Формула Атлантик :?

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
Аватар
Corolla_E9
Мнения: 243
Регистриран на: 01 Юли 2005 12:25
Местоположение: stara zagora

Формула Атлантик :?

Мнение от Corolla_E9 » 24 Фев 2008 00:26

Доколкото разбрах има някаква Формула Атлантик в щатите... и там ползват 4аге-та... без турбо ги надуват на по 250к.с. като за самото състезание не им позволяват да надвишават някаква граница.. примерно компресията 12.4:1 или нещо подобно и такива.. TRD двигатели разни... я дайте малко повече инф :/ че ми е инт. нещо инфо за самото състезание, двигателите и колите... видео материали това онова..

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 24 Фев 2008 08:01

Доколкото знам, 4A-GE са се използвали от 1990 до 2005г. докато Тойота е бил официален спонсор на тези състезания.

Аватар
Corolla_E9
Мнения: 243
Регистриран на: 01 Юли 2005 12:25
Местоположение: stara zagora

Мнение от Corolla_E9 » 24 Фев 2008 11:38

Ето изискванията
General:

Cylinder Firing Order: 1-3-4-2
Engine Bore: 81mm (3.189")
Engine Stroke: 77mm (3.031")
Oil Viscosity: 40 or 50 weight, depending on air temperature
Fuel Octane Rating: 108 prefered
Operating Oil Temperature: 200є-230є F, above 230є there is power loss
Operating Water Temperaure: 180є-200є F
Oil Pump Operating Pressure: 80-90 lbs
Spark Plug: Champion C55C or C57C
Compression Ratio: 12.7:1 maximum
Intake Camshaft Timing: 102є Lobe Center
Exhaust Camshaft Timing: 102є Lobe Center
Intake Valve Lash (cold): .012"
Exhaust valve Lash (cold): .013"
Ignition Timing: 28є BTDC @ 2,000rpm


Clearances'

Valve Lifter to Bore: .0005" - .0028"
Camshaft Journal: .0014" - .0028"
Piston Ring Gap (#1): .016" - .018"
(#2): .015" - .017"
Piston to Cylinder Wall: .0045" - 0050"
Wrist Pin Diameter: 19mm (.7480")
Wrist Pin: .0006" - .0015"
Main Bearing: .0020" - .0028"
Thrust Bearing: .003: - .006"
Con Rod Large End Diameter: 1.7726" - 1.7716"
Con Rod Bearing: .0025" - .0030"
Con Rod Side: .008" - .012"
Crankshaft Nose Diameter: .9842" - .9834"
Crankshaft Main Journal Diameter: 1.8897" - 1.8892"
Crankshaft Con Rod Journal Diameter: 1.6525" - 1.6520"
Pilot Bushing ID: .678" - .676"
Input Shaft Diameter: .669" - .668"
Cylinder Head Flatness: Within .001"
Valve Spring Height (installed): 1.425" - 1.398"
Valve spring Pressure (installed): 50 psi @ installed height
Final Combustion Chamber Volume: 33.9 cc minimum per cylinder, including Cylinder Head Gasket.


Bolt Torque Specs

Crankshaft Front Pulley: 60ft/lbs
Camshaft Pulley: 35 ft/lbs
Idler Pulley: 27 ft/lbs
Crankshaft Main Bearing: 47 ft/lbs
Cylinder Head: 43 ft/lbs
Flywheel: 85 ft/lbs
Connecting Rod: 45 ft/lbs

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 24 Фев 2008 11:51

Corolla_E9 написа:Ето изискванията
не знам дали това са изискванията. поне подобни са параметрите на един добър японски двигател - като допуски. по-малка е само хлабината на клапаните, по-голяма степен на сгъстяване - и високите обороти на празен ход - заради рошавите валове. по-важно е железата, които се слагат - а те са мнооого скъпи. един такъв двигател има сравнително малък пробег - и е изключително скъп за поддръжка - поне по нормалните стандарти
status: за БАН

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 24 Фев 2008 15:24

И аз съм чел някъде че на 500мили и му правят ремонт wacko.gif

Не знам ама в Ebay продават един и текущата му цена е 7200$
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... ory=107063

"Last time I remember seeing them on the Hasselgren site, they were building them for around $25,000-35,000 or so."
ohmy.gif
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 24 Фев 2008 15:42

Hasselgren has 4 fresh Toyota Atlantic engines on the shelf and ready to ship.

Rebuilt Toyota Atlantic new pistons, full rebuild, std oiling filter, (on exhaust side ) 014 / 008 swift fitment $25k

Rebuilt Toyota Atlantic new block ,new pistons, flywheel, full rebuild 014 / 008 fitment ,full HRE oil system $30k


http://www.hasselgren.com/products.html
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 24 Фев 2008 16:07

Снимки: http://www.hasselgren.com/2006/images/AE86/index2.html

Колата я има и в:
Hot Version - Vol.86 - в края на Streets of Willow...., където и се чупи нещо.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Аватар
Ravshark
Мнения: 32
Регистриран на: 22 Авг 2007 20:11
Местоположение: София

Мнение от Ravshark » 24 Фев 2008 22:13

Караите колите си с разум!?!Но не бавно
MR2 AW11 1.6 4A-GE twin camp

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 126 госта