Страница 1 от 1

Toyota + Lotus = Supra MKII i Excel 2.2

Публикувано на: 26 Юни 2006 00:12
от punkara
Predpolgam che mnogo ot vas ne znayat tazi istoriya, i reshih da i oburna vnimanie. V kraya na 70-te godini i nachaloto na 80-te, Toyota reshava da vnedri nezavisimo zadno okachvane na sportnite koli ot tip Celica. I taka te se obrushtat kum Lotus... zashto tochno Lotus? ami mnogo prosto, Lotus sa vse oshte zhivi i proizvezdat svoite koli poradi fakta che te vinagi sa otdavali nai-mnogo vnimanie na durzhaneto na kolata na putya. Poradi tazi si osobenost Lotus imat dulag spisuk ot pobedi po nai-razlichni sustezaniya. I taka, kakto znaem Toyota, kogato iska konw-how, go pravi ot nai-dobrite, i tochno zaradi tova se svurzvat s Lotus.
Rezultatut? Ami ugovorkata e slednata, Lotus da pomogne v R&D-to na novoto okachvane na sledvashtata genraciya Celica, a puk Toyota da razreshi polzvaneto na tezi chasti plus drugi toyota chasti v modela na Lotus narechen Excel.
I taka zadnoto nezavisimo okahvane na Celica i Celica Supra se suzdava. Tova okachvane, zaedno s diferenziala, poluoskite, karadan, W58 skorostna kutiya, druzhkite na vratite, prednite i zadnite spirachni sistemi, barabar do aluminievite djanti 14x7 na toyota, se postavyat i vuv modela na Lotus Excel 2.2 (160kc).
V po-novo vreme, kooperaciyata mezdu Lotus i Toyota se podnovi, sled kato Toyota razreshi polzvaneto (samo sreshtu 5 miliona $) na tehniyat dvigatel 2ZZ-GE v modela na Lotus: Elise, a predi nyakolko godini suzdade i razvi cyalo kupe za Lotus na ime Exige, koeto v Japonija izleze v limitiran model kato MR2!

Публикувано на: 26 Юни 2006 01:05
от agent dust
само дето по състезанията с лотуси понякога използват двигател от хонда/ровер(К серия), но тойотския е по-добър за лекия лотус. това на видеото е състезание с лотуси smile.gif но по коментарите не можах да разбера точно с кой двигател са
ИзображениеClick here to see Video

Публикувано на: 26 Юни 2006 08:21
от LordDigital
maggkrabar написа:само дето по състезанията с лотуси понякога използват двигател от хонда/ровер(К серия), но тойотския е по-добър за лекия лотус. това на видеото е състезание с лотуси smile.gif но по коментарите не можах да разбера точно с кой двигател са
Уха много динамично видео - еваларка:)

Инак и аз бех чел че МК2 има нещо лотусов по окачването ,ма си мислех че да краднали ,а те били поръчали:) Интересно на МК3 от де са го измъдрили тва окачване ,отпреде силно прилича на жигулево съа алуминиеви горни носачи smile.gif

Публикувано на: 26 Юни 2006 11:02
от Drifter
А защо след като Тойота е имала вече независимо задно окачване правят АЕ86 с цял заден мост? sad.gif

Публикувано на: 26 Юни 2006 11:07
от ALTEZZA
Drifter написа:А защо след като Тойота е имала вече независимо задно окачване правят АЕ86 с цял заден мост? sad.gif
pri niakoi ot kolite do den dneshen e zapazen celia zaden most(stava vapros za muscle cars) zashtoto toi principno izdarja na po golemi moshnosti. pri niakoi SUV-ta se postavia zaradi po visoka prohodimost. v sluchaia s AE86 predpolagam e shoto e po evtin.

Публикувано на: 26 Юни 2006 11:19
от b_d
ALTEZZA написа:
Drifter написа:А защо след като Тойота е имала вече независимо задно окачване правят АЕ86 с цял заден мост? sad.gif
pri niakoi ot kolite do den dneshen e zapazen celia zaden most(stava vapros za muscle cars) zashtoto toi principno izdarja na po golemi moshnosti. pri niakoi SUV-ta se postavia zaradi po visoka prohodimost. v sluchaia s AE86 predpolagam e shoto e po evtin.
И по-лек.

Публикувано на: 26 Юни 2006 12:04
от punkara
ooo tova sa novite Elise-ta, znachi sa sus 2Z-GE ta dvigateli!
otnosno okahavneto, ami nezvisimoto okahvane e po-konfortno kato voziya, zatova e nezavisimo, no zatoa puk poradi mnogobroinite tamponi, stava ne tolkova privlekatelno za sustezatelni celi.
Pri Ae86-cata, edinstvenata promyana ot prdishnite modeli e glavno dvigatelya LSD-to i diskovite spirachki otzad. Otdelno nezavisimoto okachvane e sushto i po-shiroko za da se sozi na corollata, a da se pravi novo po-malko stuva mnogo pari, i edva li bi dalo po-dobur resultat! Chovek moje da proba Celica AA63, koyato e s 4A-GE i suhtoto toa nezavisimo okachvane, kato tegloto na kolata e sus blizo 200kg poveche ot tova na AE86-cata.
Vse pak Suprata e bila zamislena za luksozna sportna kola dokato corolata e gore-dolu "leko civilizovan" sustezatelen avtomobil!

Onaya vecher gledah edin parkiran Mustang ot novite, men me kefi mnogo dizaina im, i te sa sus cyal zaden most i panhard.
wink.gif

Публикувано на: 26 Юни 2006 16:34
от V35GTR
^ ontnosno Mustanga, pomnia che Ford biaha pravili zapitvane kum tehnite clienti kato edin ot vuprosite beshe dali jeliat da bude smene zadnia most sus independent multilink.... otgovora e bil kategorichno ne, toest mogat da smeniat vsichko drugo osven zadnia most! :whistle:

Публикувано на: 26 Юни 2006 18:08
от ugabuga
da ne zabraviame i mr2 mk1 koieto e izostaven proekt na lotus.