Страница 1 от 4

Горивен филтър

Публикувано на: 04 Мар 2018 00:01
от jim_beam
В студовете заредих калпава нафта и се почна едно придърпване, загуба на мощност и т.н. Понеже пътувах към 1200 км в студа, дори дозареждане на скъпа нафта и добавки не помогна. Реално има 2 вероятности: вода или парафин. При над -4 градуса пали и криво-ляво върви, ако е по-студено гасне и придърпва. Времето се стопли и все едно нищо не е било.
Означава ли това, че проблема е бил парафин?
Филтъра е на 2-3 месеца, но сигурно е за смяна, или да си карам така?

Горивен филтър

Публикувано на: 04 Мар 2018 01:17
от bonev
оня ден ми замръзна и на мен (т27 D-cat) ... бях за обслужване и директно към Запад за масла и филтри. Литна като полудяла, явно е било гняс в стария филтър. Но сега пък върти няколко оборота и тогава пали, а още имам от предишната нафта , с която замръзна :D

Горивен филтър

Публикувано на: 04 Мар 2018 12:15
от slowtraveler
Причините за трудно палене при студено може да са много... От кофти гориво, през свещи (и т.н.) до понижена компресия/общо износване на двигателя...
Но проблеми в работата и то при продължително шофиране - там вече трябва да се търси проблема навярно другаде...
Познати от друг форум, където ескплоатират дизели при доста по-екстремални температури от нашите, често се оплакват например не от горивата, а от филтрите...
Хората работещи в сервизи на официалния представител на марката там активно и многократно препоръчваха да се ползват само оригинални въздушни и горивни филтри. В противен случай не само колегите имат проблеми с мощността, но и се генерират грешки, колите влизат в авариен режим и т.н... И не ставаше въпрос за търговски интерес - напротив - специалистите посочваха кой е оригиналния производител на бранда - да си го купиш по-евтино, но да бъде правилния филтър... При мокро-снежни условия имаха проблеми и с овлажняване на въздушния филтър и от там - загуба на мощност, и светванена MIL...

На твое място все пак първо бих сменил горивния филтър (и бих погледнал въздушния)...
Джим, предполагам водата отдавна би я усетил - би трябвало да имаш индикация... Пък и можеш винаги да отвиеш пробката и да видиш какво ще изтече...

Горивен филтър

Публикувано на: 04 Мар 2018 13:08
от jim_beam
Проблема е, че не знам дали изобщо имам такава пробка на филтъра. При 2АД мотора е на такова шибано място, че няма как да се стигне дотам. За да се смени, трябва да се отмонтира една пластмаса отгоре и целия филтър да се изкара, абе ужасна работа. Знам принципно, че уж имало подгряване, отдолу влизат едни кабели. Но пробка нямам представа. Индикация за вода никога не съм виждал, дали има също не знам. Иначе съм с Knecht, което е читава марка, сега взех Mahle, тук наблизо е завода и е ок. Не знам дали оригиналния е друг, но не мисля, че това е проблема.
А че е за смяна е ясно, само чакам да изгоря целия резервоар, че иначе и на новия ще налепи парафин. Но принципно съм подготвен като сипя в България да не очаквам чудеса. То затова сложих и добавка, но не винаги помага. Пак добре, че не ми запуши някоя дюза, и това ми се е случвало. worthy.gif

пс: Ако някой е наясно при 2АД дали филтъра е с пробка, ще се радвам да сподели? :thumbsup:

Горивен филтър

Публикувано на: 04 Мар 2018 13:45
от slowtraveler
Би трябвало да има пробка отдолу (гледах клипчета за смяна на филтъра в тубата), но би трябвало да имаш датчик за вода, който да ти светне ако е имало вода.. И да, май при теб е наврян на майната си :) При мен също е на майната си - как очакват да развивам дори само дренажната пробка (пък камо-ли филтрите), при условие, че филтърните тела са ми пред задния мост отдолу под автомобила? ?!! Идиотско решение guns.gif tooth.gif
Относно филтрите - явно различните производители са с различни параметри. Защото в случая с конкретните 'проблемни' филтри също ползваха именити марки. Но след смяната им с 'оригиналните' хората потвърдиха, че проблемът е отстранен (да, обикновено всяка година още някой се опитва 'да мине метър', и го препращат към темата :) :) )...
За горивата - тъкмо вчера говорихме с колега за горивата... Той кара дизел от двадесеттина години, а аз активно карам дизел от по-скоро (служебните бусове не ги смятам)... Ами хубаво/лошо, до момента не съм слагал никакви присадки, нито съм имал проблеми с нашенската нафта... Нито колегата - притесняваше се, че кара с помпа-дюза, и зареждал без да слага присадки, ама за негово учудване при -16-18С пак нямало проблем...
За също гледам точно преди студовете през зимата да съм налял нафта от оборотна бензиностанция (за да са заредили зимната нафта)... Не казвам, че не е възможно в някоя малка селска бензиностанция да остане по-дълго лятно гориво, което да парафинизира, но предполагам е малко вероятно...

Горивен филтър

Публикувано на: 04 Мар 2018 14:07
от krasengn
jim_beam написа: В студовете заредих калпава нафта и се почна едно придърпване, загуба на мощност и т.н.?
Би ли споделил къде и кога си заредил калпавата нафта? Да не ходим там и ние.

Горивен филтър

Публикувано на: 04 Мар 2018 14:19
от jim_beam
На 26.2. допълних резервоара с 15л дизел, които се оказаха фатални. Останалото количество беше от Марешки Пловдив, и понеже нямах никакви проблеми 200км само с неговата нафта същия ден в студа, за мен е ясно къде е причината:
Бензиностанция Петрол в Драгоман директно на главния път за Калотина! Оттук нататък ще пълня на новата бензиностанция малко преди нея, не се сещам името и.

Горивен филтър

Публикувано на: 04 Мар 2018 14:56
от e 10
На всички дизели, които съм карал, съм слагал на удобно място преди горивния филтър това филтърче и смяна на основния филтър съм правил през 2-3 години, като при свалянето му поне визуално не съм забелязвал мизерии и отлагания.Изображение
Всичко, което би гарантирало безпроблемно пътуване, е наличието в жабката на поне едно резервно филтърче, отвертка и 2 минути време. Слагам го даже и когато филтърът не е заврян в кучи г.., както е в случая, защото смяната на пластмасовия е в пъти по-лесна и бърза :whistle: , а и не всеки си кара в колата резервен горивен филтър. За невероятни технически хрумвания като при джипа на slowtraveler това трябва да се предлага още с излизането от завода tooth.gif !

Горивен филтър

Публикувано на: 04 Мар 2018 14:58
от iovkito
Каква изненада. Един единствен път съм зареждал нафта, когато изпитах силни съмнения дали тази кола ще продължи да върви или ще изгасне на пътя и това беше от Петрол. Иначе, за горивните филтри, купувайте по възможност Denso или друга доказала се марка, защото е много вероятно заради некачествен филтър да се сменя помпа за високо налягане и дюзи.

Горивен филтър

Публикувано на: 04 Мар 2018 15:22
от slowtraveler
► Виж съдържание

Горивен филтър

Публикувано на: 04 Мар 2018 15:49
от e 10
Офтопик
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.

Горивен филтър

Публикувано на: 04 Мар 2018 16:00
от slowtraveler
► Виж съдържание

Горивен филтър

Публикувано на: 04 Мар 2018 16:29
от jim_beam
e 10 написа: На всички дизели, които съм карал, съм слагал на удобно място преди горивния филтър това филтърче и смяна на основния филтър съм правил през 2-3 години, като при свалянето му поне визуално не съм забелязвал мизерии и отлагания.Изображение
Всичко, което би гарантирало безпроблемно пътуване, е наличието в жабката на поне едно резервно филтърче, отвертка и 2 минути време. Слагам го даже и когато филтърът не е заврян в кучи г.., както е в случая, защото смяната на пластмасовия е в пъти по-лесна и бърза :whistle: , а и не всеки си кара в колата резервен горивен филтър. За невероятни технически хрумвания като при джипа на slowtraveler това трябва да се предлага още с излизането от завода tooth.gif !
Колега мерси за хубавата идея!
Как да разбера кое маркуче при филтъра за какво е, или с други думи къде да се позиционира пластмасовия филтър?

Горивен филтър

Публикувано на: 04 Мар 2018 17:12
от slowtraveler
Би трябвало да се позиционира на входа откъм резервоара...
Да, в повечето случаи би се сменило по-лесно, обаче не виждам реален смисъл от него:
Какви са вариантите според мен ако проблемът се случи по време на път:
1. Задръстено филтърче заради боклук. Поради малката му площ, новото филтърче би се задръстило отново практически веднага... Големият филтър с утайника би трябвало да понесе по-добре такъв тип замърсяване...
2. Задръстено филтърче заради парафинизиране на нафтата. Предполагам малкото филтърче е с по-голяма пропускливост отколкото нафтовия филтър. Т.е. първо би се задръстил и блокирал нафтовия филтър, очаквайки размразяване...

Не съм 100% убеден, но честно казано - не бих слагал преди нафтовия филтър допълнителен 'рядък' такъв...

Горивен филтър

Публикувано на: 04 Мар 2018 17:29
от e 10
jim_beam написа: Колега мерси за хубавата идея!
Как да разбера кое маркуче при филтъра за какво е, или с други думи къде да се позиционира пластмасовия филтър?
Слага се на маркуча от резервоара преди горивния филтър. Вариантите са два според мястото:
1. Срязваш маркуча и слагаш филтърчето, като срезовете се монтират на входа и изхода.
2. Откачаш маркуча от горивния филтър и го вкарваш на входа на филтърчето. Друго парче маркуч слагаш на изхода му и оттам - на входа на горивния филтър.
slowtraveler написа: Не съм 100% убеден, но честно казано - не бих слагал преди нафтовия филтър допълнителен 'рядък' такъв...
Всеки сам си решава. Опитах се да бъда от полза на колегата. А пък понеже теорията не ми е силна страна, няма да излагам разсъждения, но практиката ми е показала, че каквото има да се случва, се случва в малкото филтърче. Пък и нищо не пречи да си имаш повече от едно резервно drunk.gif .