Страница 1 от 2

Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Публикувано: 15 юли 2015 17:42
от KrasIs7a
Здравейте,
изчетох всичките теми свързани с 1зз мотора, но такава не срещнах и реших да видя има ли маниаци правили някакви турбо проекти с 1зз мотор.

Имах Хонда и там нещата са ми ясни,но тук ме касаят няколко въпроса които не са ми ясни.
1.До какво налягане държи стоковата карантия - за 0.7-0.8 стига ли за да си карам сейфти евридейка ?
2.Някой слагал ли е мега на селика и има ли някакви проблеми с нея ?
3.Четох из разни чужди форуми,че правят проекти с турбо от серията гт26 на гарет, но никъде не видях конкретно кой модел тъй като гт26 е много общо понятие.

Също няма да откажа съвет за модел турбина който ще ми свърши работа. smile.gif
От изчетеното видях,че на 0.7-0.8 хората си вадят 220-240 коня които мен напълно ме устройват.

Благодаря.

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Публикувано: 15 юли 2015 21:51
от НиКо
Никога не се захващай да правиш ъпгрейд на 1zz мотор.

Казвам ти го от опит само с едно изречение.Поздрави!

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Публикувано: 16 юли 2015 00:59
от KrasIs7a
НиКо написа:Никога не се захващай да правиш ъпгрейд на 1zz мотор.

Казвам ти го от опит само с едно изречение.Поздрави!


Благодаря за отговора,но в мен напира въпроса защо ??
Разгледах из google доста проекти на мр2-ки и селики с турбиниран 1зз мотор и с изкарани около 250whp на 8-10psi на стоков мотор които даже са ми много :) Целта която гоня е горе долу толкова на мотор.С какво мога да се сблъскам ако се захвана и какъв е твоя опит по тази тема... Електрониката също ме интересува,на места бях чел ,че колата ако се настройва с мега трябва и стоковия компютър да си остане,но не разбрах за какво точно иде реч :)
Благодаря за вниманието :)

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Публикувано: 16 юли 2015 13:53
от Akima
KrasIs7a написа:Електрониката също ме интересува,на места бях чел ,че колата ако се настройва с мега трябва и стоковия компютър да си остане,но не разбрах за какво точно иде реч :)
Благодаря за вниманието :)


Вероятно заради иммобилайзер,километраж и т.н.
Виждал съм Golf с 3 ECU-та - един за "стрелките",един за 4-motion-а и един custom EMS.

Защо просто не направиш swap с 2ZZ ?

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Публикувано: 16 юли 2015 17:17
от KrasIs7a
Вероятно заради иммобилайзер,километраж и т.н.
Виждал съм Golf с 3 ECU-та - един за "стрелките",един за 4-motion-а и един custom EMS.

Защо просто не направиш swap с 2ZZ ?


За 2zz swap умувах,но съдейки по клиповете не останах очарован от вървежа,сравнявайки го с бившата ми Хонда,може би трябва да видя някой в София с такава Селика за да ме повози и да видя реално как стоят нещата.При Хондата наистина голяма роля играеше теглото,което при Тойотата няма с какво да компенсирам освен със някакъв турбо мотор.За съжаление липсва информация и за атмосферен тунинг и за турбо тунинг относно Тойотите или просто така ми се струва сравнявайки го с информацията за Хонда която никак не е малко (или аз не знам къде да търся) :) Гледах някой си беше играл да набие в т23 купе 3s-gte ,което значи ,че не е невъзможно ,но не разполагам с това време за преправяне на инсталации,полуоски и тампони на мотора. blush.gif

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Публикувано: 16 юли 2015 17:25
от Akima
3S-GTE е най-добрият вариант. worthy.gif
Но си е цифра.

Я кажи какъв ти е бюджета за целия проект.

Изображение

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Публикувано: 16 юли 2015 17:38
от KrasIs7a
Akima написа:3S-GTE е най-добрият вариант. worthy.gif
Но си е цифра.

Я кажи какъв ти е бюджета за целия проект.


3s-gte не е чак такава цифра или поне е по евтин от 2зз на който върви по 3к :D На един приятел го взехме за 2к (242hp) и го насадихме в 6та ген селика с неговата кутия само на предно.Резултата е..... :censored: biggrin.gif
За бюджет не мога да говоря тъй като нямам определен такъв и ще ми е нужен само за частите, тъй като имам къде да си извършвам трудовата част.Иии както казах,спрял съм се на турбо 1зз тъй като мисля ,че ще ми излезе по рентабилно от 2зз (пари/мощност) .Само трябва да по разуча как стоят нещата с тия ecu-та ,защото са ми притеснителни а 1-2к само за апекси не ми се намират :D

Изображение

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Публикувано: 16 юли 2015 17:46
от Akima
Тук гледа ли - https://www.celicahobby.com/reviews/g25-performance.html и https://www.celicahobby.com/photos/celica/engine/forced-induction/.

Аз бих напъхал 3s-gte - особено щом имаш гараж и помощници.

Иначе за Mega,Apexi и т.н. има колеги,които ще се включат.

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Публикувано: 17 юли 2015 00:17
от KrasIs7a
Тези не съм ги чел,сега ще им обърна внимание по задълбочено :)
Прегледах главно тези,защото има добро инфо :)
http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... ts_id=1584
http://www.ddperformanceresearch.com/fo ... p?f=8&t=73

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Публикувано: 12 авг 2015 23:06
от KrasIs7a
Няколко въпроса по между другото?
Има ли разлика в размера на пружините на амортисьорите на Селика Т-спорт и обикновената 143hp.За тези с TRD пакета разбрах ,че фабрично им слагали Eibach.
Някой има ли идея какъв е размера на дроселовата клапа на 2зз мотора и дали ще има ефект от цял всмукателен колектор пригоден на 1зз мотора.Изчетох доста противоречиви мнения.
Колко кг тежат маховиците на 1зз и 2зз мотора ?

tongue.gif

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Публикувано: 12 авг 2015 23:14
от Akima
KrasIs7a написа:Няколко въпроса по между другото?
Има ли разлика в размера на пружините на амортисьорите на Селика Т-спорт и обикновената 143hp.За тези с TRD пакета разбрах ,че фабрично им слагали Eibach.
Някой има ли идея какъв е размера на дроселовата клапа на 2зз мотора и дали ще има ефект от цял всмукателен колектор пригоден на 1зз мотора.Изчетох доста противоречиви мнения.
Колко кг тежат маховиците на 1зз и 2зз мотора ?

tongue.gif


1.Май да - трябва да проверя.
2.По-голяма - няма смисъл от 2ZZ върху 1ZZ.
3.Живея в блаженно неведение по въпроса.

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Публикувано: 12 авг 2015 23:27
от KrasIs7a
2.По-голяма - няма смисъл от 2ZZ върху 1ZZ.
3.Живея в блаженно неведение по въпроса.


По въпрос 2 - при хондите ефекта беше уаууу,колкото по голям дросел толкова по яки високи обороти,колкото по-голям пленум,толкова по-голям запас на въздух,вече за рънарите - от дължината зависеше в по добри ниски или високи обороти ще поема - абе то всичко е съвкупност както и да е мисля да опитам,а и за турбото колектора е по добър при всички положения :)

Колкото до маховика трябва да проуча от някъде ,защото и от там идва не-малък ефект :)

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Публикувано: 13 авг 2015 11:57
от KrasIs7a
Интересно инфо за маховиците, но за жалост не дава отговор на въпроса с 1зз ,а до колкото знам на 2зз и на 1зз не са еднакви
~Stock GTS (chromolly) - 13.0 lbs.
~Blitz Active Clutch (chromolly) - 10.5 lbs.
~Toda (chromolly) - 10.3617 lbs.
~C-One (chromolly) - 9.9208 lbs.
~TRD Japan Flywheel (chromolly) - 9.6 lbs.
~RPS Billet (aluminum) - 9 lbs.
~JUN (chromolly) - 8.8 lbs.
~AASCO (aluminum) - 8 lbs.
~Mueller (aluminum) - 8 lbs.
~TOM's (chromolly) - 8 lbs.
~Unorthodox (aluminum) - 8 lbs.
~Fidanza (aluminum) - 7.5 lbs.

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Публикувано: 13 авг 2015 23:25
от Vokil
Колега ако искаш да надуваш мотор 1зз с приличен надув варианта е чугунени мокри ризи.

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Публикувано: 14 авг 2015 00:11
от KrasIs7a
Благодаря за съвета,но идеята на всичко е чисто и просто лек надув от типа на 0.7-0.8 с цел 200-220whp иначе казано хоби евридейка.Ако искам сериозна бегачка,ще наблегна отново на Хонда поради по леките купета,и купищата части на по-приемливи цени от тези на Тойотите.Един H22мотор (200hp) swap е 1500лв слагаш и тръгваш,B16/18 - (160-170hp) по 2 бона при положение ,че не останаха стокови такива в бг са бая по добра инвестиция от 3 бона за 2zz без скорости :D
Намерих си човек който да ми реши въпроса с електрониката (мега) ,остана да си събера 1 турбина на работата и да накупя джаджи.