Страница 1 от 1

LED оборотомер

Публикувано на: 23 Яну 2009 15:34
от Ferjancz
Здравейте,

От едно известно време ми се върти една идея в главата , а именно да си направя диоден оборотомер или по-точно шифт лайт, който да се състои от 6-7 диода ( в линия ) , които се палят в някакъв диапазон от обороти. Или по-точно да започват да се палят един по един 500-600 оборота преди момента на превключване на предавка ( нещо като на волана на Ф1 ) . С търсачката на форума не успях да намеря нищо ( излизат само диодни светлини и т.н. ), гуугъл също не ми каза кой знае какво. Та питането ми е ако някой от вас има идея, как подобна схема може да бъде изпълнена ще съм благодарен ако сподели. Малката подробност е, че схемата трябва да бъде приложима за сериина кола. Ако това би помогнало колата е Тойота Корола '99 1.6 .

Поздрави!

Публикувано на: 23 Яну 2009 15:41
от slowtraveler
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=7081580

Тук е с два светодиода (две нива), но ако искаш три - няма проблем да добавиш още един компаратор и потенциометър за настройка...
Според мен повече от два светодиода(например жълти и червени) няма смисъл - то ще ти стане оборотомер, а не shift light....
Дори и на Ф1 не светват един по един светодиодите. Доколкото забелязвам светват в два режима - 'ПОДГОТВИ СМЯНАТА' и 'СМЕНЯЙ'

Публикувано на: 23 Яну 2009 15:42
от TurboLame
Предполагам, цифров оборотомер има доста общо. Просто ще светват други светлини.

Публикувано на: 23 Яну 2009 15:51
от coolone
Има такива схеми във всички магазини за ел компоненти, струва 5-6 кинта, предсатвлява кит за сглобяване, т.е. само ти трябва поялник и тинол. Аз си бях взел с 12 светодиода, като последните 3 - червени. Настройването е изнервяща история ама...то мерака като те тресне няма отърване! biggrin.gif Но повечето работят не много прецизно.
имаше ги и някъде в нета... 4укни в гугъл neomontana ili dobri kit

Публикувано на: 23 Яну 2009 16:09
от Ferjancz
Мерси колеги, доста полезна информация. Ако реализирам идеята бирата от мен :) :cheers: drunk.gif
slowtraveler написа:http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=7081580

Тук е с два светодиода (две нива), но ако искаш три - няма проблем да добавиш още един компаратор и потенциометър за настройка...
Според мен повече от два светодиода(например жълти и червени) няма смисъл - то ще ти стане оборотомер, а не shift light....
Дори и на Ф1 не светват един по един светодиодите. Доколкото забелязвам светват в два режима - 'ПОДГОТВИ СМЯНАТА' и 'СМЕНЯЙ'

Колега, а възможно ли е да е с повече диоди, както казах примерно с 5-6 диода. Питам щото съм малко бос по електрониката и ще ми я правят аз само си търся схемички. Но ако е с повече диоди няма да стане оборотомер , защото аз искам въпросните 5-6 диода да светнат в рамките на 500-600 оборота , примерно 5500 до 6000. Въпреки всичко благодаря за отзивчивостта:)

Поздрави!

Публикувано на: 23 Яну 2009 16:38
от slowtraveler
По тази схема с минимални изменения можеш да вържеш повече светодиоди във всяка серия, но ще светват едновременно - серия по серия ..
За 'стълбица'(засветване на 10-тина светодиода един по един) е по-добре да се ползва друга схема..

Публикувано на: 23 Яну 2009 16:59
от Vesko
Едно време Вартбург нямаха ли такъв оборотомер?

Публикувано на: 23 Яну 2009 17:07
от Scott
Vesko написа:Едно време Вартбург нямаха ли такъв оборотомер?
Да, с A277D - намират ми се няколко такива чипа, Made in East Germany. biggrin.gif

Публикувано на: 23 Яну 2009 17:08
от tntony
Едно време бях равил такова само че не със светодиоди а е с два ,7 сегментени индикатори(за стотици и хиляди), само че проблема е когато боротите варират м/у 2400 и 2500 примерно непрекъснато се мени 24 - 25 ако искаш мога да потърся схемата и да тия дам


А това го бях монтирал на ЖУЖАНА (жигула)


:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Публикувано на: 23 Яну 2009 19:15
от slowtraveler
Scott написа:
Vesko написа:Едно време Вартбург нямаха ли такъв оборотомер?
Да, с A277D - намират ми се няколко такива чипа, Made in East Germany. biggrin.gif
Имаше индикатори с този чип на Вартбург и Трабант (с по-малко светодиоди), но те бяха дебитомер, а не оборотомер.
Показваха абсолютна моментна консумация, а не разход на км...
Иначе доколкото си спомням чипа се командваше по напрежение...
Но винаги имаше ефект на плавно засветване (последния светодиод не свети ярко или премигва, когато стойността е на границата

Публикувано на: 24 Яну 2009 11:15
от Vesko
От обороти лесно се прави напрежение smile.gif

Публикувано на: 24 Яну 2009 13:12
от slowtraveler
Точно затова споменах, че чипа искаше на входа напрежение.. :thumbsup:

Публикувано на: 26 Яну 2010 11:19
от swet
Май сте спрели да обсъждате тази тема но ако има още ентусиасти като мен ви предоставям елементарна схема която може да се изпозва за оборотомер (тахометър)