Аджеба, защо духа от капачката на двигателя?!?

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
kristian
Мнения: 937
Регистриран: 27 авг 2006 17:09
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Мнениеот kristian » 16 юли 2007 22:48

Уплътнениата на стеблата на клапаните имат доста ясно обяснение на руски: МАССЛОСЪемние колпачки“ cool.gif .
Налягането в цилиндрите се поема от самите клапани!
Зад тях има достатъчно обем с ниско налягане което да обере тяхното изпускане, че да успее да духа пре "втулките на клапаните"
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Потребителски аватар
LEXUS
Мнения: 3225
Регистриран: 01 апр 2005 02:06
Репутация: 15
Местоположение: София

Мнениеот LEXUS » 02 авг 2007 01:30

novozagorski написа:Добре де, при някого от вас не се ли наблюдава подобен ефект?!?
Все има тук някой колега с 20-годишна "баба Тойо", като мене...
Доколкото си го представям аз много често се среща,а не е някакъв единичен случай само при мен...
И в крайна сметка какво следва нататък???
Az imam takava,samo che 1987 godina.Na okolo 240000km. e i tia,perfektna.Chudesen dvigatel,pargav,varvi mnogo,ne se plashi i ot nad 7000 ob./min.,na vsichkoto otgore e mnogo elastichen.Harchi mnogo malko na magistrala -mejdu 5,3 i 5,5 /100km.,gradsko mejdu 7,7-10/100km.,spored karaneto i sezona.Na prazen hoda prakticheski ne se chuva.Za men tova e edin perfekten motor na Toyota,perfekten balans mejdu varvene,ikonomichnost,elastichnost i bezshumnost e namerena imenno v tozi 1.3 12 valve.Pri moia sashto pri otvorena kapachka poduhva ili duha,ne pomnia veche,no si ima kompresia,varvi zdravo i raboti izkliuchitelno tiho,ne pushi izobshto, taka che tova duhane ne pokazva nishto za dvigatelia.Vajno e kak varvi,pushi li,kak raboti.S moita kato tragna za moreto ot Sofia do Varna samo na 5-ta varvi i po golemite bairi tegli zdravo na 5-ta.Karai ia samo s 10W40 i ne se plashi ako ti harchi po 2,5 -3,0 litra maslo na 10000km.,tova e absoliutno norma za toia motor.Moita ne ia prodavam za nishto,tolkova si ia haresvam. biggrin.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

novozagorski
Мнения: 56
Регистриран: 31 авг 2006 21:56
Репутация: 0
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот novozagorski » 04 авг 2007 06:10

LEXUS написа:
novozagorski написа:Добре де, при някого от вас не се ли наблюдава подобен ефект?!?
Все има тук някой колега с 20-годишна "баба Тойо", като мене...
Доколкото си го представям аз много често се среща,а не е някакъв единичен случай само при мен...
И в крайна сметка какво следва нататък???
Az imam takava,samo che 1987 godina.Na okolo 240000km. e i tia,perfektna.Chudesen dvigatel,pargav,varvi mnogo,ne se plashi i ot nad 7000 ob./min.,na vsichkoto otgore e mnogo elastichen.Harchi mnogo malko na magistrala -mejdu 5,3 i 5,5 /100km.,gradsko mejdu 7,7-10/100km.,spored karaneto i sezona.Na prazen hoda prakticheski ne se chuva.Za men tova e edin perfekten motor na Toyota,perfekten balans mejdu varvene,ikonomichnost,elastichnost i bezshumnost e namerena imenno v tozi 1.3 12 valve.Pri moia sashto pri otvorena kapachka poduhva ili duha,ne pomnia veche,no si ima kompresia,varvi zdravo i raboti izkliuchitelno tiho,ne pushi izobshto, taka che tova duhane ne pokazva nishto za dvigatelia.Vajno e kak varvi,pushi li,kak raboti.S moita kato tragna za moreto ot Sofia do Varna samo na 5-ta varvi i po golemite bairi tegli zdravo na 5-ta.Karai ia samo s 10W40 i ne se plashi ako ti harchi po 2,5 -3,0 litra maslo na 10000km.,tova e absoliutno norma za toia motor.Moita ne ia prodavam za nishto,tolkova si ia haresvam. biggrin.gif


:thumbsup: biggrin.gif
Golqmo "Thank you" za jestokiq post,bratle!Sega se kanq da go razpe4atam i razprostranq v cqlata fabrika mejdu kolegite mi,za da 4etat... tongue.gif
DAEWOO Espero 1.8i, 95ps, 1996 year.

Потребителски аватар
dap
Мнения: 358
Регистриран: 14 дек 2006 09:55
Репутация: 0

Мнениеот dap » 05 авг 2007 20:51

Здр.Днес бях до София да избирам на нашите кола, едвам ги отказах от Пикасо.Та харесаха си Тойота Ярис Версо(знам че е по малка от Ситроена ....)оглеждаме я, бива с изключение ена колана на шофьора който беше много ама много оръфан.палим колата 1.4 Д4Д чудно работи,поне според мене де.Братовчед ми маха капачката за масло на двигателя и вика мне не става,духа tongue.gif аз звъня на моя майстор да го питам той ми казва няма проблем всички духат.Аз тома неверни отивам до моята тойота
паля , отварям и няма такова духане ohmy.gif ама като се замисля върви си колата, има мощност абе за сега да чукна на дърво си е О.К. така че .... всеки да си решава сам за себе си дали духането (от капачката) е проблем

Потребителски аватар
jim_beam
Мнения: 2278
Регистриран: 25 юли 2007 23:01
Репутация: 18
Местоположение: Австрия
Контакти:

Мнениеот jim_beam » 09 авг 2007 23:47

LEXUS написа:
novozagorski написа:Добре де, при някого от вас не се ли наблюдава подобен ефект?!?
Все има тук някой колега с 20-годишна "баба Тойо", като мене...
Доколкото си го представям аз много често се среща,а не е някакъв единичен случай само при мен...
И в крайна сметка какво следва нататък???
...Karai ia samo s 10W40 i ne se plashi ako ti harchi po 2,5 -3,0 litra maslo na 10000km.,tova e absoliutno norma za toia motor... biggrin.gif


не искам да засегна някой,още повече и аз карам тoйота,но не бих приел такъв разход на масло за нормален.па макар и да се води в нормите.
най-добрите бензинови двигатели са на хонда,например акорд 2.0 при който разхода на масло е 0.
преди карах дълго време и mazda626 1.8 бензин,6 год. разход на масло също 0.

разбира се ако им е сменяно маслото както и с каквото си трябва.


моето мнение е: тойота дизел и хонда бензин са оптималните мотори! wink.gif

agent dust
Мнения: 2236
Регистриран: 15 авг 2005 23:26
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот agent dust » 10 авг 2007 00:06

няма двигател с разход на масло 0 smile.gif двигателят е проектиран така, че да похарчва малко масълце. в нормите ли е, проблеми няма - на 10к км 200-300гр, до литър даже е съвсем нормално в зависимост от натоварването на двигателя. но разход на масло 0 няма и все още не е измислен такъв двигател
status: за БАН

Потребителски аватар
K-A-N-U
Мнения: 1231
Регистриран: 12 авг 2005 01:17
Репутация: 0
Местоположение: Wheeling, IL

Мнениеот K-A-N-U » 10 авг 2007 09:36

Predi mnogo godini, kogato si kupuvah moita Toyota si hodih redovno na tyrgove za koli, tam razbirase nemoje da se karat. Ta nqkakyv si 4i4ka, razbira6t izglejda6e mina pokrai edna kola koqto az gledah i vze i toi da q oglejda. Pali 4i4oto i otvarq kapa4kata na masloto, razbira se razpryska se malko maslo i na mene mi stana super stranno za6to go napravi. Ta go popitah, toi prosto mi otgovori 4e moje6 da vidi6 kolko e iznosen dvigatelq na kolata, ako mnogo "duha" zna4i e na pyt dori i da si raboti dobre sega. Ne go poznavah, ne be6e bylgarin, no tova e edinstvenoto koeto znam otnosno vaprosa....dano pomaga

Reptile
Мнения: 114
Регистриран: 25 яну 2006 11:39
Репутация: 0

Мнениеот Reptile » 13 авг 2007 18:39

Според мен в зависимост от конструкцията на мотора - духа или не, незнам на какво се дължи, вероятно на наичн отвеждане на картерното налягане.
Има и чисто нови мотори, които си "веят" през капачаката за масло. Въпросът е - т'ва дето веее из отвътре, да ли е чист прозрачен въздух или има газове в него. Можеш и да го помиришеш ако искаш, ако има мирис на горещо масло е ОК, но ако има мирис на изгорели газове - ЛОШО!


ПОЗДРАВИ

novozagorski
Мнения: 56
Регистриран: 31 авг 2006 21:56
Репутация: 0
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот novozagorski » 29 авг 2007 08:58

Приятели, надникнах отново под капачката, за да видя точно за какво става въпрос, с подробности...
ohmy.gif wacko.gif Абе, не само,че си подухва,ами вее доста здраво и хвърчи масло оттам....Ръката ми на няколко см от отвора беше опръскана с масло!Чак се уплаших,че така хвърля и побързах да я затворя!
Иначе наистина си няма отражение върху вървенето на колата (е,сега не знам като нова как е вървяла,но...)! Може би вибрациите на двигателя....Но този ефект засега го забелязвам само когато карам на газ, а газовата ми уредба не може да се настрои много добре, със сигурност го знам!
Абе за почти 20-годишен мотор и наскорошен юбилей от навъртяни 240000 км, добре си се държи Тойотката според мен!... :whistle: cool.gif
Ще карам така,пък....Каквото сабя покаже!
Току-що смених маслото и филтрите....И дерзая!
DAEWOO Espero 1.8i, 95ps, 1996 year.

yovcho2247
Мнения: 14
Регистриран: 24 юни 2007 17:00
Репутация: 0

Мнениеот yovcho2247 » 29 авг 2007 12:11

моята духаше така и се оказа 3 счупени сигмента
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
LEXUS
Мнения: 3225
Регистриран: 01 апр 2005 02:06
Репутация: 15
Местоположение: София

Мнениеот LEXUS » 30 авг 2007 06:47

Novozagorski,kak ti praska maslo,kato ima kapak nad klapanite pod kapachkata.A toia motor e mnogo balansiran i ne triabva da ti vibrira v nikakav slu4ai/osven ako ne sa i niski oborotite ili niakoi vakum ne e nared ili i dvete/Taia gaz shte vi sasipe kolite.. dry.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

the_rider
Мнения: 412
Регистриран: 18 окт 2004 13:40
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот the_rider » 30 авг 2007 09:52

LEXUS написа:......Taia gaz shte vi sasipe kolite.. dry.gif

Ама ше ни останат кинти да си купим нови :whistle: laugh.gif

ceko26
Мнения: 489
Регистриран: 16 фев 2007 15:47
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот ceko26 » 30 авг 2007 11:17

Единственото място от кадето влиза въздух в двигателя е през филтъра , а от там в цилиндрите. След компресирането и възпламеняването покрай буталата и сегментите газовете влиза в картера и през отворите за стичане на маслото се качват при разпределителните валове.Това което духа от капачката са изгорели газове и изпарения от масло и конденс.Колкото по - малко духа толкова по-плътни са сегментите.Няма двигател който не духа.Това проветрява картера и маслото. Страшно е ако излиза син пушек или духа на тласъци.Това ,че пръска масло е нормално все пак се въртят валовете.
Авенсис 3S-FE

the_rider
Мнения: 412
Регистриран: 18 окт 2004 13:40
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот the_rider » 30 авг 2007 11:22

Точно :thumbsup: даже един горублянски "разбирач" разправяше, че на колкото сантиметра от гърлото се усеща духането, на толкова хиляди била колата wink.gif . Въпроса дали ако е на 500 хил. ще се усеща на 50 см. не му се понрави особенно. По принцип има логика но само в определени граници на пробега и вероятността за грешка е около 50 % happy.gif

novozagorski
Мнения: 56
Регистриран: 31 авг 2006 21:56
Репутация: 0
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот novozagorski » 11 сеп 2007 00:25

LEXUS написа:Novozagorski,kak ti praska maslo,kato ima kapak nad klapanite pod kapachkata.A toia motor e mnogo balansiran i ne triabva da ti vibrira v nikakav slu4ai/osven ako ne sa i niski oborotite ili niakoi vakum ne e nared ili i dvete/Taia gaz shte vi sasipe kolite.. dry.gif


Нямам оборотомер,но венъж ги бях мерил оборотите и бяха точно 950....Оттогава не вярвам да има някаква промяна!
А пък това с вакуума, как да разбера дали имам проблеми?Нищо чудно да има нещо такова...
DAEWOO Espero 1.8i, 95ps, 1996 year.


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта