Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
batececo
Мнения: 103
Регистриран: 24 фев 2014 12:52
Репутация: 11
Местоположение: София

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Мнениеот batececo » 24 яну 2018 09:42

slowtraveler написа:Източник?! Кои са неизбежните ремонти, които примерно ги има при Рено, а при Тойота ги няма?!!


- Чупеща се зегерка на полуоската, която влиза в скоростите (май беше отляво при рено, от странта на шофьора, може и да греша) - ако мааалко по-рязко тръгваш в завой (както аз обичам да потеглям РЯЗКО и адекватно и мразя да ми се влачат) масов проблем при рената преди 2000 и някоя година. Както беше в моя случай. Тръгвам адекватно на ляв завой, давам газ, колата остава на място. За целта слагаха фланец ОТВЪТРЕ (отваряне на кутията) на скоростите, за което франсетата не са се сетили. Вече го слагат тоя фланец и не хвърчи полуоската на завой на по-новите модели.
- Пукащия се изпускателен колектор на доста масов мотор К7М (1.6е - 8 клапанов бензинов двигател) още на 50 000 км от нова, при смяна изкарва 20-30 000км. Пъъъълно е с теми. Не съм виждал в тойотския форум толкова много обсъждане и толкова много теми с фотоотчети на какво ли не... Защото няма нужда. Хората тука си карат колите, рядко нещо се чупи. Някои заваряваха колектора, аз го сменях с втора употреба запазен неспукан и пак се пукна заради конструктивна недомислица - разположен отпред, се обдухва от хладния въздух и резултата е налице.
- Масло в антифриза, маааалко по-специфична от всички останали марки леки автомобли, прочетете по-надолу (решава се с байпас на маслената магистрала): Супер разпространен проблем при К7М мотора. Причина - използват блока от 1.4 двигател, за 1.6 съответно цилиндрите стават с малко по-тънки стенички и се чупят като солети, гарнитурата на главата изкарва 100 000 км от нова (!!!!) а при смяна на гарнитурата ако не изпълняваш точната последователност и момент на стягане на болтовете на главата, се пука 3-я болт до маслената магистрала (защо "обичам" българските майстори) и започва да вкарва по малко масълце в антифриза СЛЕД СМЯНАТА на гарнитурата!!! Не пречи да се кара така, но постоянно сменяш маркучи на охладителната система, защото стават като дъвка от маслото и казанчето се промива всеки 200-300 км. Както споменахте по-горе, поне са евтини частите. Аз за 60 000 км сменях 2 пъти гарнитура на главата. Първия път и дойде реда (пак казвам до 100 000 км от нова и идва реда при този мотор), майстора е много як и стяга дооооста силно болтовете както му падне, след това започна да вкарва масло заради спукания блок на 3ти болт и малко след това отваряхме пак - байпас на въпросната маслена магистрала и нова грнитура, при майстор, който е наясно какво прави и го прави добре.
- Късане на заден десен амортисьор на Сценик (от първите, аз карах такъв 6 години). Защо? Ами толкова могат инженерите им. Проблема може да се реши със заваряване на ухото и кара така, масово така го оправяха. Може би това е едно от малкото неща, които не бях пипал по моето рено, но не пречи една камара собственици на такъв автомобил да имат този проблем

Има още много, но нямам време да пиша. Казах, че книга мога да напиша по въпроса, много много неща постоянон се чупят, няма гарнитура, която да не тече и да не капе дори и след смяната и т.н и т.н. бобини горят на 30-40 00 км заради разположението им, масата се губи, кородира, заради рапзоложението на кабела, започва чудена защо прекъсва, защо не работи. Моторчето на празен ход изкарва и то в пъти по-малко време от колкото на аналогични марки и модели...

P.S. За Сценика (фаза 2), на който авторът на темата е собственк има друг масов проблем - таблото (цялото, да цялото табло) изгасва. Ремонтира се (или "ново" от морга) до 100 лв, но е неприятно, не мислите ли? :) Колата е създадена за удобство и да ти върши работа, а не да я ремонтираш всеки ден :) Освен ако не ти е хоби :)

Сега се сетих за един голям плюс при Сценика от първите (вече са на по 20 години) :D Лагерите на предните главини са със същия размер както при Рено 19 и масовите Фиат, Алфа и Ланчиа, включително и (внимание!!!) Москвич Алеко и струваха по 13 (тринадесет) лв бройката, оригинални Made in Belarus (Минский Подшипников Завод или там както се пише, мразя използването на русизми, комунизмът си отиде) и при мен и двата изкараха едно 50 000 км и така го продадох (подарих - последната година налях 3 000 лв за ремонти, ПОСТОЯННО нещо се чупеше и имаше още поне за 1000 лв known issues). Вървяха по 1800 лв, аз го продадох за 1100 понеже имаше едно гаснене, което никой не можеше да хване от какво идва. След сменена гарнитура на главата и сложен байпас да не вкарва масло в антифриза, след пълен основен ремонт на скорости - всички лагери вътре (лагерите бяха 300-400 лв всички, имам голяма тема в комунистическия рено форум, ако не са я изтрили), след ремонта на скоростите 2ра скорост трябваше да се държи за да не излиза лоста, нов съединител, нов ауспух от край до край, нов радиатор на парното и просто ми писна. Мислех да я блъсна и да взема пари от каското, (имах винаги пълно касно), ама ме достраша, че може нещо да ми се случи и реших да я "подаря" за нищо пари... Просто го мразех това рено. Рено и да ми подарят и чисто ново да е, няма да го взема.

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4994
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 106
Местоположение: София

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Мнениеот Kiki » 24 яну 2018 10:32

В предното мнение, половината неща все едно са описани за едно Рено Еспейс, което имах някога и още не мога да си простя, че го купих. Но какво да се прави, ако човек не правеше грешки, щеше да е безгрешен, а такъв човек няма и добре, че е така.
Няма по-конструктивно неиздържана кола от него. Създаваше едни непрестанни най-често малки, но и големи проблеми. Сигурно позлатих няколко сервиза по време на експлоатацията му. :)
Е, как да кажа, че Рено е надеждна кола? И да ми подаряват, не го искам, защото ще си ходя вечно с празен джоб. :)
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385
http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1796
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 220
Местоположение: София

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Мнениеот BOz » 24 яну 2018 10:59

Ако пък питаш един мой близък приятел, с който работихме заедно и изграждахме разни мрежи, неговия Еспас се е изплатил многократно и е най-добрата кола, която е имал.
Кара я над 15 години, само тя си знае какво е видяла и накрая му беше тъжно да я бракува, защото имаше определено неприятен външен вид, но технически (двигател, окачване, и т.н.) беше идеална. И като работна кола не се спираше и ако посещаваше толкова често сервиз, то щеше да се разкара много бързо, защото не може да си позволиш бизнеса ти да спре, заради непредвидени сервизни интервенции на автомобила.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4994
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 106
Местоположение: София

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Мнениеот Kiki » 24 яну 2018 11:51

BOz написа: неговия Еспас е най-добрата кола, която е имал. технически (двигател, окачване, и т.н.) беше идеална.

Не ти е казал истината! Еспейса има едно от най-слабите окачвания. Виж за двигателя е прав, но това е единственото добро нещо в тази кола. Иначе късаше жилото на съединителя през 8-10000 км. Заради това смених съединителя и няма оправия. Да не говорим за предницата, която се разбиваше на 10-15 000. Всичко по вратите е пластмаса и пластмасовите шини, които отваряха отвътре, се чупеха през 3-4 месеца. Маркучите на парното непрекъснато правиха проблем, заради десетките гънки по тях. За да смениш един кабел на делкото, трябваше да се откача тампон на двигателя, за да се завърти малко. Всичко по окачването ръждясваше така, че примерно да свалиш биалетка, трябваше да се реже с флекс и още и още......, ако на това му се вика кола, здраве му кажи.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385

http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13060
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 381
Местоположение: Варна

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Мнениеот slowtraveler » 24 яну 2018 12:47

krasengn написа:Източник Но защото пак предлагаш нереален избор.

Колега, отново моля да прочетете първото мнение в темата - ТОЧНО ТОВА е част от изборът..
НИКОГА не съм си избирал конкретна марка, модел и двигател... Да се огледам и пробвам - да, но не и да се забия като кон с капаци в конкретен избор без да съм видял алтернативите...
Последния път да не мислиш, че съм се бил засилил да гледам Джип?! Качих се в Лексъса - покарах го и го видях... Същото направих и с Мазда СХ-7 и СХ-5. И РАВ-4..
Пътьом минах през джип и останах впечатлен - пасна ми много повече от предходните модели... Попрочетох кое как е - отзиви нямаше, защото конфигурацията на моделът бе едва на 2 месеца... Огледах двигателите... Старите отзиви не ги взех предвид, защото старите агрегати не бяха правили проблеми, а проблемните вече не бяха в този модел... И го взех...
Имаше гаранция 4г, така, че не ме притесняваше - за 4г би трябвало да си покаже рогцата ако има нещо кардинално...

П.С. batececo, за всеки модел можеш да чуеш подобни сказки... Както например за пластмасовите колектори на 3ZZ-FE, клапи и т.н...
При неспазване на техническото ръководство можеш да потрошиш всеки механизъм - не виждам къде е проблемът в конструктора?
Неспазиш ли реда и начина на затягане на ВСЯКА ГЛАВА - ще имаш проблеми, включително пукане, кривене на глава, издухване на гарнитура (може и през по-малка дистанция от 100х.км)...
Пипне ли някой левак такъв автомобил - понататъшните ти проблеми са гарантирани... Като се сетя на първата Астрата Ф трошихме 2 или 3 пъти разпределителен вал на 14NZ или 14NV - забравих вече какви бяха обозначенията на двигателя (карбураторния). Колата бе удряна и доста време и липсваше предпазния капак на ангренажния ремък... Ами главата си бе кривичка - продадохме я на майстора и той шлайфа блок и сложи нова глава и забрави за проблемите... Както споменах - още експлоатираме Астра Ф 1.4, която и до момента не е проявила и намек за такъв дефект...

Та въпросът не е дори в марката - Рено, Пежо (приятел от над 15 години експлаотира само PSA - и не ще да чуе за смяна на марката), Ситроен, Мазда или Мазерати - типичните проблеми се обсъждат много, но процентно не се проявяват толкова често... Освен това поддръжката на автомобила включва подмяна на амортизирани части с нови и добро качество - правиш ли го - автомобилът ще ти служи дълго...
Минаваш ли метър - скоро ще грохне..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1796
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 220
Местоположение: София

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Мнениеот BOz » 24 яну 2018 13:23

Kiki написа:Източник Не ти е казал истината!

Каква истина има да ми казва? С тази кола сме обиколили България надлъж и нашир, а лично аз 4 години съм бил пътник и ползвател.
И се ползваше като товарно муле, буквално. Понякога не ѝ стигаше обема и се връзваше по тавана каквото остане. И най-якото от всичко беше, че нямаше нито една корозия по "ламарината", поради простата причина, че не може да ръждяса. Ама за сметка на това имаше дупки в композитния материал, къде от невнимание на шофьора, къде заради другите шофьори. :D
Вътре тапицерии, кори и т.н. бяха изпонадрани, скъсани и т.н., защото като я товариш не я жалиш. А раковете за оборудване имат не рядко необработени изрязвания и са като нож. И буташ навътре и гледаш само как се раздира мокета да кажем. Махаш с ръка и продължаваш. Ей така се ползваше тази кола. Но изключвайки визуализацията, технически беше желязна.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4994
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 106
Местоположение: София

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Мнениеот Kiki » 24 яну 2018 14:15

Да си я кара с кеф тогава, въпреки, че желязно Рено не съществува. Да не говорим, че всички калници и капаци на моето бяха пластмасови - сигурна работа :)
Аз повече не искам такава кола по никакъв повод! no.gif
Щях да забравя! На шестата година започна да му се лющи лака на капака.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385

http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
batececo
Мнения: 103
Регистриран: 24 фев 2014 12:52
Репутация: 11
Местоположение: София

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Мнениеот batececo » 24 яну 2018 16:59

slowtraveler, ами на други марки и модели от същите години същия майстор (дето ми пукна блока) е сменил стотици гарнитури и т.н. и не е имало проблем, просто въпросното рено имаше доста капризен мотор. Как голф 1.8 моно (един от най-коравите и непретенциозни мотори) нямаше проблем. Смени се гарнитура и после 200 000 км на метан без отваряне, а на реното на 1/4 от тези километри - 2 отваряния :) Най-малкото оставя неприятен вкус и спомени...
P.S. Двитателя и колата като цяло не беше на много километри, личеше си по много неща, съединителя беше оригиналния и беше на 50%, но го смених, защото така и така скоростите бяха на земята и ... труда за съединителя идваше нула. Не гореше масло, не беше износен, представям си ако беше на повече километри, малееее... няма вкарване в пътя. Спирам, не мисля повече да доказвам и да обяснявам, изводите си ги направих от личен опит и от опита на доста приятели и познати, бивши собственици на такава марка. Избрах реното заради ниската цена на придобиване, но съжалих 10 000 пъти после, да бях взел двойно по-голям заем и да бях купил нещо за 10 бона, но да не се занимавам със самоуки БГ майстори...

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13060
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 381
Местоположение: Варна

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Мнениеот slowtraveler » 24 яну 2018 17:47

► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
stefo91
Мнения: 335
Регистриран: 06 фев 2012 00:39
Репутация: 25
Местоположение: Вършец
Контакти:

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Мнениеот stefo91 » 25 яну 2018 10:47

slowtraveler написа:Източник НИКОГА не съм си избирал конкретна марка, модел и двигател... Да се огледам и пробвам - да, но не и да се забия като кон с капаци в конкретен избор без да съм видял алтернативите...
Последния път да не мислиш, че съм се бил засилил да гледам Джип?! Качих се в Лексъса - покарах го и го видях... Същото направих и с Мазда СХ-7 и СХ-5. И РАВ-4..


За мен по-правилно е да се насочиш конкретно, защото иначе се объркваш, от всеки един модел на пазара се продават хиляди екземпляри, освен някакви екзотики!

quote="slowtraveler"]Източник Имаше гаранция 4г, така, че не ме притесняваше - за 4г би трябвало да си покаже рогцата ако има нещо кардинално...[/quote]
Да, като е нов автомобила (в гаранция) не ти пука за това каква марка, а гледаш само да те кефи, но тук говорим за стари коли, каквито караме повечето!

slowtraveler написа:Източник П.С. batececo, за всеки модел можеш да чуеш подобни сказки...

Примерно за Селика TS Т23 (2ZZ-GE), защото имам такава какъв проблем ще ми кажеш, който се среща при всички?
Единственото е, че амортисьорите на багажнкика изкарват 8-10 години (но той тежи 1 тон... tongue.gif и за 130 лв. си решаваш и този проблем), също така имаше проблем с лифт болтовете, но той е решен гаранционно отдавна и помен от него няма. Кажи нещо друго ако се сетиш, защото виждаш, че тези който сме карали примерно Рено ти изредихме хиляди проблеми, които колкото и да не ти се вярва се получават при всички коли!

slowtraveler написа:Източник Та въпросът не е дори в марката - Рено, Пежо (приятел от над 15 години експлаотира само PSA - и не ще да чуе за смяна на марката), Ситроен, Мазда или Мазерати - типичните проблеми се обсъждат много, но процентно не се проявяват толкова често... Освен това поддръжката на автомобила включва подмяна на амортизирани части с нови и добро качество - правиш ли го - автомобилът ще ти служи дълго...
Минаваш ли метър - скоро ще грохне..


Разбира се и подръжката е важна, но в никакъв случай не може да твърдиш, че марката не е важна, подържани автомобили има от всички марки, но Рено никога няма да стане Тойота!
Всеки има право на избор, но както написах много по-рано изборът е следният ако си беден човек или не ти се дават пари за кола:
Вариант 1: Купуваш си евтино (подържано) Рено (примерно) и после се набутваш за ремонти, защото колкото и да е подържано винаги се чупи, остава си Рено.
Вариант 2: Купуваш си по-скъпа (подържана) Тойота (примерно) и после сипваш бензин сменяш маслото и си свиркаш.
Всеки сам избира кое ще му бъде по изгодно, но да разчиташ, че ще си вземеш Рено и то ще ти служи вярно е все едно да вярваш в феята на зъбките! :D
Има наистина и сполучливи изпълнения на "проблемни" марки като Рено 19 например, или HDI на Пежо, но това е рядкост.
За майсторите си прав, и аз съм на мнение че "читави" маистори в България има малко, но това е друга тема и не можеш да обвиняваш само майстора, защото караш Рено примерно.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13060
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 381
Местоположение: Варна

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Мнениеот slowtraveler » 25 яну 2018 11:14

stefo91 написа:Източник Примерно за Селика TS Т23 (2ZZ-GE), защото имам такава какъв проблем ще ми кажеш, който се среща при всички?

Не съм имал такава (и никой от познатите ми не се е набутвал с такава :) ), и няма как да коментирам от личен опит...
Но ако ти се чете - ето например типични проблеми, срещнати от непознати хора... Дали на всички автомобили се получава - убеден съм, че не е така... Също както не е факт, че при другите марки задължително се получават описваните от някого проблеми...
https://repairpal.com/problems/toyota/celica
Например спирачна помпа да се сменя на около 160-200х.км...
Или пък изключване от 1 и втора предавка при износени втулки на привода на скоростния лост...
Проблемен стартер през 160х.км. Карбонизиране моторче празен ход на около 160х.км. Проблемни бобини също през около 160х.км..
Горене на клапани при 1.8 ако не се проверяват редовно и т.н. и т.н..
Или изхвърляне на гориво при зареждане при повреден check-valve (което ставало често) и т.н...
Т.е. - ако четеш статистики, би трябвало да си ходиш пеш :)

А и не се нуждая в момента от съвет какъв автомобил да си купувам :) Това, че ти се объркваш от модели и марки и затова си заковал само на една, не означава, че всички хора са така tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
stefo91
Мнения: 335
Регистриран: 06 фев 2012 00:39
Репутация: 25
Местоположение: Вършец
Контакти:

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Мнениеот stefo91 » 25 яну 2018 11:53

slowtraveler, честно ти казвам не те разбрах, но май и ти самият не се разбираш! :D от къде ги измисля тия проблеми със Селиката?
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13060
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 381
Местоположение: Варна

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Мнениеот slowtraveler » 25 яну 2018 12:00

Цитирах описаното в линка... Дали си измислям проблемите - въпросът е доста спорен, при условие, че за някои от проблемите (например със спирачната помпа) е имало и Тойотски рекол....
Но виждам, че смяташ, че Селиката е най-здравия автомобил? Пък де що е Тойота е уникално здраво? Да те успокоя - не е така...
Всеки модел си има по-лесно амортизиращи се части... И обикновено точно те изникват в коментарите като 'проблемни'.. И границата между 'проблем' и 'консуматив' е доста тънка и неясна...
Дали си ме разбрал - не знам... Но знаеш, за разбирането се изисква определено старание и поне базови знания и от двете страни - обясняващата и 'разбиращата'... :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
krasengn
Мнения: 197
Регистриран: 19 мар 2016 00:11
Репутация: 18
Местоположение: София
Контакти:

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Мнениеот krasengn » 25 яну 2018 18:26

slowtraveler написа:Източник де що е Тойота е уникално здраво? Да те успокоя - не е така...
Всеки модел си има по-лесно амортизиращи се части..

Може и да си прав тук. Но това е много лесно да се каже, много е философско. По-трудно е да се направи класация на модели и марки.
Какви проблеми има моята Тойота от подписа?
Polski Fiat 1500 (1980) --> VW Passat 1.8 RP Combi (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13060
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 381
Местоположение: Варна

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Мнениеот slowtraveler » 25 яну 2018 19:41

krasengn написа:Източник Какви проблеми има моята Тойота от подписа?

Навярно ти знаеш по-добре :)
Това, че даден проблем се проявява по-често при някой от автомобилите (и то със сигурност - малък процент от общата пусната маса) не означава, че задължително ще се прояви в твоя автомобил...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта