Спортен филтър/Входящ колектор

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
b_d

Мнение от b_d » 17 Юли 2009 10:05

Japanese_fever написа:
bad_dog написа: И защо мислиш така?
Vzemi 3 trubi(marku4eta) s ednakuv diametur, no razli4na duljina.
Vdishvai ot vskq podred da vidish, 4e pri nai-kusata 6te ti e nai-lesno i vuzduha nai-burzo 6te idva do drobovete ti, a pri nai-dulgata obratnoto.
2-rata i 3-tata truba da suotvetno 2 i 3 puti po-dulgi ot purvata.

Tova za dvijenieto na vuzduha i rezonansa, koito uskorqva dvijenieto na vuzduha mislq, 4e e validno samo pri izduhvane, a ne i pri smurkane, vdishvane.
Вземи същите тръби и сложи една "тапа" отпред. Коя е най-лесна? Дългата?

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 17 Юли 2009 16:33

Shto puk tapa da slagam kato filtura i to high flow filter-a ne igrae rolqta na tapa?!

bad_dog, a q kaji kak vliae razshirenieto na intake-a, tam kudeto stoi stock pravougulniq filter, za6toto tam diametura na trubata se razshirqva 3-4 puto pove4e za da se pobere filter-a. Tova zatrudnqva proti4aneto na vuzduh, za6toto trubata vednuj se razshirqva, a posle pak se stesnqva do opr. diametur.
Pri after market filtrite tova razshirenie go nqma, za6toto filter e otvun na kraq na rtubata.

Ta spored men za da se kompensira tova razshirenie,kudeto e pravougulniq stock filter za tova i stock intake principno e po-dulug za da se podobri velocity-to(dvijenieto) na postupva6t vuzduh.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 17 Юли 2009 23:22

Japanese_fever написа:...........................

bad_dog, a q kaji kak vliae razshirenieto na intake-a, tam kudeto stoi stock pravougulniq filter, za6toto tam diametura na trubata se razshirqva 3-4 puto pove4e za da se pobere filter-a. Tova zatrudnqva proti4aneto na vuzduh, za6toto trubata vednuj se razshirqva, a posle pak se stesnqva do opr. diametur.
............................
Когато тръбата се разширява се затруднява протичането на въздуха ???
От къде ти хрумват тези неща ?
Bad_Dog говори за обеми , а ти за дължини и диаметри !

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 18 Юли 2009 05:20

Bass_Man написа: Bad_Dog говори за обеми , а ти за дължини и диаметри !
Obema vuzduh v edna truba e v prqka zavisimost ot diametura i duljinata i!
Tova trqbva da go znaesh! laugh.gif

Nepravilno sum se izrazil.
Razshirenieto za fillternata kutiq NE zatrudnqva dvijenieto na vuzduha, naptrotiv ulesnqva go, s koeto namalqva negovata skorost i suotvetno nalqgane.
Koi vuzduh spored teb se dviji po-burzo:
a) tozi,koito se dviji v truba postoqnen diametur
b) tozi, koito se dviji v truba, koqto promenq diametura si,
kakto e pri stock intake-a - tqsno - shiroko(zaradi filtera) - pak tqsno za da vleze v intake manifolda.

Vqrno stock intake-a ima rezonatorna kutiq predi filtera,pone moqta kola ima edno razshirenie, koeto gore-dolu znam za kakvo e, imenno za da podobri dvijenieto na vuzdushniq potok, no tova razshirqvane zaradi pravougulniq filter ne mojesh da me ubedish, 4e ne vliae otricatelno na dvijenieto na vuzduha kum manifolda.
Su6to zanm, 4e stock intake-a e ne slu4aino tolkova dulug, imenno poradi gore izproenite pri4ini za rezonans na vuzduha i t.n, no togava NE sa bili izmisleni cone funshnite filtri ot tipa na K&N ili AEM ili pone ne sa bili vnedreni v eftinite masovi koli.

K&N ili AEM filter NE se slaga za da vdigash konete, a za da podobrish velocity-to(dvijenieto) na vhodq6tiq vuzduh, a ot tam da podobrish tozi proslovut resposne na dvigtatelq(pone malko).Ot druga strana za6to ispolzvat masovo K&N i AEM filtri na turbo kolite?
Za6toto tam stava vupros za golemi koli4estva vuzduh, v puti pove4e ot vuzduha neobhodim na edna atmosverka 1.5 ili 2.5L!


Misulta mi e bez truba ili mnogo kusa takava predi manifolda da rugnesh cone filter NE e dobra ideq, kakto spomena bad_dog, no i stock intake-a ne e po dobur ot short ram cone filter - tova e zlatnata sreda!
Moqta truba e dulga okolo 50-60 cm sled filter-a.

Samo ne razbrah kak stock intake-a NE durpa topul vuzduh ot kosha na dvigatelq a SRI durpa?!? wacko.gif
Vqrno pri vtoriq ventilatora bluska qko v nego, no i dvata 4erpqt vuzduh ot dvigatelnoto. Govorq za moqta kola i zapove4eto takiva.

Za da razberesh razlikite, oba4e trqbva da testvash pri ednakva temp.i ednakvo atmosferno nalqgane na okolnata sreda!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Юли 2009 11:00

smb написа:japanese, какъв генератор ползваш за постове ? laugh.gif
:wav:

Джапанесе батенце искам само да ти кажа , че преди дросела на атмосферен автомобил каквито и тръби и обеми да слагаш налягането винаги ще е равно на атмосферното !!!!!!!

И друго нещо ще ти спомена . При един инжекционен автомобил тотално не те e*e каква е скоростта на потока в интейка . Интересувата единствено и само колко въздух е минал от там ! Нищо повече ! Скоростта на потока е много важна за карбураторните автомобили и за това там има разни вентурита и тн .
От там нататък разсъжденията ти може да си представиш колко са верни .
Също така да ти кажа защо е широко около панелния филтър .
Това се прави поради формата и капацитета на филтъра . Просто той не може да пропусне толкова много въздух , както един high-flow филтър и за това му е необходима по-голяма площ за да пропусне същото количество филтриран въздух . Понеже потока се мери в обем за единица време филтъра трябва да може да го пусне без да създава някакъв зверски вакум . Защото има доста случай на такива филтри изпокъсани от нвъзможност да дадат повече поток . И тогава единствения вариант е по-голяма площ . Ако видиш филтър на камион ще ти стане ясно за каво иде реч .

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 18 Юли 2009 16:51

Razbrah.

A kude e bad_dog da mi obqsni kak vunshniq filtur smu4el topul vuzduh, a stock filtera ne smu4el toplo?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Мнение от MX5 » 18 Юли 2009 18:02

Japanese_fever написа:A kude e bad_dog da mi obqsni kak vunshniq filtur smu4el topul vuzduh, a stock filtera ne smu4el toplo?
Сток Civic би трябвало да взема студения въздух от десния калник. Виж си пак тръбите в колата ... освен ако не си ги начовъркал вече ...

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 18 Юли 2009 20:01

Japanese_fever написа:Razbrah.

A kude e bad_dog da mi obqsni kak vunshniq filtur smu4el topul vuzduh, a stock filtera ne smu4el toplo?
Съмнява ме да си разбрал, ма неразбирам що пробаш да вмъкнвш Лошото Куче в собствените си проблеми?!
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 19 Юли 2009 04:27

MX5 написа:
Japanese_fever написа:A kude e bad_dog da mi obqsni kak vunshniq filtur smu4el topul vuzduh, a stock filtera ne smu4el toplo?
Сток Civic би трябвало да взема студения въздух от десния калник. Виж си пак тръбите в колата ... освен ако не си ги начовъркал вече ...
Emi ne e to4no taka, no naistina e v dqsno samo, 4e kato zatvorish kapaka ne znam kolko studen vuzduh smu4e.
Drugo. Cone filter-a moje da si go oble4esh vuv folio, carbon fiber ili obiknovena plastmasa i da si mu napravish otverstiq na dalo, na lqvo, na dqsno, na kudeto si iskash. smile.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 19 Юли 2009 07:47

diver написа: ...
Az nqmam problemi.VZel sum si filter i skoro go ka4vam. Ako shte da e samo zaradi zvuka, ne mi dreme. POne e K&N. Az sum ratZer, no kato tezi v deto si slagat leki djansi ili svte6ti pruskalki, a drug vid evoluiral.

bad_dog purvi spomena za po-topul vuzduh, ako si mahnesh stock filter-a i za tova nego pitam. Tova e taka, no samo ako stozk filtera ti smu4e vuzduh nqkude ot pred ili ne ot engine- bay-a, a moq smu4e ot vutre taka, 4e nqma zan4enie dali e pita ili konus.

Изображение
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 19 Юли 2009 08:04

Na tvoq moje i da e imalo nqkakva klapa, no na moq nqma. Kak se upravlqva tazi klapa ot kakuv dat4ik? PO moq filter nqma jitzi.

No nai -vajnoto e, 4e tozi otvor gore deto si e v endine- bay-a pri vskqkavo vreme kato natisna drosela otpred, ot tam si smu4e postoqnno, permanent. Nqma nikakvi klapi, vervai mi. Tova e Civic, a ne Acura. laugh.gif

Bas 6te lovim li? :thumbsup:

p.s.
Spiram da zadavam vuprosi v tazi tema za da ne mi se surdi El Camino.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Мнение от MX5 » 19 Юли 2009 08:06

smb написа:btw твоя филтър в смуче въздух от engine bay само в много студено време, ако си забелязал отвора който е в коша на двигателя има клапа която се отваря само в студено време а иначе смуче в бронята долу wink.gif
Ей, що издаде системата? laugh.gif Аз бях засякъл колко време ше мине преди да се открие клапата ...

smb написа:П.С. незнам дали смуче или духа, щото и атмосферата може да му духа


:laughing5:



Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 13 Авг 2009 22:52

popravka:

Zna4i v4era si slojih K&N, kojto ima ogromna plo6t otnosno vuzduha, koito poema.
Kato cqlo filtera mi e na su6toto razstoqnie ot drosela, no putq na vuzduha do drosela se namali dvoino(ako ne i pove4e). Tova e za6toto originalno trubite predi filtera sa 2-3 puti po-dulgi otkolkoto sled filtera. Tova spored men e za da se svali malko vurt. moment kum niskite.

Ta ot cqlata rabota vurtq6tiq mi moment se ka4i s okolo 500-1000 nagore.
Ka4ise ot 2000 na 2.5-3000rpm.
T.e. digatelq mi pod 2000rpm e MURTVEtZ mnogo se kolebae i rumji grozno kato Subaru v niskite...

Respons-a se podobri, no mai samo na prazen hod...
4udq se dali da ne slagam originalnata sistema, za6toto v grada mi trqbva mo6tnost v niskite, t.e. v mnogo niskite, okolo 2000rpm, a ne okolo 3000. Za sportni izpulneniq kato force induction filtera sus sigurnost pomaga, no pri atmosferka s MAP sensor, mislq 4e pre4i, s MAF sensor moje i da pomaga malko.

Tova mi e skromnoto mnenie.

p.s.
Respons-a s pusnat klimatik, oba4e mai se podobri.
Последно промяна от Japanese_fever на 13 Авг 2009 23:26, променено общо 2 пъти.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Мнение от MX5 » 13 Авг 2009 23:22

Japanese_fever написа:Ta ot cqlata rabota vurtq6tiq mi moment se ka4i s okolo 500-1000 nagore.
Ka4ise ot 2000 na 2.5-3000rpm.
Дали къде и дали се е качил или паднал, тва само на дайно можеш да го видиш или с някой друг метод за мерене. Тва какво на теб ти се иска или ти се струва ей така на усещане просто го забрави.
Japanese_fever написа:no pri atmosferka s MAP sensor, mislq 4e pre4i, s MAF sensor moje i da pomaga malko.
Филтъра не пречи. Просто като си разчовъркаш входящите или изходящите пътища (което включва филтъра и всичките тръби), колата трябва да я качиш на дайно и да я настройваш, ако искаш да ползваш новите неща оптимално. Сток компютъра е програмиран да дава оптимални (мощност, икономии, екологии, т.н. според случая) резултати с точно определен дизайн - заводския.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 13 Авг 2009 23:26

Drugo ne6to!

Na moqta kola trubi4kata za EGR (koqto zapo4va i zavursha s meka vrizka) e prilepena direktno kum edna druga trubi4ka, po koqto minava antifriz (mislq 4e e da zatoplq prez zimata fuel rail-a), t.e. EGR trubi4kata trqbva su6to da e gore6ta, a sega ne e za6toto q zamenih s shlauhka.
Spored men e taka za da ne vliza vlaga prez EGR valv-a v dvigatelq.
Pone taka sum 4el.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 55 госта