Toyota MR2 MkII 3SGE -проблем?

Oscar de la Hoya
Мнения: 145
Регистриран на: 17 Юни 2005 23:33
Местоположение: София

Toyota MR2 MkII 3SGE -проблем?

Мнение от Oscar de la Hoya » 18 Юни 2005 02:05

Здравейте пичове,
имам следният проблем с MR2 ката,надявам се да ми помогнете. Когато я взех, проблемът беше съвсем лек, т.е влошава се прогресивно

При ниски обороти -до 2500, колата не върви ,по скоро върви много мудно, все едно е на 3 цилиндъра, прекъсва и няма мощност, същото става и при доускорение на по-висока предавка.Почва да пърпори и изведнъж се отпушва като ритната отзад при високите обороти.

Водих я на диагностика и ми казаха, че дава код за ламбда и едната свещ била замасена.След почистването колата вървеше добре точно едни ден.Това беше преди 2 седмици и тогава не светеше нищо по таблото.После я вкарах в бокса за смяна на ангренажи, гарнитури, гумички на клапани, маслени сегменти и т.н.Беше разкачена цялата.Като я взех преди 3 дена светна лампата за инжекциона-в жълто.Колата обаче работеше АБСОЛЮТНО ПЕРФЕКТНО, но само първите двеста километра.След това изведнъж започна да прави същото, че даже ми се струва и по-лошо.

Четох някъде че при разкачане ECU-то работи в началото с някакви програмирани данни и след няколкостотин км почва да черпи инфо от ламдата.Това така ли е?Ако да, обяснява горното поведение..

Друга възможност : понеже още чакам новите болтове за главата и гарнитура за капака на клапаните, главата не е стегната достатъчно и вместо гарнитура на капака има силикон, и трябва след 1000 км да ходя да ми я притягат, майсторът ми каза ,че щяло да ми гори масло, докато се напасне гарнитурата?Може ли от това горене да цапа сондата и пак да прави така????Т.е първите 200 км. още не е била зацапана и след това изведнъж започва да отчита грешно.
В този случай има ли смисъл да сменям сондата преди притягането на главата?

Възможно ли е също така въобще да не от ламбдата.Инжекторите ми ги продухаха,така че едва ли е от тях.Може ли да е от горивен филтър например, не съм го сменил още?Свещите ми казаха, че били добре.

Прочетох тука доста неща във форума и виждам че наистина има хора, които разбират, така че всякакви мнения са добре дошли за лаик като мене

Също така, искам да питам, възможно ли е в първите фази на MR2 MKII -мойта е произведена 12.90, двигателят сток да излиза 124 Kw=168 PS -колата е внос от Швейцария и в разни сайтове гледам че има разлика от Германия =156 PS.В КАТ ми я записаха 124 kW, по некви справочници,а от TM auto, откъдето я купих на старо, твърдят че е 175 PS? Т.е, възможно ли е в някои страни двигателят да излиза по форсиран от други?

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 18 Юни 2005 08:39

hm. slojno ... moje da ti e ot centrovkata. az s moita edno vreme centrovkata ne beshe kato horata i do 45 mili varveshe s mnogo zor i sled tova otlepiashe vse edno ima turbo.

drug variant - moje sveshtite ti da ne sa ot pravilnia heat range ... toplinno chislo mai se kazva. vzemi si 6-ci pone ili 7-ci da si siguren. moje neshto da imash problem s kabelite.

otnosno glavata ne razbrah - triabva da ti ia dozatiagat!?!?! a kapaka nad klapanite go zaebi, toi nikva rolia ne igrae, samo pazi da ne hvarchi maslo navsiakade.

ako iskash pitai jamie da ti pusne edni instrukcii da si napravish edin a/f meter, ili prosto s edin voltmetar izmervai dokato karash kakvo pokazva lamda sondatata. ot 0-1 volta triabvashe mai da e 0v e bedna smes, 1v bogata.

pak i smeni ia taia sonda, sigurno za 30-40 kinta sht enamerish, ima gi universalni.

kato raboti na prazen hod, podskacha li, trese li? neshto drugo?

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 18 Юни 2005 09:07

Toзи мотор го има 170 коня само на Карина Е :-)
Това за маслото - майстора сигурно е имал предвид че ще прокапва масло, а не че ще го гори. Ако го гори - това наистина замърсява ламбдата. Мисля че 3СГЕ също използва ТВИС система на всмукателния колектор - прегледайте я дали работи.

Oscar de la Hoya
Мнения: 145
Регистриран на: 17 Юни 2005 23:33
Местоположение: София

Мнение от Oscar de la Hoya » 18 Юни 2005 16:09

ugabuga написа:hm. slojno ... moje da ti e ot centrovkata. az s moita edno vreme centrovkata ne beshe kato horata i do 45 mili varveshe s mnogo zor i sled tova otlepiashe vse edno ima turbo.

drug variant - moje sveshtite ti da ne sa ot pravilnia heat range ... toplinno chislo mai se kazva. vzemi si 6-ci pone ili 7-ci da si siguren. moje neshto da imash problem s kabelite.

otnosno glavata ne razbrah - triabva da ti ia dozatiagat!?!?! a kapaka nad klapanite go zaebi, toi nikva rolia ne igrae, samo pazi da ne hvarchi maslo navsiakade.

ako iskash pitai jamie da ti pusne edni instrukcii da si napravish edin a/f meter, ili prosto s edin voltmetar izmervai dokato karash kakvo pokazva lamda sondatata. ot 0-1 volta triabvashe mai da e 0v e bedna smes, 1v bogata.

pak i smeni ia taia sonda, sigurno za 30-40 kinta sht enamerish, ima gi universalni.

kato raboti na prazen hod, podskacha li, trese li? neshto drugo?

Едва ли е от центровката, защото след изчистване на ECU-то колата работи перфектно и след 200 км се скапва.

За свещите ще проверя, но ако са неподходящи би трябвало още от самото начало да го прави нали?

Иначе сондата универсална е към 150 лв на Бош, но въпросът е дали да я сменям преди да спре да гори масло.Иначе пак ще я цапа!

На празен ход стои малко над 750 оброта и почти равномерно-Само от време на време притриса, но леко.В понеделник ще я водя отново на диагностика и тогава ще замерят самата сонда

Oscar de la Hoya
Мнения: 145
Регистриран на: 17 Юни 2005 23:33
Местоположение: София

Мнение от Oscar de la Hoya » 18 Юни 2005 16:19

jamie написа:Toзи мотор го има 170 коня само на Карина Е :-)
Това за маслото - майстора сигурно е имал предвид че ще прокапва масло, а не че ще го гори. Ако го гори - това наистина замърсява ламбдата. Мисля че 3СГЕ също използва ТВИС система на всмукателния колектор - прегледайте я дали работи.
Абе не знам вече, гледам в autoscout24.de има точно по 129 kw=175 коня само от Белгия и Хорандия обаче.В Германия примерно всички са 115 Kw=156 коня.Затова и в Швакето го дават така, щот е немско.Не че е важно толкова ,но ми беше интересно

Иначе майсторът точно това ми каза -че докато се напасне гарнитурата щяло да гори масло.Аз го питах къде ще отива това масло и той каза -през ауспуха.Точно затова се сетих, че може да цапа тъпата сонда.Не знам колко време трябва да чакам да се напасне?

Каква е тази ТВИС система,би ли ми обяснил по-точно, за първи път я чувам

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Re: Toyota MR2 MkII 3SGE -проблем?

Мнение от punkara » 18 Юни 2005 19:08

Oscar de la Hoya написа:Здравейте пичове,
имам следният проблем с MR2 ката,надявам се да ми помогнете. Когато я взех, проблемът беше съвсем лек, т.е влошава се прогресивно

При ниски обороти -до 2500, колата не върви ,по скоро върви много мудно, все едно е на 3 цилиндъра, прекъсва и няма мощност, същото става и при доускорение на по-висока предавка.Почва да пърпори и изведнъж се отпушва като ритната отзад при високите обороти.

Водих я на диагностика и ми казаха, че дава код за ламбда и едната свещ била замасена.След почистването колата вървеше добре точно едни ден.Това беше преди 2 седмици и тогава не светеше нищо по таблото.После я вкарах в бокса за смяна на ангренажи, гарнитури, гумички на клапани, маслени сегменти и т.н.Беше разкачена цялата.Като я взех преди 3 дена светна лампата за инжекциона-в жълто.Колата обаче работеше АБСОЛЮТНО ПЕРФЕКТНО, но само първите двеста километра.След това изведнъж започна да прави същото, че даже ми се струва и по-лошо.

Четох някъде че при разкачане ECU-то работи в началото с някакви програмирани данни и след няколкостотин км почва да черпи инфо от ламдата.Това така ли е?Ако да, обяснява горното поведение..

Друга възможност : понеже още чакам новите болтове за главата и гарнитура за капака на клапаните, главата не е стегната достатъчно и вместо гарнитура на капака има силикон, и трябва след 1000 км да ходя да ми я притягат, майсторът ми каза ,че щяло да ми гори масло, докато се напасне гарнитурата?Може ли от това горене да цапа сондата и пак да прави така????Т.е първите 200 км. още не е била зацапана и след това изведнъж започва да отчита грешно.
В този случай има ли смисъл да сменям сондата преди притягането на главата?

Възможно ли е също така въобще да не от ламбдата.Инжекторите ми ги продухаха,така че едва ли е от тях.Може ли да е от горивен филтър например, не съм го сменил още?Свещите ми казаха, че били добре.

Прочетох тука доста неща във форума и виждам че наистина има хора, които разбират, така че всякакви мнения са добре дошли за лаик като мене

Също така, искам да питам, възможно ли е в първите фази на MR2 MKII -мойта е произведена 12.90, двигателят сток да излиза 124 Kw=168 PS -колата е внос от Швейцария и в разни сайтове гледам че има разлика от Германия =156 PS.В КАТ ми я записаха 124 kW, по некви справочници,а от TM auto, откъдето я купих на старо, твърдят че е 175 PS? Т.е, възможно ли е в някои страни двигателят да излиза по форсиран от други?
problemut ti osht ot samoto nachalo ne e bil mehanichen, ami v kontrolnata sistema na injekciona i zapalvaneto!
prenatyagane na glava ili silikon na kapka, nyama nishto obshto sus problemut ti.
kogato karash kolata na po-niski oboroti tya se vkliuchva na closed loop, toest samodiagnostira se, a kogato dadesh poveche gaz, togava tya avtomatichno cherpi info ot predvarotelono napraven MAP, i zatova ne ti pravi problemi.
sled kato sa ti kazali che ti dava greshen kod na lambda sondata, zashto ne ya smeni neya???
nai-golemiyat vrag na lambda sondata e silikonust, i posle masloto i sazdite ot bodata smes. pozhistva se, kato podurzash dvigatelya na prazen hoda nad 1500obr/min, i izdurpah nyakoi vakumen markuch ot kolektora, che da vliza poveche vuzduh i da se obedni smestta, ta da moze gazovete da izchistyat lambda sondata, no ne vinagi e uspeshno, v zavisimost ot sustoyanieto na sondata.
za da si reshish problema, si slozi NOVA lambda, pregledai sveshti, kabeli delko i pr., i smeni s NOVO tova koeto izleze povredeno!
otnosno konskite sili:
shtom kolata e ot Shveizariya znachi e sus vsichkite sistemi za namalyavane na vrednite gazaove po neya, toest e napulno vuzmozno da e 168kc, a tezi koito sa bez zshtitnite sistemi (EGR i pr.) da sa 175kc!
taka che mai TM AUTO and KAT sa izlezli pravi tuk.
Carinata GTi (93-94) e 156kc, a tezi za Irlandiya i UK sa 175kc.
nadyavam se tova da ti pomogne,
punky smile.gif

Oscar de la Hoya
Мнения: 145
Регистриран на: 17 Юни 2005 23:33
Местоположение: София

Re: Toyota MR2 MkII 3SGE -проблем?

Мнение от Oscar de la Hoya » 19 Юни 2005 19:36

punkara написа:
Oscar de la Hoya написа:Здравейте пичове,
имам следният проблем с MR2 ката,надявам се да ми помогнете. Когато я взех, проблемът беше съвсем лек, т.е влошава се прогресивно

При ниски обороти -до 2500, колата не върви ,по скоро върви много мудно, все едно е на 3 цилиндъра, прекъсва и няма мощност, същото става и при доускорение на по-висока предавка.Почва да пърпори и изведнъж се отпушва като ритната отзад при високите обороти.

Водих я на диагностика и ми казаха, че дава код за ламбда и едната свещ била замасена.След почистването колата вървеше добре точно едни ден.Това беше преди 2 седмици и тогава не светеше нищо по таблото.После я вкарах в бокса за смяна на ангренажи, гарнитури, гумички на клапани, маслени сегменти и т.н.Беше разкачена цялата.Като я взех преди 3 дена светна лампата за инжекциона-в жълто.Колата обаче работеше АБСОЛЮТНО ПЕРФЕКТНО, но само първите двеста километра.След това изведнъж започна да прави същото, че даже ми се струва и по-лошо.

Четох някъде че при разкачане ECU-то работи в началото с някакви програмирани данни и след няколкостотин км почва да черпи инфо от ламдата.Това така ли е?Ако да, обяснява горното поведение..

Друга възможност : понеже още чакам новите болтове за главата и гарнитура за капака на клапаните, главата не е стегната достатъчно и вместо гарнитура на капака има силикон, и трябва след 1000 км да ходя да ми я притягат, майсторът ми каза ,че щяло да ми гори масло, докато се напасне гарнитурата?Може ли от това горене да цапа сондата и пак да прави така????Т.е първите 200 км. още не е била зацапана и след това изведнъж започва да отчита грешно.
В този случай има ли смисъл да сменям сондата преди притягането на главата?

Възможно ли е също така въобще да не от ламбдата.Инжекторите ми ги продухаха,така че едва ли е от тях.Може ли да е от горивен филтър например, не съм го сменил още?Свещите ми казаха, че били добре.

Прочетох тука доста неща във форума и виждам че наистина има хора, които разбират, така че всякакви мнения са добре дошли за лаик като мене

Също така, искам да питам, възможно ли е в първите фази на MR2 MKII -мойта е произведена 12.90, двигателят сток да излиза 124 Kw=168 PS -колата е внос от Швейцария и в разни сайтове гледам че има разлика от Германия =156 PS.В КАТ ми я записаха 124 kW, по некви справочници,а от TM auto, откъдето я купих на старо, твърдят че е 175 PS? Т.е, възможно ли е в някои страни двигателят да излиза по форсиран от други?
problemut ti osht ot samoto nachalo ne e bil mehanichen, ami v kontrolnata sistema na injekciona i zapalvaneto!
prenatyagane na glava ili silikon na kapka, nyama nishto obshto sus problemut ti.
kogato karash kolata na po-niski oboroti tya se vkliuchva na closed loop, toest samodiagnostira se, a kogato dadesh poveche gaz, togava tya avtomatichno cherpi info ot predvarotelono napraven MAP, i zatova ne ti pravi problemi.
sled kato sa ti kazali che ti dava greshen kod na lambda sondata, zashto ne ya smeni neya???
nai-golemiyat vrag na lambda sondata e silikonust, i posle masloto i sazdite ot bodata smes. pozhistva se, kato podurzash dvigatelya na prazen hoda nad 1500obr/min, i izdurpah nyakoi vakumen markuch ot kolektora, che da vliza poveche vuzduh i da se obedni smestta, ta da moze gazovete da izchistyat lambda sondata, no ne vinagi e uspeshno, v zavisimost ot sustoyanieto na sondata.
za da si reshish problema, si slozi NOVA lambda, pregledai sveshti, kabeli delko i pr., i smeni s NOVO tova koeto izleze povredeno!
otnosno konskite sili:
shtom kolata e ot Shveizariya znachi e sus vsichkite sistemi za namalyavane na vrednite gazaove po neya, toest e napulno vuzmozno da e 168kc, a tezi koito sa bez zshtitnite sistemi (EGR i pr.) da sa 175kc!
taka che mai TM AUTO and KAT sa izlezli pravi tuk.
Carinata GTi (93-94) e 156kc, a tezi za Irlandiya i UK sa 175kc.
nadyavam se tova da ti pomogne,
punky smile.gif
Да, ще трябва да я сменя сондата, само в понеделник ще я замерят последно и ще пусна още една диагностика.
Притеснява ме, че ако сложа новата а двигателят продължи да гори масло пак ще я цапа, но ще видим.Това с почистването чрез маркуча ми хареса, ще го пробвам.10х :thumbsup:

Oscar de la Hoya
Мнения: 145
Регистриран на: 17 Юни 2005 23:33
Местоположение: София

Re: Toyota MR2 MkII 3SGE -проблем?

Мнение от Oscar de la Hoya » 19 Юни 2005 19:41

какво е EGR-мога ли да го махна и за увелича мощността?

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Re: Toyota MR2 MkII 3SGE -проблем?

Мнение от punkara » 20 Юни 2005 23:25

Oscar de la Hoya написа:какво е EGR-мога ли да го махна и за увелича мощността?
tryabva da go mahnesh, I DA GO POCHISTISH! da smenish filturacheto, da produhash vsichkite markucheta i trubichki, i pak da go slozish obratno!
mngo hora si mislyat che kato go mahnat shte vdignat moshnostta, a ne e taka, EGR sistemata ne e samo trubichjite i membranite, a e i kompresiya, vid na butaloto, sigmentite, i nai-veche mapa na ECU-to!
wink.gif

Oscar de la Hoya
Мнения: 145
Регистриран на: 17 Юни 2005 23:33
Местоположение: София

Re: Toyota MR2 MkII 3SGE -проблем?

Мнение от Oscar de la Hoya » 21 Юни 2005 12:21

punkara написа:
Oscar de la Hoya написа:какво е EGR-мога ли да го махна и за увелича мощността?
tryabva da go mahnesh, I DA GO POCHISTISH! da smenish filturacheto, da produhash vsichkite markucheta i trubichki, i pak da go slozish obratno!
mngo hora si mislyat che kato go mahnat shte vdignat moshnostta, a ne e taka, EGR sistemata ne e samo trubichjite i membranite, a e i kompresiya, vid na butaloto, sigmentite, i nai-veche mapa na ECU-to!
wink.gif
Е, значи не е толкова просто smile.gif
Иначе диагностиката вчера показа, че:
-вече няма проблеми със сондата wacko.gif
-лампата свети,защото шок сензора го махнахме,защото беше счупен
-и най-важното, прекъсването е от замасяване някъде по кабелите!!!!
Сега са го оправили, но сигурно ще сменя кабелите.
Явно преди да оправя гумичките на клапаните е горила много масло, затова на първата диагностика е показала сонда.Прекъсването излиза, че не е било от сондата, а от тъпите кабели.
Сега ще пусна нова тема за шок сензора ,защото ми се ще да го оправя, но в ТМ струва 230 лв.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Toyota MR2 MkII 3SGE -проблем?

Мнение от Japanese_fever » 22 Юни 2005 05:23

Dokolkoto razbrah tozi majstor, kojto ti e slojilsilikon na kapaka ti e smenil i garniturata na glavata, koqto trqbva po-kusno da dozategne. Taka li e?!? smile.gif Za tova moje da ti e kazal, 4e 6te gori malko maslo! Ne ot kapaka na klapanite, a ot novata garnitura na glavata, predi da q zategne napulno!
Ako e taka. Iz4akaj da zategne glavata kolkoto trqbva s novite boltove i togava smenqj lambdata za da ne precaka6 i novata.
No ako ne e taka smenqj kabelite.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Toyota MR2 MkII 3SGE -проблем?

Мнение от Japanese_fever » 22 Юни 2005 05:33

Ne sum siguren ot garniturata na glavata, ako ne e zategnata normalno dali se gori maslo, no sus sigurnost 6te ti vliza antifriz v cilindrite, a toj ve4e ne znam kak se otrazqva na lambdata, ama ne e dobre.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

b_d

Re: Toyota MR2 MkII 3SGE -проблем?

Мнение от b_d » 22 Юни 2005 08:51

Japanese_fever написа:Ne sum siguren ot garniturata na glavata, ako ne e zategnata normalno dali se gori maslo, no sus sigurnost 6te ti vliza antifriz v cilindrite, a toj ve4e ne znam kak se otrazqva na lambdata, ama ne e dobre.
Нищо няма да влиза. Идеята е, че като са стари болтовете се затягат малко по-малко, за да не се скъсат. След около 1000км ги затягат пак и така. Никаква вода няма да минава. Или масло от там. ПО-скоро ще цапа от капака, защото не е с нова гарнитура, а е със силикон. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Oscar de la Hoya
Мнения: 145
Регистриран на: 17 Юни 2005 23:33
Местоположение: София

Re: Toyota MR2 MkII 3SGE -проблем?

Мнение от Oscar de la Hoya » 22 Юни 2005 10:43

Japanese_fever написа:Dokolkoto razbrah tozi majstor, kojto ti e slojilsilikon na kapaka ti e smenil i garniturata na glavata, koqto trqbva po-kusno da dozategne. Taka li e?!? smile.gif Za tova moje da ti e kazal, 4e 6te gori malko maslo! Ne ot kapaka na klapanite, a ot novata garnitura na glavata, predi da q zategne napulno!
Ako e taka. Iz4akaj da zategne glavata kolkoto trqbva s novite boltove i togava smenqj lambdata za da ne precaka6 i novata.
No ako ne e taka smenqj kabelite.
Точно така, сменихме гарнитура, гумички,семеринги и т.н.Иначе харчеше супер много масло.И понеже са стари болтовете, както казва bad dog, не се затягат много.Поръчал съм нови и при дозатягането на 1000 км ще ги сменим.Иначе май гарнитурата на капака наистина не играе голяма роля, поне за кратък период от 1000 км

b_d

Re: Toyota MR2 MkII 3SGE -проблем?

Мнение от b_d » 22 Юни 2005 11:11

Oscar de la Hoya написа:
Japanese_fever написа:Dokolkoto razbrah tozi majstor, kojto ti e slojilsilikon na kapaka ti e smenil i garniturata na glavata, koqto trqbva po-kusno da dozategne. Taka li e?!? smile.gif Za tova moje da ti e kazal, 4e 6te gori malko maslo! Ne ot kapaka na klapanite, a ot novata garnitura na glavata, predi da q zategne napulno!
Ako e taka. Iz4akaj da zategne glavata kolkoto trqbva s novite boltove i togava smenqj lambdata za da ne precaka6 i novata.
No ako ne e taka smenqj kabelite.
Точно така, сменихме гарнитура, гумички,семеринги и т.н.Иначе харчеше супер много масло.И понеже са стари болтовете, както казва bad dog, не се затягат много.Поръчал съм нови и при дозатягането на 1000 км ще ги сменим.Иначе май гарнитурата на капака наистина не играе голяма роля, поне за кратък период от 1000 км
От там се губи много малко - обаче е дразнещо защото цапа двигателя - не е естетически издържано :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] и 27 госта