Оцветяване на метали - от темата на Pacobg

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
El Camino

Мнение от El Camino » 22 Ное 2006 19:03

bad_dog написа:
El Camino написа: Никелирането и хромирането имат различен краен резултат като грапавост.
Имаш ли изобщо идея какво значи поцинковане, никелиране, хромиране, какви са процесите зад тези думи, каква е дебелината на слоя? И защо на всички коли с ремък и колела от черен метал (различен от чугун) колелата са поцинковани?

Относно пистовите ремъци (водна помпа и т.н.). Айде пак погледни доброто старо 4AGE и повтори каквото си казал - а аз може да ти направя една снимка, ако съм на кеф :whistle:
Хм. Става интересно:). Да кажем, че съм ги правил всичките тия покрития.

Снимка ще трябва, след като не стана ясно какво имаш в предвид.

b_d

Мнение от b_d » 22 Ное 2006 19:08

El Camino написа:
bad_dog написа:
El Camino написа: Никелирането и хромирането имат различен краен резултат като грапавост.
Имаш ли изобщо идея какво значи поцинковане, никелиране, хромиране, какви са процесите зад тези думи, каква е дебелината на слоя? И защо на всички коли с ремък и колела от черен метал (различен от чугун) колелата са поцинковани?

Относно пистовите ремъци (водна помпа и т.н.). Айде пак погледни доброто старо 4AGE и повтори каквото си казал - а аз може да ти направя една снимка, ако съм на кеф :whistle:
Хм. Става интересно:). Да кажем, че съм ги правил всичките тия покрития.

Снимка ще трябва, след като не стана ясно какво имаш в предвид.
1. Като си ги правил - каква е дебелината на покритието при поцинковане? И респективно как ще промени грапавостта? И защо на 4АГЕ колелата на разпр. валове са поцинковани?

2. Защо при същото това 4АГЕ ролката на водната помпа (под перката) е боядисана в черно?

Още ли твърдиш, че на ролки не се слагат покрития? И в частни случаи - бои? Ако да - защо тойота не са се съобразили с това?

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 22 Ное 2006 19:16

Zapo4vame da navlizame v sfeta ne samo na fizikata, no i na himiqta.
Ta mnogo mi grabna interesa tazi tema i sega o4kvame da vidim ot kakvo e sustaven sveta ot atomi ili ot ne6to drugo ...

Podcinkovanite razp. rolki na 4A-GE imat li ne6to ob6to s cinkova kofa? tongue.gif

El Camino zadulba maj ... :whistle:
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

El Camino

Мнение от El Camino » 23 Ное 2006 08:00

bad_dog написа: 1. Като си ги правил - каква е дебелината на покритието при поцинковане? И респективно как ще промени грапавостта? И защо на 4АГЕ колелата на разпр. валове са поцинковани?

2. Защо при същото това 4АГЕ ролката на водната помпа (под перката) е боядисана в черно?

Още ли твърдиш, че на ролки не се слагат покрития? И в частни случаи - бои? Ако да - защо тойота не са се съобразили с това?
Debelinata na pokritiqta warira.

Rolkata kak e boqdisana ot WYTRE trqbwa da widq.

Cheren metal na nemski ili angliiski?

b_d

Мнение от b_d » 23 Ное 2006 09:22

El Camino написа: Debelinata na pokritiqta warira.

от няколко микрона до 0.1мм - при студено поцинковане
El Camino написа: Rolkata kak e boqdisana ot WYTRE trqbwa da widq.

Ролката на водната помпа е цялата боядисана с черна боя при 4АГЕ.
El Camino написа: Cheren metal na nemski ili angliiski?

Опитай със "steel" тъй като това е основния материал за такива неща. Казахме, че чугуна обикновено няма нужда от покритие, но той рядко се ползва. (чугун - cast iron). Когато се ползват цветни метали - полагането на покритие е ненужно (освен за красота), но въпреки това масово се прави.

Това което искам да кажа, че може би малко крайно се изказа, че покритията са недопустими там, където има ремъци. Ясно е че с блажна боя едва ли става, но има доста други варианти.

El Camino

Мнение от El Camino » 24 Ное 2006 00:54

Така, така. Минахме през Варна за Пловдив, ама сме пак на улицата.
Верно тръгнахме от блажната боя и пак там се върнахме. Абсурдно е да се сравнява боята на колелата на помпата с тая от снимките. Както и да се сравняват задвижващи колела със задвижвания. Поне заради моментите, дето им действат/им се съпротивляват.

Подцинковане, никелиране, хромиране, помедняване и т.н. са покрития дето варират според както ти се изрази по горе "кефа" или наклона на феса. Може да погледнеш ключовете ми - едно време в МЕИто си бяхме играли доста. В крайна сметка, че има оптимална дебелина на слоя (щото се и бяха излющили на местата с по голяма дебелина) не значи, че по дебело покритие не е възможно. Некоректно зададен въпрос от викторинката, неводещ (или нямащ за цел да доведе) до смислен отговор да кажем.

Черни метали на български ще звучи явно Grauguß на немски, което е по рядко срещаната форма на Gußeisen, което на БГ е чугун. От тук натам говорим на един език.

Изображение

След толкова приказки (повечето от които да се разберем) би ли казал с две думи на детската аудитория, дето чете форума и иска да има такива лъскави колелета - ти би ли направил това, по тоя начин пистовите и зъбните колела на твоя двигател?

Аватар
K-A-N-U
Мнения: 1232
Регистриран на: 12 Авг 2005 01:17
Местоположение: Wheeling, IL

Мнение от K-A-N-U » 24 Ное 2006 01:35

Bravo bravo, qvno ima hora tuk koito sa v 4as s ne6tata. Ot druga strana az kat ne sam, otidoh directno na stranicata na HKS, poneje ot tam trygna spora 4e im bilo "boqdisani" s boq cam gears i eto kakvo otkrih!

"HKS Cam Gears are made completely of anodized Duralumin with nickle plated gear teeth except for applications with timing chains which utilize an aluminum slide with steel teeth.

HKS engineers chose Duralumin as the core material for HKS Cam Gears because its lightweight properties decrease drag on the engine. Precise valve timing can be adjusted and set within the range of ± 20° along a Vernier scale of 2° intervals. "

Osven tova porovih malko iz neta i otkrih mnogo snimki na Cam gears koito sa cvetni,NO ne i samite im zybci! eto primer ys cam gears za toyota naprimer
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... D%26sa%3DN

Eto i za Mazda, obyrnete vnimanie na teksta do snimkata:"The outside ring is coal blasted and hard anodized for grip and durability."
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... D%26sa%3DN

Eto i o6te nqkolko snimki:
Прикачени файлове
aem.jpg
aem.jpg (44.85 KiB) Преглеждано 6636 пъти
hks.jpg
hks.jpg (15.62 KiB) Преглеждано 6636 пъти

El Camino

Мнение от El Camino » 24 Ное 2006 07:59

Grip e interesna dumichka. Zashto li q izpolzwat, sled kato stawa taka ili inache duma za zybni kolela? :whistle:

b_d

Мнение от b_d » 24 Ное 2006 09:18

Владе,
нито за момент не съм казал, че боята на снимките е правилната и т.н. Най-малкото, защото не мога да преценя гледайки снимка. Споря единствено и само срещу твърдението, че боядисването/оцветяването на подобни детайли е недопустимо.

Да повторя пак - стоманата също е черен метал и за съжаление ръждясва. Т.е. задължително се нуждае от покритие, което обикновено в такива апликации е поцинковане. Като на 4АГЕ колелата на разпр. валове;). При цветните метали като алуминий такова покритие е за красота - т.е. да върви стоката. Някои производители покриват и самите зъби на колелата.


Та да кажем за широката аудитория - който иска шарено може да го получи, но не и с блажна боя! Поцинковането и анодирането са евтини и достъпни и не струват много повече от кутия блажна боя.

b_d

Мнение от b_d » 24 Ное 2006 09:25

El Camino написа:Grip e interesna dumichka. Zashto li q izpolzwat, sled kato stawa taka ili inache duma za zybni kolela? :whistle:
и защо все пак са им сложили покритие, ако е толкова страшно :whistle: :whistle:

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 24 Ное 2006 12:43

Аз бих боядисал без притеснения - ако ще блажна, постна, водни боички или каквото и да е (не бих намазал само с грес). Всички ремъци се монтират с известно обтягане, ангренажните винаги са си назъбени. "прескачане" на ремък имаме поради неправилно обтягане (изключвам идиотии като изронени зъби и т.н.).
В добавка - анодирането дава еднаква повърхност без значение дали е оцветено или не (там боята не е финишното покритие, можем да смятаме че е един слой с анодираното) - в тоя смисъл дали едно анодирано колело е и оцветено му е все тази - ефекта е чисто визуален. Самото анодиране се прави с друга цел - повърностен слой с по-висока износоустойчивост (и корозионна устойчивост - доколкото това би могло да се отнесе към дурала).

ПП: Понеже се коментира че зъбите на колелата не се оцветявали, сигурно ТОМЕИ също не знаят това...
http://www.jdmspeedshop.com/images/tomei_cam_gear.jpg

El Camino

Мнение от El Camino » 24 Ное 2006 19:29

За покритие съм и аз определено Асене - не е тема за обсъждане това и ми е странно, че това си разбрал от думите ми. Реакцията ми беше за конкретното такова.
Както ти спомена има доста удачни и достъпни алтернативи.

Джейми може да приказва, че ще маца с блажна боя, ама това не го вярвам поне защото съм сигурен, че знае формулката за сцеплението. Да не споменаваме, че при наклон еди колко си на колелото и покритие с блажна боя с дебелина 0,3-0,5мм захващането на пистовите ремъци се променя по нежелан от инженера мислил ги начин.

Колелцето от линка определено не е мацано с боички biggrin.gif.

Интересна тема стана.

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 24 Ное 2006 20:04

Да не споменаваме, че при наклон еди колко си на колелото и покритие с блажна боя с дебелина 0,3-0,5мм захващането на пистовите ремъци се променя по нежелан от инженера мислил ги начин.
Едни много голи думи. Би било добре да са пооблечени. Като например коефициенти на триене между ремъка и голо железце сравнени с такива с боядисаното и т.н.

ПП: Снимките илюстрират употреба на оцветено анодирано колелце - в подкрепа на думите ми че оцветяването по този начин не променя повърхността. И в противовес на цитатите при ХКС колелцата (така ги кефи хората - не оцветяват, не че е нещо лошо - ако четем внимателно дори се случвало да никелират макар че било "хлъзгаво").

El Camino

Мнение от El Camino » 24 Ное 2006 20:13

jamie написа:
Да не споменаваме, че при наклон еди колко си на колелото и покритие с блажна боя с дебелина 0,3-0,5мм захващането на пистовите ремъци се променя по нежелан от инженера мислил ги начин.
Едни много голи думи. Би било добре да са пооблечени. Като например коефициенти на триене между ремъка и голо железце сравнени с такива с боядисаното и т.н.

ПП: Снимките илюстрират употреба на оцветено анодирано колелце - в подкрепа на думите ми че оцветяването по този начин не променя повърхността. И в противовес на цитатите при ХКС колелцата (така ги кефи хората - не оцветяват, не че е нещо лошо - ако четем внимателно дори се случвало да никелират макар че било "хлъзгаво").
Мдам. Ша караш на блажна боя/анодирано май. Разлика не виждам да правиш :whistle:

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 24 Ное 2006 20:30

Ша карам и ша си подсвирквам !
Разлика правя, ша та откажа и от анти-блажна боя настроенията, едно по едно :whistle: Чакам два коефициента ...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта