Imam II prosti vuprosa

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Imam II prosti vuprosa

Мнение от Japanese_fever » 30 Мар 2005 00:26

I Kakvo e coil-over? sad.gif
Znam, 4e e ne6to po oka4vaneto. I si mislq, e sa reguliruemi amortisiori, no ne sum siguren.

II Kakvo be6e lambda sonda i za kakvo sluje6e?

Izvinqvam se za tupite ?-si rolleyes.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Re: Imam II prosti vuprosa

Мнение от punkara » 30 Мар 2005 00:44

Japanese_fever написа:I Kakvo e coil-over? sad.gif
Znam, 4e e ne6to po oka4vaneto. I si mislq, e sa reguliruemi amortisiori, no ne sum siguren.

II Kakvo be6e lambda sonda i za kakvo sluje6e?

Izvinqvam se za tupite ?-si rolleyes.gif
pogledni otdolu:
Прикачени файлове
tova e lambda sonda ili O2 (oxigen sensor) sedi v trubite na izhodnite gazove i opredelya kolko kislorod ima v tezi gazove kato go sravnyava s kisloroda v atmosferata, i po tozi nachin informira ECU-to dali sm,estta e bogata ili bedna, i ECU-to puska suot
tova e lambda sonda ili O2 (oxigen sensor) sedi v trubite na izhodnite gazove i opredelya kolko kislorod ima v tezi gazove kato go sravnyava s kisloroda v atmosferata, i po tozi nachin informira ECU-to dali sm,estta e bogata ili bedna, i ECU-to puska suot
lambda_O2 sensor.jpg (1.63 KiB) Преглеждано 2509 пъти
tova e coil-over, sistema s koyata se regulira visochinata na pruzinata
tova e coil-over, sistema s koyata se regulira visochinata na pruzinata
coilover.jpg (14.19 KiB) Преглеждано 2509 пъти

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Imam II prosti vuprosa

Мнение от Japanese_fever » 30 Мар 2005 01:01

punkara написа:pogledni otdolu:
Zna4i lambda sonda e edin ot tezi senzori deto ALTEZZA-ta razpravq6e(v drugata tema), 4e ima 4etiri na negoviq auspuh - 2 pred i 2 zad katalizatorite.
Qsno. smile.gif
Ako se precaka ne6to tozi senzor ti se oburkva rabotata na DVG-to nali, za6toto ECU-to ne polu4ava ili polu4ava gre6no onfi. Taka li e?!?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
NaLordaZenata
DRIFT мацка
Мнения: 295
Регистриран на: 08 Мар 2005 13:35

Re: Imam II prosti vuprosa

Мнение от NaLordaZenata » 30 Мар 2005 01:23

Japanese_fever написа:I Kakvo e coil-over? sad.gif
Znam, 4e e ne6to po oka4vaneto. I si mislq, e sa reguliruemi amortisiori, no ne sum siguren.

II Kakvo be6e lambda sonda i za kakvo sluje6e?

Izvinqvam se za tupite ?-si rolleyes.gif
По първия въпрос, може би ще ти е от полза това:

ДАТЧИК ЗА КОНЦЕНТРАЦИЯ НА КИСЛОРОД (ЛАМБДА СОНДА) -
ЕЛЕМЕНТ НА МОДЕРНИТЕ ИНЖЕКЦИОНИ

Датчика за кислород /ламбда сонда/ е предназначен за определяне концентрацията му в изгорелите газове, съставът на които зависи от съотношението гориво и въздух в сместа, подавана в цилиндрите на двигателя.
Информацията, която дава датчика във вид на напрежение или изменение на съпротивлението се използва от електронния блок за управление /ЕБУ/ за управление на пръскването при корегиране на количеството подавано гориво.
За пълното изгаряне на 1 кг. бензин е необходим 14,7 кг. въздух.
Такъв състав на гориво-въздушната смес се нарича стехиометрически.
Той обезпечава най-малко съдържание на токсични вещества в изгорелите газове и съответно ефективното им доизгаряне в катализатора.
За оценка състава на гориво-въздушната смес се използва коеф. за излишък на въздух - отношението на количеството въздух, постъпващо в цилиндрите към количеството въздух, теоретически необходимо за пълното изгаряне на бензина. В световната практика този коефициент се нарича ЛАМБДА.
При стехиометричната смес ламбда=1, ако ламбда<1 /недостиг на въздух/, сместа се нарича богата, при ламбда>1 /излишък на въздух/, сместа се нарича бедна.
Най-голяма икономичност при пълно отваряне на дроселовата клапа
на бензиновия двигател се постига при ламбда=1,1-1,3. Максимална мощност се постига, когато ламбда=0,85-0,9.
В световната практика датчика може да бъде наричан различно, кислороден датчик, регулатор ламбда, ламбда сонда, датчик за концентрация на кислорода в отработените газове.
Кислородните датчици биват два типа: електрохимични и резисторни.
Първият тип работят на принципа на елемент, изработващ ел. ток. Вторият, работи като резистор, изменяйки своето съпротивление от условията на средата, в която се намира.
Основна част на електрохимичния датчик е керамичен накрайник.
Той се намира в потока изгорели газове. Ефективната работа на датчика е възможна при температура не по- ниска от 300-350 градуса по целзий. Затова, за бързо загряване след пускане на двигателя, съвременните датчици са снабдени с електрически нагревателен елемент.
Датчиците без нагревател могат да имат 1 или 2 проводника, а пък датчиците с нагревател могат да имат 3 или 4 проводници. Като правило проводниците в светли цветове се отнасят за нагревателя, а тъмните - към сигналните проводници. Във връзка с това, че датчика за кислорода може да изработва ел. сигнал само при температура 300 350 градуса по Целзий и нагоре, датчиците без нагревател се поставят в изпускателния колектор, а с нагревател - пред катализатора. Понякога се поставят по два кислородни датчика: пред катализатора и след него.
Датчиците за кислород са с неразглобяема конструкция и не изискват обслужване. Ресурсът на електрохимичните датчици е от 60 до 80 хил. км. пробег.
Причините за преждевременна повреда на датчика за кислорода са:
1. Използване на оловен бензин или неподходящо гориво.
2. Прегряване на датчика.
3. Многократни и неуспешни опити за палене на двигателя през къси интервали, което води до натрупване на неизгоряло гориво в изпускателния колектор, което може да се възпламени детонационно
4. Проверка работата на цилиндрите на двигателя чрез махане на запалителните кабели от някоя от свещите;
5. Нехерметичност в изпускателната система.
Възможни признаци за неизправност на датчика за кислорода:
1. Неустойчива работа на двигателя при ниски обороти /празен ход/
2. Увеличен разход на гориво
3. Влошаване динамичните характеристики на автомобила
4. Характерна детонация около катализатора след гасене на двигателя
5. Повишена температура около катализатора
Правила за демонтаж и монтаж на датчика.
1. Демонтажът се извършва само при студен двигател;
2. Проверка на херметичността при монтаж;
3. Проверка работоспособността по контролируеми параметри.
Контролират се следните параметри, но при работна температура 300-350 градуса по Целзий
1. При ламбда=0,9 напрежението в сигналния проводник трябва да бъде не по-малко от 0,65V
2. При ламбда=1,1 напрежението в сигналния изход трябва да бъде не повече от 0,25V
3. Време за сработване при обеднена горивна смес не повече от 250 мс
4. Време за сработване при обогатена горивна смес не повече от 450 мс
5. Съпротивление при температура 300-350 градуса по Целзий не повече от 10 килоома
Дългичко малко, ама ако те мързи може и да не четеш всичко, все ще ти стане ясно wink.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 74 госта