Страница 1 от 1

Celica T16 1.6 4A-GE 1988 - турбиниране на мотора и монтаж на охладител ?

Публикувано: 26 апр 2016 02:46
от toyota_fen4age
► Виж съдържание


Здравейте
Може ли някой да ми каже дали мога да монтирам турбо и интеркулер на Селика 88-89, 4А-GE, 1600 GTI. И през какво трябва да "мина".
Благодаря предварително biggrin.gif

 ! Съобщение от: slowtraveler
Моля прочетете Правилата на форума!
Пишете на кирилица. Одобрението на горното мнение е изключение, и е жест към Вас, като към нов потребител

4A-GE турбо и кулер?

Публикувано: 26 апр 2016 08:02
от slowtraveler
Колега, не те съветвам да правиш такава конверсия...
Плюсовете на турбото ги знаеш, но дали знаеш недостатъците ако ще ползваш автомобила не за еднократни състезания (надявам се - официални):
1. Турбо се слага на изрядно работещ и ремонтиран двигател. Монтирането на турбо на стара брангия обикновено е много краткотрайно - просто двигателя няма да издържи.
2. В повечето случаи при смислен наддув (а не само хвърлени пари на вятъра) са нужни допълнителни модификации на двигателя - бутала, биели, глави и т.н.
3. Турбинирането в повечето случаи е скъпо занимание и не си заслужава такова на двигател, който няма достатъчно потенциал за директна конверсия.

Гледайки годината на автомобила, ми се струва, че ще си финансово ограничен, поради което конверсията едва ли ще ти се стори песен...

4A-GE турбо и кулер?

Публикувано: 26 апр 2016 11:40
от G.Panayotov
Има много информация в интернет пространството, за турбо конверсии, били те бюджетни или не.
Освен изброеното от колегата, при започването на такова начинание няма да е лошо да си дадеш сметката дали тази кола е за ежедневна употреба или просто за проект, което предполага, че имаш друга кола.
Ако имаш само тази кола не те съветвам да се захващаш, от опит мога да ти кажа че от две коли една не става :-D.
Ако има какво друго да караш, защо не? Има достатъчно варианти дори и за бюджетни конверсии.
Съответно ще трябва доста да прочетеш, ще ти трябват условия за работа и инструменти, защото ако някой ти го прави само от разходите за труд не си заслужава.

4A-GE турбо и кулер?

Публикувано: 27 апр 2016 23:17
от Vokil
Току се появи някоя нова такава темичка . :) До автора : колега минималното което ти трябва са изпускателни колектори турбопътища турбина и тунингов компютър с подобен тунинг не очаквай повече от 10-15% . Ако разредиш и мотора малко и ако добавиш кулер и генерация може и да ги докараш до 30-тина процента. Нагоре трябват и дюзи и бензинова помпа и отдушник на двигателя и керамичен съединител и бла бла бла.

4A-GE турбо и кулер?

Публикувано: 30 апр 2016 12:50
от toyota_fen4age
Благодаря ви за мненията,но двигателят ми е доста запазен и съм се грижил за него(външният вид него коментирам). Въпроса ми е ако го съчетая този проект,пък и дори за малко повече конски сили,все пак колеги това е кола за събота и неделя.И бихте ли ми казали стъпка по стъпка какво трябва да се направи или при кого мога отида да ми настрои турбината (монтажа аз ще си го направя). Благодаря предварително-и съжалявам за латиницата,малко съм скаран с компютъра biggrin.gif

4A-GE турбо и кулер?

Публикувано: 30 апр 2016 13:10
от slowtraveler
Благодаря за старанието - когато е изписано коректно няма да имате проблеми...
На въпроса - ами накратко - правиш нови турбо-пътища. От филтъра въздуха отива по някакви тръби до турбината. От там нататък тръбопроводите трябва да са здрави, да държат на налягане. Скобите също трябва да са ОК и добри... Междинния охладител на въздуха го слагаш на пряко обдухваемо място. От там - нови тръби до всмукателния колектор. Изпускателната част - променяш изпускателната система така, че газовете да преминават през турбината. Мазане и евентуално охлаждане на турбината също ще трябва да организираш отнякъде (т.е. отнякъде да докараш масло под налягане и евентуално - антифриз).. Ако е неуправляема турбина (вероятно такава ще слагаш) това е по турбо-пътищата...
Горивната система - евентуално може да се наложи смяна на инжектори. Смяна на компютъра ще трябва да направиш за да може да се настройват картите.
Може да се наложи 'разреждане' на двигателя - отваряне и слагане на дистанцираща гарнитура или слагане на друга глава....
И от там нататък почваш настройки... Щом си скаран с компютъра тогава настройката ще е сложна - ще трябва да разчиташ на външна помощ, която в повечето случаи е скъпа.
Какво ще получиш: повишена мощност (евентуално)... По-капризен двигател (включително към горивото). С по-голяма нужда от корекции. По-скъп за обслужване...

4A-GE турбо и кулер?

Публикувано: 30 апр 2016 17:24
от toyota_fen4age
Супер,благодаря ти за изчерпателният отговор :) . А имали смисъл да и правя нещо като чип-тунинг на първо време или това не влияе по някакъв начин,и ако е ок,препоръчай ми сервиз :)

Celica T16 1.6 4A-GE 1988 - турбиниране на мотора и монтаж на охладител ?

Публикувано: 02 май 2016 14:55
от slowtraveler
Чип тунинг на атмосферна бензинка са пари хвърлени на вятъра... Можеш да получиш прираст на мощност няколко единици процента, които едва ли ще ги усетиш.