Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
Публикувай отговор
Аватар
Akima
Мнения: 7123
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 63 пъти

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Мнение от Akima » 29 Яну 2015 02:30

По-горе съм цитирал предимства - на английски са.

Излиза по-тънко,носи на тунинг и има повече проекти,правени с него.
Кутиите им идват слаби обаче.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Мнение от Japanese_fever » 29 Яну 2015 08:03

andrian999999 написа:според мен не спамим темата , все пак пишем за 2ZZ-GE мотора по темата. но аз пак не разбрах какво толкова му е по хубавото на к-20 мотора. примерно по-евтини части за тунинг , по масов мотор и тн...
Май нищо не си разбрал. По-добре конструирани двигатели са и държат до много по-високи обороти от 2ZZ, а за малолитражните двигатели е хубаво да бичат на високи обороти (ако са натурелки), защото така достигат повече коне.
К20 мотора мове лесно (в оригинално състочние без да се отваря) да достигне 450 к.с., поне така пише един човек в линка, който ти дадох. Явно не си го прочел, ама въобще. Второ - K серията на Хонда е революционна и снабдена i-VTEC системата, която им позволява спокойно да достигат до 9000, та и до 10 000 оборота. Специлантите двигатели са K20A (Japan), K20А2 (USA), K20Z3/Z4 (Сивик Type R, Интегра Type R), който има 200 к.с. Другите К двигатели имат около 160. За кутиите им не съм чел, но има едно момче на youtube с K20 (900 к.с.) в шаси от MR2 II, който казва, че трансмисията си му е оригинална.
Последно промяна от Japanese_fever на 29 Яну 2015 19:23, променено общо 1 път.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Мнение от Japanese_fever » 29 Яну 2015 08:07

Akima написа:
Джап,
нали Нико ти казва,че се е насочил към Нитро.

Основните доводи против са за другата опция.
Според теб колко по-леко за двигателя ще е нитрото сравнено с турбо или мех. компресор? Ще може ли да обясниш,а ко може!
Аз казах горе, че съм за турбо и повчето бързи коли за драг са турбо, защото турбото ти дава въртящ момент още в ниските обороти.
Според мен компресорите щадят повече двигатели от шотовете нитро, които са голям шок за двигателя.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Akima
Мнения: 7123
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 63 пъти

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Мнение от Akima » 29 Яну 2015 16:18

Моето мнение е че са еднакво опасни/безопасни - важна е настройката/дозировката.

И при двата power adder-a/как звучи само/ рисковете идват от впръскване на бедна горивна смес,рязко повишаване на температурата в цилиндъра и съответно повреда.

В момента чета една тема за 2ZZ и кой как си е взривил двигателя - после мога да дам линк - не е на този компютър отворена.
Идеята ми е,че не трябва да говорим общо,а конкретно за отделните мотори.
Извода ми до тук е:
2ZZ - нитро.
K20/24 - турбо.

Това са моите 5 цента - уточнявам,че не съм специалист в областта и ще се радвам,ако мога да науча нови неща за тези системи - аз съм фен на атмосферни бензинови двигатели с голяма кубатура. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Мнение от Japanese_fever » 29 Яну 2015 19:34

Това е ясно на всеки - че може да си прецакаш двигателя с грешни настройки.
Говоря като база от завода K20 е много по-добър от 2ZZ, а от там и много по-популярен за серизони проекти - драг, писта, мощности близки до 500 к.с. (с турбо, разбира се), та дори и нагоре.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Akima
Мнения: 7123
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 63 пъти

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Мнение от Akima » 29 Яну 2015 20:46

Ето я темата,която по-рано споменах,че чета - 2ZZ-GE reliability or just K swap?.

Приятно четене. wink.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Мнение от Japanese_fever » 29 Яну 2015 22:25

Мерси за темата!
Мисля, че също така е ужасно ползена за НиКо, за да мове да смени слабите компоненти на 2ZZ, преди да излезе с/у баварците. smile.gif

От това, което прочетох, човека от ам. форум на Лотус Елис иска за запази 2ZZ-то само защото иска колата му да е сток (защото щяла да загуби стойност, след като й сложи двг. на Хонда) и също не толкова маловажно, е че този собственик (от ам. форум) не може да работи сам по колата си (а НиКо може) и ще трябва да даде много пари са engine swap + парите за новия дшг. и трансмисия. Също така човека притежаша кола, която е една от общо 12 сглобени от Лотус през 2009-та година, която се води 260 Cup и всячески се мъчи да я запази в оригинално състояние. Като казва ориг. двг., той иска да каже, че предпочита да го поправи пред възможността да купи цял нов 2ZZ-GE. А НиКо иска да построи драг destroyer of BMW. Празвиш ли разлика?
There is a lot of truth to that, but my car is only 1 of 12 race cars that Lotus built in 2009. Lotus built 144 Cup 260s in 2009, and 12 of them were track only cars (on their production line!)...so, I think there is value in keeping the original motor. That is the only reason for rebuilding this particular engine.
Няколко човека във темата споменаха, че К двг. е по-добър като дизайн и надеждност на частите, а също така един каза, че мове да изкара същите коне N/A, които 2ZZ може да изкара с турбо или мех. компресор.

Това, което искам да пожелая на НиКо е да си направи един наистина конкурентноспособен 2ZZ! Да прегледа какво се сменя по този двигател относно бъдещата му надеждост (бегъл поглед видях, че сменят клапани, прувините им и разп. валове - "valves and springs, oil pump gear, larger oil pan") и да ходи да засрамва надутите фенове на БМВ из цяла България! :thumbsup:
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
andrian999999
Мнения: 1513
Регистриран на: 19 Мар 2009 11:51
Местоположение: София

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Мнение от andrian999999 » 30 Яну 2015 01:33

1. Бързи БМВ в България няма, аз на Калояново не съм виждал, единствено има е30-ки на дрифт, но за мен това е ташак дисциплина . така ,че Джапи това за БМВ-та го забрави, те не са конкуренция
относно К-мотора аз това в юу туб го четох, и тия неща не ги вярвам сток мотор 450к.с 10 000 оборота е ташак мнение (ако е така дали ако му дам един Ка мотор ще ми гарантира ли ,че ще мина 30 000-40 000км без да се счупи)естествено че няма да ми даде гаранция. а относно моторите имах предвид ,че горе долу са сходни единят е 192к.с. 8500об. а другия 200к.с при 8600об. та мисълта ми беше ако за Ка мотора има евтини (по американски АФТЕР МАРКЕТ ТУНИНГ ЧАСТИ) да ок разбирам го. но иначе една тойта селика 192 за донор е 4000лв а една хонда сивик тайп Р е двойно по скъпа така че на мен ще ми е по ефтино да трошим Два мотора тойота на цената на един за хонда
професионален мапер

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Мнение от Japanese_fever » 30 Яну 2015 03:11

andriane, ако не си забелязъл до сега, човека в тази тема си подготвя колата за драг състезания. Това дали за теб е дисциплина или не няма никакво значение в случая. Твоите не нелогични мисли ги запази за себе си! Не е нужно да купуваш цяла кола само заради двихател. Човека ти каза, че там където живее (Англия) един K20 е 2000 лири. За теб може 2ZZ да е равен на K20, но за мен втория е много по-добър двигател. Аз спирам вече да пиша.
Върни се и прочети темата от самото начало! Там НиКо обяснява защо се е захванал с този проект. Ако ще пишеш без да четеш, аз също нямам намерение да ти чета постовете.

Споменах само на момчето, че така и така има пари и умения да си направи бърза кола, но да избере и стабилна база.
Него разубеждавам да маха 2ZZ-то даже ще ми е интересно какъв наистина е потенциала му.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
НиКо
Мнения: 235
Регистриран на: 18 Сеп 2010 18:49
Местоположение: Пловдив

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Мнение от НиКо » 30 Яну 2015 09:21

Хей без кавги.Затова сме различни всички хора , защото всеки има различно мнение.

Вчера изкарах мотора. Абсолютно елементарно е направена.
Обаче проблемите ме стовариха и чак ме троснаха на земята.

Оказва се ,че не съм знаел за две основни неща от всичко , което съм чел до сега.

K-серийте на ровър и Тойота моторите се слагат на коренно различно задно шаси.
Тоест двата вида мотори са със съвсем различно захващане към купето и алуминиевите планки на двете шасита са абсолютно различни.

Мойто Ровърско шаси няма въобще заготовка за предния и задния 2zz тампон на мотора.
Сега ще поръчам оригинални полиуретанови тампони и ще правя алуминиеви стойки ,както са оригиналните на 2zz Елийс.

Въпроса е от къде аджеба ще видя празен кош на Елийс с 2зз?!?


Втория проблем ,който ще се реши по-бързо е ,че полуоските също са различни.
Лотус имат различни външни карета спрямо тези на ровър и тойота.
Всеки лотус с двигател ровър и всеки лотус с двигател Тойота има полуоски изглеждащи идентично , но вътре шлиците се различават.
Мислих си ,че ще сложа ровърското външно каре на Тойотовската полуоска ама няма как да стане.
В интернет се продава само външно Тойотовско каре ,което струва 260лв/бр някво рейскинг усилено и това е моето спасение относно каретата.
Поддръжка, ремонт и огромна гама от авточасти(нови и втора употреба)за вашата Тойота или Лексус:0878130400 - "РЕНД" ЕООД
Монтиране на газов инжекцион на цени от 600лв *MIMGAS *LOVATO
https://www.facebook.com/REND.autoparts/ www.rend.cars.bg

Аватар
НиКо
Мнения: 235
Регистриран на: 18 Сеп 2010 18:49
Местоположение: Пловдив

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Мнение от НиКо » 30 Яну 2015 09:24

mellow.gif
Прикачени файлове
IMG-1422538224061-V-1.jpg
IMG-1422538224061-V-1.jpg (294.3 KiB) Преглеждано 2030 пъти
IMG_20150129_165927-1.jpg
IMG_20150129_165927-1.jpg (308.4 KiB) Преглеждано 2030 пъти
Поддръжка, ремонт и огромна гама от авточасти(нови и втора употреба)за вашата Тойота или Лексус:0878130400 - "РЕНД" ЕООД
Монтиране на газов инжекцион на цени от 600лв *MIMGAS *LOVATO
https://www.facebook.com/REND.autoparts/ www.rend.cars.bg

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Мнение от Japanese_fever » 30 Яну 2015 09:35

Да не би да си забравил да източиш маслото на трансмисията? smile.gif
Иначе снимки бол из форумите, даже и blue prints би трябвало да има.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
НиКо
Мнения: 235
Регистриран на: 18 Сеп 2010 18:49
Местоположение: Пловдив

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Мнение от НиКо » 30 Яну 2015 09:43

Не не съм.Събрах го вкофа до колата,и се спънах в кофата 30 секунди след като го източих.

Първо снимах , после чистих :whistle:
Поддръжка, ремонт и огромна гама от авточасти(нови и втора употреба)за вашата Тойота или Лексус:0878130400 - "РЕНД" ЕООД
Монтиране на газов инжекцион на цени от 600лв *MIMGAS *LOVATO
https://www.facebook.com/REND.autoparts/ www.rend.cars.bg

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Мнение от Japanese_fever » 30 Яну 2015 10:23

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
НиКо
Мнения: 235
Регистриран на: 18 Сеп 2010 18:49
Местоположение: Пловдив

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Мнение от НиКо » 30 Яну 2015 10:36

Аз тампоните ги имам джапи.
Трябват ми стойките ( от черно-бялата снимка са с номера 9 , 10 , 11)


Снимка дали ти се е мярнала на празен кош на 2зз?
Поддръжка, ремонт и огромна гама от авточасти(нови и втора употреба)за вашата Тойота или Лексус:0878130400 - "РЕНД" ЕООД
Монтиране на газов инжекцион на цени от 600лв *MIMGAS *LOVATO
https://www.facebook.com/REND.autoparts/ www.rend.cars.bg

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 96 госта