Бухово - голям купон :)
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Mne povecheto sa Visco ,mnogo malko ima sys (MultiPlate-Clutch)(MnogoDiskov Ambriaz). Vsysnost edin pyt sobstvenika na taz systata kola za zasegna mnogo losho kato mu kazah che Subaru imat nai-skapanite 4x4 sistemi - malka kompania sa bedni kato cyrkovni miski i slagat glavno 40 godisnoto Visco ,a na malkoto koli koito imat MultiPlate (osnovno avtomatici zastoto implementaciata im dyrpa mnogo hidravlicno) - ta tam SoftWare-to im e slabichko.ugabuga написа:be mani tia imprezi, s vsichkite tia elektroniki i diferenciali :P
Taz negovata e sys razdatka ot STi qvno ,to za teh ma imase nekakvi Drifting Pachove (stoto se upravlqvat ot ECU) ,a moze i za Haldexa da e bilo ne si spomnqm tocno.
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 17 Юни 2005 23:33
- Местоположение: София
Супер филмче, biggrin.gif
А как е асфалта-гладък или грапав,не мога да разбера от филмчето?
И,нека да анализираме поведението на Субарото, когато изпусна завоя.Точно за този проблем писах преди доста време и аз -само че колата ми е съвсем друга компановка и повече от два пъти по-слаба,но ето че и тука го видях-Значи той навива волана, а колата със зверски Understeer продължава напред -така ли стана? И най-важното -защо???
Плачи Земьо, Шоп те гази..
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Асвалта е хубав и гладък - това е картинг писта все пак
Импресата от филмчето е с кутия от STi, 6 степенна, с електронно управление на диференциала, но нещо контролера не бачка като хората.
Виското не става за дрифтове, освен ако не е с електронно управление, но дори и тогава е трудно. Проблемът е, че виско-LSD сработва едва когато има разлика във скоростта на въртене на двете колела(на единия двигателен мост), или когато има разлика в скоростта на въртене на предния и задния мост - сработва бавно. Всичко става мудно - като стъпиш на газта, първо трябва да ти превърти едното колело и чак тогава идва въртящ момент и на другото (сработва виското) - за добро управление на такъв тип LSD по време на дрифт на сух асвалт се искат страшно много умения и прецизна работа - не вярвам в БГ да има човек, който да се справи с такава кола и да дрифти с нея като хората. С виско-LSD всичко става много мудно и само най-съвременните модели, които са с допълнително електронно управление и регулиране на налягането на вискозната течност, могат да се съревновават за дрифт с clutch type LSD(което реагира на въртящ момент и блокира моментално като стъпиш на газта). Мицубиши Ево е с механични дифове и затова има много по-малък understeer в завоите от Импреса и може да дрифти на сух асвалт. Само Impreza WRC и последните върхови модели на Импреса - STi Spec C, нямат този проблем - те са с въпросните електронни дифове и могат да дрифтят на асвалт.
На сняг или дърт виското върши страхотна работа, но на асвалт е пробнлемно и докарва голям understeer.
Най-лесен дрифт с виско става, като преди това изпързаляш колата и едва тогава използваш виското като стъпиш на газта. landikar така и правеше и успя да направи някои добри хлъзгания - просто това не го снимахме - нямаше памет на апаратчето. Само че да изпързаляш лесно кола с understeer настроено окачване(така е фабричното) трябва да е модифицирано окачването. Импресата от филмчето е с модификации за засилване на oversteer-a - сменени са задната и предната стабилизиращите щанги(sway bar), като задната е по-дебела, има 2 градуса негативен камбър на предните колела и 10мм разтвор на гумите - това е вид дрифт настройка за кола със задно, а при коли със силен understeer го редуцира значително. Предницата е страшно зацепена - в някои от завоите вътрешното задно колело се повдигаше! Реагира на волана като картинг - достатъчно е леко чукване и е с вратите напред. Но за да вадиш такъв дрифт трябва да имаш скорост и обороти на двигателя, за да може да сработи турбото - на тази писта е много трудно. На писта Дракон му е много по-лесно и там я пързаля по няколко десетки метри без проблем.
На филмчето Импресата изпързаля зверски и излезе от пистата защото имаше прах и чакъл по края и просто се хлъзна неконтролируемо напред, не можа да се завърти. На посления кадър се вижда каква пушилка вдигна тойотата когато я превъртях на същия завой - за това става на въпрос. Следващият път ще пометем добре преди да се пускаме. В горната част на пистата беше по-чисто и имаше скорост на S-образните завои - аз успявах да правя онези номера с волана - Ueo style - където правиш един вид "вентилатор" - хлъзгаш странично и когато колата почне да се връща, стъпваш на газта, засилваш с чукване воланът на контра и го пускаш сам да се върти - така колата върви напред, но с вратите Преди следващият завой чукваш леко спирачката и когато колата почне да се обръща, пак газ и вентилатор - много е фенско. На филмчето в далечината се вижда едно такова излизане на Влади с асконата - цялата кола се клати и излиза с вратите напред - точно там са S-образните завои. На правата правех пак същото, но с клъч кик на първа или втора и колата се обръщаше последователно наляво и надясно с вратите - само че съединителя пламна за нула време biggrin.gif
За по-голям oversteer и да превъртат по-лесно задните гуми ги бях напомпал на 2.5 атмосфери, а предните оставих на 2. Когато ги огледах накрая - предните бяха малко изтъркани, а задните имаха само малко грайфер по краищата, по средата бяха станали като сликове - така се получава като е пре-напомпана една гума и пилиш яко - изхабява се само по средата.
Като вземем камера другия път ще снимаме и ще ви кача по-качествено видео. и май ще има повече коли - доколкото разбрах, още народ изяви желание да пързаля - там са се събирали от BMW клуба да пързалят
Импресата от филмчето е с кутия от STi, 6 степенна, с електронно управление на диференциала, но нещо контролера не бачка като хората.
Виското не става за дрифтове, освен ако не е с електронно управление, но дори и тогава е трудно. Проблемът е, че виско-LSD сработва едва когато има разлика във скоростта на въртене на двете колела(на единия двигателен мост), или когато има разлика в скоростта на въртене на предния и задния мост - сработва бавно. Всичко става мудно - като стъпиш на газта, първо трябва да ти превърти едното колело и чак тогава идва въртящ момент и на другото (сработва виското) - за добро управление на такъв тип LSD по време на дрифт на сух асвалт се искат страшно много умения и прецизна работа - не вярвам в БГ да има човек, който да се справи с такава кола и да дрифти с нея като хората. С виско-LSD всичко става много мудно и само най-съвременните модели, които са с допълнително електронно управление и регулиране на налягането на вискозната течност, могат да се съревновават за дрифт с clutch type LSD(което реагира на въртящ момент и блокира моментално като стъпиш на газта). Мицубиши Ево е с механични дифове и затова има много по-малък understeer в завоите от Импреса и може да дрифти на сух асвалт. Само Impreza WRC и последните върхови модели на Импреса - STi Spec C, нямат този проблем - те са с въпросните електронни дифове и могат да дрифтят на асвалт.
На сняг или дърт виското върши страхотна работа, но на асвалт е пробнлемно и докарва голям understeer.
Най-лесен дрифт с виско става, като преди това изпързаляш колата и едва тогава използваш виското като стъпиш на газта. landikar така и правеше и успя да направи някои добри хлъзгания - просто това не го снимахме - нямаше памет на апаратчето. Само че да изпързаляш лесно кола с understeer настроено окачване(така е фабричното) трябва да е модифицирано окачването. Импресата от филмчето е с модификации за засилване на oversteer-a - сменени са задната и предната стабилизиращите щанги(sway bar), като задната е по-дебела, има 2 градуса негативен камбър на предните колела и 10мм разтвор на гумите - това е вид дрифт настройка за кола със задно, а при коли със силен understeer го редуцира значително. Предницата е страшно зацепена - в някои от завоите вътрешното задно колело се повдигаше! Реагира на волана като картинг - достатъчно е леко чукване и е с вратите напред. Но за да вадиш такъв дрифт трябва да имаш скорост и обороти на двигателя, за да може да сработи турбото - на тази писта е много трудно. На писта Дракон му е много по-лесно и там я пързаля по няколко десетки метри без проблем.
На филмчето Импресата изпързаля зверски и излезе от пистата защото имаше прах и чакъл по края и просто се хлъзна неконтролируемо напред, не можа да се завърти. На посления кадър се вижда каква пушилка вдигна тойотата когато я превъртях на същия завой - за това става на въпрос. Следващият път ще пометем добре преди да се пускаме. В горната част на пистата беше по-чисто и имаше скорост на S-образните завои - аз успявах да правя онези номера с волана - Ueo style - където правиш един вид "вентилатор" - хлъзгаш странично и когато колата почне да се връща, стъпваш на газта, засилваш с чукване воланът на контра и го пускаш сам да се върти - така колата върви напред, но с вратите Преди следващият завой чукваш леко спирачката и когато колата почне да се обръща, пак газ и вентилатор - много е фенско. На филмчето в далечината се вижда едно такова излизане на Влади с асконата - цялата кола се клати и излиза с вратите напред - точно там са S-образните завои. На правата правех пак същото, но с клъч кик на първа или втора и колата се обръщаше последователно наляво и надясно с вратите - само че съединителя пламна за нула време biggrin.gif
За по-голям oversteer и да превъртат по-лесно задните гуми ги бях напомпал на 2.5 атмосфери, а предните оставих на 2. Когато ги огледах накрая - предните бяха малко изтъркани, а задните имаха само малко грайфер по краищата, по средата бяха станали като сликове - така се получава като е пре-напомпана една гума и пилиш яко - изхабява се само по средата.
Като вземем камера другия път ще снимаме и ще ви кача по-качествено видео. и май ще има повече коли - доколкото разбрах, още народ изяви желание да пързаля - там са се събирали от BMW клуба да пързалят
status: за БАН
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 17 Юни 2005 23:33
- Местоположение: София
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
той беше подал газ защото очакваше колата да се завърти, а тя продължи напред - извърта я с чукване на волана.
просто централния диф сработваше когато му скимне, а и landikar има навика от преди - с нормално работещия диф - да вади колата с подаване на газ - AWD на импресата вади колата с газ като тръгне да се завърта много, а не както при задно с навиване на волана и отпускане на газта - ако пробваш да вадиш такава кола с отпускане на газта - тя се завърта още повече - затова и му е този навик да подава газ още преди да се е врътнала колата. това му беше първото такова каране на RWD, още няма отработен навик да законтря воланът като тръгне задницата - все пак я кара година и нещо AWD
просто централния диф сработваше когато му скимне, а и landikar има навика от преди - с нормално работещия диф - да вади колата с подаване на газ - AWD на импресата вади колата с газ като тръгне да се завърта много, а не както при задно с навиване на волана и отпускане на газта - ако пробваш да вадиш такава кола с отпускане на газта - тя се завърта още повече - затова и му е този навик да подава газ още преди да се е врътнала колата. това му беше първото такова каране на RWD, още няма отработен навик да законтря воланът като тръгне задницата - все пак я кара година и нещо AWD
status: за БАН
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Povecheto EVO-ta btw imat MultiPlate po sredata i Active Diff (systo ot tip mnogoDiskov syedinitel) na zadniq most. Sys drugi dumi ,EKU-to moze vyv vseki edin moment po napylno elektronen pyt da nakara da se vyrti samo zadna lqva ili zadna dqsna.
Predniq im Diff e mehanicen i e dosta slabichyk.
Samo informativno de:)
Predniq im Diff e mehanicen i e dosta slabichyk.
Samo informativno de:)
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Не знам как съм пропуснал тази темичка до сега. Поздравления за инициативата. Тази писта ми беше направила впечатление още преди време от едно БМВ посещение, но така и не съм я пробвал лично. Завиждам ви за възможността! Браво!
Като се замисля около мен колко малко места има... а след като сложих и твърдото окачване, изборът съвсем се стесни
Като се замисля около мен колко малко места има... а след като сложих и твърдото окачване, изборът съвсем се стесни
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
2007 Субару Импреза STi
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 87 госта