Страница 2 от 2

Май не е термостат?

Публикувано на: 04 Яну 2017 09:57
от Japanese_fever
Няма значение дали е хладничко. Ако не е -15, -20*С колата вдига стрелката до работна темп. макс. на втория-третия километър.

Май не е термостат?

Публикувано на: 20 Яну 2018 08:42
от rpetkov
Здравейте колеги. Авенсис, Февруари 2000г (скоро имаме рожден ден :))), двигател 1.6 4a Fe, 110 коня

Стрелката за температурата не работи всеки път. Понякога става с потупване по таблото. Имам съмнения, че термостата не отваря при загрят двигател, което е много опасно. Вчера пропътувах разстоянието Дупница - София (около 70км) често при високи обороти и скорост (на места до 170-190 км/ч). Когато пристигнах в Дупница реших да проверя термостата отваря ли нормално. Горния маркуч беше врял, долния студен. Ако термостата беше отворил не трябваше ли и двете да са топли? С потупване стрелката показваше нормална работна температура (окло 90С). Парното си работеше нормално (загрява бързо по принцип), перката на двигатела също работеше. Външната темп. при която се движех варираше от +4 до -1С.

Въпроса ми е, при така описаните обстоятелства, според Вас термостата работи ли нормално? Ако не, изпекъл ли съм "нещата" в двигателя и как мога да позная? Последния работеше на съвсем нормални обороти, както обикновено. Всякакви мнения ще са ми жизнено важни и полезни.

Май не е термостат?

Публикувано на: 20 Яну 2018 09:23
от dokkito
Здравей. При такава околна температура не е нормално да включва перка , още повече при студен изходящ маркуч от радиатора.
Ако двата маркуча на радиатора са горещи и включи перка всичко е ок.

Май не е термостат?

Публикувано на: 20 Яну 2018 09:45
от e 10
Най-добре е да се ремонтира таблото и стрелката да отчита коректно - тя за това е там, а не да се гадае за температурата. Това с потупването не е добра идея - да не стане после с "пошляпване" за потупващия :) !

Май не е термостат?

Публикувано на: 22 Яну 2018 23:50
от rpetkov
dokkito написа: Здравей. При такава околна температура не е нормално да включва перка , още повече при студен изходящ маркуч от радиатора.
Ако двата маркуча на радиатора са горещи и включи перка всичко е ок.
Хмм, долния маркуч загрява само в горния край след още 70км (Дупница към София), а преди това и планинско катерене към Рила планина. А перката се включва при това положение. Явно термостата е за смяна. Добре, че е зима. Ако беше лято щеше да направи беля.Стрелката актуализира информацията със закъснение. Не е като да става само с бой. А дали е възможно самата "букса" отзад да не прави хубав контакт и за това стрелката да показва с такива затруднения темп.? Всъщност наистина, винаги съм си представял нещата така - или работи, или не. А тя моята работи винаги, ама или с бой или със заксънение :D Отворен съм за всякакви идеи как да я оправя

Май не е термостат?

Публикувано на: 23 Яну 2018 08:16
от mfandakov
Не си мисли че зимата ще те спаси при не работещ термостат!
Сменяй го защото ще береш ядове,аз бих го сменил веднага.
А това с ъс стрелката е бял кахър ,спрямо нефункциониращият термостат.

Май не е термостат?

Публикувано на: 23 Яну 2018 09:10
от rpetkov
Смяната е ясна колега. Въобще не планирам отлагане. Благодаря на всички за мненията.