Страница 1 от 3

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Публикувано на: 24 Юли 2017 23:35
от tones
Здравейте колеги,
От няколко седмици съм собственик на въпросния автомобил и се сблъсках със следния проблем. При включване на климаторника той започва да работи както си трябва, но след минута-две лампичката която е на бутона за климатроника почва да мига и климатроника спира да охлажда. Ако го изключа от бутона и веднага го включа отново започва да си работи нормално (лампата на бутона си свети постоянно без да мига) и пак така минута-две и започва да мига и спира да охлажда. Един път съм я карал на извънградско и там положението беше следното: Около 20-тина км лампичката мигаше и съответно климатика не охлаждаше, но изведнъж престана да мига и засвети постоянно и съответно климатика започна да работи нормално и така докато не слезнах от магистралата и влезнах в градски условия и проблема отново беше на лице. Водих колата на профилактика и имаше 330 мл фреон като и доляха още 150. Човека от сервиза каза че по механичната част всичко е наред и според него проблема е някъде по тоците. Та имате ли представа от какво точно може да се получава този проблем и дали може да е нещо сериозно от което да ми олекне джоба и ако може да ми препоръчате някой специалист по тази част в град Варна.

Благодаря ви за внимането!

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Публикувано на: 26 Юли 2017 13:26
от stefo91
Здравей колега, добре дошъл в форума! Не съм специалист по автоклиматици, но според мен проблема няма как да е по електрониката. Отиди в друг сервиз за автоклиматици, но такъв в който се занимават само с автоклиматици. Най-вероятно е да ти е прецакан датчика за налягане и за това да ти се изключва климатика, защото ако налягането падне под определена стойност климатика минава е авариен режим и се изключва. Това обяснява и защо като си карал извънградско с по високи обороти климатика си е работил. Ако искаш пробвай на място да държиш колата на 2500-3000 оборота над 3 минути (за колкото казваш че се изключва) и виж какъв ще е резултата. Ако при този "тест" не се изключи на 90% съм сигурен, че ти е заминал датчика за високо налягане. Сервиз мога да ти препоръчам в София, но за Варна не знам... wink.gif

Поздрави, и пиши как си решил проблема!

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Публикувано на: 26 Юли 2017 13:31
от todor87
Най- вероятно изключва понеже прегрява кондензатора. На магистрала се обдухва добре и работи. Перките работят ли?

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Публикувано на: 26 Юли 2017 13:54
от stefo91
todor87 написа: Най- вероятно изключва понеже прегрява кондензатора. На магистрала се обдухва добре и работи. Перките работят ли?
Да възможно е. Затова го посъветвах да направи този тест. Ако при високи обороти не се изключва, значи е датчика за налягане ако се изключи е възможно наистина да прегрява радиатора, особено ако перките не се включват.

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Публикувано на: 27 Юли 2017 12:34
от tones
Добре заварил! Благодаря Ви за отговорите колеги.
todor87 написа: Най- вероятно изключва понеже прегрява кондензатора. На магистрала се обдухва добре и работи. Перките работят ли?
Първо да уточня че съм лаик на тема автомобили... та за перката - това което знам от майстора който ми прави профилактика на климатроника е, че всичко по механичната част е наред (предполагам че перката спада към механичната част и като ми е казал че всичко е наред е имал предвид й нея), но ще съм благодарен ако ми кажете как най-лесно мога да проверя това сам.
stefo91 написа:
todor87 написа: Най- вероятно изключва понеже прегрява кондензатора. На магистрала се обдухва добре и работи. Перките работят ли?
Да възможно е. Затова го посъветвах да направи този тест. Ако при високи обороти не се изключва, значи е датчика за налягане ако се изключи е възможно наистина да прегрява радиатора, особено ако перките не се включват.
Още преди да видя кометнара ти направих сходен на този тест: 1/2 минути я държах на 2000 2500 оборота в покой ( като преди това съм я карал 10тина километра в градско) и нямаше проблем, климатроника си работеше.
Друго което забелязах - след като карах отново 10тина километра градско с пуснат климатроник (като само веднъж ми направи номера да започне да мига лампичката и да спре да охлажда, но при изключване и включване от копчето пак се оправи), като паркирах колата по късно видях, че под нея се е образувала локвичка с вода (пробвах с ръка и на мирис). Предполагам това е конденз и е нормално да се случва или..?

И също, това което го правя със изключването и включването на климатроника когато се появи проблема с мигащата лампа, възможно ли е да прецакам повече нещата? Интересува ме защото ще мога да я заведа чак другата седмица на сервиз и до тогвава дали ще мога ползвам климатроника по този начин. Засекъсл съм че винаги проработва, но не съм сигурен дали е добре да го правя.
Пускам климатроника (работи) --> минава известно време (почва да мига лампичката, спира да охлажда) -->изклюване и включване от копчето (отново работи)

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Публикувано на: 27 Юли 2017 13:14
от stefo91
Ами не е много добре това което го правиш, щом се изключва значи си има причина. Почти съм сигурен, че ти е повреден датчика за налягането, щом казваш, че като даваш газ на място проблема изчезва, този майстор при който си ходил едва ли ти е проверил този датчик, който също е от механичната част. За да се провери трябва да се направят замервания. Ако в него е проблема едва ли ще ти струва повече от 100 лева, но си вземи хубав не менте. За другият тест който говорихме - трябва да пуснеш климатика, да отвориш капак (даже може и да не го отваряш) и да видиш дали 2-те (може и 1 да е) перки, който са най-отпред (пред радиаторите) ти работят (при пускане на климатика тези перки трябва да се включват). Водата която си видял под колата е конденз и е напълно нормално особено при по-влажно време.

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Публикувано на: 27 Юли 2017 13:55
от slowtraveler
Не съм сигурен дали на този Авенсис компа помни грешките от климатика, но може да се пробва...
stefo91 е прав, че щом изключва значи си има причина :D
Дали е датчика за налягане, или системата е препълнена - трябва да се види... Ако е със същите вентилатори както бензинката - трябва да са два при двигателя (зад, а не пред радиаторите). Казваш, че си 'профилактирал' климатроника - да не би да са го допълнили с фреон без да са източили системата за да видят количеството му?

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Публикувано на: 27 Юли 2017 14:05
от stefo91
Да зад радиатора са перките, разбира се, че на са пред него, объркал съм се. Аз съм пълнл на Реното климатика и момчето ми обясни, че машината първо изкарва всичкия стар фреон и масло, пречиства ги и ги връща обратно, ако е необходимо се допълва с още. Но той провери по каталог колко фреон трябва да има в системата и зададе количеството ръчно на машината, така че от тук може да дойде грешка, въпреки, че този проблем говори не за препълнена система а точно за обратното, ако количеството фреон е правилно, остават възможни причини:
1. Датчик за налягането
2. Неработещи перки
3. Запушване по системата

Друго няма как да е.

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Публикувано на: 27 Юли 2017 15:31
от tones
Профилактиката представляваше: върза колата/климатроника към някакъв уред, като там правеше някакви интервенции с него (не знам точно какви), като след известно време ме извика да ми покаже че има 350 гр фреон и при желание може да го допълним до 480 (колкото го дават по каталог), като още тогава ми каза че почти на 100% проблема не е това и доливането няма да го оправи. Така и стана, общо взето както работеше/неработеше преди профилактиката така и работи/неработи след нея. Утре ще проверя перката и ще пиша какво е положението, а другата седмица веднага щом имам възможност я водя на сервиз, ще им кажа какви са симптомите и съмненията и ще споделя тук какво е било в крайна сметка.

Поздрави!

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Публикувано на: 27 Юли 2017 15:48
от slowtraveler
Да, измерването на фреона става с изтеглянето му от системата и претеглянето му... А след това се пълни правилното количество (смесено с масло разбира се)..

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Публикувано на: 27 Юли 2017 16:15
от e 10
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Публикувано на: 27 Юли 2017 23:52
от stefo91
Абе не съм сигурен в тава което ще кажа нооо, Рено Клио 2003 г. събира 750 гр. фреон (поне така ми казаха в сервиза) и ми се струва малко странно Авенсиса да събера 450 грама. Изводите са 2:
1. Или са ти напълнили по-малко фреон защото са некадърни.
2. Или мен са ме излъгали, което не ми се вярва, защото цената до 950 грама е една и съща и чак след това се доплаща.

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Публикувано на: 28 Юли 2017 15:52
от stefo91
Абе верно ти дават 440+-30 грама. Ето тук го прочетох: http://ictworkshopsolutions.com/ict2014 ... -Chart.pdf

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Публикувано на: 28 Юли 2017 20:08
от Iliyа Damyanov
Колегата най-напред да си измие добре радиаторите от прахоляци и насекоми като внимава да не пробие кондензатора с някоя яка водоструйка. Ако няма ефект проблема ще се реши в истински сервиз за автоклиматици. Относно доливането с фреон там майсторлък няма. Ако скоро някой е ходил до Италия ще забележи , че лятото всяка трета бензиностанция предлага зареждане на климатици (поне в Рим). Относно зареждането с масло ...то си е задължително за доброто здраве на компресора а струва малко повече от фреона (което ме кара да се съмнявам в някои нещица). В тая връзка можете да поискате да ви покажат маслото за да му видите цвета защото маслото не се рециклира а събира в маслоотделител и се източва от него (но повечето зареждачи не си купуват машина с маслоотделител защото струва тройно). Както и да е , добре е да се знае ,че маслата са няколко типа и ако се обърка става „Ами то му е дошло времето.“
За тия на които всичко им е на ред ще припомня да си влкючват климатиците поне по два пъти в месеца за по 7-8 минути дори през зимата.

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Публикувано на: 02 Авг 2017 11:06
от tones
Здравейте колеги,

Току що се връщам от сервиз за климатици (Климакар, Каменар) и не ми казаха нищо по различно от колкото като я водих на профилактиката. Още като им обясних проблема ми отговриха че "това май не е за нас" и след различни интервенции огледи тестове, казаха че, трябва да се закара на специалист по авто ел. услуги и инсталации и споемнаха, че сигурно има проблемен датчик, както колегата по-горе бе споменал. Интересно ми е тези неизправности лесно ли се установяват при ел. специалист или ми предстои обикаляне по сервзите и решения на базата проба-грешка-проба-грешка и т.н.