Страница 2 от 4

Lean burn на газ, въпрос

Публикувано на: 01 Май 2017 11:27
от Ivanov
Момчета, развитие! Аз доволен! punk.gif.
Отворих принудително лийнбърна (с една клечка от клонче от сливово дърво) и вече до 3700 об/мин имам КОЛА! punk.gif
Имам поне 90 работещи кончета, сравнявайки с пасат 1.8 90 кс.
Като отворих въпросната еко джаджа, оборотите паднаха и пуснах съвсем малко от изпарителя. Дебита на съм пипал. Сега съм поне с 30 км/ч повече на сериозните баири и двигателят не бръмчи, а работи много плътно и басово. Разходът е непроменен.
Внимание - не правете това, ако лийнбърн двигателят ви върви ! Мисля, че моята лийнбърн система не работи.

Lean burn на газ, въпрос

Публикувано на: 12 Авг 2017 15:13
от Ivanov
Здравейте, отдавна не сме умували. Както писах, пробвах и с отворени и със затворени клапи на лийнбърна. С отворени клапи върви малко по добре, но празният ход е леко нестабилен. Замислих се относно опцията ГИ, но се съмнявам, че ще се получи. Възможно е да монтирам газовите инжектори в тръбите на входния колектор и да отворя принудително всички клапи, но пък при всяка двойка клапани единият канал е спираловиден с допълнителна гърбичка за завихряне, а другият канал (който е само за въздух) е абсолютно прав - значи в горивната камера ще постъпва един бърз поток и един бавен, с по - едри капчици газ.... и тогава се получава нещо от рода на бой на негри в тъмна нощ ... Засега съм затворил лийнбърна и разчитам само на 4 - те завихрящи канала, плочката ми е 32 мм вътрешен диаметър, точно преди дросела е и набира грамотно до 3500 оборота, а после повече бръмчи. Газта е настроена от газаджия.
Дайте идеи какво да приложа, за да се увеличи диапазонът на мощност?

Lean burn на газ, въпрос

Публикувано на: 03 Авг 2018 06:42
от Ivanov
Здравейте, имам един въпрос към който се е срещал с това нещо: като откача плюса на акумулатора и го върна после, оборотите застават на 1000 и ми свети чека, и съответно съм много доволен. След 10 км каране чека гасне и оборотите падат на 750, и почва да тресе двигателчето... Просто не знам какво става???
И още нещо относно предварението:Вярно ли е това, което пишат братушките, че като въртиш дистрибуторната капачка, даваш предварение само на празния ход, а от тук натам динамичното предварение се определя от датчиците и компа?

Lean burn на газ, въпрос

Публикувано на: 03 Авг 2018 09:18
от max-2
С въртене на дистрибутора променяш базовия градус на предварението, от който се правят промените от компютъра. Така реално променяш градуса във всички режими на работа на двигателя.

Lean burn на газ, въпрос

Публикувано на: 03 Авг 2018 09:37
от Ivanov
max-2 написа: 03 Авг 2018 09:18 С въртене на дистрибутора променяш базовия градус на предварението, от който се правят промените от компютъра. Така реално променяш градуса във всички режими на работа на двигателя.
Но детонационния датчик после ти прецаква настройката. Не е ли така?

Lean burn на газ, въпрос

Публикувано на: 03 Авг 2018 10:27
от max-2
Мисля, че на този не толкова сгъстен двигател рядко се стига до детонации, особено на газ с правилна смес.

Lean burn на газ, въпрос

Публикувано на: 03 Авг 2018 20:02
от Ivanov
Чета за Combustion Pressure Sensor (мери налягането в цилиндъра), който е забит в първи цилиндър, точно под горното ангренажно колело. Той контролирал устойчивата работа на двигателя в lean burn режим - предварение и обогатяване (обедняване) на сместа. Във форумите пишат, че симптомите са нестабилни обороти. Става ми все по - интересно. Някой знае ли нещо по въпроса за тази екстра и симптомите на нефункционирането й?

Lean burn на газ, въпрос

Публикувано на: 04 Авг 2018 10:48
от Ivanov
Май не е там, или изобщо да го няма на 4a fe. На 7a fe е под горното колело на ангренажс. При нен дори няма отвор за кабела му....

Lean burn на газ, въпрос

Публикувано на: 04 Авг 2018 12:01
от max-2
Има отзад на блока към купето. Но съм го виждал на нормален 4афе. На моя лийн бърн не знам дали има.

Lean burn на газ, въпрос

Публикувано на: 04 Авг 2018 12:48
от Ivanov
За този отзад на блока пише, че е детонационен датчик. Сигурно нашите lb нямат такава екстра. На 7а fe го има тоя пишляк и има дупка в капака на ремъка, откъдето излиза кабела. Пише обаче, че не е от голямо значение и "машина может езить и без него".
Max - 2, понеже виждам, че си постигнал добър вървеж на газ, можеш ли да ми кажеш какви сещи използваш като топлинно число и разстояние между електродите? Аз съм с някакви френски, с 1.1 разстояние, предписани по каталог като ставащи за 4a fe.

П.С. - ТОКУ ЩО ги отворих на 1.3 и получих доста по - стабилен празен ход! Още не съм се возил, но ще пиша! На място се форсира доста сито и басово. Видях и че по - често светва "economy" лампата при форсиране - т.е. се отварят клапите. Явно това с 0.7 си е за обикновените двг със стехиометрично газообразуване.

Lean burn на газ, въпрос

Публикувано на: 04 Авг 2018 22:14
от Ivanov
Пичове, японеца го е казал - 1.3! Тая кола щеше да скъса съединителя! Свещите са френски, 1.1 (вече 1.3) и са предписани, че са подходящи за 4a fe.

Lean burn на газ, въпрос

Публикувано на: 05 Авг 2018 11:53
от max-2
Аз преминах на обикновени с разстояние 0.65-0.7 мм. Дори с нови иридиеви на 1.3 имаше колебание и забиване при ускорение от ниски на втора предавка например. Спира да пали сместа. След намаляне на старитв и постигнат успех, преминах на обикновени денсо. Газта се пали по-трудно в цилиндрите и с нормалните иридиеви за колата на 1.3 кабелите светеха на тъмно (по-високо пробивно напрежение на искрата на свещта) на празен ход и при рязко подаване на газ. В обороти-не. На бензин също не светеха.
Сега с обикновените свещи с малко разстояние взичко е наред и кабелите не светят.

Lean burn на газ, въпрос

Публикувано на: 05 Авг 2018 12:57
от Ivanov
Много интересно. Аз слагах обикновени "Дензо" с 0.7 и не беше добре с тях. Сегашните, доколкото разчитам френски, са "Екуием", на 1.1, на над 10000 км. Купил съм ги от магазин, където влязоха в базата данни и ми ги дадоха като подходящи за 1.6 gli 107 к.с. Вчера ги разтворих по съвет на братушките, на 1.3 и празния ход се стабилизира, а после на ход колата се промени коренно. До 3500 об/мин е изстребител. Става въорос при каране на газ. След тези обороти не достига газ и забавя де, НО вчера за пръв път, откакто съм купил колата, видях как при форсиране на празен ход лостчето на клапите на вх. тръби слиза надолу и се връща. Това си беше ново изживяване за мен, честно. Бях се зверил и се бях взирал преди, но лостчето не мърдаше при форсаж на празен ход. Центровката на запалването е тази, с която я бяха направили газаджиите първоначално. Експериментирал съм, но явно те са си знаели работата. Та мисълта ми е, че при моето 1.6 лийнбърн двигателя работи по - добре с 1.3, а не с 0.7. С 0.7 "Дензо" повече ръмжи и не набира... unsure.gif

Lean burn на газ, въпрос

Публикувано на: 06 Авг 2018 08:33
от slowtraveler
Просто не слагай газово на LB :) Идеята на този двигател е съвсем друга - да може да организира локално горене в част от обема на цилиндъра около дюзата на директното впръскване на постигнатата само локално правилна горивна смес (преди да се е 'размесила' и разредила с останалият въздух/кислород в горивната камера)..
Което чисто технически е доста сложно да го направиш с газова уредба и отново чисто технически никога няма да работи идеално (освен ако впръскваш газта през бензиновите инжектори и пренапишеш софтуера :) ).
Така, че за мен LB и газово не че не може да се направи, но не е правилният двигател за газифициране :)

Lean burn на газ, въпрос

Публикувано на: 06 Авг 2018 13:05
от max-2
Дюзата впръсква непосредствено до главата но е на смукателния колектор. Все пак става въпрос за стари коли на по 20 години, които на газ вървят доста добре. Разходът в литри на газ е 10 до 12, а на бензин 6 до 9.5. В пари разликата е огромна за година. На колегата нещо му куца с газовата и затова се оплаква. :thumbsup: