Страница 1 от 2

Toyota Vitz(Yaris) Mania

Публикувано на: 16 Дек 2010 08:43
от DanielzZz
Тъй като не видях подобна тема ще създам една в помощ на собствениците и феновете на Toyota Vitz(това е истинското име на Yaris).
В този пост ще добавям всякаква полезна информация,а интересната такава ще пускам като отделни постове в темата.
Не отговарям за щети по автомобила,причинени в следствие от четенето на темата.Правите всичко на своя отговорност !



Как да направим самодиагностика на Yaris първо поколение:
-Завъртаме ключа в положение ON(даваме на контакт).
-Намираме OBDII буксата под таблото (намира се в шофьорската страна на колата) и окъсяваме терминали 4 и 13.
-Прочитате кода на грешката
-След като сте махнали жичката,завъртете ключа на позиция LOCK(заключване).
-Отворете кутията с бушоните и махнете бушона EFI за около 20 секунди,за да изчистите грешките.

* Буксата има два реда с по 8 терминала.Броят се от ляво на дясно.На горният ред са разположени терминали от 1 до 8.На долният съответно от 9 до 16.
* Как става прочитането на кода?
1.Всеки код се състои от две цифри.След като сте окъсили терминалите,лампичката "Check Engine"(Оранжевата лампа,символизираща двигателя) ще изгасне за 4.5 секунди.
*Първа цифра
2.Лампичката ще започне да мига през интервал от 0.5 секунди (първа цифра).
3.Лампичката ще изгасне за 1.5 секунди.
*Втора цифра
4.Лампичката ще започне да мига през интервал от 0.5 секунди (втора цифра).
5.Лампичката ще изгасне за 2.5 секунди,преди да покаже кода на следващата грешка или за 4.5 секунди ако няма друга грешка.Внимание ! Кодовете на грешките ще продължават да се изписват,докато не махнете жичката.Не си мислете,че колата ви има безкрайно много грешки. biggrin.gif


Ето списък с някой от грешките(не успях да намеря пълния списък)

Код за потвърждение: Избери целия код

[*]12 : No RPM-signal to ECU within 2 seconds after engine has started.
[*]12 : Malfunction in circuitry for cranckshaft-sensor.
[*]12 : Malfunction in circuitry for camshaft-sensor.
[*]13 : No RPM-signal to ECU above 1500 RPM.
[*]13 : Malfunction in circuitry for cranckshaft-sensor.
[*]14 : Malfunction in ignition coil 1 or 3.
[*]15 : Malfunction in ignition coil 2 or 4.
[*]18 : Malfunction in circuitry for VVT-i sensor.
[*]18 : Malfunction in signal-reach VVT-i sensor.
[*]19 : Malfunction in VVT-i system.
[*]21 : Weak signal from oxygen-sensor 1 over an extended period.
[*]22 : No continuity in signal from coolant temperature sensor.
[*]24 : No continuity in signal from thermo-sensor in AFM.
[*]25 : Oxygen sensor indicates a lean mixture for several seconds.
[*]25 : No continuity from oxygen-sensor circuitry.
[*]27 : Weak signal from oxygen-sensor 2 for an extended period.
[*]31 : No continuity in signal from AFM-sensor.
[*]33 : Malfunction in idle regulating system.
[*]39 : Malfunction in circuitry VVT-i system.
[*]41 : Malfunction in circuitry for throttle position sensor.
[*]42 : Malfunction in circuitry for speed-sensor.
[*]52 : Malfunction in circuit knock-sensor.
[*]75 : Malfunction in pressure sensor for power steering.
[*]91 : Coolant temperature not high enough for closed-loop fuel management.
[*]93 : Irregular and/or multiple knocking detected.
[*]96 : Malfunction in power to ECU.

Фейслифт,варианти и други различия

Първото поколение на Toyota Yaris се произвежда от 1998 до 2005та година включително.Моделът е претърпял фейслифт през 2003та година.Колите преди фейслифта са P1,а тези след него са P2.
Спортния вариант на Yaris първо поколение е наречен T-Sport и е произвеждан изцяло в Япония.Нормалния модел е произвеждан в Япония и Франция.В интерес на истината има доста различия м-у Френската и Японската сглобка.Няма да ги изброявам,само ще кажа,че ако имате проблем с отварянето на горната част на жабката ви,за съжаление вашата кола е Френска сглобка. wacko.gif
Най-лесния начин за разпознаване на сглобката е по номера на рамата - японските коли започват с JT1... ,а френските с VNK...

Разликите м-у P1 и P2:

Предна част - различна предна броня,решетка на предния капак и фарове(т.нар. "сълзи" при P2).
Изображение


Задна част - различни стопове и лайсни на задната броня при P2.
Изображение


Разликите м-у P1 T-Sport и P2 T-Sport

Предна част - както при нормалните версии разлика в предната броня,решетката на предния капак и фаровете.
Забележете,че при Р1 TS фаровете са с черна вътрешна част,докато при Р2 TS са като на нормалната версия.Решетките на ТS версиите също се различават от нормалните,както и броните.

P1
Изображение

P2
Изображение

Задна част - както при нормалните версии разлика в броните и стоповете.Забележете,че за разлика от нормалните версии,светлината за назад и тази за мъгла са на бронята.
Освен с тези разлики T-Sport-овете се различават и със наличието на прагове,както и малко по-лъскав интериор :).

P1
Изображение
P2
Изображение

Интериор
Интериорите на P1 и P2 са лесно различими."По-подутия" е този на Р1 и е доста по-грозен от този на Р2 според мен.

Р1
Изображение

Р2
Изображение

Публикувано на: 16 Дек 2010 09:09
от DanielzZz
Окачване

Как да намалим Understeer-a(недозавиването)?
С пари.Ще ви трябват сравнително големи суми за компоненти по окачването.Общо взето ви трябва твърда задница и не много твърда предница.
Най-простия мод е т.нар. Whiteline Rear ARB(Anti-roll Bar).Whiteline e австралийска фирма,но най-изгодно е да се поръча от Англия(особено ако е втора ръка).Цената му е около 350лв без доставката.
Изображение

Предните и задните разпънки също вършат добра работа,дори намаляват усукването на купето.
Задна разпънка OMP може да се намери доста евтино,около 40лв втора ръка от Английско.Няма да обяснявам къде се слага,би трябвало да е ясно на повечето от вас.
Изображение

Предната разпънка върви доста по-скъпо...такава на ОМР може да намерите за около 140лв втора ръка...пак от Английско
Другият начин предполагам е ясен на всички - койловъри.Новите койловъри на D2 са доста приятни всъщност,возията не е толкова твърда като на старите партиди,а стабилността в сравнение със сток окачването е супер.

Снижаване
За снижаване не са необходими кой знае какви компоненти,едни пружини на Tein (Tein S-tec) ще ви свършат работа,макар,че са доста скъпи.Би трябвало да подобрят поведението на колата,но за това ще каже някой с по-голям опит от моя.

Публикувано на: 16 Дек 2010 09:26
от DanielzZz
Външен вид
Ето това ще е един дъъъълъг пост,който ще редактирам с времето,защото не ми се хабят пръсти точно сега.

Нека започнем от джантите.Ако не ви се дават много пари за качествени джанти,може да си намерите доста красиви Тойотски джанти,тия от MR2 ще паснат перфектно,а и са доста красиви.Оригиналните джанти от T-sport също са доста добри,не са много тежки и са здрави.
Ето как стоят MR2 джантите:
Изображение

Както знаете,японецО е луд.Ако и вие сте такива,или сте балами като мене препоръчвам една част,която всеки уважаващ себе си ricer трябва да има - карбонов преден капак.Такива са правени от Varis(по-евтиния вариант,но се намират само втора ръка),C-One,TRD и други.
Информативно - варианта на TRD e около 88 000 йени и е спрян от производство.

Изображение

DIY мод за собствениците на Р2
В последно време доста се чудих защо фаровете на Р2 са по-грозни от тези на Р1.Е...намерих решение на проблема.
Изображение
Малко разглабяне,шкурка,черен спрей и ще имате най-готиния фар за Р2.
:thumbsup:

Публикувано на: 18 Мар 2011 20:56
от maxim6016
oha super

Публикувано на: 18 Мар 2011 21:03
от maxim6016
малко снимки и от мен за TS модел

Публикувано на: 20 Мар 2011 16:13
от DanielzZz
Абе ти да не си от Килифарево(на Киро брат му)? Аз съм момчето със сивия Ярис от Плаково.
TRD топката от къде я взе?

Публикувано на: 20 Мар 2011 16:47
от Raya
DanielzZz, тази http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details
се отличава интериора от Р1 и Р2, които си дал. Този Ярис какъв се води?

Публикувано на: 20 Мар 2011 20:46
от didak
Raya написа:DanielzZz, тази http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details
се отличава интериора от Р1 и Р2, които си дал. Този Ярис какъв се води?
P2
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/toyota/yaris/
горе са сравнени Р1 преди и след фейслифта

Публикувано на: 20 Мар 2011 22:32
от DanielzZz
Това е новото поколение Ярис.Не е Р2,а МК2.
Аз съм писал за МК1.Но ще отговоря ако някой има въпроси за МК2.

Публикувано на: 20 Мар 2011 23:08
от Raya
didak написа: http://catalog.auto.ru/catalog/cars/toyota/yaris/
горе са сравнени Р1 преди и след фейслифта
Разглеждах го каталога още преди да пиша и малко се пообърках. А сега още повече ме объркахте
DanielzZz написа:Това е новото поколение Ярис.Не е Р2,а МК2.
Аз съм писал за МК1.Но ще отговоря ако някой има въпроси за МК2.
В каталога няма МК2.

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details
Тази на външен вид е същата като тази, която по-горе дадох, но таблото е различно. Как да ги различавам? По годините не става, предпоследната почва от 05г, но предишната е до 05г.

И още два въпроса. В коя има по-средата жабка, че човек да може да си опре ръката? И в коя таблото със скоростомера и оборотомера е с по-добра видимост за шофьора?

Публикувано на: 20 Мар 2011 23:11
от DanielzZz
MK е модела - 1,2,3 както има Голф 1ца,2ка,3ка и т.н.
Р е т.нар. фаза - Р1 фаза преди фейслифта,Р2 фаза след фейслифта.
Тази от линка ти е МК1 Р2.Първия модел с фейслифт.И не изглежда като тази от горния линк.
Колкото до "жабката,върху която можеш да си опреш ръката" - това се нарича подлакътник и го има при Ярис МК2. :thumbsup:

Публикувано на: 20 Мар 2011 23:29
от Raya
Благодаря :thumbsup: Сега вече се ориентирах.

Публикувано на: 21 Мар 2011 08:56
от didak
DanielzZz написа:MK е модела - 1,2,3 както има Голф 1ца,2ка,3ка и т.н.
Р е т.нар. фаза - Р1 фаза преди фейслифта,Р2 фаза след фейслифта.
Тази от линка ти е МК1 Р2.Първия модел с фейслифт.И не изглежда като тази от горния линк.
Колкото до "жабката,върху която можеш да си опреш ръката" - това се нарича подлакътник и го има при Ярис МК2. :thumbsup:
я дай източник за тези МК-та
за подлакътника на МК2 - може би имаш предвид само Т-спорт.
и последно: Т-спорт на МК2 1.5 ли е или 1.8

Публикувано на: 21 Мар 2011 10:47
от alexandargv
Мисля, че и при стария и при новия модел подлакътник заводски, оригинален не се предлага. Може би може да се поръча. Аз си поръчах в eBay подлакътник за моя Ярис (този от подписа) и легна идеално, има си всички специфични форми. Много е прибран, отваря се и е кожен. Ако искате мога да направя 1-2 снимки. Излезна ми към 130-140 лв.

Публикувано на: 21 Мар 2011 15:30
от DanielzZz
Втората генерация Yaris TS е 1.8 литра 133 к.с.