Заводски v/s допълнително монтиран ксенон (фотоотчет)

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Според вас кои от фаровете по-малко заслепяват насрещните автомобили

1. Оригиналния ксенон
54
62%
2. Допълнително монтирания
15
17%
3. Няма разлика
18
21%
 
Общо гласове: 87

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12563
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 328
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 22 апр 2009 15:54

Me4oKyX написа:превод ?!?! rolleyes.gif :help:

КАТ на Република Татарстан усилва борбата с водачи на МПС, самоволно монтирали ксенонови фарове на автомобилите си.

Подобни прибори и приспособления подлежат на задължителна конфискация. Освен това МВР подчертаха, че за управление на такова МПС, сългасно ч.3 ал.12.5, гражданите ще бъдат лишавани от право да управляват МПС за срок от шест месеца до 1г. Също така се извършва и конфискация на указаните прибори и приспособления.

Както съобщиха в прес-службата на МВР на републиката, в последно време са започнали да постъпват жалби за увеличено количество автомобили с прекалено ярка светлина на фаровете, които довеждат до заслепяване както на водачите, така и на пешеходците.
Това е свързано точно с това, че собственици на МПС са започнали несанкционирано да заменят оригиналните лампи с нажежаема жичка с газоразрядни (ксенонови).

МВР обелязват, че при фаровете с подобни източници на светлина се използват разсейватели от специален високопрозрачен поликарбонат, а също така и рефлектори, специално разработени за такъв тип лампи.
Затова използването на ксенонови лампи в обикновени фарове довежда до голямо разсейване на светлинния лъч и в следствие - заслепяване водачите на насрещно движещите се МПС, което в края на краищата увеличава възможността за ПТП.
Имайки впредвид горното, управлението на КАТ не препоръчва на собствениците на МПС да инсталират ксенонови източници на светлина във фаровете и предупреждава за административната отговорност.
За монтаж в предната част на автомобилите на светлинни прибори и светлоотразителни приспособления, цвета на които не съответства на изискванията на Правилника съгласно чл.1, ал.12.4 от ЗДвП на РФ на водачите се налага глоба в размер 2.5х.рубли (около 100$), на длъжностни лица, отговорни за експлоатацията на транспортните средства - 15-20х.рубли, и на юридически лица - от 400до 500х.рубли(около 15,000$)


Извинявам се за грубия превод, но общо взето идеята надявам се е ясна....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Me4oKyX
Мнения: 2191
Регистриран: 10 яну 2007 14:16
Репутация: 3
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Me4oKyX » 23 апр 2009 13:45

Татар - кво ?! Сефте чувам за таз държава.... Колкото са прави, толкова и не са, ама това вече сме го коментирали.... Просто трябва да има контрол какво си сложил, как, реглаж и няколко такива дреболий и определено няма да има повечето проблеми.... А в бройката на недоволните се включват и хора, които карат с едни нормални крушки по 5 години, така че глупоста е още по-голяма..... Нали стигнахме до извод, че чисто и просто(нещо като катаджия laugh.gif ) половината от проблема се свежда да шофьора. Със нормален фар и нормална крушка, ама 100Вт и вдигнати фарове, пак ще ти извадя очите и пак може да литнеш в канавката.... Да, на мен също са ми вадели очите ксенони пред и зад мен, ама като се изравна с тях, то петното на пътя и станало на ленти и свети където му дойде, а не където трябва.... Соларата е с къси и халогени ксенон, карал съм от София до Пловдив пред нея и не дразни! Ама фаровете са регулирани, а линията на халогена дори е абсолютно точна...... Ей такива дреболийки, много хора взимат да не ги гледат и ебават мамата на положението. Ако се контролира реглажа и линията на фара да се спазва със закон, определено само ще спомогнат ксеноните за намаляване на ПТП.... НО, уви.... контрол няма........ sad.gif
Последна промяна от Me4oKyX на 23 апр 2009 13:52, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5511
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Мнениеот Bass_Man » 23 апр 2009 13:48

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0% ... 0%B0%D0%BD

Иначе принципно си прав в тази държава контрола не съществува !

Потребителски аватар
Me4oKyX
Мнения: 2191
Регистриран: 10 яну 2007 14:16
Репутация: 3
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Me4oKyX » 23 апр 2009 13:57

П.П. имах предвид за България за липсата на контрол... .За Татарстан - незнам, не съм ходил rolleyes.gif

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5511
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Мнениеот Bass_Man » 23 апр 2009 14:01

Me4oKyX написа:П.П. имах предвид за България за липсата на контрол... .За Татарстан - незнам, не съм ходил rolleyes.gif


И аз имах предвид Булгаристан !

Потребителски аватар
newmiro
Мнения: 1364
Регистриран: 03 апр 2006 21:59
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Мнениеот newmiro » 28 апр 2009 01:50

Bass_Man написа:Но не по-малък е проблема с циклопите и с тотално нерегулираните фарове на някой кенефи .

+1
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5511
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Мнениеот Bass_Man » 28 апр 2009 03:02

newmiro написа:
Bass_Man написа:Но не по-малък е проблема с циклопите и с тотално нерегулираните фарове на някой кенефи .

+1


Най-много ме кефи конфигурацията , левия мижи на габарит , а десния на дълги , като е завъртян маляво и нагоре за да свети и за десния ! Такова животно трябва да се спира и да се разстерлва на място .

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12563
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 328
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 07 май 2009 20:14

Нещата продължават да се затягат, ама в по-нормалните държави (ако може да се каже това за Русия де...) http://www.gazeta.ru/auto/2006/03/01_a_552804.shtml

груб превод:
От 1 март влязоха в сила поправки на ГОСТ (Руския държавен стандарт), който ужесточава изискванията към техническото състояние на автомобилите. Авторите на документа казват, че са се опитали да приближат руските изисквания към европейските стандарти. "В Европа например е забранена експлоатацията на автомобили с нестандартна оптика" споделя един от разработчиците на ГОСТ, водещ научен сътрудник към Научно-изследователски институт по автотранспорт Сергей Мороз. – Не можете да се движите във Франция с автомобил от Америка. Същото е и за автомобил с дясна дирекция...... С новите правила ще можем да установим порядък и да ограничим нестандартните автомобили в пунктовете за техническо обслужване........
.....
Първа стъпка към ужесточаване на правилата за Техническо Обслужване станаха поправките в Правилата за Движение по пътъщата, които влязоха в сила от 1 януари. Тогава беше забранена екплоатацията на всички автомобили с нестандартна оптика - на първо място 'американските' автомобили с жълти габаритни светлини и червени мигачи. Сега в пунктовете за ежегодна проверка ще бъдат предявени нови изисквания към светотехниката. Съгласно ГОСТ, няма да могат да преминат технически преглед автомобилите с нещатна ксенонова оптика без автоматическа настройка на лъча в зависимост от наклона на машината......... Други изисквания - задължителен трети стоп, задължително само една крушка за осветяване на номера. Забрана на гол булбар и правопоточни заглушители.
....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Me4oKyX
Мнения: 2191
Регистриран: 10 яну 2007 14:16
Репутация: 3
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Me4oKyX » 07 май 2009 23:38

Някои неща имат смисъл, някои са европейски глупости..... Това за булбарите и ролбарите колкото има смисъл, толкова и няма ама нали трябва да отчитат някаква работа и там.... laugh.gif Как ще задължат с една крушка да осветявам номера, като заводски 90% от колите са с по 2...... луда работа :whistle: Аз поне като се замисля, не се сещам за кола с една крушка за номера..... unsure.gif

Потребителски аватар
Nedkow
Мнения: 1709
Регистриран: 26 фев 2008 00:25
Репутация: 7
Местоположение: Добрич

Мнениеот Nedkow » 08 май 2009 00:05

Me4oKyX написа:Някои неща имат смисъл, някои са европейски глупости..... Това за булбарите и ролбарите колкото има смисъл, толкова и няма ама нали трябва да отчитат някаква работа и там.... laugh.gif Как ще задължат с една крушка да осветявам номера, като заводски 90% от колите са с по 2...... луда работа :whistle: Аз поне като се замисля, не се сещам за кола с една крушка за номера..... unsure.gif


Ами то и аз не се сещам за такива автомобили ама се сетих, че ладите и москвича също са с по две лампи wink.gif

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12563
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 328
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 08 май 2009 20:04

Me4oKyX написа:Някои неща имат смисъл, някои са европейски глупости..... Това за булбарите и ролбарите колкото има смисъл, толкова и няма ама нали трябва да отчитат някаква работа и там.... laugh.gif Как ще задължат с една крушка да осветявам номера, като заводски 90% от колите са с по 2...... луда работа :whistle: Аз поне като се замисля, не се сещам за кола с една крушка за номера..... unsure.gif

Авенсиса ми доколкото си спомням.., Астрата преди това и сега Маздата са ми с по една крушка (май 10вт една по-дебеличка, цилидрична, къса лампичка)...
За булбарите - как да няма смисъл - целта е намаляване риска за пешеходците (виж в тестовете на EURO NCAP ).... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Рошко
Мнения: 902
Регистриран: 09 ное 2008 14:41
Репутация: 58
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Рошко » 08 май 2009 23:20

slowtraveler написа: Тогава беше забранена екплоатацията на всички автомобили с нестандартна оптика - на първо място 'американските' автомобили с жълти габаритни светлини и червени мигачи.....
И к'во с'я...? Аурси получава БАНан от ГОСТ...? :censored:
Изображение
Па като се замисля и Авенсисите ще изядат хурката...
Изображение
Че и новият, и той го "отнася"...
Изображение

Па да си карат ЗАЗ-ките уа... laugh.gif Въх... ПАрдон... Ми той и Запекрожеца бил с червени мигачи... laugh.gif
Изображение
Изображение Toyota Auris HSD 2015 Facelift Powered by 豊田 佐吉 and 豊田喜一郎
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12563
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 328
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 09 май 2009 09:47

Защо да изядат хурката?!
Всички Авенсиси, Ауриси и т.н., които се продават в БГ са си с жълти мигачи и червени задни габарити/бели предни габарити....

Едно допълнение: закона им е от 2006г, но едва сега от 1 май са започнали да следят строго за това.
От 'патили' информацията е следната - ако при прегледа или полицейска проверка имаш ксенон, но нямаш одобрение, че съответстваш на ГОСТ (нещо аналогично на преминаване на наш Технотест) спират колата от движение. За булбарите - забранили са ги за автомобили до 3500кг...
И разбира се при годишния преглед им проверяват настройката на фаровете. Тук не знам защо отпадна това изискване, при условие, че проверката се прави лесно и бързо....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12563
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 328
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 01 мар 2010 16:58

Руснаците явно всяка година се събуждат и 'въвеждат строг контрол за ксенона'
http://auto.fishki.net/comment.php?id=902
В темата има описание на нужните означения върху фара - кое какво означава...
Кратък превод на маркировката на фара, в зависимост от това какви лампи можеш да слагаш:
1. Лампа с нажежаема жичка (нехалогенна)
С – къси, R – дълги, СR – двурежимен (къси/дълги)

2. Халогенна крушка :
HС – къси, HR – дълги, HСR – двурежимен (къси дълги) светлини

3. Газоразрядна лампа (ксенон/ HID):
DС – къси, DR – дълги, DСR – двурежимен (къси дълги) светлини
Последна промяна от slowtraveler на 01 мар 2010 19:32, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

c
Мнения: 64
Регистриран: 07 сеп 2008 11:51
Репутация: 0

Мнениеот c » 01 мар 2010 19:26

и мен не ме кефи да карам срещу кола с допълнително монтиран ксенон
колкото и да го регулира пак има отблясъци и съответно заслепяване
за пример мога да дам моята кола където съм монтирал ксенон на халогени, които по принцип светят ниско долу, но и те имат отблясъци спрямо оригиналните фарове с лупа
иначе светят много силно, може би по-силно от фаровете, но не това е най-важното


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта