Страница 4 от 6

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 20 Сеп 2016 21:03
от veso_hds
ПС. Чудя се тая тема може ли да направи още три страници. tooth.gif

Може,колега.Ако постоиш няколко години във форума ще се увериш,че от една муха ние тук слон правим.
П.С.Въпросът,който постави колегата предполагам е решен отдавна,така че модераторите ако обичат да прехвърлят безсмисления спор и чата в раздела за чесане на пръстите.

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 20 Сеп 2016 21:07
от Hursa
BOz написа: Някои производители дори са си написали препоръка в книжката за експлоатация, че е допустимо слагането на бензин. И това за комън рейл система.
Трябваше по рано да се включиш smile.gif

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 20 Сеп 2016 22:26
от nowyaris
To всъщност при минус 35 няма как да стане смес 50/50 , щото буци нафта ще плуват във бензина :D .
Апропо-не знак кво пише по испанските книжки , но не съветвам никой със сравнително нов Коммон-Рейл да опитва подобни смеси.
Точи се всичко от "грешката' и тогава сипваш нов дизел.Иначе дърво.
Само да питам-ако посочения в онова ръководство език е испански,в коя испаноговоряща държава има температури от минус 35 ?
И ако в Пиринеите или Андите има подобна зима кой малоумник ще се разхожда с Мерцедес по върховете?

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 20 Сеп 2016 23:39
от Hursa
Май за това слагат бензина, да не "кристализира" дизела, по скоро да снижат вискозитета (то и какво мазане, ако стане на каша). Но да не пиша повече глупости, че ще ме изритат. И с право - не предполагах, че още отговаряме на питащия - извинявам се smile.gif
Май е италиански.

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 20 Сеп 2016 23:55
от nowyaris
Може и да е.Разбирай Апенини :D .

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 21 Сеп 2016 00:47
от slowtraveler
Хм...
Ето какво пише в книжката на моя дизел... Бензин не се споменава:
fuel.jpg
fuel.jpg (294.85 KiB) Преглеждано 3152 пъти

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 21 Сеп 2016 18:27
от Toyko
Да кажа, че историята завърши щастливо , но забравих да напиша - източих за всеки случай горивото в Тойота, които естествено ми взеха 100 лв - като го направиха - поне така ми обясниха - вдигайки колата, откачайки отдолу горивопровод към резервоара и с външна помпа - източване.... Занесох им туба 10 л дизел, защото нямат право да продават и проблеми няма. Казаха ми , че ако съм бил налял 10 л на пълен резервоар можело и да няма проблеми, но разбира се 30 л е много. Скъпа поука да внимавам и гледам като зареждам до края на живота - сега вече изчаквам и служителите да видя кой маркуч дърпат преди да отида да плащам.....

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 21 Сеп 2016 20:07
от Hursa
Съжалявам, че ще упорствам smile.gif . Още повече, че колегата си е разрешил благополучно проблема.
BOz написа:Някои производители дори са си написали препоръка в книжката за експлоатация, че е допустимо слагането на бензин. И това за комън рейл система.
Пример:
Изображение
Малко пояснение, защото не се вижда ясно. Говорим за Мерцедес W211, препоръката е както следва:
1. При летен дизел:
- от -15 до -23 градуса - 80:20 (дизел:бензин)
- от -23 до -30 градуса - 50:50
2. При зимен дизел:
- от -25 до -30 градуса - 80:20
- от -30 до -35 - 50:50

И стига сте филмирали човека. Сипал е бензин, голяма работа. Вади колкото може, налива нафта и обратно на пътя. :whistle:
Реших, че тази реплика поставя точка на спора. Но май има неточност в превода.
Не е бензин, а керосин. За бензина пише "Do not refuel with petrol. Never mixdiesel with petrol. This would damage the fuel system." - в същата книжка.

страница 305

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 21 Сеп 2016 20:34
от zi_zi_top
Аз осъществявам пълен контрол на зареждането. Отварям резервоара, контролирам кой пистолет ще вземат и да не допълват резервоара след като е изключила автоматиката и лично затварям резервоара, чак след това отивам да платя. В някои случаи, когато не се появява "зареждач" си слагам еднократни ръкавици и си зареждам сам. Не ви съветвам да се доверявате на работниците на бензиностанциите (ще ви спестя мнението ми за умствените им възможности и концентрация :D ).

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 22 Сеп 2016 01:18
от BOz
Hursa написа: Реших, че тази реплика поставя точка на спора. Но май има неточност в превода.
Не е бензин, а керосин. За бензина пише "Do not refuel with petrol. Never mixdiesel with petrol. This would damage the fuel system." - в същата книжка.
... ser-manual
страница 305
От тази гледна точка няма какво да кажа.
В много от производителите в книжките си пише, че е забранено наливането на бензин.
Може би има разлика в книжките за отделните държави. Конкретно съм показал италианска книжка.
В крайна сметка пак да кажа - наливане на бензин не е проблем, стига да не е целия резервоар. Просто се точи колкото може, допълва се с дизел и това е.
Обратното е по-голям проблем.

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 08 Ное 2017 12:03
от maestro75
И аз да дам моите пет стотинки за финал: Опел АстраН 2005г, дизел 101 к.с. Преди три години една неделя отивам в В.Търново в университета за изпит. На връщане на една от бензиностанциите на Еко ми наляха 30 литра бензин100, в колата имаше 10литра дизел. Без да се усетя така изминах около 15км, като точно на влизане в Хаинбоаз колата взе да прекъсва, и спря. Отворих предния капак, двигателя направо свистеше от вдигната по-висока температура на изгаряне. Това в 13ч следобяд в неделя. Двигателя е помпа-дюза. Последва обади се на приятел. От Стара Загора дойде за два часа с една туба нафта и помпа с маркуч за източване на течности. Разглобихме задните седалки, отворихме капака на резервоара и източихме цялото гориво. Наляхме нафтата- 30 литра. Не искаше да запали, но като я дръпнахме стана. Това ни отне още общо около два часа, т.е. към 17.30ч потеглих обратно за Стара Загора. Направи ми впечатление, че двигателя работеше малко по-шумно,все едно чукаше нещо. След като се прибрах напълних я догоре отново с нафта и чукането изчена, явно имаше още бензин по системата. Това е цялата одисея. Последва посещение на бензиностанцията с касовата бележка, и изплащане на 150лева за възникналия проблем.

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 08 Ное 2017 13:33
от Двигателист
maestro75 написа: И аз да дам моите пет стотинки за финал: Опел АстраН 2005г, дизел 101 к.с. Преди три години една неделя отивам в В.Търново в университета за изпит. На връщане на една от бензиностанциите на Еко ми наляха 30 литра бензин100, в колата имаше 10литра дизел. Без да се усетя така изминах около 15км, като точно на влизане в Хаинбоаз колата взе да прекъсва, и спря. Отворих предния капак, двигателя направо свистеше от вдигната по-висока температура на изгаряне. Това в 13ч следобяд в неделя. Двигателя е помпа-дюза. Последва обади се на приятел. От Стара Загора дойде за два часа с една туба нафта и помпа с маркуч за източване на течности. Разглобихме задните седалки, отворихме капака на резервоара и източихме цялото гориво. Наляхме нафтата- 30 литра. Не искаше да запали, но като я дръпнахме стана. Това ни отне още общо около два часа, т.е. към 17.30ч потеглих обратно за Стара Загора. Направи ми впечатление, че двигателя работеше малко по-шумно,все едно чукаше нещо. След като се прибрах напълних я догоре отново с нафта и чукането изчена, явно имаше още бензин по системата. Това е цялата одисея. Последва посещение на бензиностанцията с касовата бележка, и изплащане на 150лева за възникналия проблем.
Тази Астра би трябвало е комън-рейл. По принцип опел нямат помпа-дюза горивни уредби.
Иначе в този ред на мисли - РАВ4, 2016 г, напълнен с 95 (човека сам си го е сипал), изгасна след 20 км извънградско. Източихме бензина, наляхме нафта и вече няколко месеца няма проблем tooth.gif

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 08 Ное 2017 13:52
от slowtraveler
Няма се плашите - на близък приятел и колега от университета така му излезе и прякора - Митко Дизела :)
Като млад моторджия (на дърти години - преди 4-5 години) на ОМВ Търговище си бе налял в моторетката Макс-Моушън ама нафта... И на правата към Боаза Ямахата кихнала три пъти и до там :) Сваляне на свещ и т.н. - абе много мокро и мирише на нафта :) Изливане на нафтата, отиване с другия мотор с бутилка от кОла за малко бензин... И като я запалили моторетката - обратно до ОМВ за зареждане догоре с бензин...
Абе помръщила се ямахата, ама като се попродухала се отпушила...
Обаче прякора остана :) Добре, че Митака е с чувство за хумор... Дори си е бродирал на коженото яке 'Горивото няма значение' tooth.gif worthy.gif

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 08 Ное 2017 18:21
от krasengn
zi_zi_top написа: Аз осъществявам пълен контрол на зареждането. Отварям резервоара, контролирам кой пистолет ще вземат и да не допълват резервоара след като е изключила автоматиката и лично затварям резервоара, чак след това отивам да платя.
Защо да не допълват след като спре автоматиката?

Как да се застреляш в крака или бензин в дизела

Публикувано на: 16 Ное 2017 13:02
от zi_zi_top
Защото въздушната възглавница в гърловината е много важна, на първо място за да не прелее гориво при евентуално температурно разширение, а също така и за нормалното налягане в резервоара при засмукване на горивото.