Страница 1 от 1

WideBand данни от днеска

Публикувано на: 05 Апр 2005 02:24
от LordDigital
Наи-накрая набарах ТопЛап ,които да има начин да изкарвам информациа от него. По случая ,излезнах на улицата до нас и направих 2-3 старта. Ето една от наи-типичните графики ,които извади уреда:

Изображение


Значи да поясна ,на графката имаме :

1.Ламда (което е коефицент на Въздух Къмто Гориво спрямо СтоиМетровото 14.7)

2.AFT - Това е количество Въздух къмто бензин (селектирано от курсура е момент на 10.9:1)

3.RPM - Обороти на моторя:)

4.Boost - Надув на Турбото

5.ЕGT - Температура на Игорелите газове (Вижда се ,че беше хладен ден!)

6.ТPS - Процент отвореност на дросела

7.User1 - Това показва каква корекциа прави компютъра ,спрямо базисниа Мапинг (работи само на Open Loop)



На картинката ,курсура е сложен точно към края на първа скорост ,преди да смена към втора. Вижда се ,че надува е малко под заводския (5.7 вместо 6) ,сместа е невероятно ботата (ламда=0.74) ,изгорелите газовсе са около 70 под нормалните ,и че може би не мога да отарям дросела до край понеже казва само 90% отворен.

Извода е ,че за Тюнинг може да ходим на ДиноМетрите само да видим точно колко коне правим ,но нищо повече.


Джаджата може и да се ползва като измерител на ускорението ,по следния начин. Има изход към EXCEL ,от там се вкарва всияко във таблица и се измерва НАКЛОНА на кривата на промяна на оборотите. При условие ,че няма въртеж на гуми (на 2-ра или 3-та) това може да се ползва за перфектна обратна връзка при тюнинг. Ето какво направих за около 40мин:

Изображение

Публикувано на: 05 Апр 2005 09:33
от ALTEZZA
iskrenno se nadiavam che znaesh za kakvo stava vapros wacko.gif ohmy.gif
ti imash li nachin da korigirash air/fuel ratio-to, stoto predpolagam 13-14:1 ste e nai-dobre. kolkoto do TPS, ne znam dali moje da bade 100% otvoren, mislia che e normalno da go dava na 90%, no ne sam siguren za tova.

Публикувано на: 05 Апр 2005 09:52
от jamie
А/Ф е по-добре да го държи към 12.5 според мене ;-)
Виж пак Алтеза, той не е мерил на круизинг. Било е по-скоро на WOT - затова и оупън лууп и тия безумни А/Ф ратиота. Инак ЕГТ-то е яко студено :-) Бууста е ПСИ предполагам ?

Публикувано на: 05 Апр 2005 16:31
от LordDigital
ALTEZZA написа:iskrenno se nadiavam che znaesh za kakvo stava vapros wacko.gif ohmy.gif
ti imash li nachin da korigirash air/fuel ratio-to, stoto predpolagam 13-14:1 ste e nai-dobre. kolkoto do TPS, ne znam dali moje da bade 100% otvoren, mislia che e normalno da go dava na 90%, no ne sam siguren za tova.
Mi ne znam dali useti kato q karase ,che imase edin mnogo dosaden Luft na pedala na gazta. Mislq che imam ideq ot kyde idva ,ma trebat chasti za da se upravi i mislq da vzema celata sistema ot Lostcheta (MOSKVICHA RQPA DA QDE!) ot donora napravo stoto onzi den mi zagasna edin pyt kato ne moga da podavam ueko ueko gazchica.

Публикувано на: 05 Апр 2005 16:33
от LordDigital
jamie написа:А/Ф е по-добре да го държи към 12.5 според мене ;-)
Виж пак Алтеза, той не е мерил на круизинг. Било е по-скоро на WOT - затова и оупън лууп и тия безумни А/Ф ратиота. Инак ЕГТ-то е яко студено :-) Бууста е ПСИ предполагам ?
EE vyv PSI de ,tolkoz barove mai samo Cummins diselqcite moze da ponasqt:)

Inak az cha tunvam na 11.5 do 12 za A/F. 12.5 mi se struva malko opasno optimisticno ,vse cha prezalim edno 5 konq...

Публикувано на: 05 Апр 2005 19:12
от V35GTR
LordDigital написа:
jamie написа:А/Ф е по-добре да го държи към 12.5 според мене ;-)
Виж пак Алтеза, той не е мерил на круизинг. Било е по-скоро на WOT - затова и оупън лууп и тия безумни А/Ф ратиота. Инак ЕГТ-то е яко студено :-) Бууста е ПСИ предполагам ?
EE vyv PSI de ,tolkoz barove mai samo Cummins diselqcite moze da ponasqt:)

Inak az cha tunvam na 11.5 do 12 za A/F. 12.5 mi se struva malko opasno optimisticno ,vse cha prezalim edno 5 konq...
Lorde ne kazvashe li edno vreme che maximalno optimisticno AF trebe da e okolo 12???? wink.gif

Публикувано на: 05 Апр 2005 20:43
от LordDigital
V35GTR написа: Lorde ne kazvashe li edno vreme che maximalno optimisticno AF trebe da e okolo 12???? wink.gif
AF pri koeto se pravqt nai-mnogo kone ,i vse oste motora se vodi Saf ,za Turbo avtomobili e 12.5:1. Po-konservativnite tuneri ,priemat tazi granicata povece okolo 12:1. Az licni predpocitam da sym malko po-konservativen i da go napravq 11.5:1 ,osobeno sled kato sym gledal dosta Dyno-ta i znam che ne se pecelqt chak tolkoz kone za 0.5 ili edna edinica otgore.

Za naturalki ,konservativnie tuning e okolo 13:1 ,mnogo hora go pravqt 13.2 .13.3 do 13.5 bez da se oplakvat. M5 raboti zavodsko na nad 14...

Tez danni vsickite sa samo i edinstveno za WOT nad 4-5k RPM.

Публикувано на: 27 Апр 2005 21:45
от V35GTR
LordDigital написа:
V35GTR написа: Lorde ne kazvashe li edno vreme che maximalno optimisticno AF trebe da e okolo 12???? wink.gif
AF pri koeto se pravqt nai-mnogo kone ,i vse oste motora se vodi Saf ,za Turbo avtomobili e 12.5:1. Po-konservativnite tuneri ,priemat tazi granicata povece okolo 12:1. Az licni predpocitam da sym malko po-konservativen i da go napravq 11.5:1 ,osobeno sled kato sym gledal dosta Dyno-ta i znam che ne se pecelqt chak tolkoz kone za 0.5 ili edna edinica otgore.

Za naturalki ,konservativnie tuning e okolo 13:1 ,mnogo hora go pravqt 13.2 .13.3 do 13.5 bez da se oplakvat. M5 raboti zavodsko na nad 14...

Tez danni vsickite sa samo i edinstveno za WOT nad 4-5k RPM.
LORDE AF ratio ima li neshto obshto sus compresiata na motora? wink.gif

Публикувано на: 28 Апр 2005 01:31
от ALTEZZA
V35GTR написа:
LORDE AF ratio ima li neshto obshto sus compresiata na motora? wink.gif
ne

btw, nesto interestno, dnes v daskalo uchihme razni raboti za o2 i A/F sensori, i se okazva che na Toyota ECU-tata sa setnati da podarjat 14.7:1 A/F ratio, koeto si e lean(ili po skoro na teoria e perfektnata smes koiato bi mogla napalno da izgori v cilindrite). sto v IS foruma razpraviat che moita kola ot zavoda sigurno e okolo 13:1 i s APEXi moje da se dokara na 14:1 za po dobre varvene? kade e istinata?

Публикувано на: 28 Апр 2005 04:48
от punkara
ALTEZZA написа:
V35GTR написа:
LORDE AF ratio ima li neshto obshto sus compresiata na motora? wink.gif
ne

btw, nesto interestno, dnes v daskalo uchihme razni raboti za o2 i A/F sensori, i se okazva che na Toyota ECU-tata sa setnati da podarjat 14.7:1 A/F ratio, koeto si e lean(ili po skoro na teoria e perfektnata smes koiato bi mogla napalno da izgori v cilindrite). sto v IS foruma razpraviat che moita kola ot zavoda sigurno e okolo 13:1 i s APEXi moje da se dokara na 14:1 za po dobre varvene? kade e istinata?
ecu-tata sa setnati da slushat signala na O2 sensora, a ako nyama takuv, ili e daleche ot normalniyat da minavat na zashtitna programa, toest po-bogata smes!
samite O2 sensori davat priblizitelen seignal vurhu koito ECU-to KOREGIRA, vpruskvaneto, a nivoto na KOREGIRANE koeto e setnatao v ECU-to e izchisleno da ne pada pod nyakakuv minimum, sled koeto ima opasnost ot detonacii ili topene!
im 3 vida Toyota O2 sensori, kato sled sredata na 90-te se polzvat wide band (ili air/fuel ratio sensori).
wink.gif smile.gif

Публикувано на: 28 Апр 2005 07:09
от LordDigital
ALTEZZA написа:
V35GTR написа:
LORDE AF ratio ima li neshto obshto sus compresiata na motora? wink.gif
ne

btw, nesto interestno, dnes v daskalo uchihme razni raboti za o2 i A/F sensori, i se okazva che na Toyota ECU-tata sa setnati da podarjat 14.7:1 A/F ratio, koeto si e lean(ili po skoro na teoria e perfektnata smes koiato bi mogla napalno da izgori v cilindrite). sto v IS foruma razpraviat che moita kola ot zavoda sigurno e okolo 13:1 i s APEXi moje da se dokara na 14:1 za po dobre varvene? kade e istinata?
MM realno ima obsto. Edin NiskoKompresionen motor ,moze da raboti na po-bedna smes (po-visoko A/F) ot edin visoko kompresionen. Prichinata e che pri visoko Kompresionnia ,veroqtnosta ot detonacii e po-golqma => ne moze da si pozvolis da ne vpryskvas povecko gorivo pri WOT ,zastoto osnovata cel na po-golqmoto kolichesto vyzduh e tocno ohlazdane...

Mezdu drugoto prekaleno qko pryskane pri WOT se okazva che bilo tipicno samo za Iaponcite ,Naiciskite avtomobili i razni drugi ot EU si backali nai-redovno pri WOT na 13.5 do 14 ,posle odi razberi sto iaponskite bili tolkoz rentabilni