Такъв вискозитетен клас би трябвало да увеличава разхода при загрял двигател - маслото е 'по-гъсто'
VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?
- slowtraveler
- Мнения: 4926
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?
Да по-гъсто е и се получава по добра компресия->по добро изгаряне и по-голяма мощност. Такава е логиката
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
- Bass_Man
- Мнения: 5557
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?
Стефо без да искам да правим какафония и безмислена дискусия не е такава логиката. Просто за да не го прочете някой и да се обърка.
По-тънките масла дават по-добра икономия и по-добър студен старт. По-гъстите дават по-добра защита. Това е в общия случай с някои изключения е така.
По-тънките масла дават по-добра икономия и по-добър студен старт. По-гъстите дават по-добра защита. Това е в общия случай с някои изключения е така.
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?
Да вмъкна и диапазона на магистрала 130-170км/ч - 10,0-11,0/100км . Така картинката е по пълна.stefo91 написа: Градско (нормален трафик) нормално каране 10 - 10,5л/100км.
Градско (нормален трафик) динамично каране 12 - 14л/100км.
Извънградско (магистрала) постоянна скорост около 90-100 км/ч - 5,5 - 6л/100км.
Извънградско (магистрала) постоянна скорост около 120-130 км/ч - 7 - 7,5л/100км.
Извънградско (магистрала) скорост около 170-200 км/ч - 11,5 - 13л/100км.
П.с. на диапазона 90-100 си постигнал много добър. че и нисък разход. Нещо май ми понатежава единия крак.
VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?
Даа беше ми трудно да карам Селиката с 90-100, но съм си правил този експеримент да видя колко максимално икономична може да бъде. Минаваха ме почти всички Голф 2, Фордове, всичко....
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?
Този разход в различните диапазони е повече от задоволителен като се има в предвид динамиката на автомобила . При мен Королата с 1.6(1ZR-FE) като изключим първият диапазон (Градско нормален трафик, нормално каране), Разходът е същият, а динамика липсва.spiridoncho написа:Да вмъкна и диапазона на магистрала 130-170км/ч - 10,0-11,0/100км . Така картинката е по пълна.stefo91 написа: Градско (нормален трафик) нормално каране 10 - 10,5л/100км.
Градско (нормален трафик) динамично каране 12 - 14л/100км.
Извънградско (магистрала) постоянна скорост около 90-100 км/ч - 5,5 - 6л/100км.
Извънградско (магистрала) постоянна скорост около 120-130 км/ч - 7 - 7,5л/100км.
Извънградско (магистрала) скорост около 170-200 км/ч - 11,5 - 13л/100км.
@spiridoncho
Това замисляне, което имаш в ускорението между 2000-3000 оборота може да е от въздух попаднал в двигателя, без да е измерен от дебитомера (“vacuum leak”). На свободен ход и в ниско обороти ще е по-осезаемо, а във високите незабележимо. Само като предположение...
П.С. Търся си притискателен диск от Селика (192к.с), Ако на някой му е останал при смяна да свирка.
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
VVTL-i висок или нормален е разхода ми на гориво?
Оказа се, че това явление при около 2000об си е нормално и се усеща само когато фирсирам на място. Нещо като преходен режим. В движение не се усеща, освен ако колата не е много студена и не я настъпя да ускорява малко по бързо. Но това последното го усещам почти на всяка бензинка ако съм я запалил току що и на вън не е 30гр. След консултация тук там се оказа, че прекалено се вталясвам и търся под вола теле . Без да искам тествах и великите "вакуми". Ако имам теч то ще получавам прекомерно обогатяване на сместа като се погледнат стойностите на short term fuel trim. Така че май там съм ок и по скоро дебитомера мери повече въздух . Благодаря за предположението и успех в търсенето на притискателен диск. Меду другото питай НиКо от форума. Може да има точно това което ти трябва. Виж му темата в раздел продава и директно му звънни, че рядко влиза във форума .