Аджеба, защо духа от капачката на двигателя?!?

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

novozagorski
Мнения: 56
Регистриран: 31 авг 2006 21:56
Репутация: 0
Местоположение: Стара Загора

Аджеба, защо духа от капачката на двигателя?!?

Мнениеот novozagorski » 12 юли 2007 23:55

Приятели, помагайте!!!
Ровя се също и във форумите на Мицубиши и Хонда....и в двата форума забелязах да се дискутира тази тема за подухването от капачката на мотора при работа на празен ход!
Там някой се беше постарал да изреди доста полезни съвети при покупката на автомобил - втора ръка....И единия от съветите му беше да се бяга надалеч, когато забележим подобно подухване при отворена капачка и работещ двигател!?! :help:
Следват коментари по темата и някои от членовете на форума споделят,че също са открили подобен ефект при собствените си автомобили, един казва, че и двете му коли били така...И се започва един спор....че нищо сериозно не означавало това и т.н., и т.н.
Днес, когато най-сетне се наканих да проверя моята баба Тойо за подобен ефект, откривам, че оттам не само подухва, но и доста сериозно си ДУХА, бих казал! wacko.gif
Какво означава това, според специалистите по Тойота и ДВГ изобщо?!?
Трябва ли да се притеснявам изобщо?Тойотката си върви без проблеми и не ми е дала някакви признаци мотора да си заминава или нещо такова...
Мерси предварително!
DAEWOO Espero 1.8i, 95ps, 1996 year.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12832
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 13 юли 2007 01:07

Повишено картерно налягане е признак на износване на двигателя като цяло или на гумичките на клапаните.
Налягането се получава от изпускане на изгорели газове в картера или главата през недобре уплътняващи сегменти или горепосочените гумички.
Но може да се лъжеш и да си мислиш, че налягането е повишено (духа) заради изхвърляното от разпределитения вал масло през отвора за наливане на масло.
Нормално е разпределителния вал да изхвърля капчици масло през отвора за пълнене на масло ако вала е разположен под капачката без защитна броня над него.
Просто маслото се изхвърля от центробежната сила.
Също така е нормално да има малко над-налягане, но не и да 'духа' сериозно.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
ugabuga
Мнения: 2840
Регистриран: 23 фев 2005 07:06
Репутация: 0
Местоположение: New Brunswick, NJ
Контакти:

Мнениеот ugabuga » 13 юли 2007 06:31

normalno e da si poduhva, ne se strahuvai, sega veche ako tova koeto izliza ima tzviat (kafiav da rechem ili neshto podobno) togava veche e znak na iznosvane i se naricha "blow by".
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

novozagorski
Мнения: 56
Регистриран: 31 авг 2006 21:56
Репутация: 0
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот novozagorski » 13 юли 2007 13:17

Dokolkoto razbrah klapanite sa ve4e za nastroika (kolata e na blizo 240000 ve4e), no ne mi se 6te da q karam na maistora da q razbutva, taka si raboti dobre zasega i me e strah da ne i stane ne6to, ako se 4ovurka mnogo!
To ve4e da go e strah 4ovek ot pi6man-maistori... :censored:
DAEWOO Espero 1.8i, 95ps, 1996 year.

the_rider
Мнения: 412
Регистриран: 18 окт 2004 13:40
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот the_rider » 13 юли 2007 15:59

slowtraveler написа:Повишено картерно налягане е признак на износване на двигателя като цяло или на гумичките на клапаните.
Налягането се получава от изпускане на изгорели газове в картера или главата през недобре уплътняващи сегменти или горепосочените гумички.
Но може да се лъжеш и да си мислиш, че налягането е повишено (духа) заради изхвърляното от разпределитения вал масло през отвора за наливане на масло.
Нормално е разпределителния вал да изхвърля капчици масло през отвора за пълнене на масло ако вала е разположен под капачката без защитна броня над него.
Просто маслото се изхвърля от центробежната сила.
Също така е нормално да има малко над-налягане, но не и да 'духа' сериозно.

Интересно ми е как точно духа двигателя от гумичките.....не че съм експерт, ама за да духа през гумичките значи клапаните отдавна са мортос и по-скоро причината е в тях. За мен верният отговор е именно хлабини в групата бутала/сегменти /цилиндри, но гумички....... no.gif

Потребителски аватар
ugabuga
Мнения: 2840
Регистриран: 23 фев 2005 07:06
Репутация: 0
Местоположение: New Brunswick, NJ
Контакти:

Мнениеот ugabuga » 13 юли 2007 17:41

tochno ot sigmentite idva rabotata, no imam predvid duhane na ne chist vuzduh.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

the_rider
Мнения: 412
Регистриран: 18 окт 2004 13:40
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот the_rider » 13 юли 2007 17:53

ами има случаи и на прогорени бутала или сменени сегменти, но вече елипсовидни цилиндри и с нови сегменти става по-зле отколкото със старите, така че....не само от сегментите, но най-често от тях..

novozagorski
Мнения: 56
Регистриран: 31 авг 2006 21:56
Репутация: 0
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот novozagorski » 13 юли 2007 18:18

Добре де, при някого от вас не се ли наблюдава подобен ефект?!?
Все има тук някой колега с 20-годишна "баба Тойо", като мене...
Доколкото си го представям аз много често се среща,а не е някакъв единичен случай само при мен...
И в крайна сметка какво следва нататък???
DAEWOO Espero 1.8i, 95ps, 1996 year.

Потребителски аватар
kristian
Мнения: 937
Регистриран: 27 авг 2006 17:09
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Мнениеот kristian » 13 юли 2007 18:55

Прекрасна машина!Преди 2г. я продадох моята-86г. беше на 170 000-абсолютно реални-и не е имало този проблем.200 000 за мотор на тойота не мисля че са нещо впечатляващо.Нормално не трябва да духа (т.е. може да е съвсем слабо),а още по малко с димни примеси.Не виждам друга причина освен компресионни сегменти.Случвало ми се е да отстрана частично този проблем с газ за лампи.Имах Ситроен ,който имаше "запечени" сегменти-при една смяна на масло просто му свалих предната вечер свещите(дизел) и му сипах по 200мл течна газ във всеки цилиндър.
На следващия ден източих маслото и го смених.Въртиш със свалени свещи на стартер да издуха ако има нещо в цилиндъра и толкоз.Бяха ми го казали този номер ,но не вярвах че ще има ефект обаче стана,Явно газта догато се изтича през сегментите успява да разтвори нагара и да отпусне сегмента.Иначе в някой сервиз може да ти се смеят за такъв опит,ама аз пробвах-струваше ми една бутилка газ! :thumbsup:
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

novozagorski
Мнения: 56
Регистриран: 31 авг 2006 21:56
Репутация: 0
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот novozagorski » 15 юли 2007 00:46

То и аз съм в момента за смяна на маслото, но не знам дали да рискувам с подобен експеримент... wacko.gif
Моята Корола е Лифтбек, от 87-92 г. се произвеждат, 1.3 12 клапана-мотор!Аз също мисля, че на 240000 си е в почти "първа младост"! ;-)
И даже не знам дали да обръщам внимание на този ефект...То аз и ако не се бях ровил из другите форуми да чета, може би изобщо нямаше да го забележа! biggrin.gif
Иначе дали духа чак сериозно не съм сигурен....Утре ще погледна пак по-обстойно, дали изхвърля нещо оттам и т.н. ...
DAEWOO Espero 1.8i, 95ps, 1996 year.

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9395
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 1
Местоположение: Touge, Japan

Мнениеот Japanese_fever » 15 юли 2007 01:13

ugabuga написа:normalno e da si poduhva, ne se strahuvai, sega veche ako tova koeto izliza ima tzviat (kafiav da rechem ili neshto podobno) togava veche e znak na iznosvane i se naricha "blow by".


Az puk mislq, 4e e to4no kakto go e obqsnil ugabuga i stava ? za iznosvane na gumi4ki na klapani, ane butala, sigmenti etc.
I kakto kaza toi e normalno da ima malko poduhvane vse pak otdolu sa cilindrite i ima sila ot vida vakuum/nalqgane, no tova razbira se ne zna4i da ti otvee per4ema kato otvie6 kapa4kata.

Az ne sum go probval tozi nomer, no ne znam dali ima smisul, za6toto znam 4e moite klapani sa regulirane, a i moje da sum za novi gumi4ki, no ne mi se zanimava. dry.gif
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

agent dust
Мнения: 2236
Регистриран: 15 авг 2005 23:26
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот agent dust » 15 юли 2007 02:11

бе щом работи нормално колата - какво ти пука? може да е запушен клапанът на картерната вентилация, но това е проблем само ако ръчкаш колата яко на обороти - има достатъчно места, през които да излезе налягането в картера - ако почне да ти хвърля щеката за маслото или да тече през семерингите - тогава вземаш мерки laugh.gif можеш да идеш да ти проверят клапанът, от старост на нагарите често се запушва - затова е добре да се правят промивки преди смяна на маслото. това тормози двигателят, но с толкова малко че няма да го усетиш. нормално е да духа, но не силна струя

ако има проблем със сегменти, гумички или бутала - ще гори масло. ако харчи в нормалните норми, двигателят е наред. проверявай по-често маслото, има ли хубаво масло в двигателят, повод за притеснение нямаш
status: за БАН

the_rider
Мнения: 412
Регистриран: 18 окт 2004 13:40
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот the_rider » 16 юли 2007 09:13

[quote="Japanese_feverAz puk mislq, 4e e to4no kakto go e obqsnil ugabuga i stava ? za iznosvane na gumi4ki na klapani, ane butala, sigmenti etc.
dry.gif[/quote]
колега, не се излагай, вземи прочети някоя книжка по основи на ДВГ, гумичките на клапаните държат маслото от главата да не влиза в цилиндъра и НИЩО друго, затова като се износят колата почва да пуши. Компресията се поема от клапаните и от сегментите (и то компресионните сегменти, щото има и маслени!). И ако клапана е заминал, гумичката за нищо на света неможе да удържи налягането от компресията та ако ще и чисто нова да е.

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9395
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 1
Местоположение: Touge, Japan

Мнениеот Japanese_fever » 16 юли 2007 17:11

^ O.K. az ne se setih, 4e ako samu zaminali sihmentite 6te povi6ava nalqganeto v karternoto i ot tam moje da pu6i ot gore ot kapa4kata.

Prav si. A kakuv kolega sum az. Az sum liubitel. smile.gif
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

the_rider
Мнения: 412
Регистриран: 18 окт 2004 13:40
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот the_rider » 16 юли 2007 17:14

Japanese_fever написа:^ O.K. az ne se setih, 4e ako samu zaminali sihmentite 6te povi6ava nalqganeto v karternoto i ot tam moje da pu6i ot gore ot kapa4kata.

Prav si. A kakuv kolega sum az. Az sum liubitel. smile.gif
:yawinkle: :thumbsup:


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта