Страница 1 от 3

Настройка на койловъри

Публикувано на: 21 Ное 2008 00:46
от chaval
На Королата съм с TEIN super street и лятото беше кеф голям, при нормално положение на пружините можех да ги нагласям и за твърда и за комфортна возия. Сега за зимата навъртях пръстените за по-голям просвет и пружините значително се нетегнаха, започнах да потскачам по улиците и веднага охлабих амортисьорите за да не ми попадат пломбите по устата wacko.gif при тая комбинация много лесно удара или на тампоните или събира пружините до крайно положение mad.gif незнам кое от двете се случва. Сега съм натегнал амортисьорите за да не удара по дупките, но ако ще е така по-добре да сложа стоковото окачване и да не троша спортното през зимата.

Според вас бъркам ли в нещо и има ли друг начин да повдигна колата за да върна пружините в нормало положение???

Изобщо пишете всичко което знаете за спорните окачвания, че инфото на български е доста оскъдно :thumbsup:

Re: Настройка на койловъри

Публикувано на: 21 Ное 2008 01:11
от dimd00d
casparcho написа:...
Ще се сетиш, че тия пръстени не са да си дигаш колата с тях - дискутирано е, ма да повторя - с въртенето просто сменяш прелоада на пружините (дето не е добра идея да го правиш, дано си си отбелязал къде са били фабрично - като искаш по-твърди или меки пружини, си купуваш такива, те не са цифра)

Има амортесьори, на които може да се променя и дължината на стъблото - тия явно не са от тях - сложи си старото окачване за през зимата най-добре.

Публикувано на: 21 Ное 2008 01:51
от chaval
В кашона бяха почти в насипно състояние и нямат фабрично полжение, а и тоя мегдан за реглаж за какво ще е ако не мога да регулирам височината

Публикувано на: 21 Ное 2008 02:01
от dimd00d
casparcho написа:В кашона бяха почти в насипно състояние и нямат фабрично полжение, а и тоя мегдан за реглаж за какво ще е ако не мога да регулирам височината
Бе аз съм писал, ма ти регулирай височината щом те влече (само че както виждаш, ефекта не е точно тоя дето търсиш) :thumbsup:

Публикувано на: 21 Ное 2008 02:22
от chaval
Да видях ефекта, но окачването се рекламира с възможност за регулиране и във височина, а сега се оказва друго та ме е яд
http://www.tein.co.uk/installation_manu ... a/y60.html

Публикувано на: 21 Ное 2008 10:52
от dimd00d
casparcho написа:Да видях ефекта, но окачването се рекламира с възможност за регулиране и във височина, а сега се оказва друго та ме е яд
http://www.tein.co.uk/installation_manu ... a/y60.html
То *се* регулира, ма не и с едни и същи пружини - ако погледнеш ръководството, си пише какво е reference value-то за пружините в комплекта - обаждаш се на Тейн и казваш, че искаш да си промениш височината и си купуваш нови пружини. Това обаче е същото упражнение като да си сложиш старото окачване.

Публикувано на: 21 Ное 2008 15:06
от poli
Икономисал си в началото или не е имало кой да те информира или не си питал
Ако беше взел Type Flex сега нямаше да има нужда да копуваш други прожини,защото височината им се регулира чрез въртене на шенкела(основата на амортесьора).
По-начина по който си тръгнал да вдигаш колата ще съсипеш окачването.При натегната пружина стъблото ще бие в горно получение и ще се получи луфт и ще започнат да изпускат.
Най-добре си сложи заводското за зимата.

Публикувано на: 21 Ное 2008 16:43
от chaval
Усетих накъде духа вятъра още като започнах с експериментите, ще сменям заедно с гумите и окачването wacko.gif за това па всеки сезон ще мие интересно и няма да ни омръзне smile.gif .
За тая Корола TEIN са раработили само basic и super street, другата алтернатива беше кони или окачване на TTE за 4к като цената ми приседна некакси на гърлото wacko.gif
Все пак не съжалявам за избора, защото поведенито на колата е страхотно а и се сменя има нема за 2 часа, а и гайките няма да клеясват smile.gif
Мерси, че ми разяснихте некой неща, че имах нужда :thumbsup:това за шенкела го четох във форума на субару и падна едно здраво пулене как ще регулирам височината от там smile.gif

Публикувано на: 22 Ное 2008 02:32
от cj
casparcho написа:Усетих накъде духа вятъра още като започнах с експериментите, ще сменям заедно с гумите и окачването wacko.gif за това па всеки сезон ще мие интересно и няма да ни омръзне smile.gif .
За тая Корола TEIN са раработили само basic и super street, другата алтернатива беше кони или окачване на TTE за 4к като цената ми приседна некакси на гърлото wacko.gif
Все пак не съжалявам за избора, защото поведенито на колата е страхотно а и се сменя има нема за 2 часа, а и гайките няма да клеясват smile.gif
Мерси, че ми разяснихте некой неща, че имах нужда :thumbsup:това за шенкела го четох във форума на субару и падна едно здраво пулене как ще регулирам височината от там smile.gif
Според мен имаш и друг вариант, но пак ще ти се наложи разглобяване - с подлагане на "спейсър" под амортисъора, като височината на спейсъра трябва да е равна на степента на повдигане на шайбите, на които лягат пружините. Така ще се запази първоначално настроеният диапазон на работа на амортисъора.

Всеки стругар може да ти свърши работата, като е хубаво да му се занесе един амортисъор, за да може по него да изработи добре пасваща подложка.

Публикувано на: 22 Ное 2008 02:52
от cj
Ето малка импровизация на Paint. Надявам се да добиеш представа. :thumbsup:

Публикувано на: 22 Ное 2008 02:52
от Bass_Man
cj написа:
Според мен имаш и друг вариант, но пак ще ти се наложи разглобяване - с подлагане на "спейсър" под амортисъора, като височината на спейсъра трябва да е равна на степента на повдигане на шайбите, на които лягат пружините. Така ще се запази първоначално настроеният диапазон на работа на амортисъора.

Всеки стругар може да ти свърши работата, като е хубаво да му се занесе един амортисъор, за да може по него да изработи добре пасваща подложка.
А дали ще има пък после резба да се хване амортисьора от горе?

Публикувано на: 22 Ное 2008 02:56
от cj
Bass_Man написа:А дали ще има пък после резба да се хване амортисьора от горе?
За коя резба имаш в предвид?
Първо се навиват шайбите на койловърите до желаното ниво на повдигане. Измерва се разликата между старото и новото ниво и се стругова спейсър със същата височина. Същият се подлага под амортисъора.

Публикувано на: 22 Ное 2008 05:04
от Bass_Man
Не ме разбра ! Нали амортисьора се захваща за тялото в горния край с някаква гайка или някаква резба . Kато го повдигнеш много нагоре и да не би после да не можеш да го завинтиш отгоре ? Говоря само за амортисьора ( не знам как се казва от шенкела нагоре тръбата в , която влиза амортисьора/пълнителя ) без значение от пружините .

Публикувано на: 22 Ное 2008 11:22
от chaval
С тая схема нема как да не ми стане ясно smile.gif . Днес ще ги свалям и ще го реша в движение. Предполагам ще сложа заводското за да не ги разглабям.

Публикувано на: 22 Ное 2008 11:52
от Bass_Man
Схемата си е екстра само трябва да видиш отгоре как стоят нещата .
Какво не ти е ясно ? Вадиш пълнителя подлагаш под него колкото искаш да я вдигнеш . И после навиваш пружините нагоре колкото си подложил. Мене само ме притеснява , че ако подложиш много може да не можеш да фиксираш пълнителя ама това се вижда , като го разглобиш.