Страница 5 от 6

Публикувано на: 03 Мар 2010 08:57
от newmiro
допълнителните фарове имат най-много отблясъци, затова е хубаво да се ползват само когато има нужда от тях. те не са с лупи, а и са направени да разпръскват светлината максимално, затова и дразнят най-много.

Публикувано на: 03 Мар 2010 17:18
от c
newmiro написа:допълнителните фарове имат най-много отблясъци, затова е хубаво да се ползват само когато има нужда от тях. те не са с лупи, а и са направени да разпръскват светлината максимално, затова и дразнят най-много.
допълнителни са ако четеш сляпо закона за движение по пътищата biggrin.gif
колата си излиза с тях от завода, имат линия, която се регулира и е много под нивото на късите фарове

между другото най-разочароващ при мен беше ксенона на фарове с крушки Н4, където разликата между къси и дълги стана съвсем малка ... но там може и да съм попаднал на кофти ксенон

Публикувано на: 04 Мар 2010 11:25
от baba_metca
c написа: ... допълнителни са ако четеш сляпо закона за движение по пътищата biggrin.gif
колата си излиза с тях от завода, имат линия, която се регулира и е много под нивото на късите фарове ...
Ако става въпрос за фаровете за мъгла, те са си допълнителни, не само по закон, а и защото има много модификации, на много модели, без такива фарове, докато къси, дълги и габарити, всички имат. А закона си е написан много добре точно в това отношение, точно поради причината че тези светлини заслепяват, особенно в мокро време.

Познавам един, който си сложи ксенони на късите, като фаровете са с рефлектор. По книжка трябва да ги кара на степен 1 и така му ги настроили в сервиза. Само че той ги кара на степен 0, защото 0-та ги вдига и за да му светят по надалеч. Та ако оставим отблясъците и т.н. , ето как дори и при регулирани фарове, човека си ги вдига и си заслепява и не му дреме. Е това вече не е от ксенона, а от манталитет.

Публикувано на: 04 Мар 2010 11:50
от MX5
slowtraveler написа:(заводски ксенон без лупа не съм виждал)...
Има и заводски ксенони без лупа, но рефлектора е много по-различен от такъв за халогени.
Ксенон в рефлектор за халогени е пълна отврат - много разсейки над линията и заслепява гадно

Публикувано на: 04 Мар 2010 12:32
от slowtraveler
MX5 написа:
slowtraveler написа:(заводски ксенон без лупа не съм виждал)...
Има и заводски ксенони без лупа, но рефлектора е много по-различен от такъв за халогени.
Ксенон в рефлектор за халогени е пълна отврат - много разсейки над линията и заслепява гадно
Възможно е - още някой колега бе споделил това, но ми е правило впечатление, че доста коли, при които нормалния фар е рефлекторен (например доста модели Мерцедес, Субару, дори Опел Зафира) при ксеноновия вариант са с лупи (външно фара е същата форма, но вътре стои една лупичка)... Става въпрос само за заводски варианти, а не за преправяния :thumbsup:

Публикувано на: 04 Мар 2010 21:17
от MX5
slowtraveler написа:Възможно е - още някой колега бе споделил това, но ми е правило впечатление, че доста коли, при които нормалния фар е рефлекторен (например доста модели Мерцедес, Субару, дори Опел Зафира) при ксеноновия вариант са с лупи (външно фара е същата форма, но вътре стои една лупичка)... Става въпрос само за заводски варианти, а не за преправяния :thumbsup:
И според мен с лупи е по-добре. Не знам защо има и ксенони с рефлектори - сигурно или защото пестят или пък на някой дизайнер не му харесват как изглеждат лупите.

Един такъв пример е седан версията на Infinity G35 (Nissan Skyline V35). Купето е с лупи, но седана е с ксенон в рефлектори. Но са добре сметнати (от тия free form рефлекторите), защото като погледнеш към фаровете над линията и не те ослепява.

Изображение

Изображение



А на снимките от slowtraveller горе ксенона в рефлектора просто само като го погледнеш отпред и отгоре как e блеснал целия и ти става ясно за какво иде реч - рефлектор за халогени, заслепяване и т.н.

Публикувано на: 04 Мар 2010 21:51
от c
Ако става въпрос за фаровете за мъгла, те са си допълнителни, не само по закон, а и защото има много модификации, на много модели, без такива фарове, докато къси, дълги и габарити, всички имат. А закона си е написан много добре точно в това отношение, точно поради причината че тези светлини заслепяват, особенно в мокро време.
с нормални крушки не са чак такъв проблем в мокро време, но с ксенон наистина става страшно
..както и всеки рефлекторен фар с ксенон и без ясна линия на късите

Публикувано на: 06 Мар 2010 21:25
от Kiki
Ето как свети не фабрично монтиран ксенон на Авенсис 2.

Публикувано на: 06 Мар 2010 21:34
от slowtraveler
Десния фар трябва да се свали малко (низките части трябва да са на едно ниво).
Разсейките над 'отреза' артефакти от фотоапарата ли са или габаритите са много силни, или фара не е съвсем чист?
Иначе реже добре - като всяка лупа (май дясната крушка позаминава - почнала е да порозовява)

Публикувано на: 06 Мар 2010 21:53
от Kiki
slowtraveler написа:Десния фар трябва да се свали малко (низките части трябва да са на едно ниво).
Разсейките над 'отреза' артефакти от фотоапарата ли са или габаритите са много силни, или фара не е съвсем чист?
Иначе реже добре - като всяка лупа (май дясната крушка позаминава - почнала е да порозовява)
Нарочно съм вдигнал десния фар, за да виждам по -добре тротоара.
Габаритите също са бели (диодни).
Разсейките са от лампата на гаража. Ако бях затворил вратата на гаража който се пада зад колата, нямаше да ги има.

Публикувано на: 07 Мар 2010 20:26
от c
много добре светят
моите като, че ли са отслабнали нещо, чудя се дали с времето им намалява силата или просто посиняват/порозовяват?

Публикувано на: 07 Мар 2010 21:07
от slowtraveler
Тротоара се осветява по-добре ако вдигнеш левия фар, или ако десния го отклониш лееко наляво, но тогава ще започнеш да заслепяваш насрещните..
При мен заводски бяха настроени на много малка дистанция (20м пред колата).
Вдигнах двата фара едновременно така, че дясната част на лъча съвсем леко да прогресира нагоре над хоризонталата, а лявата част на лъча - надолу...
Така тротоара се осветява прекрасно при равно ниво на фаровете.
Но наистина автоматичното нивелиране при такава по-агресивна настройка е необходимост - при неравности фаровете допълнително 'скъсяват' лъча, който иначе би 'отскачал' нагоре в очите на насрещните...
Така в момента имам много добро осветяване, но без да заслепявам (рядко се случва някой да примигне, и то обикновено на някой хълм с десен завой, където няма бягане - чисто физично няма как да се избегне заслепяване..

П.С. с времето HID намаляват интензитета и променят цвета си...
Затова е добре да се сменят двете крушки едновременно ако някоя изгори. Иначе ще светят с различен цвят..

Публикувано на: 07 Мар 2010 21:16
от Kiki
slowtraveler написа:Тротоара се осветява по-добре ако вдигнеш левия фар, или ако десния го отклониш лееко наляво,
Слоу, аз говоря за десният тротоар.

Публикувано на: 07 Мар 2010 21:18
от jorj
знае ли човека може да заминаваш за Англия

Публикувано на: 07 Мар 2010 21:21
от slowtraveler
Кики, и аз говоря за десния тротоар...
Помисли, и ще разбереш се защо става така :thumbsup:
Доста хора се бъркат с настройките и не се усещат, че насочването на фара надясно само влошава осветяването на дясната част от пътя във височина (например хора и знаци)... :thumbsup: