Заводски v/s допълнително монтиран ксенон (фотоотчет)

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Според вас кои от фаровете по-малко заслепяват насрещните автомобили

1. Оригиналния ксенон
54
62%
2. Допълнително монтирания
15
17%
3. Няма разлика
18
21%
 
Общо гласове: 87

Потребителски аватар
newmiro
Мнения: 1364
Регистриран: 03 апр 2006 21:59
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Мнениеот newmiro » 03 мар 2010 08:57

допълнителните фарове имат най-много отблясъци, затова е хубаво да се ползват само когато има нужда от тях. те не са с лупи, а и са направени да разпръскват светлината максимално, затова и дразнят най-много.
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

c
Мнения: 64
Регистриран: 07 сеп 2008 11:51
Репутация: 0

Мнениеот c » 03 мар 2010 17:18

newmiro написа:допълнителните фарове имат най-много отблясъци, затова е хубаво да се ползват само когато има нужда от тях. те не са с лупи, а и са направени да разпръскват светлината максимално, затова и дразнят най-много.

допълнителни са ако четеш сляпо закона за движение по пътищата biggrin.gif
колата си излиза с тях от завода, имат линия, която се регулира и е много под нивото на късите фарове

между другото най-разочароващ при мен беше ксенона на фарове с крушки Н4, където разликата между къси и дълги стана съвсем малка ... но там може и да съм попаднал на кофти ксенон

baba_metca
Мнения: 553
Регистриран: 28 апр 2009 07:55
Репутация: 6
Местоположение: София и Пазарджик

Мнениеот baba_metca » 04 мар 2010 11:25

c написа: ... допълнителни са ако четеш сляпо закона за движение по пътищата biggrin.gif
колата си излиза с тях от завода, имат линия, която се регулира и е много под нивото на късите фарове ...


Ако става въпрос за фаровете за мъгла, те са си допълнителни, не само по закон, а и защото има много модификации, на много модели, без такива фарове, докато къси, дълги и габарити, всички имат. А закона си е написан много добре точно в това отношение, точно поради причината че тези светлини заслепяват, особенно в мокро време.

Познавам един, който си сложи ксенони на късите, като фаровете са с рефлектор. По книжка трябва да ги кара на степен 1 и така му ги настроили в сервиза. Само че той ги кара на степен 0, защото 0-та ги вдига и за да му светят по надалеч. Та ако оставим отблясъците и т.н. , ето как дори и при регулирани фарове, човека си ги вдига и си заслепява и не му дреме. Е това вече не е от ксенона, а от манталитет.

Потребителски аватар
MX5
Мнения: 2560
Регистриран: 20 ное 2008 09:47
Репутация: 0
Местоположение: Los Angeles

Мнениеот MX5 » 04 мар 2010 11:50

slowtraveler написа:(заводски ксенон без лупа не съм виждал)...

Има и заводски ксенони без лупа, но рефлектора е много по-различен от такъв за халогени.
Ксенон в рефлектор за халогени е пълна отврат - много разсейки над линията и заслепява гадно

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12534
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 04 мар 2010 12:32

MX5 написа:
slowtraveler написа:(заводски ксенон без лупа не съм виждал)...

Има и заводски ксенони без лупа, но рефлектора е много по-различен от такъв за халогени.
Ксенон в рефлектор за халогени е пълна отврат - много разсейки над линията и заслепява гадно

Възможно е - още някой колега бе споделил това, но ми е правило впечатление, че доста коли, при които нормалния фар е рефлекторен (например доста модели Мерцедес, Субару, дори Опел Зафира) при ксеноновия вариант са с лупи (външно фара е същата форма, но вътре стои една лупичка)... Става въпрос само за заводски варианти, а не за преправяния :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
MX5
Мнения: 2560
Регистриран: 20 ное 2008 09:47
Репутация: 0
Местоположение: Los Angeles

Мнениеот MX5 » 04 мар 2010 21:17

slowtraveler написа:Възможно е - още някой колега бе споделил това, но ми е правило впечатление, че доста коли, при които нормалния фар е рефлекторен (например доста модели Мерцедес, Субару, дори Опел Зафира) при ксеноновия вариант са с лупи (външно фара е същата форма, но вътре стои една лупичка)... Става въпрос само за заводски варианти, а не за преправяния :thumbsup:


И според мен с лупи е по-добре. Не знам защо има и ксенони с рефлектори - сигурно или защото пестят или пък на някой дизайнер не му харесват как изглеждат лупите.

Един такъв пример е седан версията на Infinity G35 (Nissan Skyline V35). Купето е с лупи, но седана е с ксенон в рефлектори. Но са добре сметнати (от тия free form рефлекторите), защото като погледнеш към фаровете над линията и не те ослепява.

Изображение

Изображение



А на снимките от slowtraveller горе ксенона в рефлектора просто само като го погледнеш отпред и отгоре как e блеснал целия и ти става ясно за какво иде реч - рефлектор за халогени, заслепяване и т.н.
Последна промяна от MX5 на 04 мар 2010 22:22, променено общо 1 път.

c
Мнения: 64
Регистриран: 07 сеп 2008 11:51
Репутация: 0

Мнениеот c » 04 мар 2010 21:51

Ако става въпрос за фаровете за мъгла, те са си допълнителни, не само по закон, а и защото има много модификации, на много модели, без такива фарове, докато къси, дълги и габарити, всички имат. А закона си е написан много добре точно в това отношение, точно поради причината че тези светлини заслепяват, особенно в мокро време.

с нормални крушки не са чак такъв проблем в мокро време, но с ксенон наистина става страшно
..както и всеки рефлекторен фар с ксенон и без ясна линия на късите

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4831
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 87
Местоположение: София

Мнениеот Kiki » 06 мар 2010 21:25

Ето как свети не фабрично монтиран ксенон на Авенсис 2.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385
http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12534
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 06 мар 2010 21:34

Десния фар трябва да се свали малко (низките части трябва да са на едно ниво).
Разсейките над 'отреза' артефакти от фотоапарата ли са или габаритите са много силни, или фара не е съвсем чист?
Иначе реже добре - като всяка лупа (май дясната крушка позаминава - почнала е да порозовява)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4831
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 87
Местоположение: София

Мнениеот Kiki » 06 мар 2010 21:53

slowtraveler написа:Десния фар трябва да се свали малко (низките части трябва да са на едно ниво).
Разсейките над 'отреза' артефакти от фотоапарата ли са или габаритите са много силни, или фара не е съвсем чист?
Иначе реже добре - като всяка лупа (май дясната крушка позаминава - почнала е да порозовява)

Нарочно съм вдигнал десния фар, за да виждам по -добре тротоара.
Габаритите също са бели (диодни).
Разсейките са от лампата на гаража. Ако бях затворил вратата на гаража който се пада зад колата, нямаше да ги има.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385

http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

c
Мнения: 64
Регистриран: 07 сеп 2008 11:51
Репутация: 0

Мнениеот c » 07 мар 2010 20:26

много добре светят
моите като, че ли са отслабнали нещо, чудя се дали с времето им намалява силата или просто посиняват/порозовяват?

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12534
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 07 мар 2010 21:07

Тротоара се осветява по-добре ако вдигнеш левия фар, или ако десния го отклониш лееко наляво, но тогава ще започнеш да заслепяваш насрещните..
При мен заводски бяха настроени на много малка дистанция (20м пред колата).
Вдигнах двата фара едновременно така, че дясната част на лъча съвсем леко да прогресира нагоре над хоризонталата, а лявата част на лъча - надолу...
Така тротоара се осветява прекрасно при равно ниво на фаровете.
Но наистина автоматичното нивелиране при такава по-агресивна настройка е необходимост - при неравности фаровете допълнително 'скъсяват' лъча, който иначе би 'отскачал' нагоре в очите на насрещните...
Така в момента имам много добро осветяване, но без да заслепявам (рядко се случва някой да примигне, и то обикновено на някой хълм с десен завой, където няма бягане - чисто физично няма как да се избегне заслепяване..

П.С. с времето HID намаляват интензитета и променят цвета си...
Затова е добре да се сменят двете крушки едновременно ако някоя изгори. Иначе ще светят с различен цвят..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4831
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 87
Местоположение: София

Мнениеот Kiki » 07 мар 2010 21:16

slowtraveler написа:Тротоара се осветява по-добре ако вдигнеш левия фар, или ако десния го отклониш лееко наляво,

Слоу, аз говоря за десният тротоар.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385

http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
jorj
Мнения: 128
Регистриран: 12 фев 2009 17:58
Репутация: 0
Местоположение: Glasgow

Мнениеот jorj » 07 мар 2010 21:18

знае ли човека може да заминаваш за Англия

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12534
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 07 мар 2010 21:21

Кики, и аз говоря за десния тротоар...
Помисли, и ще разбереш се защо става така :thumbsup:
Доста хора се бъркат с настройките и не се усещат, че насочването на фара надясно само влошава осветяването на дясната част от пътя във височина (например хора и знаци)... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта