SEMI Tuning
SEMI Tuning
Здравейте колеги, живях дълги години в Полша и във Варшава имаше фирма, която правеше тунинг на коли без обаче да форсира двигателите.
Преди всичко откачаха серво-помпите, климатиците и всичко останало от двигателя, и заместваха с електрическо моторче, като по този начин освобождаваха някакви 12-18 % повече тяга…
Плюс това правиха стандартните преработки за въздушен филтър, ауспуси, и спортни свещи ..
Хубавото беше, че без да се пипа двигателя и да се скъсява животноста му успяваха да подобрят и то доста ускоренията.
Въпроса ми е има ли фирми, които се занимават с такъв вид тунинг?
Защото повечето хора тук пишат за турбо двигатели и сериозни усилвания на мощта, а най често на човек, който не ходи по състезания му трябва малко повече динамика, и лекота …
Преди всичко откачаха серво-помпите, климатиците и всичко останало от двигателя, и заместваха с електрическо моторче, като по този начин освобождаваха някакви 12-18 % повече тяга…
Плюс това правиха стандартните преработки за въздушен филтър, ауспуси, и спортни свещи ..
Хубавото беше, че без да се пипа двигателя и да се скъсява животноста му успяваха да подобрят и то доста ускоренията.
Въпроса ми е има ли фирми, които се занимават с такъв вид тунинг?
Защото повечето хора тук пишат за турбо двигатели и сериозни усилвания на мощта, а най често на човек, който не ходи по състезания му трябва малко повече динамика, и лекота …
- Bass_Man
- Мнения: 5557
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Да колега само дето , като прехвърлиш нещата от механика на електрически не знам какво точно ще спечелиш защото те ще натоварят алтернатора повече и пак ще си му тежи на мотора . Има смисъл ако ги захранваш от отделен акумулатор , който се зарежда само от загубите или в къщи или пък въобще ги махнеш иначе е безмислено .
И щом прави преработки по колекторите и тн значи форсира все пак двигателите . Защото ако смениш само колектори и филтри без да промениш пълненето няма да спечил абсолютно нищо .
И щом прави преработки по колекторите и тн значи форсира все пак двигателите . Защото ако смениш само колектори и филтри без да промениш пълненето няма да спечил абсолютно нищо .
ей, гугъл не е чувал за керс май biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gifBass_Man написа:Да колега само дето , като прехвърлиш нещата от механика на електрически не знам какво точно ще спечелиш защото те ще натоварят алтернатора повече и пак ще си му тежи на мотора . Има смисъл ако ги захранваш от отделен акумулатор , който се зарежда само от загубите или в къщи или пък въобще ги махнеш иначе е безмислено .
И щом прави преработки по колекторите и тн значи форсира все пак двигателите . Защото ако смениш само колектори и филтри без да промениш пълненето няма да спечил абсолютно нищо .
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
Аз не съм влизал в подробности кво точно правят а споделих самата идея!Bass_Man написа:Да колега само дето , като прехвърлиш нещата от механика на електрически не знам какво точно ще спечелиш защото те ще натоварят алтернатора повече и пак ще си му тежи на мотора . Има смисъл ако ги захранваш от отделен акумулатор , който се зарежда само от загубите или в къщи или пък въобще ги махнеш иначе е безмислено .
Спортните свещи и филтър подобряват изгарянето а колекторите по лесно изхвърлят изгорелите газове...Bass_Man написа: И щом прави преработки по колекторите и тн значи форсира все пак двигателите . Защото ако смениш само колектори и филтри без да промениш пълненето няма да спечил абсолютно нищо .
Според фирмата, това плюс допълнителното моторче дава до 20% повече бързина и ряз на колата...
- Bass_Man
- Мнения: 5557
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Филтъра подобрява изгарянето ?pumabg написа: Спортните свещи и филтър подобряват изгарянето а колекторите по лесно изхвърлят изгорелите газове...
Според фирмата, това плюс допълнителното моторче дава до 20% повече бързина и ряз на колата...
И спортните свещи ?
И колекторите по-лесно изхвърлят газовете ?
След тези неща мога спокойно да зключа , че въобще не ти е ясно какво се случва в ДВГ.
А за да постигнеш 20% повече бързина и ряз доста зор трябва да видиш !
Взми и изплувай малко и чети не само през три реда . Или може би имаш кебапче в окото ?diver написа:Bass_Man написа:....................който се зарежда само от загубите или в къщи или пък въобще ги махнеш иначе е безмислено ................
Това не го разбрах. Ти разбра ли го?! За кебапчето важното е да не е в г**а, ма що ли си говоря за кебапчета с вегетарианец?! А по темата прочети малко повече или ти спряха гугъла?Bass_Man написа:Взми и изплувай малко и чети не само през три реда . Или може би имаш кебапче в окото ?
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
от 200 ,почваш до 240 да вдигаш ако найстина са написали това-бягай надалече,,,това което изброй ще ти даде между 1 и 4 коня според мен,който ти няма и да усетиш реално...и не е нужно да отидеш в тунинг фирма за да си ги подменишpumabg написа:Спортните свещи и филтър подобряват изгарянето а колекторите по лесно изхвърлят изгорелите газове...
Според фирмата, това плюс допълнителното моторче дава до 20% повече бързина и ряз на колата...
бат дог даваше линк една полезна статия за плацебо ефекта, в википедиата,,,
rudolf написа: от 200 ,почваш до 240 да вдигаш ако найстина са написали това-бягай надалече,,,това което изброй ще ти даде между 1 и 4 коня според мен,който ти няма и да усетиш реално...и не е нужно да отидеш в тунинг фирма за да си ги подмениш
бат дог даваше линк една полезна статия за плацебо ефекта, в википедиата,,,
За разлика от много други пишещи тук аз съм лаик в автомобилостроенето...
Чичко Google използвам от скоро и по принцип се опирам на личния си опит, контакта с хора разбиращи от една или друга дейност, от колкото на него ..
За мое съжаление обаче, когато се върнах преди три години в България разбрах, че всички тук разбират от всичко и от нищо ... ...
Където и квото и да правиш, ако преди това не си прочел поне няколко тома по дадената тематика спукана ти е работата ...
Преди месец си купих LCD с вграден цифров тунер, като очаквах хората, които се занимават с тези неща да ми разяснят повече ...Все пак човек не може от всичко да разбира!
Да но ми се наложи, поради факта, че повечето хора учат едно а работят друго, интересуват ги съвсем различни неща от това, което правят по цял ден...
Същото е и с колите ..Защото същите тези „разбирачи” преди години ми казваха, че не е нужно да имаш 4 еднакви гуми..или пък, че след 100хил. е по хубаво да минеш на по гъсто масълце или колко глупаво било да караш през деня на фарове (щял сам да спестя акумулатора, освен живота си разбира се)
Не казвам, че на запад няма и такива хора, но тук са в изобилие...
Е нали вожда ни бе нарочил за техническа нация, и всички го приехме, като даденост.
Та извинявайте за този дълъг увод, но просто по някой път не се сдържам.
А по темата, мога да кажа, че през живота си съм карал много коли предимно бързи, ако исках да имам спортна кола просто щях да си купя ..
Но ми прави удоволствие, да си карам Королката, в която се влюбих още като тийнейджър...
Та приятелю Рудолф, аз не вярвам, че от 200 ще направя 240, но с очите си видях как кола, с всички подобрения, които изредих в първия пост, ускорява в пъти по добре ...
Peace
аз всеки ден се изненадвам ,колко много хора имат сериозни теоритични празнини в техническата си грамотност. аз съм един от тези хора,,,практичния опит е още по зле.pumabg написа: ....
ще ти напиша някой фази при подобни наблюдения на такива като мен,който не ряазбират:
1ва фаза-знаеш си че не разбираш и се впечатляваш на всичко каквото чуеш,без значение дали разбираш нещо (леко се комплексираш колко разбират всички около теб и им се възхищаваш)
2ра фаза-- на съвсем произволен принцип започваш да повтаряш част от изреченията на някой на когото си повярвал и има авторитет пред теб.(в повечето случей,без основание). в тази фаза всеки спор с теб е безмислен,защото ти си обясняваш нещата по свой собствен начин.
3та фаза,,,чудиш се на глупавите решения на автопроизводителките, имаш страшно готини идей за тунинг, екология,поглед върху техниката,,,желание да направиш колата си по твоя вкус,,,,имаш пренебрежително отношение към хора които уж разбират ,но не при3мат идейте ти с възхищение,защото явно ти си по информиран и мислиш доста по разчупено,докато консерватичма и праволинейното им мислене не им позволява да разберат нещо ново.
4та фаза има няколко под точки:
а/даваш прекалено много пари с минимален резултат ,за да разбереш защо други хора не го правят.
б/нищо не правиш , но живееш с усещането ,че можеш да го направиш и околните са задръстени и неграмотни.
в/порастват ти мъдреци, без да си си се набутал с някой паметник и да си основен акционер на тунинг фирма за алтернативен тунинг,която е от скоро , но от форума в сайта им,ясно личи че имат големи резултати.
не се притеснявай за дългия увод,нормално е щом дълги години си живял в чужбина да подценяваш българите. не е нужно да питаш в този форум,,, има световно известни производители на генераций,свещи,филтри с спецификаций,,,а за механичните загуби по периферията -теоритично си се знае колко би спечелил от откачане на едно или друго,или олекотяване на въртящи се детайли.
Благодаря ти за отговора, мисля че по точно от това не можеше да се каже...rudolf написа:
ще ти напиша някой фази при подобни наблюдения на такива като мен,който не ряазбират:
1ва фаза-знаеш си че не разбираш и се впечатляваш на всичко каквото чуеш,без значение дали разбираш нещо (леко се комплексираш колко разбират всички около теб и им се възхищаваш)
2ра фаза.........
Само една добавка. Българите никога не съм подценявал, защото това би означавало да подценявам и самия себе си!rudolf написа: не се притеснявай за дългия увод,нормално е щом дълги години си живял в чужбина да подценяваш българите. не е нужно да питаш в този
Поздрави
- Bass_Man
- Мнения: 5557
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Еми като не можеш да го разбереш защо да ти обяснявам ?diver написа:
Това не го разбрах. ..........
Няма защо да говориш с вегетарианците за кебапчета защото имат доста по-малко съдържание на лой в главата !
Е ти да прочетеш :
http://en.wikipedia.org/wiki/Regenerative_braking
А и нещо много почнахте да ревете срещу гугъла малко в повечко ви идва информацията ли кво ли ?
pumabg - съгласен съм с теб !
Да бе, пъти ... ама друг пътpumabg написа:но с очите си видях как кола, с всички подобрения, които изредих в първия пост, ускорява в пъти по добре ...
http://en.wikipedia.org/wiki/Placebo_ef ... ebo_effect
Не се занимавай с тия глупости - карай си колата както е и не си губи времето с простотии като "спортни" свещи и т.н.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 120 госта