VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?

Аватар
BOz
Мнения: 4290
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?

Мнение от BOz » 25 Окт 2016 17:33

spiridoncho написа: Извода от темата е ясен.
spiridoncho написа: Причина да си измислям нереален разход няма.
Именно. За това си мисля, че просто си се заблудил. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?

Мнение от martod » 25 Окт 2016 17:56

spiridoncho написа:Принципно за дизела е характерно да качи разхода като се кара на високи обороти, но на бензин не би трябвало да е толкова драстично.
Това си е направо голяма мъдрост, :D като за тема с "бисери" .
Хората за това си вземат дизели, защото на магистралата с доста зор могат да изравнят градския разход .
Не знам за какво "задържане" при бензинките говориш, но при скорости над тези 160 км/ч. за които говорите по горе, с лекота могат и да удвоят градския разход .
spiridoncho написа: Ще дам сравнение с едно Рено 21 2000cc 120hp бензин 92-ра година. Ta това Рено нямаше лифт :) . Вървеше доволно като за старо поколение мотор. Висок въртящ момент и го карах като дизел т.е. пускаш газта и тя тръгва. На магистралата при средна скорост 150-160км/ч ми е давала разход от 7.3/100 и това не по борд а пълно пълно
Това Рено трябва да е било със сменен двигател от 2.1 турбодизел, за да дава този разход при тази скорост . smile.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?

Мнение от spiridoncho » 25 Окт 2016 23:08

Не мисля да ви убеждавам и споря защото Реното отдавна го нямам и няма как да докажа твърденията си. Ако още ставаше за каране бих се обзаложил дори.
Аз като изгоря няколко резервоара на Celica-та ще си постна данните в темата за разход. Но първо ще отида да ми калибрират скоростомера и диаметъра на гумите да ми измерят, че големи отклонения в днешно време. Ама да ви питам как най-точно се засича да не става грешка. Пълно-пълно ли да го засичам със 100-200км пробег или както си го правя пълно-лампа-пълно, че май излиза много неточен моя метод? Или най добре да зема да сипа за 20лв и да си броя чертите на горивомера. Уфффф ама то пък става сложно. Трябва да видя някак да измеря колко вода има в бензина, че ще ми се разминат много сметките. Абе не е лесно това отчитане. Грешки много стават и човек лесно се убърква.
И докато трае това, като видя разхода от 13/100 магистрално на служебната Insignia Biturbo 4х4, ще продължавам да вярвам, че дизела хич не си минава градския разход магистрално. Дааа той дизела към 4000об много икономичен, хич не е като бензина да си удвоява разхода.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4918
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?

Мнение от slowtraveler » 26 Окт 2016 00:39

Не се обзалагай - ще загубиш в случая :)
Да не те плаша, ама магистрален 13/100 съм си правил и с дизелака 4х4 (не съм го виждал никога да достига 4х.об/мин :) ), и с Маздичката 2.0 бензинка...
По каталог и двата автомобила имаха много сходен разход градско/извънградско, въпреки, че дизелака е 2.5 тона/250к.с., а маздичката бе под 1.4 тона/147к.с....
Особено над 120км/ч, разхода се увеличава в геометрична прогресия спрямо скоростта... И ако на 120км/ч ти е бил 8л/100км, то при 140 вече спокойно ще е подминал 9... А 150-160 вече ще се върти около 10...
А измерването най-точно става със статистика... Пълно-празно (лампата да светне)-пълно... И така - няколко пъти...
Ако го направиш само веднъж (измериш само един резервоар) грешката може да ти бъде и над 0.5л/100км (поне при мен се е случвало толкова)... Но при няколко зареждания, нещата се компенсират и точността се подобрява..
Защото при зареждане можеш да заредиш и 4-5 литра повече/по-малко, които за 50-60литра са 10% грешка... Докато същите тези 4-5л са грешка 1% ако направиш статистика от 500-600литра..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4290
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?

Мнение от BOz » 26 Окт 2016 14:06

spiridoncho написа: И докато трае това, като видя разхода от 13/100 магистрално на служебната Insignia Biturbo 4х4, ще продължавам да вярвам, че дизела хич не си минава градския разход магистрално. Дааа той дизела към 4000об много икономичен, хич не е като бензина да си удвоява разхода.
Тази Инсигниа при 160км/ч ще харчи нещо около 9/100. Както казах 7/100 е нормален разход за дизелов автомобил при 160км/ч и ако е с ръчна кутия и от по-икономичните модели стил Голф и подобия. Бензинките се въртят около 11-12/100.
Иначе на 4000 оборота ще я караш с 240км/ч. Ако може да ги вдигне, то теоретичния разход ще дойде около 25/100, което ще си е твърдо двойно над градския разход.
Ама като те слушам с тия обороти, все едно сравняваш бензинка и дизел на 4000 оборота и правиш заключение, че дизелите много си качвали разхода като ги караш на по-високи обороти. Нищо, че дизела на тези обороти движи с 250км/ч, а бензинката със 150км/ч. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?

Мнение от spiridoncho » 27 Окт 2016 08:52

BOz написа: Ама като те слушам с тия обороти, все едно сравняваш бензинка и дизел на 4000 оборота и правиш заключение, че дизелите много си качвали разхода като ги караш на по-високи обороти. Нищо, че дизела на тези обороти движи с 250км/ч, а бензинката със 150км/ч.
Такова нещо никъде не съм твърдял. Много ясно, че ако уеднаквим оборотите скоростта и бирата ще са други. Принципно макса на дизела е около 4500об докато на бензина е около 6000об. И тук аз имах в предвид, че дизела около максималните се обороти качва много повече разхода отколкото ще качи бензина спрямо типичният разход без значение какъв е при 120км/ч да речем. Затова и като вкараха 6-та скорост при ск. кутии на дизела му свалиха толкова оборотите, че да е икономичен. Иначе почна да се състезава с бензинките по разход на магистрала. За справка имам пежо 306 комби HDI и много добре го знам колко харчи като го напъна. Ако искам да е икономично гледам да стоя до около 3000об макс за да се закрепи 6.5-7/100, което е около 130-140, и щото няма 6-та му е трудно да вдигне 250 при 4000об :D .
Но както и да е де. Ясно е, че всеки извърта нещата както ги е разбрал и изкривява думите. Цялото ми твърдение беше, че дизела вдига много повече разход ако се доближи до максимални обороти отколкото бензина и всичко това го говорим спрямо стандартния разход на всеки един тип, а не бензин vs. diesel. Иначе да, ясно е, че дизела е доста по икономичен от бензина и в това спор няма.

П.С. Обърнахме темата на дизел или бензин и аз спирам да пиша. Всеки е свободен да мисли и вярва в каквото си иска. Аз вярвам в това което виждам и мога да пипна.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4290
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?

Мнение от BOz » 27 Окт 2016 10:42

spiridoncho написа: Цялото ми твърдение беше, че дизела вдига много повече разход ако се доближи до максимални обороти отколкото бензина
Именно и много точно съм го разбрал. И много точно съм казал, че грешиш. Нищо повече. Всеки има право да вярва в каквото си иска. Ама да кажеш, че бензинката ще ти харчи 7/100 при 160км/ч, това не е вярване а заблуда. Има малка разлика. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?

Мнение от martod » 28 Окт 2016 09:34

BOz написа: Именно и много точно съм го разбрал. И много точно съм казал, че грешиш. Нищо повече. Всеки има право да вярва в каквото си иска. Ама да кажеш, че бензинката ще ти харчи 7/100 при 160км/ч, това не е вярване а заблуда. Има малка разлика. :thumbsup:
Ти се радвай, че колегата идва от Рено форума, :D ако беше БМВ щеше да гори 5/100 и то при 180 км/ч . :)
Те двата форума точно с разхода са най известни .
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
BOz
Мнения: 4290
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?

Мнение от BOz » 28 Окт 2016 11:31

За БМВ не бих казал. Там е малко обратното. Масово казват, че им харчи колата нормалното +50%, а като излезе някой с нормален разход, постигнат този по книжка и му скачат веднага, че не е възможно. Бил съм от другата страна на масовото мнение и им показвам фактите и не вярват. Ма като ония са масово някакви дупета и знаят само газ и спирачка, то няма как да знаят светлата страна на нещата. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?

Мнение от spiridoncho » 28 Окт 2016 18:51

martod написа:
BOz написа: Именно и много точно съм го разбрал. И много точно съм казал, че грешиш. Нищо повече. Всеки има право да вярва в каквото си иска. Ама да кажеш, че бензинката ще ти харчи 7/100 при 160км/ч, това не е вярване а заблуда. Има малка разлика. :thumbsup:
Ти се радвай, че колегата идва от Рено форума, :D ако беше БМВ щеше да гори 5/100 и то при 180 км/ч . :)
Те двата форума точно с разхода са най известни .
Mmmmmm не позна колега. Бил съм в Рено форума, но идвам от Пежо форума с небезизвестната икономия на HDI-тата :whistle:, с точен разход от 7,6/100 предимно градско с избягване на убийствени задръствания. Това е засечено за 2000 изгорени литра, като съответно максималния и минималния разход на резервоар са 9,3/5,9. По отношение на Реното, без да коментирам разхода в цифри ще кажа, че щом Селиката ме изненада с разхода си, значи харчи значително повече от онова Рено дето е произведено 1992г. Както казах карал съм много коли, но друга такава която да си задържа (или както искате го наричайте) разхода не съм имал. Колкото и да съм се заблудил както казва колегата BOz , пак разликата е значителна за да ми направи впечатление. Та тая кола ми е давала веднъж максимално 11,5/100 на газ и то с конвенционална уредба. А там разликата газ/бензин е най-малко 3л. Обикновенно разхода и движеше около 10/100 на газ, а аз не съм от пестеливите шофьори. С 52 литра бутилка съм минавал най-малко около 450-470км на дълго и 400-420 градско в София. Подчертавам, че газовата бе конвенционална и разликата бензин/газ хич не е незначителна.
И в Рено форум няма да намерите някой да твърди, че Рено 21 и то с 2000сс матор да харчи 5/100 просто защото няма такава кола, но и няма да намерите такава като мойта бившата :D . За справка 1.7 мотора е доста по лаком от 2.0 мотора при напъване по магистрала и особено с товар.
А иначе като се замисля верно най-икономичната кола дето съм карал е с двигател на Рено. Това е една Дачийка 1.5дци наскоро обърната по таван от колеги :whistle: , която с един резервоар пълен до капачката минаваше между 1200-1400км смесено каране без да се жали. Държа да отбележа, че пълна до капачката по спомен събираше към 70 литра, а уж резервоара е 50. Като почнех да я пълня на бензиностанцията и имаше коли чак ме мразеха и ми се караха :D . Колегата дето взе после да я кара след мен не знам какъв разход му е давала, но понякога сменяше накладки на 7000км punk.gif . Почти съм сигурен, че такива аномалий дори в BMW форума не е имало колкото и да са им харчели колите.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?

Мнение от Iliyа Damyanov » 28 Окт 2016 22:16

Не става ясно дали имаш книжка от скоро или чудото Рено 21 е единствената кола която си карал. А тия 4000 оборота при дизел не знам как си ги представяш , може би като сочни праскови? Моите дизели с 200 на темпомат плават между 10 и 13 литра , оборотите са 3200 или малко отгоре. Изкарай си ръката през прозореза докато караш с 200 и после ще спреш да пишеш небивалици. Що се отнася до Рено 21 бъди сигурен , че има хора във форума които са карали всичките му модификации вероятно много преди да станеш водач и знаем какво лайно е в сравнетие с Мазда 626, Нисан Блубърд , Хонда Акорд или Тойота Камри произведени в същия период.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4918
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?

Мнение от slowtraveler » 29 Окт 2016 02:18

Нека бъдем реалисти, и да не преминаваме към лични нападки - колегата се надявам също да бъде реалист :)
Също сме карали Рено на газ (макар и 19), та знаем на какво е способно...
Общо взето конете си искат зоб...
Забелязал съм, че маломощния автомобил докарва някакъв разход, но мощният е изключително капризен към начина на шофиране.
Ако маломощния може да се спре в обхвата 6-10л/100км, по-мощният двигател на същият модел може да не се спре в 6-15л/100км...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?

Мнение от spiridoncho » 29 Окт 2016 12:52

Iliyа Damyanov написа: Не става ясно дали имаш книжка от скоро или чудото Рено 21 е единствената кола която си карал. А тия 4000 оборота при дизел не знам как си ги представяш , може би като сочни праскови? Моите дизели с 200 на темпомат плават между 10 и 13 литра , оборотите са 3200 или малко отгоре. Изкарай си ръката през прозореза докато караш с 200 и после ще спреш да пишеш небивалици. Що се отнася до Рено 21 бъди сигурен , че има хора във форума които са карали всичките му модификации вероятно много преди да станеш водач и знаем какво лайно е в сравнетие с Мазда 626, Нисан Блубърд , Хонда Акорд или Тойота Камри произведени в същия период.
Колега гледай сега. Аз, че идеализирам малко нещата за да изпъкнат разликите е факт. Но и не съм преувеличавал чак толкова. Нещата ги сравнявам при реални условия, но понеже става дълго за всички уточнения карам на подразбиране и стават едни спорове. Ако ще сравняваш по нов автомобил с по стар, то поне изравни оборотите и скоростите. В този случай, ще видиш, че някои автомобили може да ги караш на 4-та при същата скорост за да постигнеш същите обороти. Еми ей при такива условия ми сравнявай коли дето при 200 са на 3200об. Примерно пежото което имам не може да вдигне 200, но с лекота прави 4000об на 5-та. Та не знам защо си мислиш, че дизела не може да вдигне 4к, че и да ги поддържа известно време. Всички знаят, че по новият дизел работи с доста по ниски обороти заради 6 степенните кутии, оптимизация на предавателни числа и т.н. без да изброявам всички предимства. Затова и не са му необходими 4к об при нормално каране. То освен от принципа на работа на дизеловия мотор, икономията идва и от това, че максималната му мощност е при доста по-ниски обороти и от там възможността спокойно да ускорява на висока предавка, ако ще и 8-ма да е. Та ако ще сравняваме разходи на мотори дайте да изравним скорости и обороти, или най-малкото поне да са с почти еднакви ск. кутии.
И това с да си изкарам ръката през прозореца при 200км/ч от къде ти хрумна не разбрах. Да ми докажеш, че въздушното съпротивление е много голямо ли и ще ми качи разхода? И децата в първи клас знаят ефекта от това.
Другото абсурдно нещо което постна, е сравнението на така нареченото лайно с разни там други нелайняни автомобили. Защото нещо не схванах качество на автомобилите ли искаш да сравниш или просто разхода за който си говорим. Доказателства, че гореизброените автомобили харчат по малко от лайното имаш ли? Защото аз доказателства за кой от всички е по ляйнян нямам. Всички знаят, че поддръжката е от значение за всеки автомобил, а и в темата разисквахме разход. Ако има некачествени майстори, и най здравия автомобил ще е постоянно в бокса и собственика няма да е доволен. Заради някакви ей такива прехвалени твърдения от облъчени хора не харесвам марката VW. Защото за мен това е като приказката за голямат кошница и прехвалените ягоди. Аз на това Рено за 7г и 180к км му ремонтирах бендикс на стартер, смених четков блок на алтернатор и то профилактично, протекъл заден спирачен цилиндър и един температурен датчик. Всичко останало е било смяна на консумативи или подмяна на части прецакани от сервизчии и гумаджии заради скъсани болтове и други вандалски изпълнениея. Та не мога да кажа въобще, че колата е била зле. Да първоначално имах повече разходи по поддръжката, но това беше наследство от предния собственик. Но и никъде по горе не съм скочил да защитавам марката така както ти я опетни. Ако смятах, че Реното е the best нямаше да си купя това което ми харесва, и в случая това е Toyota. Или пък да взема да плюя пежата щото нямах късмет с моето и не спрях да му правя ремонти, но това е друга тема. Няма и да твърдя, че са много яки защото не са.
По отношение на книжката отбелязвам, че книжка имам отскоро......защото съм на 20.......на акъл tongue.gif . Казвам отскоро защото съм далече от пенсия punk.gif . По спомен, че не карам много много мисля е така. Само някъде 2008-ма чукнах 500к км зад гърба си и тогава спрях да ги броя. Абе като цяло рядко карам........малко :whistle: . А това дали Реното е единствената кола която съм карал не знам как да ти отговоря....... Аааа да сетих се, да беше прочел темата отначало.
slowtraveler написа: Общо взето конете си искат зоб...
Забелязал съм, че маломощния автомобил докарва някакъв разход, но мощният е изключително капризен към начина на шофиране.
Ако маломощния може да се спре в обхвата 6-10л/100км, по-мощният двигател на същият модел може да не се спре в 6-15л/100км...
Абсолютно съм съгласен с теб и за да бъда реалист както казваш ще уточненя. Когато съм сравнил малкия с големия мотор, то просто условията на сравнение се явяват макс-а на малкия. Иначе много ясно, че тавана на големия мотор като разход е много над този на малкия, и както си уточнил зависи и от спортния режим :D . И за да не дразня хората с "лайното", което с по-големия мотор харчи по-малко от Селиката с по малкия ще кажа, че всеки един Авенсис със мотор 1.8VVTi ще даде доста по-нисък разход от Селиката. И това не е само заради факта, че "конете си искат зоб". За разхода също и предавателното число на скоростните кутии е от значение ако ще и един и същи двигател да имаме. За справка пак ще набъркам "лайното", че нямам Авенсис. Та "лайното" при 3к об скоростта му беше някъде 120 или 130, че не помня точно. Селиката при същите обороти е точно 100км/ч.

П.С. Чудно ми е бензинов мотор, със скоростна кутия от дизелов какъв ли разход ще даде. Изключвам факта, че ще му е тегаво на мотора.
Последно промяна от spiridoncho на 29 Окт 2016 20:21, променено общо 1 път.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?

Мнение от Iliyа Damyanov » 29 Окт 2016 17:56

Имал съм две Рено 21 .... и двете постояно ми бъркаха дълбоко в джоба и за мене са проблемни коли , 94-96 ремонтите им бяха златни. Затова и горната квалификация към въпросния модел , не съм имал идея да те засегна . Явно си имал луд късмет с това 21. Единственото Рено с което съм нямал ядове и масово е всепризнато за ЧУК е Рено 19 с 1,4 на верига и от него се зарибих за колата чудо.
Селиката не е мислена за магистрален кръстосвач затова и скоростите и не са като на големите семейни кораби , но пък се радваш на динамика. Аз също още опознавам Авенсис D-CAT и доскоро мислех , че няма сила да го накара магистрално да падне под 7 но се случи чудо. В Сърбия ограничението е 120 и реших да пусна темпомата на 118 за да не отнеса някоя глоба. Резултата е 5,7 разход. В Хърватска и Словения при скорост 130 скочи с литър и горе долу тенденцията е за всеки 10 километра в повече по литър разход. Както и да е оспамихме темата петъчно.

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?

Мнение от stefo91 » 14 Ное 2016 15:45

Здравейте колеги, имам Селика с 2ZZ-GE двигател и искам да кажа, какъв е моя разход на бензин (100 октана), колата е с масло Eneos Sustina 0W50 (би трябвало да намалява малко разхода) и K&N филтър за кутия:

Градско (нормален трафик) нормално каране 10 - 10,5л/100км.
Градско (нормален трафик) динамично каране 12 - 14л/100км.
Извънградско (магистрала) постоянна скорост около 90-100 км/ч - 5,5 - 6л/100км.
Извънградско (магистрала) постоянна скорост около 120-130 км/ч - 7 - 7,5л/100км.
Извънградско (магистрала) скорост около 170-200 км/ч - 11,5 - 13л/100км.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 69 госта