Страница 4 от 10

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Публикувано на: 18 Окт 2012 16:37
от SFINKS
На който не е схванал идеята да обясня .Специално за населението на Вършец което няма дизелова Тойота с Power box м, но въпреки това е компетентно и по този въпрос , не че е учудващо де , там звездите им говорят worthy.gif .

От бокса още не изпушил двигателя, нито турбината . Заминаха скоростна кутия и съединител . Което е напълно естествено като им пратиш мощност за която не са проектирани . Мисля че не е толкова трудно за осмисляне. Авензиса приемерно е 136 коня , правиш го 180 и искаш да няма проблеми ??? Как да стане като компонентие му са проектирани за 136 а не за 180 rolleyes.gif

Който иска да слага чип , box , remap и т.н. - да , автомобила върви повече , и да определени компоненти се износват по-бързо ( съединител, скоростна кутия а може би и някои други , предстои да разберем biggrin.gif

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Публикувано на: 18 Окт 2012 16:41
от Shelby
2.2 d-4d D-CAT, с каква скоростна кутия и съединител е? Има ли някаква разлика с моят мотор? Някой знае ли? mellow.gif

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Публикувано на: 18 Окт 2012 16:43
от mirott
.......Цензурирано от модератор mad.gif mad.gif mad.gif

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Публикувано на: 18 Окт 2012 16:45
от Shelby
mirott написа: .......Цензурирано от модератор mad.gif mad.gif mad.gif
Някой знае ли за D-CAT?

п.п. Хмм, във Вършец ходих на хубаво басейнче, точно до парка :) ЛЕле, как се пие на чист въздух !!!

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Публикувано на: 18 Окт 2012 16:51
от mirott
Ама ти наистина ли се връзваш, че ще си строшиш кутията ако тунинговаш мотора? .......Цензурирано от модератор mad.gif mad.gif mad.gif Съединител изкарва и малко и много-зависи кой как е научен да кара! Тва да не е субару 250 коня та да сменяш на 80-100 к съединител...И какво и се строши на кутията на тая мъртва корола, като бе подадена повече мощ...ако не е тайна строга софийска само?
.......Цензурирано от модератор mad.gif mad.gif mad.gif

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Публикувано на: 18 Окт 2012 16:58
от Shelby
mirott написа:Ама ти наистина ли се връзваш, че ще си строшиш кутията ако тунинговаш мотора? .......Цензурирано от модератор mad.gif mad.gif mad.gif
Не съм се вързал на нищо ;)
Задавам напълно редовен въпрос. Технически съм грамотен, доста над средното ниво, но ми е забавно да чета коментарите по форумите.
Питам, защото нямам възможност а и в момента не знам къде да проверя тази подробност при D-CAT. Знам каква е точната разлика при моторите и за това реших да заложа на по-евтината технология, макар и по-бавна.

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Публикувано на: 18 Окт 2012 18:02
от slowtraveler
SFINKS написа:....

Няма как да вдигнеш на една кола мощноста с 15-20 % и да си мислиш че няма да има последствия
..
И аз мисля така...
Трансмисията е изчислена за определен въртящ момент. Съединителя - също...
Неслучайно при тунинговане на двигател една от първите стъпки е смяна на съединителя и притискателя, защото обикновено там се търси компромис:
'Мек' и удобен съединител обикновено е свързан с по-меки пружини на притискателя, и от там - по нисък максимален въртящ момент, при който съединителя ще почне да приплъзва...
Относно ск.кутия - там нещата са подобни... Но заради олекотяване...
Дали точно заради чип-тунинга са заминали нещата никой не може да каже.
Но и според мен трансмисията на авенсиса е слабичка - сменях на 75х.км лагер скоростна кутия и диференциал. Като диференциала бе сериозно смлян.... От 'голямата' 110к.с. мощност...
Това, в допълнение с 'желанието' на производителя да се сменя масло на 75х.км ме навежда на мисълта, че има някакъв проблем... (на простия опел трансмисионното масло само се проверява, но не се сменя и не съм имал проблем)...

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Публикувано на: 18 Окт 2012 20:03
от Георгиев
Добре, пичове - как авенсиси 110 коня дърпат каравани и ремаркета? Производителя не се ли е замислил за това. Сега ще кажете- въртящия момент като "удар" върху трансмисията (N.m) е един и същ, но ебаси производителя, ако не е предвидил, че ще дърпаме нещо с тия каляски...

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Публикувано на: 18 Окт 2012 20:24
от memorex
Дори Wikipedia да отвориш ще ти каже колко е допустимия въртящ момент за съответната кутия от там нататък сам си правиш извода как да и вземеш живота.Като стана въпрос за теглене скоро гледах как един нашенец с онази си работа изтегли кола ама на равно така че извода според мен е само на равно ли ще теглиш .

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Публикувано на: 18 Окт 2012 21:32
от Shelby
Разгеле, най-накрая две компетентни мнения worthy.gif

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Публикувано на: 18 Окт 2012 23:53
от slowtraveler
Георгиев написа:Добре, пичове - как авенсиси 110 коня дърпат каравани и ремаркета? Производителя не се ли е замислил за това. Сега ще кажете- въртящия момент като "удар" върху трансмисията (N.m) е един и същ, но ебаси производителя, ако не е предвидил, че ще дърпаме нещо с тия каляски...
Удара върху трансмисията е различен... Натоварването - също...
Най малкото поради инерциите на дяигателя и тегленото средство, които се срещат в трансмисията...
А конкретния случей не съм го измислил от въздуха -струваше ми над 1200лв...

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Публикувано на: 19 Окт 2012 04:33
от Георгиев
Изразих се неясно, щот съм химик- но натоварването на усукване при един и същ въртящ момент, което не е нищо повече от сила приложена върху рамо с определена дължина е едно и също, но съпротивлението на трансмисията е по-голямо (при теглене). В тоя ред на мисли, при теглене също би трябвало да се получава подобен ефект на ускорено разрушаване на механизмите, и оттам мисълта ми ,че производителя си е дал запас от здравина на трансмисионните елементи.М/у другото, търсих из нета, но не можах да открия максималния ДОПУСТИМ въртящ момент за съответна скоростна кутия.

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Публикувано на: 19 Окт 2012 09:48
от SFINKS
Shelby написа:Разгеле, най-накрая две компетентни мнения worthy.gif
Shelby влече те да си сложиш box , слагай смело ,аз така направих, просто се подготви за евентуални разходи за съединител и скоростна кутия . Казвам ти го от личен опит , нищо повече .

Теорията че " няма проблем никакъв " е заблуда за наивници :thumbsup:
Безплатен обяд няма :thumbsup:

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Публикувано на: 19 Окт 2012 10:01
от Shelby
Все си мисля, че разните му там водни помпи, дюзи и прочие са под много по-голямо натоварване, заради промененият им "темп" на работа и тогава идва ред на съединител и скорорости...
Факт е, че тази кола се купува от по-улегнали хора, които не се вълнуват от този келешки тунинг. Това е и причината да няма почти никакв информация за нея в нета. Сигурно ще си го взема този бокс,защото действам на принципа: Нека пробвам, пък ако не ми хареса ще го махна..
Нл е малко наивно да се смята, че скоростите ще се прецакат от толкова малка промяна коне и Нм. Причината е по-скоро в задкормилното устройство, което се радва на новата динамика и изцежда силите на елементите по колата... лично мнение.

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Публикувано на: 19 Окт 2012 10:46
от kalkam
Когато се проектира един автомобил и по-специално веригата двигател-съединител-скоростна кутия-диференциал, основните данни са въртящ момент и мощност. Въз основа на тези изходящи данни от двигателя се определя съединителя - размери, вид материал, дебелина на витката и дължина на пружините и др. След това се смятат зъбните колела от скоростната кутия и диференциала - вид на материала, предавателни отношения, модули, брой зъби и др. и всичко това трябва да се побере в предварително зададена като размери кутия. Така, че няма логика ако двигателя подава към съединителя 300Nm въртящ момент, съединителя да е сметнат за 400. Западняците в това отношение изцеждат нещата до последно, най-вече с цел сваляне на себестойността.