Страница 2 от 2

Avensis T25 2.0 1AD-FTV D4D 126HP - възможен ли е тунинг на мотора?

Публикувано на: 25 Май 2017 00:22
от DeXa
Тука мога да изпиша много (какво се прави точно при ремап, за разхода след ремап, защо от завода не излизат така и т.н), ама ще ви кажа само, че това с падането на разхода реално погледнато не е вярно. Наблюдава се обаче понижаване, защото има повече нютони от по-рано (в по-ниските обороти) и масово се кара на по-високи предавки, та от там и разхода е малко по-нисък. Основно защото в 90% от случайте дизела е отворен от към въздух и разхода му на гориво (за да нагоди стихосметрията) е пряко свързан с оборотите на мотора и налягането в смукателния колектор.
Не излизат така от завода, заради еко норми и с цел удължаване на ресурса на агрегатите и техните компоненти. Без проблем 2.2 (136 и 150 кс) дизела, може да извади над 220 коня, ама колко време ще кара така? На колко км, ще му се сменя маслото и т.н??

Avensis T25 2.0 1AD-FTV D4D 126HP - възможен ли е тунинг на мотора?

Публикувано на: 25 Май 2017 09:05
от slowtraveler
Съгласен съм с DeXa... В зависимост от конкретното приложение има различни настройки на двигателя... Например 'стоково' двигателя на джипката ми го има 190к.с. и 250к.с. на джипките, с по-широка зона на висок въртящ момент... Същия двигател се монтира на Мазерати със стокови 275к.с. Стандартните тунинг опции на западни фирми го правят и експлоатират на 302к.с. с проектен пробег поне 160 х.мили...
Разликата е по-натоварени режими, често - по-неприятен за шофиране автомобил (например джипката с нейните почти 3 тона ще трябва да се държи в по-високи обороти за да се достигне желания въртящ момент в дадения режим, докато на Мазератито това ще бъде присъщо)...
Доста от съвременните автомобили също така променят режима ('тунинга си :) ' )и по време на експлоатация, според желанието на шофьора и/или трупайки статистика...
Мислил съм вариант за тунинг, но винаги съм се отказвал - в края на краищата предпочитам автомобила ми да е с максимално разчетения ресурс, отколкото 'да се дърпам' безсмислено по светофарите...

Avensis T25 2.0 1AD-FTV D4D 126HP - възможен ли е тунинг на мотора?

Публикувано на: 25 Май 2017 09:24
от steich
Въпросния двигател може да се ремапне до към 150 коня т.е. + 24 hp 60 nm без да се скъсява ресурса на двигателя.

Avensis T25 2.0 1AD-FTV D4D 126HP - възможен ли е тунинг на мотора?

Публикувано на: 25 Май 2017 09:37
от slowtraveler
steich написа: без да се скъсява ресурса на двигателя.
Това би го твърдял всеки 'тунингист', без да има реална представа за реалното положение с ресурса на компонентите, защото няма как да ги измери и изпита.. :whistle:
Малко са фирмите освен Завода, които могат да стендоват за продължително време и различни режими двигателя, за да оценят ресурса му..

Avensis T25 2.0 1AD-FTV D4D 126HP - възможен ли е тунинг на мотора?

Публикувано на: 25 Май 2017 13:23
от DeXa
steich написа: Въпросния двигател може да се ремапне до към 150 коня т.е. + 24 hp 60 nm без да се скъсява ресурса на двигателя.
Ако не се заиграваш горе-долу да - основно заради 16 битовите карти (при 136 коня, за 150-те не знам, там не съм гледал в детайли) на бууст контрола (за това има workaround) и заради малката турбина, от която ако искаш повече, ще трябва да я изкараш доста от комфортната и зона.
Аз обаче не говорех само за ремап-ване, а принципно, че има ресурс без прекалено много инвестиции (като смяна на валове, биели, бутала и т.н.), да се направи повече - една турбина от 177 D-Cat и добре направен мапинг и си готов ... Ако някой почне да се заиграва и над 300 ще го докара, но пак няма причина да се вкарваш в тоя филм... като искаш вървеж, сменяш колата/мотора.

Avensis T25 2.0 1AD-FTV D4D 126HP - възможен ли е тунинг на мотора?

Публикувано на: 25 Май 2017 14:03
от steich
Всеки един производител залага различен запас от мощност в мотора и я ограничава с цел автомобила да влезне в определен сегмент като мощност, еко норми, дълъг ресурс и т.н. и т.н. ... това че се отпуска този запас с ремап ( в рамките на разумното ) не значи че компонентите в автомобила няма да издържат ... освен ако няма някакъв проблем при някои от тях, тогава процеса ще се ускори.

Avensis T25 2.0 1AD-FTV D4D 126HP - възможен ли е тунинг на мотора?

Публикувано на: 25 Май 2017 15:39
от slowtraveler
steich написа: освен ако няма някакъв проблем при някои от тях, тогава процеса ще се ускори.
Да, точно това имам предвид, че тунинг-майсторите няма как да знаят кое как е разчетено.. И съответно няма как да се твърди, че тунинга не би оказал влияние на ресурс и т.н.
И да, въпрос на личен избор е дали е разумно да жертваш някой друг параметър срещу някоя друга конска сила в повече :)

Avensis T25 2.0 1AD-FTV D4D 126HP - възможен ли е тунинг на мотора?

Публикувано на: 27 Май 2017 21:45
от 1AD
Този двигател върви много добре, но наистина има сериозна турбо дупка, която не съм усещал на друга кола. Rav 4 136к.с. ускорява много по-плавно.

Avensis T25 2.0 1AD-FTV D4D 126HP - възможен ли е тунинг на мотора?

Публикувано на: 23 Юни 2017 14:00
от vessonik
От четеното в нета разбирам, че ECU на 2.0 1AD-FTV и 2.2 2AD-FTV, вече повече от година са "овладяни" от специалистите по ремап в цял свят и всички тези фирми легално предлагат ремапа си.
Може ли да се предположи, че се прави и у нас, а по-важното - качествено и без да се изкарва двигателя от допустими граници на параметрите???
Ако някой го е правил, моля да сподели мнение...