kak da proverim dali ECU-to i igniter-a sa ok

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

kak da proverim dali ECU-to i igniter-a sa ok

Мнение от ugabuga » 13 Мар 2005 18:54

hora, swap-a e gotov, vartim ama ne palim.

niama iskra. coil-a (bubinata demek) i igniter-a (tova deto podava signal na bubinata) poluchavat tok (12V). Ima 2 versii:

1. ecu-to ne raboti i ne prashta signal na igniter-a koito sledovatelno niama varhu kakvo da raboti i sledovatelno ne prashta signal na bubinata. reshenie - novo ECU

2. ecu-to prashta signal do igniter-a, no ignitera ne prashta signal kam bubinata => triabva nov igniter

Problema e kak da se izmeriat tezi signali? Imam samo multimeter no ne mislia che shte uspee da pokaje neshto. Drugia variant e da s loja edna lampichka i da vidia dali pulsira.

Niakakvi drugi predlojenia?

P>S> V kraen sluchai moga da vzema edin osciloscop ot edna laboratoria tuka :)

za poveche info i snimki - http://board.tercelonline.com/viewthread.php?tid=18445

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 13 Мар 2005 21:31

za dvigatela koito pitash, ima li niakakav takav tuk v USA, che da moga da se razrovia v knigite za info?
inache me samniava da e ECU, te riadko se precakvat. triabva da imash pedvid che ECUto che da izprati signal sisto triabva da poluchi signal ot razni sensori. az skoro imah edna kola na poznata det ia machih 2 dena i nakraia se okaza che vodnata pompa kape varhu Crank sensora i se e precakal i ako ECUto ne znae v kvo polojenie e Crank Shafta zabravi za iskra. za ignaitera edinstvenata proverka koiato az znam e da vzemesh takav koito raboti i da gi razmenish i da vidish kvo stava.
->

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 13 Мар 2005 21:49

btw, setih se oste nesto. injektorite praskat li niakakvo gorivo? ne dali ima naliagane na benzina, ami pristiga li elektricheski impuls do injektorite?
->

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 13 Мар 2005 23:33

naliagane ima no ne znam dali pruskat gorivo. niamam noid light s koito da vidia, a ne mi se vadiat da gledam dali pruskat shtoto sa na malko shibano miasto i kabelite im sa mnogo kusi ta e guzobruk.

shte vidia za crank sensora.

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Hmm

Мнение от LordDigital » 14 Мар 2005 01:46

Добре де ,там пишеш че си има проблеми със алармата. Пишеш ,че си взел направо ток на шалтера за да завърти стартера ,та във момента със ключа ли въртиш стартера или жиците?

По принцип ,дори и наи-елементарните аларми спират искрата (като разкачат или Кранк сенсора ,или управлението на генератора на искра) ,некои други режат и стартера и така нататъка прогресивно... та може и от алармата да е.

Бес осцилоскоп или накакъв Data Accosition devoice ,малко трудно ша го дебъгнеш това чудо. Може и тестови лампи ,ма не за всички сигнали.
Изображение

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Опа

Мнение от LordDigital » 14 Мар 2005 02:00

Сега допрочетох темата.

Знаи ако въртиш със ключа ,вероятно си прескочил алармата. Требе да намериш начин да мериш сигналите - Осцилоскоп или Дата акосишън (които е осцилоскоп дето се закача на USB).

Според мен на самия Coil на отрицателния му терминал е ЕДинственото место където можеш да мериш със пробна лампа или СТЕЛКОВИ мултиметер ,всички други сигнали като обратна връзка от Coil към ЕКУ ,и там разните сигнали идаши от CPS само осцилоскоп. Според мен вероятно имаш проблем със CPS...
Изображение

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 14 Мар 2005 07:48

ugabuga написа:naliagane ima no ne znam dali pruskat gorivo. niamam noid light s koito da vidia, a ne mi se vadiat da gledam dali pruskat shtoto sa na malko shibano miasto i kabelite im sa mnogo kusi ta e guzobruk.

shte vidia za crank sensora.
mi vij dali svestite merishat na benzin, ako ne, znachi ECUto osven iskra ne podava i impulsi na injectorite, t.e. problema e v tova che ECUto ne poluchava dostatachno informacia za da pochne da ojiviava dvigatelia. problem s alarma sasto bi bil prichina. sasto taka proveri vsichki releta i bushoni(bushonite det zahranvat ECUto).
->

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 14 Мар 2005 16:40

alarmata e preskochena. mahnah ia i slojih starter relay, koeto poradi niakakva prichina lipsvashe?! kak sam palel predi ne znam.

no sega varti s klucha. ne se setih da vidia sveshtite (kav sam prost) samo mirisah auspuha ama mnnogo slabo mirisheshe na binzin.

Sando a kvo e CPS?
btw coil-a raboti. probvah go na camry-to.

ako injektorite pruskat znachi ECU-to triabva da raboti. shte vzema i s lampichka da vidia dali coil-a poluchava signal. ako ne poluchava, a ECU-to raboti, sigurno igniter-a e problema. Triabva mi igniter 125, koito mnogo riadko se namira, pone po eftinite junkove nakoito az hodia.

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 14 Мар 2005 20:18

CPS = Cam Position Sensor.

Сега не съм сигурен ,ма ако пръска бензин - тва значи че инжекторите получават пулс от компютъра ,компютъра обаче нема да прати пулс до инжекторите АКО не получи обратна връзка от Igniter ,че командата за изкра която е пратил е приета и изпълнена. Не би трябвало и да пръска ако не работи CPS щото ша си мисли че мотора не се върти изобщо.... Деmек отиваме пак около тоз Igniter...
Изображение

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 14 Мар 2005 20:48

ignaitera e vazmojnost, no predi da se kupuva e hubavo da se nameri niakoi koito kara kola i e s takav ignater, da se razmeniat i da se vidi ot nego li e. za Crank Position Sensor, ako go znaesh kade e, toi e mnogo lesen za proverka, zameri kakvo saprotivlenie ima, ako e 0 ili bezkrainost e zaminal sas sigurnost, ako e niakva stoinost, togava ste triabva da se otvori debelata kniga i da se sravni dali e v spec.
imash li part # na ignaitera?
->

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 15 Мар 2005 04:30

taka sveshtite mirishat na binzin. nachi injektorite pruskat.

tova bi triabvalo da znachi che ECU-to raboti a?

part # za igniter-a e - O.E.M. #89621-30010
povecheto toyota igniteri imat kus nomer. tozi e 125.

moje de se nameri ot MR2 91 i purvata polovina na 92. takiva niakde ne vijdam i ne poznavam nikoi koito da ima za da probvam dali moia raboti. sushto taka land cruiser, 4runner i toyota truck ot 89-91 tam niakade. i takiva nikade niama po junkovete a i ne poznavam niakoi koit o da kara

crank sensora kade moje da se namira? uf pochva da mi pisva veche.

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 15 Мар 2005 09:23

crank sensora nai-chesto e pri crank gear-a(det zavarta Timing belta). obiknoveno crank gear-a ima osven zabite det dvijat remaka, no i otdelno nazabeno kolelo ot koeto crank sensora chete informacia. ako injectorite vpraskvat benzin, togava ne mislia che ste e crank sensora. za ignitera ste proveria ako nameria nikoi da se tarkalia det da e s toz nomer, malko me samniava, no ste proveria.
->

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 137 госта