Май ще турбинирам и аз

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

El Camino

Май ще турбинирам и аз

Мнениеот El Camino » 09 юли 2005 19:41

Колкото и да ми се искаше да изпитам границите на атмосферния мотор, намерих турбина на Гарет от дизел на Мерцедес. С променлива геометрия е и е в отлично състояние. Геометрията се регулира с един стъпков електродвигател, трябва да видя как би могло да се свърже към оборотите. Или в най - лошия случай ще остане на врътка от купето, ама шоу ефекта ще е пъуен:).
Модел - А&Р 84 М4 Garrett FFP (ако това означение е модела, трябва да видя в нета).

Колкото до турбинирането - много го мисля и ми се оформят два варианта като подход:

1. Вариант (или turbo stage 2)Набирам сериозни вътрешности (подсилени бутала, валове, клапани) и най - добре нов двигател по - който да се работи. В крайна сметка нещата ще станат много истински, но има и недостатъци които не мога да пренебрегна. Ще предположи голяма инвестиция и малко време за работа и координирането на множеството модификации по колата, като съм в БГ. Чак невъзможно ми се струва, толкова време да отделя.

2. Вариант (или turbo stage 1:)) - лек турбо ъпгрейд без голям буст. Примерно stock internals, евентиално нова гарнитура или дори да не е - blue topa и без това не е с висока компресия. Предполага предимно работа по колекторите. Промени се надявам да не са необходими също по ECUто (мисля си, ще удържи за толкова) и дори не знам дали ще е необходим интеркулер при малък надув. Целта на този вариант е "заготовка" на турбо проект, който лесно може в последствие да се ъпгрейдва (евентуално запалване, ECU, интеркулер, вътрешности).

Проблеми - може и да не стане, както си го мисля.

2рия вариант мога да го легализирам в БГ, и в последствие дори да взема колата в Германия, да си сменям internals, настройвам ECUта.
Ако успеят да се докарат около 140 - 150 коня по тоя начин (да няма загуби и да се преодолеят 15тината кила допълнителна тежест:)), смятам етапа се oсмисля.

El Camino

Мнениеот El Camino » 09 юли 2005 20:39

Мдааам... ТЪПИЯ сайт на Гарет (ся вече знам що не ги обичах и преди) не дава обстойна информация за нещо смислено, освен един ... IQ test.
Ето го въпрос номер 12 във въпросния тест:

12. Which of the following statements about Rotary Electric Actuator (REA) is not true?
A. It controls the vane position.
B. It provides better control of the boost pressure and turbo speed.
C. It communicates with EMU (Engine Management Unit).
D. It is used on turbochargers for both diesel and gasoline engines.

drunk.gif

Потребителски аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран: 18 окт 2004 17:04
Репутация: 24
Местоположение: Chicag0-Land

Мнениеот LordDigital » 10 юли 2005 05:23

Идеята е добра ,всъшност всичко което съдържа Турбо във него е Супер:)

Другите да кажат за моторите ,ма аз от общо технически съображения да ти кажа защо няма VTG турбини за бензинови мотори - няма щото EGT-то им е поне 100 градуса по-високо от това на дизели (част от причината дизела да има по-високо КПД). Та мисълта ми е таз турбина на EGT на бензинов мотор дали нема да е проблем? VVG системата ша е със сигурност във опасност особено ако ша надуваш повече...
Изображение

b_d

Re: Май ще турбинирам и аз

Мнениеот b_d » 11 юли 2005 09:01

El Camino написа:Колкото и да ми се искаше да изпитам границите на атмосферния мотор, намерих турбина на Гарет от дизел на Мерцедес. С променлива геометрия е и е в отлично състояние. Геометрията се регулира с един стъпков електродвигател, трябва да видя как би могло да се свърже към оборотите. Или в най - лошия случай ще остане на врътка от купето, ама шоу ефекта ще е пъуен:).
Модел - А&Р 84 М4 Garrett FFP (ако това означение е модела, трябва да видя в нета).

Колкото до турбинирането - много го мисля и ми се оформят два варианта като подход:

1. Вариант (или turbo stage 2)Набирам сериозни вътрешности (подсилени бутала, валове, клапани) и най - добре нов двигател по - който да се работи. В крайна сметка нещата ще станат много истински, но има и недостатъци които не мога да пренебрегна. Ще предположи голяма инвестиция и малко време за работа и координирането на множеството модификации по колата, като съм в БГ. Чак невъзможно ми се струва, толкова време да отделя.

2. Вариант (или turbo stage 1:)) - лек турбо ъпгрейд без голям буст. Примерно stock internals, евентиално нова гарнитура или дори да не е - blue topa и без това не е с висока компресия. Предполага предимно работа по колекторите. Промени се надявам да не са необходими също по ECUто (мисля си, ще удържи за толкова) и дори не знам дали ще е необходим интеркулер при малък надув. Целта на този вариант е "заготовка" на турбо проект, който лесно може в последствие да се ъпгрейдва (евентуално запалване, ECU, интеркулер, вътрешности).

Проблеми - може и да не стане, както си го мисля.

2рия вариант мога да го легализирам в БГ, и в последствие дори да взема колата в Германия, да си сменям internals, настройвам ECUта.
Ако успеят да се докарат около 140 - 150 коня по тоя начин (да няма загуби и да се преодолеят 15тината кила допълнителна тежест:)), смятам етапа се oсмисля.


Според мен можеш директно да забравиш идеята за оригиналното ЕКУ. Иначе тук има пример за stock bluetop
http://www.sdsefi.com/features/feature9.html
Малко дърварски е направена - няма ignition retard, ама пак е дзвер :thumbsup: :thumbsup:

El Camino

Мнениеот El Camino » 11 юли 2005 10:22

Мерси, Асене! Тоя като го гледам, доста жертви е дал в името на това да му остане неотварян двигателя - особено ме издразни смесването на горивото, за да няма детонации. Въпреки, че той явно буства повече, при мен няма да е такъв случая ясно.
И с тая турбина почвам да се разубеждавам нещо. По - добре е действително някаква малка турбина, щом ще буствам малко, дето поне лага ще го държи малък.
Мисля си още, но смяната на ЕКУто не е малка играчка и предполага да се правят по - истински нещата.

b_d

Мнениеот b_d » 11 юли 2005 11:28

El Camino написа:Мерси, Асене! Тоя като го гледам, доста жертви е дал в името на това да му остане неотварян двигателя - особено ме издразни смесването на горивото, за да няма детонации. Въпреки, че той явно буства повече, при мен няма да е такъв случая ясно.
И с тая турбина почвам да се разубеждавам нещо. По - добре е действително някаква малка турбина, щом ще буствам малко, дето поне лага ще го държи малък.
Мисля си още, но смяната на ЕКУто не е малка играчка и предполага да се правят по - истински нещата.


Има хора, които правят "bolt-on" Megasquirt за АЕ86 bluetop. Но е повече парички. Аз уви минавам на redtop и там заиграването е друго.


Върни се в “Toyota Мания”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта