Страница 3 от 3

Настройка на койловъри

Публикувано на: 07 Дек 2017 15:46
от kostadinnm
zi_zi_top написа: Аз бях наясно с размерите на хартия, но когато слезеш 3 см надолу и увеличиш базата от 260 см на 270 см в реалността ти се изясняват по друг начин числата. :)
уточнение: последващото не е съвет, а отбелязване на някакъв вариант за очевидния недостиг на клиренс за королата на зизи.
Мислил ли си за малко по-високи гуми?! Аз, заради липса на кадърност у едни гумаджии, карах известно време моята със 195/65, вместо 195/60 и беше ок, въпреки че по калкулатор имаше повече от 3%, което е нормата за отклонение за един от показателите, мисля. Май тогава няма нужда от реглаж на окачването?! Да, ще ти пострада стабилността, както и някой сензор за ESP-то. Също, трябва да не закача в калника пълния ход по вертикала, а за предните гуми, може да се наложи да ограничиш радиуса на завой. И последно - ще натовариш повече съединителя/автомата, както и скоростомера няма да е точен.
Абе, негативите се натрупват със степента на промяна, но ако наистина е толкова необходим +3см просвет, а се налага да избягваш маршрут или често одирарш корите заради липсата му, може да се помисли в тая посока.
Иначе, моята мисля, че е някъде на 14-15см и ме дразнят единствено високите бордюри, които понякога закачам с ножа. За щастие, откакто един бг-тенекеджийски магьосник пипа по предната броня имам някакви метални скоби по нея и конструктивно не се плаши от повечето ожулвания :)

Настройка на койловъри

Публикувано на: 07 Дек 2017 22:33
от Двигателист
Със 195/65 скоростомера ще ти е доста по-точен в сравнение с щатните 195/60. Тествай с гпс, ако не вярваш. На повечето тойоти до 2008-ма е предвиден реглаж на страничния наклон със съответните ремонтни болтове, а надлъжния наклон няма за какво да се пипа. Даже и без специалните болтове, винаги има малко луфт между шенкела и амортсьора и пак може да се понагодят нещата (проверено лично от мен на авенсиса ми, Т22, има ход за почти 30 минути).
Колкото до повдигането, не си струва труда, но ако си нямате работа най-простото решение е да подлагате дистанционни подложки между макферсона и купето. Ще трябва да се мисли за по-дълги болтове на тампона/супорта. 10-15 мм планка от алуминиева сплав , или стомана за по-евтино би трябвало да дадат желаното повдигане.

Настройка на койловъри

Публикувано на: 08 Дек 2017 11:27
от kostadinnm
Да за отпред с такива болтове най-вероятно ще може да се пипа камбъра:
Изображение
Въпросът е отзад как става най-кадърно?! Понеже задните ми гуми изглеждат една идея по-разкрачени, си поиграх да го премеря на моята с подръчни средства(водна терзия и питагор) и беше около градус и половина отрицателен. Това, доколкото има инфо из нета, е в норми. Ходил съм на реглаж, но тогава не обръщах внимание и даже не знаех, че има листовка със стойности преди/след.
Има някаква шайба:
Изображение
Едит: аз ако променям нещо по окачването, ще е смъкване cool.gif

Настройка на койловъри

Публикувано на: 09 Дек 2017 18:45
от skydiver
Не е добре да пипаш шайбата, освен в случаите , когато целиш да си разцентроваш тотално задния мост.
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/rLggvBqh1uU[/bbvideo]

Настройка на койловъри

Публикувано на: 09 Дек 2017 23:28
от dokkito
Ами тая пластмасова шайба като старее и си промени формата ? Някак много порнографско ми изглежда

Настройка на койловъри

Публикувано на: 09 Дек 2017 23:51
от kostadinnm
Никога не бих си сложил подобно нещо - просто отбелязвам какви са вариантите. Даже болтовете за отпред ми се струват по-кекави от нормални такива. Просто е добре да стане ясно, че тия автомобили не са предвидени да се превръщат в пистови бегачки или проходими машини лесно. За отбелязване в черния списък е и добавяне на скоби на торсиона - последните абзаци на тази статия: Anti-Roll Bars and Torsion Beam Rear Suspensions, Part 2. Доколкото разбирам, с такива скоби можеш да направиш няколко кръгчета за да прецениш заслужава ли си да постегнеш усукването на задницата(или да сложиш тежко отзад и на хлъзгаво да тестваш колко ти се влошава стабилността), но за постоянно рискуваш да го разбиеш, при това с голяма вероятност.

Настройка на койловъри

Публикувано на: 12 Фев 2018 00:23
от Instruktor59@yahoo.com
М-да, почвам да оглеждам ...Сузуки СХ-4 или подобно... Поне една фирма в САЩ предлага някакви приспособления за леко - 3-4 см повдигане за него.

Настройка на койловъри

Публикувано на: 12 Фев 2018 20:12
от kostadinnm
Аз харесвам и териоса с 1.5/1.3 двигателите.

Настройка на койловъри

Публикувано на: 13 Фев 2018 21:33
от skydiver
kostadinnm написа: Никога не бих си сложил подобно нещо - просто отбелязвам какви са вариантите. Даже болтовете за отпред ми се струват по-кекави от нормални такива. Просто е добре да стане ясно, че тия автомобили не са предвидени да се превръщат в пистови бегачки или проходими машини лесно. За отбелязване в черния списък е и добавяне на скоби на торсиона - последните абзаци на тази статия: Anti-Roll Bars and Torsion Beam Rear Suspensions, Part 2. Доколкото разбирам, с такива скоби можеш да направиш няколко кръгчета за да прецениш заслужава ли си да постегнеш усукването на задницата(или да сложиш тежко отзад и на хлъзгаво да тестваш колко ти се влошава стабилността), но за постоянно рискуваш да го разбиеш, при това с голяма вероятност.
Aко наистина целиш да си подобриш завиването, то тези скоби определено не са решение.
Премери си широчината на задния мост , след това отиваш в някоя авто морга и си избираш щанга по размер, като гледаш да е относително права.Изработват ти се планки за моста, хубаво е да вземеш щангата със скобите и тампоните, че по-лесно да пригодиш.
И вече след това монтаж - ако можеш сам , ако не - някой кадърен човек.
Може да се наложи да се завари планка за купето, където да се хванат биелетите.
Дай снимка на задният ти мост.
И постът ми не е съвет, а споделяне .
Всеки сам си носи отговорноста за модификациите по автомобила си wink.gif .

Настройка на койловъри

Публикувано на: 19 Фев 2018 20:38
от Instruktor59@yahoo.com
Колеги, смятам, вече е известно, че опитите за повдигане на лека кола с подложки на пружините от горе, отдолу, или и двете, има много повече отрицателни последствия, свързани с разходи на пари. Може да добавим и ускорено износване на карета, дочуто от опити за повдигане на Сузуки Витара...
Наличните в продажба (в САЩ, твърдят, че имат комплект дори за Корола...) комплекти пружини, амотисори, компресор, разширителен съд, тръбопроводи и пр. са скъпи и отново нищо не казват за каретата...

Интересно ми е дали някой има следния опит: използване на въпросното (скъпо) окачване с доста променлива височина в обичайната, нормална настройка за височина, а повдигане на колата САМО в случай на преодоляване на препятствие извън пътя, с малка скорост, за малко метри... дали ще съкрати живота на каретата?...
Ако някой има опит, нека сподели? smile.gif hmm.gif