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Мнениеот nowyaris » 20 сеп 2016 00:15

Бензин в дизел - до 15% .Отнася се само и единствено за старите редови помпи с механично задвижване.За Помпа-Дюза не знам,но тираджиите преди 5-6 години слагаха около 5% през зимата.За новите Коммон-Рейл - 0%. Искам да видя нова ел.помпа с компютърно управление и пиезо дюзи,дето ще изкарат повече от 5 минути със смес 50/50 както споменаха някои.
Всичко,което сме направили през живота си в определен момент се връща,за да ни захапе.И доброто.И лошото.
A най-важна била тревата - или си над нея,или под нея.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12550
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Мнениеот slowtraveler » 20 сеп 2016 08:49

Що бе Дидо, аз тъкмо си мислех, че тези, които разправят, че няма проблем с повечко бензин, ще предложат техен автомобил за експеримент tooth.gif ppp.gif
Според мен проблема не е точно в течността, а в това как ще изгори...
Знаете какъв е ефекта от плюеща дюза - как се случва да прогори бутало...
А в конкретния случай бензина според мен ще си детонира на всеки такт, като ефекта няма да е много различен...
При мен на дизелака разрешават 5% биогориво, и до 10% в екстремни случаи (с променен сервизен интервал)...
И то това гориво е с доста близки параметри до нафтата...
А бензин - твърдо не бих пробвал на мой автомобил... Но бих гледал сеира де spell.gif drunk.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Мнениеот BOz » 20 сеп 2016 15:42

Някои производители дори са си написали препоръка в книжката за експлоатация, че е допустимо слагането на бензин. И това за комън рейл система.
Пример:
Изображение
Малко пояснение, защото не се вижда ясно. Говорим за Мерцедес W211, препоръката е както следва:
1. При летен дизел:
- от -15 до -23 градуса - 80:20 (дизел:бензин)
- от -23 до -30 градуса - 50:50
2. При зимен дизел:
- от -25 до -30 градуса - 80:20
- от -30 до -35 - 50:50

И стига сте филмирали човека. Сипал е бензин, голяма работа. Вади колкото може, налива нафта и обратно на пътя. :whistle:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1028
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 28
Местоположение: Варна

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Мнениеот memorex » 20 сеп 2016 17:58

Boz ,сигурен ли си в това което твърдиш?Убягват ти някой много важни неща в поста .Първо за какъв е дизел говорим т.е. на коя спецификация отговаря,второ каква е температурата на горивото,трето кой е производителя на двигателя и от коя година е в производство и на кой стандарт отговаря.Да не говорим за страничните фактори които идват от местоположението на собственика на превозното средство. :whistle:
RAV 4, 2.2 D-4D, 136 hp, none DPF

Iliyа Damyanov
Мнения: 296
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 82
Местоположение: Мюнхен

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Мнениеот Iliyа Damyanov » 20 сеп 2016 18:12

BOz написа:Източник Някои производители дори са си написали препоръка в книжката за експлоатация, че е допустимо слагането на бензин. И това за комън рейл система.
Пример:
Изображение
Малко пояснение, защото не се вижда ясно. Говорим за Мерцедес W211, препоръката е както следва:
1. При летен дизел:
- от -15 до -23 градуса - 80:20 (дизел:бензин)
- от -23 до -30 градуса - 50:50
2. При зимен дизел:
- от -25 до -30 градуса - 80:20
- от -30 до -35 - 50:50

И стига сте филмирали човека. Сипал е бензин, голяма работа. Вади колкото може, налива нафта и обратно на пътя. :whistle:



Сложих ти положителна оценка защото си писал конкретно и подкрепено както трябва без да разтягаш памфлети но ще ти направя и забележка защото Дявола е в подробностите.
На предпоследната стрелкичка стрелкичка пише да не се смисат в резервоара на колата а да се смисат в отделен съд предназначен за горива.
На последната стрелкичка пише първо да се налее бензина и след това нафтата. Последното изречение не е съществено то разяснява , че след като е сипана сместа в резервоара след няколко минути при работещ двигател сместа циркулира по цялата горивна система.

ПС. Чудя се тая тема може ли да направи още три страници. tooth.gif

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Мнениеот BOz » 20 сеп 2016 18:17

Е какво не съм споменал?
Книжката е от В211 на Мерцедес, засяга ЦДИ двигателите - Е200, 220, 270, 320 ...
Дизела от тези времена до ден днешен трябва да отговаря на EN590.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта