Май ще турбинирам и аз
Публикувано на: 09 Юли 2005 19:41
Колкото и да ми се искаше да изпитам границите на атмосферния мотор, намерих турбина на Гарет от дизел на Мерцедес. С променлива геометрия е и е в отлично състояние. Геометрията се регулира с един стъпков електродвигател, трябва да видя как би могло да се свърже към оборотите. Или в най - лошия случай ще остане на врътка от купето, ама шоу ефекта ще е пъуен:).
Модел - А&Р 84 М4 Garrett FFP (ако това означение е модела, трябва да видя в нета).
Колкото до турбинирането - много го мисля и ми се оформят два варианта като подход:
1. Вариант (или turbo stage 2)Набирам сериозни вътрешности (подсилени бутала, валове, клапани) и най - добре нов двигател по - който да се работи. В крайна сметка нещата ще станат много истински, но има и недостатъци които не мога да пренебрегна. Ще предположи голяма инвестиция и малко време за работа и координирането на множеството модификации по колата, като съм в БГ. Чак невъзможно ми се струва, толкова време да отделя.
2. Вариант (или turbo stage 1:)) - лек турбо ъпгрейд без голям буст. Примерно stock internals, евентиално нова гарнитура или дори да не е - blue topa и без това не е с висока компресия. Предполага предимно работа по колекторите. Промени се надявам да не са необходими също по ECUто (мисля си, ще удържи за толкова) и дори не знам дали ще е необходим интеркулер при малък надув. Целта на този вариант е "заготовка" на турбо проект, който лесно може в последствие да се ъпгрейдва (евентуално запалване, ECU, интеркулер, вътрешности).
Проблеми - може и да не стане, както си го мисля.
2рия вариант мога да го легализирам в БГ, и в последствие дори да взема колата в Германия, да си сменям internals, настройвам ECUта.
Ако успеят да се докарат около 140 - 150 коня по тоя начин (да няма загуби и да се преодолеят 15тината кила допълнителна тежест:)), смятам етапа се oсмисля.
Модел - А&Р 84 М4 Garrett FFP (ако това означение е модела, трябва да видя в нета).
Колкото до турбинирането - много го мисля и ми се оформят два варианта като подход:
1. Вариант (или turbo stage 2)Набирам сериозни вътрешности (подсилени бутала, валове, клапани) и най - добре нов двигател по - който да се работи. В крайна сметка нещата ще станат много истински, но има и недостатъци които не мога да пренебрегна. Ще предположи голяма инвестиция и малко време за работа и координирането на множеството модификации по колата, като съм в БГ. Чак невъзможно ми се струва, толкова време да отделя.
2. Вариант (или turbo stage 1:)) - лек турбо ъпгрейд без голям буст. Примерно stock internals, евентиално нова гарнитура или дори да не е - blue topa и без това не е с висока компресия. Предполага предимно работа по колекторите. Промени се надявам да не са необходими също по ECUто (мисля си, ще удържи за толкова) и дори не знам дали ще е необходим интеркулер при малък надув. Целта на този вариант е "заготовка" на турбо проект, който лесно може в последствие да се ъпгрейдва (евентуално запалване, ECU, интеркулер, вътрешности).
Проблеми - може и да не стане, както си го мисля.
2рия вариант мога да го легализирам в БГ, и в последствие дори да взема колата в Германия, да си сменям internals, настройвам ECUта.
Ако успеят да се докарат около 140 - 150 коня по тоя начин (да няма загуби и да се преодолеят 15тината кила допълнителна тежест:)), смятам етапа се oсмисля.