Страница 1 от 3

D4D не пали

Публикувано на: 14 Ное 2017 13:31
от ikobek
Здравейте Колеги! Тази сутрин запалих колата, отидох до работа и вече не иска. Веднага закачих на текстрийм, но няма никакви грешки. Прочетох доста теми и реших да пусна тази тема да ме посъветвате от къде да почна. Стартера върти, оборотите понякога мърдат и отзад пуши сурова нафта. Дадох ток от друг акумулатор пак по същия начин върти. Преди време беше започнало да пали на студен мотор много трудно и днеска вече отказа. Проверих свещите с уред, хвърлят искра. Не знам със сигурност дали това е признак, че всички са здрави. Горивен филтър не съм сменил. Възможно ли да е от това? За измерване на дюзите също нямах възможност и не знам с какви стойности бяха. И последно възможно ли да е от SCV? Колата е Авенсис д4д 116кс 2003. Моля за съвети и помощ! Не искам да бутам колата

D4D не пали

Публикувано на: 14 Ное 2017 14:37
от veso_hds
Твърде възможно е проблема да е в SCV.Но почни от най-простото-качествена диагностика и смяна на горивния филтър с качествен такъв.

D4D не пали

Публикувано на: 14 Ное 2017 17:40
от ikobek
Колеги изкарах маркуча от горивния филтър за двигателя. Отгоре на филтъра има една помпичка. Натиснах я и от горивния филтър идва нафта. Значи изключвам горивния филтър за непаленето. Пробвах да дам и ток чрез бустер. Върти но много слабо boxed.gif

D4D не пали

Публикувано на: 15 Ное 2017 15:36
от ikobek
Днеска чрез бутане запалих! Двигателя работи добре както беше преди. Няма изменения в оборотите на празен ход. Спад на мощност също не усещам. След 10 минути престой пак не можах да запаля. Пак по същия начин. Моля за съвети Колеги!

D4D не пали

Публикувано на: 15 Ное 2017 15:44
от slowtraveler
Проверка на акумулатор и зареждането му, проверка на силовите кабели към стартера (добре затегнати), ревизия на стартер...

D4D не пали

Публикувано на: 15 Ное 2017 16:55
от ikobek
Сложих нов акумулатор. Стартера върти, но много слабо. След 2 секунди въртене започва още по-слабо. Все едно акумулатора остава без ток.

D4D не пали

Публикувано на: 15 Ное 2017 17:28
от илиан 9
Проверете четките на стартера.

D4D не пали

Публикувано на: 15 Ное 2017 20:37
от slowtraveler
ikobek написа: Сложих нов акумулатор. Стартера върти, но много слабо. След 2 секунди въртене започва още по-слабо. Все едно акумулатора остава без ток.
Значи продължаваш нататък по списъка....

D4D не пали

Публикувано на: 16 Ное 2017 10:31
от stefo91
ikobek написа: Проверих свещите с уред, хвърлят искра. Не знам със сигурност дали това е признак, че всички са здрави.
Аз ли съм най-наблюдателен :D каква искра хвърлят тези дизелови свещи? :whistle:
То при дизела не е толко сложно, ама вземи та НАИСТИНА си провери свещите. Щом имаш нафта на дизелака, значи свещите ти не греят поради някаква причина, понеже казваш че постепенно се влошавало, значи най-вероятно са ти "изгоряли" всички свещи, но може и нещо друго да е, като реле.
Подгревни свещи хвърлят изкра :D worthy.gif

D4D не пали

Публикувано на: 16 Ное 2017 10:37
от biro
stefo91, не си на ясно как най-лесно и без уред се проверяват подгревни свещи на дизел. Взема се един кабел, закачва се на + на акумулатора и другия край към електрода на подгревната свещ. Понеже токът е голам от там идва искрата.
Другият момент е, че електродите на подгревните свещи са свързани на обща шина и искра ще има дори ако 3 от свещите са изгорели.

D4D не пали

Публикувано на: 16 Ное 2017 10:45
от stefo91
Не ги знам тези тестове (само бензинови коли съм карал), колегата не е казал какъв тест точно е правил, но ми стана странно вместо да пише "свещите подгряват" той е написал "дават искра" не знам какво е правил, а той не е и написал как ги е тествал. Според мен щом като колата след стартирана е ок, това е 100 % знак за електрически проблем с запалването, просто свещите му не подгряват поради някаква причина, не съм запознат със теста който казваш и не знам до колко е точен.

D4D не пали

Публикувано на: 16 Ное 2017 11:08
от slowtraveler
При сегашните температури е възможно въобще да не пуска подгревните свещи... Не са те причината..

D4D не пали

Публикувано на: 16 Ное 2017 11:59
от e 10
stefo91 написа:... просто свещите му не подгряват поради някаква причина
А с бутане как подгряват? За мен колегата има проблем със стартера.

D4D не пали

Публикувано на: 16 Ное 2017 12:05
от ikobek
biro написа:stefo91, не си на ясно как най-лесно и без уред се проверяват подгревни свещи на дизел. Взема се един кабел, закачва се на + на акумулатора и другия край към електрода на подгревната свещ. Понеже токът е голам от там идва искрата.
Другият момент е, че електродите на подгревните свещи са свързани на обща шина и искра ще има дори ако 3 от свещите са изгорели.
Колега по същия начин направих. Ще ги сменя за всеки случай. Не трябва ли на текстрийма да показва грешка ако има изгоряла свещ, защото при ваг кома показваше? unsure.gif Ще проверя и стартера.

D4D не пали

Публикувано на: 16 Ное 2017 12:10
от stefo91
С бутане се създава по голяма компресия и пали.
Според мен на тази Тойота (2003г.) винаги и се включват подревните свещи, не е като на по новите модели да не включва свещите до определени градуси. Той колегата трябва да има и лампа на таблото за подгрева, но много "постно" е обяснил всичко. Тази лампа светка ли, изгасва ли?
Със стартера какъв проблем може да има като казва че върти и мирише на нафта?
Само ми е интересно как е запалил с бутане а не дърпане, защото дизела "задави ли се" пали много трудно даже и с дърпане камоли с бутане.