Каква японска кола да си купя? 99-05г?

hakama
Мнения: 34
Регистриран на: 30 Юни 2015 09:20
Местоположение: София

Каква японска кола да си купя? 99-05г?

Мнение от hakama » 20 Окт 2016 18:08

Каква японска кола да си купя? worthy.gif

Мина се през Almera, Meganе, Rover... Хонда Сивик 6/7 ( но отпаднаха заради твърдата возия или ниския просвет).
Astra-ta (2000г) още не съм я отписал, затова давайте съвети :)
От Хонда форума ме насочиха към Акорд последно, което вече е друг клас. Дали да мина на mid-size клас или да се придържам към compact-car класа... wacko.gif
При средния клас, четох, че били по-сложни за поддръжка, но пък комфорта е по-добър /но и повече харчат/.
Защо при по-малките коли не може да се постигне добро возене/окачване - чел съм за Рено 19 много добри неща за возията, а е в малкия клас.

Приоритети ги подреждам така:

- икономична - бензин (с опция за газ евентуално, ако правя нужните км/год)
- возия (да не усещам всяка неравностт), т.е. средна или над средна като комфорт на окачване.
- препоръчително е да има круиз контрол (и работят ли на предавки различни от 5та? примерно с 45-50км/ч в града)
- R15 (фабрични), но ако е с R14, да се вмъкне 185/60/R15 (или 185/70/R14) - съгласен
- лесна подръжка; > надеждна - да не се чупи лесно (не съм в час с ремонтите), достъпни части,

- Хечбек, малък седан, седан 4/5врати! Все пак я взимам за лична употреба (първа кола).
Edit:
Засега до 100/101к.с. предвид по-ниския данък (но трябва да се дистанцирам от големи/тежки седани)
Ориентир ~3500-4000лв.
Бюджета не е фиксиран, може да се подкачи до 4500-5000лв ако икономическо обосновано.
Ще е добре да не е с нисък просвет/клириенс, понеже ще се разхождам и по разни местенца нагоре, извън шосетата.
Edit: Да има място отзад за пасажерите (Алмерата това й беше другия недостатък).
От няколкото теми, които изчетох в този подфорум, разбрах, че на тези години е по-добре да се гледа състояние, а не марка... затова добавям евентуално Ровър 600/400 (аналог на Акорд/Сивик) , КИА, Хюндай, макар и корейски.

Toyota Corolla - за нея четох, че била по-комфортна от Сивик?!

Тази ми се вижда най-балансираната и ми харесва като дизайн (и икономична? =>90к.с.) - E12, но четох, че трябва да е след фейслифта (2003), което удря към 5к. unsure.gif
http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=3314

E11 (4/5врати) - здрава, икономична...но е доста грозновата, но с това крило заприличва на нещо :)
http://auto-database.com/image/cars-toy ... -57656.jpg
Edit: Видях, че има и прилични седани! Връща се в играта. Предполагам е японска сглобката в тези години.

Toyota Carina (T21) 1.5i (100 Hp) https://bg.autodata24.com/toyota/carina ... hp/details
Изглежда супер (напомня на духа на 90те),
И може да се намери 2000-2001г предполагам.
Edit: в двата известни сайта - не видях нито една обява след 99та... а и търся точно 100к.с. (1999-2001 примерно)


Honda Civic (6/7g4/5врати, хеч) - нисък разход (5л извънградско), VTEC... но комфорта е на заден план.
97-01 наистина ли е с clearance 100mm? ohmy.gif
Не знам, само дали 7ген, Сивик, хеч(с лоста на арматурното табло) дали не е по-висока и не лежиш в нея, като старите хечбеци?!
=====
по-скъпия (резервен) вариант:
Toyota - Avensis (до 2002 или 2002+ но хечбек)
Има и (101 Hp), която дали ако се рег-ра с KW >75kW - ще мине с ниския данък?
Тези над 110кс, са вече по 7л извънг. разход. :/
http://www.auto-data.net/bg/?f=showSubM ... eli_id=431

Honda Accord ~2001
- май отпадна, понеже си струвало да е с 2.0 мотор, което е над 150к.с. ermm.gif
Nissan Primera
----------------
Mazda 323, "3" / не срещнах много добри неща/
Mицубиши и Субаро не съм ги гледал.
Ярис, Колт, Суифт и прочие не ги гледам изобщо (и по други съображения).

-------------
Други въпроси:
- другата дилема е: над или под 100кс (100-120лв/годишно отгоре не са малко, предвид и другите такси)
=> какви са евтините/лесните начини за покачване на мощността (знам че и при хондите 90коня са не особено динамични)?

- От чужбина или от собственик в БГ? С или без газова (или е по-добре да си я монтираш след покупката)

Това така ли е?
Bass_Man написа: Относно Тойотите европейско изпълнение в периода 2000-2003г. горещо не ги препоръчвам! Нито дизелите нито бензините! Мазда и VW тези години също!
Последно промяна от hakama на 21 Окт 2016 11:05, променено общо 2 пъти.

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Каква японска кола да си купя? 99-05г?

Мнение от veso_hds » 20 Окт 2016 19:53

Майко мила,съсипа ме с тоя роман. :) Не знам кой може да ти отговори на десетките въпроси.Тук трябва супер специалист по автомобилите.
Грабвай една корола според бюджета ти да нямаш ядове. :D
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

e 10
Мнения: 676
Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
Местоположение: Ловеч
Получена  благодарност: 3 пъти

Каква японска кола да си купя? 99-05г?

Мнение от e 10 » 20 Окт 2016 20:01

Ако не те притеснява визията, Корола Е11 е твоята кола!
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш sad.gif )

Аватар
WoLF
Мнения: 2640
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 256 пъти
Получена  благодарност: 117 пъти

Каква японска кола да си купя? 99-05г?

Мнение от WoLF » 20 Окт 2016 20:44

И аз мисля королата за универсален лек ;)
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Каква японска кола да си купя? 99-05г?

Мнение от Bass_Man » 21 Окт 2016 02:39

За тези пари Корола, Карина, Авенсис до 2000г. !!! За да имаш пари за обслужване и да не тъниш нещата. Другия вариант е малко по-нов (2003 - ) Хюндай/Киа ако можеш да си харесаш някой модел.

hakama
Мнения: 34
Регистриран на: 30 Юни 2015 09:20
Местоположение: София

Каква японска кола да си купя? 99-05г?

Мнение от hakama » 21 Окт 2016 11:18

Bass_Man написа: За тези пари Корола, Карина, Авенсис до 2000г. !!! За да имаш пари за обслужване и да не тъниш нещата. Другия вариант е малко по-нов (2003 - ) Хюндай/Киа ако можеш да си харесаш някой модел.
Карина, в двата известни сайта - не видях нито една на бензин след 99та sad.gif Пишеше, че била по-добра от Авенсиса (японска сглобка...) а и е -115кг по-лека от Авенсиса.

То не бързам, предполагам, че ще избирам/търся поне 1-2 месеца. За Хюндай/Киа засега не съм гледал нищо. blush.gif
e 10 написа: Ако не те притеснява визията, Корола Е11 е твоята кола!
Видях, че има и прилични седани! Връща се в играта. Предполагам е японска сглобката в тези години.

Малко си едитнах темата, но като гледах снощи Е11 - на два от тях ми се стори, че отзад е тясно (може и да се бъркам), става дума за 4/5врати!
Важно условие е да има място за пасажерите! Иначе щях да си взема едно купе Е11 и да забравя. :whistle: (Алмерата това й беше другия недостатък освен твърдостта и отпадна). Ще се кара 90% сам, но все пак не смярам да сменям колата след 1г, като съм хвърлил още 1000лв по нея.

За начална профилактика 500-700лв доколкото разбрах ще ми трябват. Бюджета в горния пост, е само за автомобил, отделно ще заделя за профилактика, така, че да уточним че става дума само за автомобил (то и пазарлък винаги има, но...) да кажем 4500-5000лв макс обявена цена (само ако си заслужава, не ми е до гъзария, но Е12 ми харесва повече от Е11 blush.gif ).
Но ако попадна на запазена/поддържана Карина, Е11, Авенсис 1... от ~2000г за ~3000лв (и АГУ евентуално) няма какво да го мисля - преглътвам естетиката и я покарам, ще се ошлайфам и по-натам ще се целя вече към нещо по-целенасочено.

ПП: За Сивик 6/7ген, Ровър - нищо не казвате, кофтито е че не съм се качвал на нито една от набелязаните. Знам, че сивика е по-икономичната спрямо корола.

Edit\: Любопитен съм да разбера като возия различават ли се много и разход - цитираните от вас модели (Карина, Корола, Авенсис) - спрямо Сивик да кажем, която си е твърдичка (или Астра G). Седанът има ли по-добро окачване от хечебека или само ще мъкна 100+ кг (понеже са с еднакво междуосие)?

ПП2: Сега сравних в auto.data междуосието (хеч/седан 2000г) на Сивик (258-262см) и Корола (247см) ohmy.gif

PS3:
Ако можех да върна времето назад с 5-6г - щях да си взема 7ца хеч (Е10 ~95-97г), това свързвам като дизайн японската кола - красота. Но, ерген с 20-годишна кола (от този клас) - отстрани изглежда като да си взел ключовете от вашите no.gif
Единствено рядката Карина Т21 е лъч в тунела (ако заложа на естетиката), макар и седан.

ИзображениеИзображение
Последно промяна от hakama на 22 Окт 2016 16:55, променено общо 2 пъти.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Каква японска кола да си купя? 99-05г?

Мнение от Bass_Man » 21 Окт 2016 14:17

Не случайно не се намират много Карини и Короли от преди 2000г а като ги има са на цената на Ауди и БМВ при положение че са с почти никакви екстри! Дебни и взимай само запазено че има доста изтормозени, ако намериш читава бройка си заслужава. А все пак Корола е от най-продаваните модели в света не е като да няма бройки!

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Каква японска кола да си купя? 99-05г?

Мнение от PESHO OT MARS » 23 Окт 2016 18:44

Специално ме изкара от комата за да ти пиша е темата....... unsure.gif

Ама както и да е почвам подред:

1.Бенизина не е лошо нещо като вариант, като цяло по-бързо загряват и в малките кубатури и по-стари автомобили са по-пъргави. С газта стават и по-евтини от дизела. Особенно за годините за които търсиш кола.
2. Возията на Королата (Е11 визирам) е леко по-стегната от на Карина/Авенсис. Като цяло и двете си имат предимства и недостатъци. Като цяло Королата се усеща по-стегната и приятна.
3. Имай впредвид че Тойота е скъпа кола, т.е. къде малко къде повече са надценени. Имал съм достатъчно Тойоти до 2000-та година за да го твърдя това.

Бонус съвет спри да четеш скапаната аутодата24. За европейския пазар Карина се произвежда до 97-ма година включително. След което купето получава пълен рестайлинг и го кръщават Авенсис, след 2000 год модел получава минимален фейслифт и нова гама двигатели (D4-D и VVTi). Така че ми е малко старнно да се опитваш да търсиш Карина от 99-та година. Карина до 94-та се произвжда в Япония след което се произвежда в Англия до края на производството.

В ниския данък от по-старите мотори влизат 4E-FE и 4A-FE (варианта Lean Burn само!!!) както и дизелите 2С и 2С-Т.
Дали има смисъл от по-слабия мотор е всеки сам си го усеща, в Корола с 4E-FE не е бегачка но се справя за сам човек и включен климатик. Динамиката извън града има какво да се желае защото слабия мотор е компенсиран с къси предавки които правят колата шумна над 110-120 км/ч.

Предимството на Королата пред Сивика (6ген.) е предимно в никаквата шумоизолация на купето при Сивика и трагикомичния му климатик. Като разход и динамика Сивика е на порядък по-добър. Базовия 1.4i с 75/90 коня има прекрасна скоростна кутия която изстисква всичко от отлично направения мотор. Разхода е недостижим дори от по-нови коли. И да нисък е 6ген при 7ген нещата са значително по-добре но колата е доста по-тежка (изискванията за безопастност) и съответно по-скъпи части (погледни едни предни амортисьори колко струват за едната и за другата). 6Ген е доволно просторна кола във вариант 3 врати хеч, препоръчвани са въпросния 3 врати хеч и 4 врати седан те са сглабяни в Япония, 4/5 вратия хеч е английска сглобка. Препоръчителен е 1.4i 75 коня или 90 коня като 75 коньовия става за 20 мин. 90 коня а ти печелиш най-тънкия възможен данък (тоя фокус става при D14A3 и английския му вариант не го помня).

Никой коли в този диапазон нямат круиз контрол, избий си го от главата. Мазда от японките е единствената при която тази екстра все пак се среща и тук там при някой Акорд. Карина/Корола с темпомат няма (може да се добави aftermarket такъв за около 200 лева).

Ниския данък е до 74kW включително за 75kW си плащаш по другата тарифа, питай прецаканите Фиатаджии с ония мъртвец 103 коня 1.6/16v.

Когато говориш за една кола че е тясна е редно да конкретизираш ти колко си и какъв си и какво очакваш да возиш отзад. В настоящата Корола на жената (Е11) аз като седна седалката се дърпа докрай и зад мен може да седне само слабичко дете (като малкия ми син). Жена ми като кара аз мога да се сместя отзад някак си за 100-150 км.

Акорда в това отношение е най-зле, огромен отвън а вътре мисля че и Сивика е по-удобен и голям.

Карината като седна за да ми е удобно си дърпам 1-2 зъба седалката по-напред от най-задната позиция което е специфика на седалката. Отзад някой нормален 75 кг ще седи без някакъв значителен дискомфорт. Багажника на Карината е отличен като размер а във вариант седан даже бих казал че е огромен (550 литра мисля че беше).

Понеже гледам се прехласваш по Е10 имай впредвид че проблемите с корозията при Тойота са преодолени с Карина и Корола но Е11, десятката може и да те подхлъзне.

В момента имам една Корола Е11 4/5 врати хеч с 4А-FE грозна е като бременна хлебарка но е отлична кола. Купих я за 620 лева налял съм още 1000 за ремонт (каквото можеш да се сетиш съм сменил от ангренаж през спирачни дискове до съединител) и 750 за ГИ и в момента жената се утрепва да я кара вече втори месец. Само че трябва сега гуми да и купувам.

А отделно съм пуснал да продавам и старата семейна Карина. Ако те интересува тя единствената бензин автоматик комби в обявите.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

rjd
Мнения: 19
Регистриран на: 29 Дек 2015 22:56
Местоположение: Стара Загора

Каква японска кола да си купя? 99-05г?

Мнение от rjd » 24 Окт 2016 19:37

Колега, колата е като жената - въпрос на късмет. Колкото и да избираш после винаги дават скрити дефекти. Затова взимаш нещо, дето те кефи. Така и така ще си прецакан, поне да има за какво да ти завиждат дребните душици.

e 10
Мнения: 676
Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
Местоположение: Ловеч
Получена  благодарност: 3 пъти

Каква японска кола да си купя? 99-05г?

Мнение от e 10 » 24 Окт 2016 19:43

hakama написа:
Ако можех да върна времето назад с 5-6г - щях да си взема 7ца хеч (Е10 ~95-97г), това свързвам като дизайн японската кола - красота. Но, ерген с 20-годишна кола (от този клас) - отстрани изглежда като да си взел ключовете от вашите no.gif
Единствено рядката Карина Т21 е лъч в тунела (ако заложа на естетиката), макар и седан.

ИзображениеИзображение
Това, с което свързваш дизайна на японска кола, в Mobile de ако е дизел и има климатик, в добро състояние струва 3 600 евро в Германия, като предлаганите бройки са крайно ограничени. И при Корола Е10, и при Е11, дизеловите версии са двойно по-скъпи от бензиновите и вероятно има защо. Искаш икономичен автомобил - бензин плюс газифициране. Ами една дизелова Е10 или Е11 с мотор 2С ще те вози за 10 ст. на километър без инвестиции в АГУ и свързаните с нея допълнителни закачки. Осезаема разлика във вървежа спрямо малкия бензинов мотор няма.Данък 14 лв. Двигателят е чук, електрониката - минимална и надеждна. Моделите от тези години се произвеждат в Япония rolleyes.gif .
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш sad.gif )

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 174 госта