Настройка на койловъри

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
dimd00d
Мнения: 358
Регистриран: 23 яну 2005 00:04
Репутация: 0
Местоположение: Корея

Мнениеот dimd00d » 22 ное 2008 13:11

Bass_Man написа:Схемата си е екстра само трябва да видиш отгоре как стоят нещата .
Какво не ти е ясно ? Вадиш пълнителя подлагаш под него колкото искаш да я вдигнеш . И после навиваш пружините нагоре колкото си подложил. Мене само ме притеснява , че ако подложиш много може да не можеш да фиксираш пълнителя ама това се вижда , като го разглобиш.


На мен не ми е ясно какъв е тоя пълнител, от къде ще го извади и как ще подложи под него нещо. Ей то Тейн ръководството:

http://www.tein.co.uk/installation_manu ... /qay60.pdf

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5512
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Мнениеот Bass_Man » 22 ное 2008 22:47

Значи трябва да се види дали може да се разглобява , като на схемата по-долу или се купува цялото тяло с шенкела ако се се скапе шока.
Ето това е разглобен такъв от Е34 .
Ето така както е изваден шока преди да го пъхнеш в тръбата му подлагаш да кажем метален цилиндър със същия диаметър и височина 2 см . След това слагаш шока , заключваш го да не бяга с това , което е накартинката под номер 3 . И после когато сложиш пружините не ги завърташ там където са били ами 2 см по-нагоре . И получаваш 2 см повдигане на колата . Това е аналогично на варианта на въртене на основата при шенкела . Но понеже не си спомням много добре как точно ставаше заключването на амортисьора с тази гадинка под номер 3 на чертежа трябва да се провери дали , като се повдигне амортисьора ще може да се заключи от горната страна . Ако пък цялото това нещо е капсуловано няма да може да се правят такива магарий biggrin.gif .
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
dimd00d
Мнения: 358
Регистриран: 23 яну 2005 00:04
Репутация: 0
Местоположение: Корея

Мнениеот dimd00d » 22 ное 2008 23:08

Bass_Man написа:....


Ма забележи, че тва дето си дал е с отделен макферсон - виж на пича снимката на 1-та страница - при coilovers тоя филм го няма (е до колкото знам има некви китайски coilover-и дето са дефакто пълнител наврян в тръба, ма тейн едва ли са паднали до там) - тука си е тръба с буталото в нея и нема как да подлагаш нищо вътре.

Ей така изглежда монтирането (на друга кола, ма е индикативно за сички) - http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... nstall.pdf

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5512
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Мнениеот Bass_Man » 22 ное 2008 23:19

Ако шока е едно цяло с тялото значи не става . Ама това трябва да го каже някой , който е по в час . А това дето си го дал , като линк май е задния шок , който в повечето случай си е направо шока без допълнителни тръби . Дори и на Ладата е така.
А и не знам дали зависи от това колко марков е производителя . Защото съм виждал доста скъпи шокове само на пълнители .
Но както казах да се изкаже някой , който е имал повечко вземане даване с тези неща . Аз само исках да разясня идеята на колегата .

Ето какво намерих:
A coilover is an automobile suspension device, short for "coil (spring) over strut". It consists of a shock absorber (British: damper) with a coil spring encircling it. The shock absorber and spring are preassembled as a unit prior to installation, and are replaced as a unit when the shock absorber has leaked. This provides for optimal damping without torsional loads. Some coilovers are adjustable for ride height and hardness as well using a simple threaded spring perch similar to a nut.

The coilover is a basic component of the MacPherson strut suspension system, which is distinguished from other arrangements by employing a particular design of anti-roll bar as a longitudinal constraint. This was the first widespread use of the coilover in automobile suspensions. But there are other designs; the word coilover should not be considered a synonym for the MacPherson strut arrangement.

Coilovers should not be confused with struts or independently mounted shock absorbers.
http://en.wikipedia.org/wiki/Coilover

Което трябва да значи , че е по-вероятно да не стане това с подлагането .

chaval
Мнения: 204
Регистриран: 29 мар 2008 23:42
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот chaval » 22 ное 2008 23:33

Bass_Man написа:Схемата си е екстра само трябва да видиш отгоре как стоят нещата .
Какво не ти е ясно ? Вадиш пълнителя подлагаш под него колкото искаш да я вдигнеш . И после навиваш пружините нагоре колкото си подложил. Мене само ме притеснява , че ако подложиш много може да не можеш да фиксираш пълнителя ама това се вижда , като го разглобиш.


Точно това имах впредвид, че схемата е екстра и няма нищо неясно.
Днес сложих заводското и осъзнах колко на страх съм карал от тия дупки, сега е по-висока е с около 3-4см и не се усещат толкова ледените буци по улиците.
Щях да разглоба един амортисьор за да вида дали ще стане с подложките, но нямах нещо подходящо под ръка, равиват се с ключ като за
шайбата на флекс, но по-широк
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
dimd00d
Мнения: 358
Регистриран: 23 яну 2005 00:04
Репутация: 0
Местоположение: Корея

Мнениеот dimd00d » 23 ное 2008 00:02

Bass_Man написа:...


Преден е всъщност (просто правилните коли са на dual wishbones :) ).

На Ohlins, със сигурност няма отделен пълнител. За Tein - Поли и maggrabber могат да кажат.

Потребителски аватар
dimd00d
Мнения: 358
Регистриран: 23 яну 2005 00:04
Репутация: 0
Местоположение: Корея

Мнениеот dimd00d » 23 ное 2008 00:08

casparcho написа:Щях да разглоба един амортисьор за да вида дали ще стане с подложките, но нямах нещо подходящо под ръка, равиват се с ключ като за
шайбата на флекс, но по-широк


Доста смело - приготви си само една чашка да премериш маслото или ако е с емулсия - кинти да го върнеш на Тейн :)

chaval
Мнения: 204
Регистриран: 29 мар 2008 23:42
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот chaval » 23 ное 2008 00:21

Да щеше да се спече работата smile.gif Ако не от там няма от къде да се разглоби за да се сложи спейсър и да се стигне до пълнителите

Потребителски аватар
Uncle Dido
Мнения: 3713
Регистриран: 03 юни 2008 16:42
Репутация: 2
Местоположение: София, но е от Бургас

Мнениеот Uncle Dido » 23 ное 2008 00:51

Няма откъде другаде да се отвори. Но не бързай, защото доста шокове са капсуловани и пак има тези прорези за развиване. А ако може да се развие и си решил да слагаш подложка, ще ги трябва и по-дълга гайка - стандартната вече не ти върши работа. На Голф и Пасат са подобни, вкарваш пълнител в конзолата, ама гайката я навиваш около 3 см. и тогава стяга. Ако сложиш подложка, няма как да стегнеш гайката.
Има и конзоли, дето се разглобяват, ама не са с пълнители - просто карантията се изхвърля и тогава слагаш пълнител. Та ако си решил да го отваряш, след като развиеш гайката много леко я вдигни и виж. Ако не е пълнител, завивай бързо и пий едно кафе. smile.gif Ако е с пълнител, можеш да го извадиш, ама внимавай, че сипват около 50 гр. масло в конзолата, да охлажда амортесьора. Ако изтече....Предполагам, че 50гр. 5W40 все ще намериш. smile.gif
Изображение

chaval
Мнения: 204
Регистриран: 29 мар 2008 23:42
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот chaval » 23 ное 2008 01:11

Отказах се от всякакви доработки, любопитството не един или два пъти ми е изяло главата, а и хората вече са го направили и аз само мога да уплескам нещата.

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5512
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Мнениеот Bass_Man » 23 ное 2008 01:58

Fido Dido написа:......А ако може да се развие и си решил да слагаш подложка, ще ги трябва и по-дълга гайка - стандартната вече не ти върши работа. На Голф и Пасат са подобни, вкарваш пълнител в конзолата, ама гайката я навиваш около 3 см. и тогава стяга. Ако сложиш подложка, няма как да стегнеш гайката.......

Точно това имам предвид от пърия си пост ! Само не бях сигурен дали беше гайка .

Потребителски аватар
Instruktor59@yahoo.com
Мнения: 215
Регистриран: 18 юли 2011 00:10
Репутация: 0
Местоположение: София

Настройка на койловъри

Мнениеот Instruktor59@yahoo.com » 04 дек 2017 19:15

Девет години по късно: cool.gif
Колеги, някой да е повдигал Корола от 1999 - 2002 напоследък?
Показаното по-горе свиване на пружините неизбежно би довело до по-големи усилия от тях, предавани към купето. При същите амортисори (същата настройка, същата степен) те няма да могат да "гасят" колебанията на колелата спрямо купето. При свиване на пружината може и да е добре, но при разтягане задължително ще бъде с удар...
Не съм чувал до сега някой да продава комплекти пружини с амортисори, които и да са поне 3-5 см по-високи.
Освен това чувам, че при опити за повдигане на Сузуки Витара животът на каретата е съкратен драстично.
Та, ако някой знае как, или познава монтьор, фирма, която повдига коли, моля да съобщи. smile.gif
Каквото сам си направя, никой не може...

Потребителски аватар
zi_zi_top
Мнения: 4105
Регистриран: 09 май 2008 22:57
Репутация: 49
Местоположение: София

Настройка на койловъри

Мнениеот zi_zi_top » 04 дек 2017 22:03

Преди около година ми се въртяха същите мисли за Корола Е17, но задачата е непосилна за правилно техническо решение.
Тойота произвеждат Королите за Русия с различно окачване - по-голям клиърънс 15 см (срещу 12,5 см за другите пазари) и с повишена издържливост, заради лошите пътища в Русия. Това е изискване на местните руски дилъри и ТМ Корпорейшън произвеждат фабрично такова окачване.
Въпросът е може ли да се поръча такава Корола Е17 в България?
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Потребителски аватар
kostadinnm
Мнения: 157
Регистриран: 09 яну 2013 21:20
Репутация: 12
Местоположение: София/Петрич

Настройка на койловъри

Мнениеот kostadinnm » 05 дек 2017 20:36

Доколкото съм запознат самото окачване на коли от тоя калибър го правят нерегулируемо по камбър/кастър, което е и основна причина да става трудно. Но на корола 99-та може и да са й оставили възможност. Иначе клиренса си е най-важен, когато искаш да излезеш някъде извън пътя. Просто за обикновени пасажерски коли има негативи, които не оправдава да се оставят възможности за интервенцията. Съответно, не се намират и готови афтърмаркет решения. Има го и това за податливостта на усуквания на купето и въпреки, че тойота overengeneer-ват, не вярвам королка 2000-на год. да понесе значително повдигане и подлагане на тежък участък. Но 3-5 см и лек офроуд не вярвам да се окажат проблем. А и колкото и да е важен клиренса, едно задвижване на двата моста може да е решаващо в доста случаи, така че липсата му предполага да не влагаш много надежди :)
Можеш да се допиташ до http://www.offroad-monsters.com, въпреки че го нямат в списъка от услуги.

зизи, както си разбрал ще трябва да се насочиш към друг модел/марка, ако искаш да караш нещо по-повдигнато. За съжаление, вече всичко се прави тип "черна кутия" и трябва да си наясно с възможностите преди инвестицията.
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Потребителски аватар
zi_zi_top
Мнения: 4105
Регистриран: 09 май 2008 22:57
Репутация: 49
Местоположение: София

Настройка на койловъри

Мнениеот zi_zi_top » 06 дек 2017 17:49

Аз бях наясно с размерите на хартия, но когато слезеш 3 см надолу и увеличиш базата от 260 см на 270 см в реалността ти се изясняват по друг начин числата. :)
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.

Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта