Страница 2 от 6

Публикувано на: 26 Яну 2009 11:24
от slowtraveler
На Миро фаровете изглеждаха що-годе добре настроени (нивелация и посока), но самия лъч не е фокусиран и не се виждат резки 'отрези', а поразмазани петна... :thumbsup:

Публикувано на: 26 Яну 2009 11:40
от DMDimitrov
Безспорно с фабричния ксенон е по-добре! Но честно казано, откакто сложих ксенон на королата, просто се родих! Преди нищо не виждах нощем, особено на къси... Сега картинката е коренно различна и знам, че може да заслепявам повече, но пък навеждам фаровете надолу за да не преча на колегите.

Публикувано на: 26 Яну 2009 12:07
от Georgimitrovich
Темата е доста обща и немисля че има някаква база за сравнение. Се едно да питаме коя бира е по-хубава. Всеки според разбиранията си и ред други фактори. Не може да сравнявате чисто нови фарове и фарове на 10+ години, ако ще и от марс да са. Все пак мисле че на Миро фаровете си светят много добре. Дали заслепяват, ами нека заслепяват и мен преди разни лускави коли ме заслепяваха, но вече не. Може да кажете че съм егоист и пр., но за мен лично е по важно да виждам каде карам, а не дали на някои ще му светна за секунда. wink.gif tongue.gif

Публикувано на: 26 Яну 2009 12:42
от slowtraveler
Georgimitrovich написа:....Дали заслепяват, ами нека заслепяват и мен преди разни лЪскави коли ме заслепяваха, но вече не. Може да кажете че съм егоист и пр., но за мен лично е по важно да виждам каде карам, а не дали на някои ще му светна за секунда. wink.gif tongue.gif
И как точно спряха да те заслепяват лъскавите коли?! Заради това, че ти си си сложил ксенон?! Те както са си светили, така и си светят..
Вярно, че изказването е доста егоистично...
По същата логика дай да си караме на дълги - аз ще си виждам, пък за другия кво ме е..е. Е, може и докато е заслепен да види каруца в последния момент и да ми скокне в платното, или пък от 'ефекта на пеперудата' директно да ме размаже челно, ама това са дребни детайли....
Нали точно това е смисъла и разликата между къси и дълги светлини - едните са точно отрязани, докато дългите са разфокусирани.
Добрите къси светлини трябва да отговарят на следните изисквания:
1. да не заслепяват насрещните
2. да са максимално вдигнати, но спазвайки т.1
3. Да дават максимална осветеност на платното (по добър рефлектор и подобрено излъчване - крушка)

П.1 и 2 ти дават максималната възможна осветена дистанция, и тя е фактора на комфорт. Тези две точки можеш да постигнеш само с точно отрязване на лъча и постоянно следене на нивото, което за съжаление не е изпълнимо при любителски условия...

Публикувано на: 26 Яну 2009 15:06
от Georgimitrovich
Обяснението защо не ме заслепяват вече е мнооооого простичко, уче се още в 8-ми клас по биология wink.gif Каза нещо за осветенос, аз не съм запознат какво е изискването за осветеност, горна долна граница и растояние от колата, ако може да ги споделиш ще помогнеш на много от нас. Разбирам че много си се радваш на фаровете, което е разбираемо, защото са хубави, но недеите сравнява нещо ново, мислено с пари и човешки ресурс, с нещо по-старичко, което има единствена цела да свети по-добре от преди, а не по-добре от всичко. :thumbsup: cool.gif

Публикувано на: 26 Яну 2009 19:00
от slowtraveler
Ако в завоалирания отговор за биологичните особености имаш впредвид, че не те заслепяват, защото контраста между осветената част от пътя и насрещните фарове е малка, това значи, че нямаш достатъчно тъмна част в горния сектор - т.е. заслепяваш насрещните :whistle:
Относно осветеносТ: едва ли ще помогна на много от нас, защото си е работа на професионалисти със съответното оборудване да мерят осветеността в различните зони. А професионалистите би трябвало отдавна да знаят какви са ограниченията... Като грубо насочване - директива на ЕС от 76г и корекциите след това (напр. 1999/17/ЕО): http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 61:BG:HTML .
Там има и таблица с ограниченията на осветеността по зони...
Има и други забележки от рода:
6.2. Късите светлини трябва да произвеждат върху екрана достатъчно ясен "отрязък", за да е възможна регулировка с помощта на този "отрязък". От противоположната страна на посоката на движение, за която е предвиден фарът, "отрязъкът" трябва да е хоризонтална права линия или да е разположен под ъгъл от 15° над тази хоризонтала.
И точка 2.1.10. от корекционната директива (отразяваща и газоразрядни лампи) : Само фаровете, излъчващи светлина с бял цвят, се одобряват съгласно настоящата директива.
(1)
Не е въпроса в радване или не - на Авенсиса (първия) оригиналните нексенонови фарове светеха много добре и също съм нямал оплаквания.
Въпроса е, че освен, че такива модификации освен, че пречат, но те и не отговарят на закона... :thumbsup:

Публикувано на: 26 Яну 2009 23:58
от Bass_Man
Georgimitrovich написа:Дали заслепяват, ами нека заслепяват и мен преди разни лускави коли ме заслепяваха, но вече не. Може да кажете че съм егоист и пр., но за мен лично е по важно да виждам каде карам, а не дали на някои ще му светна за секунда. wink.gif tongue.gif
Гледай сега това не само ,че звучи малоумно ами отива и към терористично/камикадзе/олигофренично wacko.gif !

Публикувано на: 27 Яну 2009 00:21
от El Camino
Bass_Man написа:
Georgimitrovich написа:Дали заслепяват, ами нека заслепяват и мен преди разни лускави коли ме заслепяваха, но вече не. Може да кажете че съм егоист и пр., но за мен лично е по важно да виждам каде карам, а не дали на някои ще му светна за секунда. wink.gif tongue.gif
Гледай сега това не само ,че звучи малоумно ами отива и към терористично/камикадзе/олигофренично wacko.gif !
Нема нищо по опасно от чичка в москвич със запотени стъкла и цайси с неколко диоптера и самоделки ксенонки на Опел/Голф/Алди/Тойота. Нали сте виждали как скачат сърните и зайците в гората кат ви видят фаровете?
Па нека ви е светло.
Темата отива май в страни, но не забравяйте, че подобни фарове самоделки са забранени по света.

Публикувано на: 27 Яну 2009 22:31
от Nixter
Лъчът на фаровете трябва да пада под ъгъл от 1 % от фара към пътното платно. Тоест ако фара ти е на 50 см от пътя (който се приема за идеално нивелилран) - трябва да осветиш 50 метра от пътя пред теб. За това и СУВ-овете ни заслепяват, защото това правило важи и за тях и теоретично СУВ с фар на 90 см от пътната настилка трябва да освети 90 мерта пред себе си. В последния брой на Аутобилд има подробна статия със сравнение на най-новите модели фарове. Обсегът на повечето фарове беше 50-60 метра. За СУВ-овете до 70-75 м. Най-слаба оценка получи фар с обсег 45 м. Има и един друг термин - "самозаслепяване". Това е точно тази разсеяна светлина над отсечената линия на светлината. Без нея не може, защото имено тази светлина ни осветява пътните знаци, за да ги виждаме, и други обекти над пътя (номера на улици и пр.) Когато обаче тази светлина е повече - се получава самозаслепяване (освен че заслепяваш и насрещното движение) , както когато пуснеш дълги светлини в мъгла.

Публикувано на: 27 Яну 2009 23:46
от newmiro
темата много се провлачи. фаровете ми са регулирани добре, в сервиз, така че минимално да заслепяват и максимално да осветяват пътя. да, има разсейки при моите, но не заслепяват повече отколкото заслепяват не добре настроените фарове, или други халогенни фарове, пак не добре настроени или просто нарочно вдигнати да му свети повече на шофьора. факт е че при тия фарове има разпръскване, но не чак такова според мен че да зслепява като дълги светлини или като халогенните на някои по-стари коли. ако всичко е регулирано добре, се вижда добре, но не знам как решихте толкова неща от тая снимка, която дори не е нощем. а и на живо моя фар не беше толкова ярък от горе. :thumbsup: факт е че лупата отрязва по-добре, определено. тя прави сноп, а не петно, и свети само напред. :thumbsup: заводски е по-добре всичко, но ако сложиш на лупи друг ксенон, а не заводски може да се окаже, че ще свети по-добре, като продължава да снопира светлината, без разсейки. :thumbsup:

Публикувано на: 27 Яну 2009 23:56
от slowtraveler
Миро - замислил съм следващите снимки как да ги направим ако си навит:
1. Колите на около 100. 50 и 20м една срещу друга на равен участък, и снимка от двете коли с едни и същи настройки на фотоапарата - така ще видим как се вижда всяка кола от другата и дали някоя от тях заслепява повече... Но трябва участъка наистина да е прав и колите да са почти точно една срещу друга.
2. Снимка на осветения участък (къси/дълги)
3. Подобно на нашето първоначално сравняване, но нощем на бяла стена, за да се видят ако има отблясъци/разсейки...

Не се засягай - твоите фарове наистина са монтирани и настроени професионално (вижда се и от снимката) ....
Затова според мен е ценно да направим максимално достоверно сравнение с добре монтирани допълнително ксенони като твойте (то с лошо монтираните няма какво да се сравнява) :thumbsup:

Публикувано на: 28 Яну 2009 00:02
от newmiro
да, съгласен съм, тогава (на тъмно) ще се видят доста работи. факт е че лупата снопира доста повече, а фарове като моят разпръскват повече, затова мисля че и анкетата е малко невярна, защото въпросът е кой фар с ксенон повече заслепява, рефлектор или лупа. всички знаем отговора че е рефлекторът, но като е добре регулиран това е сведено до минимум. не се засягам, знам че леко заслепява, но не повече от истинските заслепячи с грешно регулирани фарове, дори и те да ас халогенни. хем и на тъмно ше се види кой повече свети. на тъмно е истината. обаче ти спомена нещо за дългите.. мисля че моите ще светят повече от твоите. след снимките с королката, ще направим едно сравнение с авенсиса, който също е вече с допълнително монтиран ксенон, и има лупи на късите. късите ги отрязва както твоите лупи, но свети по-слабо самият фар, защото купите на тоя са си прецакани по принцип. иначе дългите светят пак доооста по-добре. едно по едно smile.gif

Публикувано на: 28 Яну 2009 00:09
от slowtraveler
Радвам се, че ще можем да разнищим въпроса :thumbsup:
Наистина ще е интересно да сравним и с Авенсиса, защото предполагам, че конструктивно фаровете му са почти еднакви с тези на Маздата.
Авенсиса с биксенон ли е?
За дългите - напълно вероятно е твоите да светят повече, затова ми е интересно да ги сравним.
В края на краищата ти си с два комплекта крушки х 35W - обща мощност 140W на дълги на 4 рефлектора, докато аз съм със обща мощност 70W и то само на лупи...

Публикувано на: 28 Яну 2009 00:14
от newmiro
не, къси с лупи, дълги с рефлектор.
после трябва и да пробваме на някой, на който късите му не са гадни, щото се оказа че на тоя модел авенсис (2005), късите се прецакват с времето. т.е. светят по-слабо.

Публикувано на: 28 Яну 2009 00:15
от slowtraveler
Аз съм насреща за сравняване :thumbsup: