CJ's AE86 project

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
Публикувай отговор
agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 27 Фев 2009 01:31

cj написа: ПС: Краси, диффа го сглобяваха някъде в София - там където е сглабян на червената Тойота на Тошко. Не знам дали е същият майстор, който е регулирал и твоя.
същата дядка. между другото Мотул са пуснали ново масло - 75w140, LSD - пълна синтетика. става за нормални кутии, и за шперове, за всичко - клъч тайп, торсени, виско, хипоидни. и е синьо на цвят. състезателите редовно го използвали - с него изчезвали проблемите при смяна на предавките на високи обороти. на мен това ще ми е маслото за дифа. много е гъсто - а защо синьо на цвят хал хабер си нямам wacko.gif звънях на един куп народ - слагат го на раздатки, на шперове - било супер масло.
status: за БАН

cj
Мнения: 485
Регистриран на: 17 Сеп 2004 11:23
Местоположение: Варна, България
Обратна връзка:

Мнение от cj » 12 Дек 2009 01:21

Малко да посъживя темата:

Преди седмица изкарах колата от бояджийното - влезе за реставрация и освежаване на купето. Цветът отново е бял - никакви перли, никакви специални ефекти, просто бял - причините мисля, че са ясни :whistle: tongue.gif

Изображение
Изображение
Изображение

Също така си инсталирах маслен уловител и си подмених оригиналния маслен радиатор с "афтърмаркет":

Earl's Oil Cooler
Earl's Oil Thermostat & Filter Relocation Kit
Earl's fittings & hoses
Oil Catch Can


Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Днес инсталирах още една модификация - т.нар. "Battle Version Steering Lock Kit #2":

Изображение
Изображение

Китът цели постигане на по-голям ъгъл на завиване чрез удъжаване на рейката. Състои се от 3 части - спейсър (малка шайба), ограничител (голяма шайба) и удължител. Не можах да си отговоря на въпроса защо вътрешният диаметър на ограничителя не е равен на външния дианетър на удължителя. Без да се аргументира, продавач каза, че луфтът и "играенето" на ограничителя били нещо нормално. В крайна сметка си струговах нова част - удължител и ограничител в едно:

Изображение

Следващият въпрос бе постигане на правилна сходимост на колелата. Резбата на външните кормилни накрайници се оказа недостатъчна за да компенсира за удължената рейка. Наложи се да ги скъсим и навием нова резба. Качих колата на стенд за реглаж и след извесна занимавка ги докарахме да завиват почти еднакво максимално и в двете посоки при "toe in/toe out"=0. Казвам "почти", тъй като при пълен десен гумата опира леко в носача, a при пълен ляв е на косъм от допир. Стана късно и я оставих така, но си мисля, че с малко caster и леко отваряне ще размина контакта при максимално навиване на волана. Другият вариант е да сложа по-изнесени джанти (или спейсъри/фланци). Има върху какво да се помисли...

Между другото, Battle Version #2 промотира +20 градуса, но според мен е по-малко. Ето една (не много добра) снимка от днес, но съм сигурен, че преди модификацията не бях много далече от същия ъгъл:

Изображение
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
Изображение

El Camino

Мнение от El Camino » 12 Дек 2009 01:48

Красоти разни по Варненско:).
А ъгъла така, както си снимал действително не изглежда извънреден. Ще опитам да изровя снимка на мойта, дето е с навит до края волан за сравнението.

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 12 Дек 2009 01:50

Бравос усвежаване във класически стил:)

Имах абсолютно същия маслен уловител ,реплика на греди. Разглабял съм и оргиналния греди и единствената разлиак е че вътре има една малка преградка... общо взето работа почти не върши ако не се напълни с тел за стъгане на тигани - и най-добре едни цедки да не се озове парчета от телта във маторя...
Изображение

cj
Мнения: 485
Регистриран на: 17 Сеп 2004 11:23
Местоположение: Варна, България
Обратна връзка:

Мнение от cj » 12 Дек 2009 02:11

LordDigital написа:Бравос усвежаване във класически стил:)

Имах абсолютно същия маслен уловител ,реплика на греди. Разглабял съм и оргиналния греди и единствената разлиак е че вътре има една малка преградка... общо взето работа почти не върши ако не се напълни с тел за стъгане на тигани - и най-добре едни цедки да не се озове парчета от телта във маторя...
Да бе, казаха ми я тая работа (bad_dog), но пропуснах. Ще купя четка неръждавейка и ще я метна вътре. Аз не знам и дали има съществен смисъл от този маслоуловител. При 16в е ясно - там редовно преливах масло в интейка, но при 20в този проблем не ми се е появявал. Ама за обща "хигиена" трябва да е ОК wink.gif
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
Изображение

cj
Мнения: 485
Регистриран на: 17 Сеп 2004 11:23
Местоположение: Варна, България
Обратна връзка:

Мнение от cj » 12 Дек 2009 02:26

El Camino написа:А ъгъла така, както си снимал действително не изглежда извънреден. Ще опитам да изровя снимка на мойта, дето е с навит до края волан за сравнението.
Прав си, хич не е извънреден! biggrin.gif Ей това е извънреден:

Изображение

Но за тази зная, че е с "power steering knuckles" - някой знае ли технически това как е правилно да се преведе на български?!? wacko.gif кормилен шарнир?!? PSK са по-къси и следователно при инсталиране на рейка без серво (manual steering rack) се печели ъгъл (уж между 3 и 5 градуса):

Изображение

Като гледам и колко назад е отишло колелото, то предполагам, че тези джанти са с голям негативен офсет.

Така или иначе, вече съм си поръчал и PSK. Като дойдат ще меря и ще публикувам резултати. Сивата корола също влезе за боя. Като е готова ще сравня сток ъгъла с този на бялата. Резултата, обаче няма да е кой знае колко полезен, тъй като бялата е с бърза рейка, освен това и допълнително модифицирана - накрайниците са леко видоизменени, а на самата нея са фрезовани още 2 зъба. Бившата златна корола на bad_dog е със същата модифицирана рейка - при интерес може да се сравни спрямо нея.
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
Изображение

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 12 Дек 2009 07:44

aa ei takive knuckles pratih 1.5 komplekta predi 1 sedmica
Shte vidim vinovnika kvo shte kaje kato gi sloji :whistle:
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

...

Мнение от rudolf » 12 Дек 2009 11:07

аз съм с такива,,,и с 5мм шайби на рейката.

хем съм ЗА ,хем съм и резервиран,,,,,казват че 17% влият хем на ъгъла, хем на чувствителността..правя го този ъгъл от колата на снимката и с малки джанти и гуми няма проблем,но....

изчезна ми луфта на волана и ми е много чувстителен,,,,с висока скорост, и последовтелни завой имам чувството че трудно целя къде стъпва колата,а е с постояни корекций (знам ,че може да е от мен или гуми),,,,някак ако имаше възможност кормилото да не е толко линейно,щях да съм по доволен,,,
цялата идя ми беше че ми дойдоха бонус с колата, и исках да компенсирам бързата рейка която се продаваше като мод.

в случея мисля по груб спомен,-оригиналната е 3.7
същия ъгъл като оригиналната се постига с тези накрайници на 3:07 (другото до 3.7 е бонус ъгъл)
а афтърмаркет мисля е 2.5 търна.

иначе за дрифт с такъв ъгъл,не си го представям,или ще е много бавени моментен,,,но помага като се пресукаш, да не се излагаш с маневри,,,а направо да излезе колата с достойнство от почти спряло положение...но аз не разбирам от дрифт,може и да греша


cj- когато подложих шайбите и тези накрайници---едвам успях да навия накрайниците на рейката без да ми е събрана предницата-нямам предства кой с какви ябълковидни болтове на кормилната система е,но го имайте в предвид,че може да се случи

и моето колело отива назад и напред,,,според мен е освен от оффсета, и от преходния фланец 32мм.....самата главина на ае-то изнася леко колелото и с нашите приспособления то седи вече на половин педя от центъра на въртене

п.с.:пазя дебитомера,много съм несериозен,извинявай.

cj
Мнения: 485
Регистриран на: 17 Сеп 2004 11:23
Местоположение: Варна, България
Обратна връзка:

Мнение от cj » 21 Яну 2010 14:05

Реших да не отварям нова тема. Вчера изкарах от сервиза сивата Корола. Месец и половина беше в бокса за възстановяване на купето и боя. Този път я направих матирана, макар че средно ми харесва защото трябваше да е по-тъмна. Грешката не е на майсторите, а моя защото ме домързя да ходя да избирам с тях. Ама както и да е, не е чак такъв проблем. biggrin.gif

Снощи я разходих из Аладжата, доста се позабавлявах. Пропуснах да спомена, че подмених и всички тампони с полиуретаониви. Не помня дали съм споделял по-рано, затова доуточнявам, че колата няма никакви други доработки спрямо сток, освен регулируеми Кони амортисъори.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
Изображение

Аватар
Troshko
Мнения: 2094
Регистриран на: 24 Яну 2006 11:58
Местоположение: София

Мнение от Troshko » 21 Яну 2010 16:53

На мен пък цвета ме кефи много .Браво Cj :thumbsup:

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 21 Яну 2010 17:12

и мен цвета ме кефи,,няма кукленски вид.,прелича ми на шприц кит :thumbsup:

Аватар
NaLordaZenata
DRIFT мацка
Мнения: 295
Регистриран на: 08 Мар 2005 13:35

Мнение от NaLordaZenata » 21 Яну 2010 17:30

Иво, с тоя цвят веднага се сещам за две предимства:
1. оставаш незабелязан в първия момент
2. идва моментът на изненадата от първоначалното възприятие за "незабележителност" cool.gif
:thumbsup:
Motion Creates Emotion!

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 21 Яну 2010 23:11

Цвета е класическо "волк во офча кожа".

Имаше един коментар от моята като я въртях последно на дайното дето важи и тука:
"sexy in that matt charcoal color :) "

http://www.youtube.com/watch?v=zhmBx9J6S7Q
Изображение

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 22 Яну 2010 01:39

Поздравления, Иво! И на мен много ми харесва. cool.gif Докарал си матов клонинг на АЕ86 на Пънки, даже и джантите ви са еднакви! laugh.gif
Прикачени файлове
ae86.JPG
ae86.JPG (47.85 KiB) Преглеждано 3429 пъти

cj
Мнения: 485
Регистриран на: 17 Сеп 2004 11:23
Местоположение: Варна, България
Обратна връзка:

Мнение от cj » 22 Яну 2010 13:59

Цвят кола не кара, но ви благодаря за коментарите! biggrin.gif Следващата стъпка ще е профилактика на спирачна система и подмяна на лагери. Разбира се, ако нещо по-спешно не превари, тъй като с тия коли трудно се следва точен план tongue.gif wink.gif
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 125 госта