Май не е термостат?

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Maxi
Мнения: 37
Регистриран: 16 май 2015 12:56
Репутация: 0
Местоположение: София

Май не е термостат?

Мнениеот Maxi » 22 дек 2016 16:17

Колеги,
Имам следният проблем с охладителната система на колата от подписа: при загрял двигател (малко под средата на склата) на празен ход при пускане на климатроника - стрелката на охладителната система бавно пада надолу, но не стига до края, 3-4 деления. Смених термостат няма подобрение, обадих се на майстора, който го смени, той обясни, че парното ми било силно, термостатът си отварял нормално и трябва да се радвам, че имам силно парно. Антифризът е G 12 + и е при достигане на работна темп е до Full отметката, при студен двигател е 5-6 см по-надолу, радиаторът е пълен до капачката.
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби

ufer
Мнения: 253
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Май не е термостат?

Мнениеот ufer » 23 дек 2016 14:57

Нивото на антифриза трябва да е на full при студен двигател, а не при работна температура. Рано сутринта трябва да долееш до тази марка.

Maxi
Мнения: 37
Регистриран: 16 май 2015 12:56
Репутация: 0
Местоположение: София

Май не е термостат?

Мнениеот Maxi » 23 дек 2016 20:34

ок, ще долея и ще пиша после, благодаря!
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби

Потребителски аватар
TATI
Мнения: 2239
Регистриран: 02 авг 2005 11:54
Репутация: 64
Местоположение: София
Контакти:

Май не е термостат?

Мнениеот TATI » 23 дек 2016 20:57

ufer написа:Източник Нивото на антифриза трябва да е на full при студен двигател, а не при работна температура. Рано сутринта трябва да долееш до тази марка.

Нивото при студен двигател трябва да е между МИН и МАКС.
При загрял двигател не трябва да надвишава МАКС.
Не подвеждай колегата!
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

metro_d4d
Мнения: 111
Регистриран: 10 мар 2016 09:11
Репутация: 11
Местоположение: София

Май не е термостат?

Мнениеот metro_d4d » 24 дек 2016 11:51

В книжката на корола ми беше правило впечатление точно за антифриза че за бензиновите мотори пишеше да е на макс, за дизеловите между мин и макс. За студен мотор.

cuiceka
Мнения: 94
Регистриран: 08 мар 2015 08:30
Репутация: 2
Местоположение: Стара Загора

Май не е термостат?

Мнениеот cuiceka » 25 дек 2016 08:04

И при мен е на макс при студен мотор , моята е дизел,в Тойота Стара Загора я обслужвах , маслото на двигателя и спирачната течност и те са full
Avensis T25 D4D 116к.с

ufer
Мнения: 253
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Май не е термостат?

Мнениеот ufer » 26 дек 2016 19:13

TATI написа:Източник Не подвеждай колегата!


Не мисля, че го правя! Но не изключвам да има модели, които да се различават в нивата на течностите. Все пак, който се интересува, винаги би могъл да погледне в оригиналната си книжка за обслужване или ако няма такава, интернет почти винаги помага... smile.gif

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13057
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 381
Местоположение: Варна

Май не е термостат?

Мнениеот slowtraveler » 26 дек 2016 20:53

Някои автомобили имат две графи - студен и топъл двигател... МИН/МАКС на студено...
И МИН/МАКС на топло...
Винаги съм следял единствено при студен двигател антифриза да е над МИН...
Няма как при студено нивото да е точно на МАКС - антифриза е с доста голям коефициент на температурно разширение...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Оги
Мнения: 563
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 43
Местоположение: Пазарджик

Май не е термостат?

Мнениеот Оги » 26 дек 2016 20:57

Според мен също критерий за работна температура през зимата е работата на парното.
Колкото до нивото то при студен мотор трябва да е поне на мин. Или над него, а ако при някаква температура е над макс.- не се кахърета за това. На капачката има преливен канал и ако трябва излишния ще излезе. Това обаче едва ли има общо с температурата или показанието.

Maxi
Мнения: 37
Регистриран: 16 май 2015 12:56
Репутация: 0
Местоположение: София

Май не е термостат?

Мнениеот Maxi » 29 дек 2016 16:40

Колеги, благодаря за отговорите, поради грипни занимания не успях да пиша по-рано за развитието по въпроса с термостата, за което се извинявам. Преди да поставя проблемът тук, прочетох и книжката към колата, и DIY относно нивото на антифриза - обикновено се пълни до фулл марк, с цел да се следи по-лесно при евентуален теч или консумация от двигателя и не мислех, че 5-6 см антифириз разлика до фулл марк ще е свързано с колебанията на стрелката след достигане на работна темп, по скоро го посочих, като факт.
п.с. тези дни ще тествам с антифриза до фулл марк, за да видя дали има разлика, което ме съмнява, но ще пробвам.
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби

Maxi
Мнения: 37
Регистриран: 16 май 2015 12:56
Репутация: 0
Местоположение: София

Май не е термостат?

Мнениеот Maxi » 01 яну 2017 21:49

Колеги, ЧНГ и за много години!
Както писах по-горе, пробвах с доливането на антифриза до фулл марк на преливното казанче, след достигане на работна температура в продължение на около час по Околовръстното на София, 20 км, проблемът пак се прояви за 10-15 мин - с изкл. скорост, на място и пуснат климатроник - стрелката на температурата се премести с 2 деления надолу. При изкл. на климаторника, пак на място същата се вдига до работното й положение.
Темп.датчик?
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1893
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 76
Местоположение: Добрич

Май не е термостат?

Мнениеот iovkito » 01 яну 2017 23:59

Нищо ѝ няма на колата, просто не може да загрее в този студ. Другата седмица ще става - 20, тогава съвсем няма да мръдне стрелката. :thumbsup:
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Maxi
Мнения: 37
Регистриран: 16 май 2015 12:56
Репутация: 0
Местоположение: София

Май не е термостат?

Мнениеот Maxi » 02 яну 2017 15:26

Благодаря, колега за мнението, предишни години, имам я от окло 3 год. не мърдаше стрелката от средата, вероятно тази зима е по-студена :thumbsup:
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9393
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 1
Местоположение: Touge, Japan

Май не е термостат?

Мнениеот Japanese_fever » 03 яну 2017 09:38

За какво разтояние ти загравя колата до работна темп.? Ако термостата здрав не бива да ти отнема повече 2-3 км, докато загрее.
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

Maxi
Мнения: 37
Регистриран: 16 май 2015 12:56
Репутация: 0
Местоположение: София

Май не е термостат?

Мнениеот Maxi » 03 яну 2017 16:18

В Сф има доста светофари т.е. не бих могъл да определя разстоянието в км rolleyes.gif , тези дни си е хладничко:)
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта