Страница 4 от 4

Публикувано: 25 юни 2008 18:29
от sskk87
грубо казано приличаше на оръжейна нарезна цев. mellow.gif[/quote]

mi moito e po4ti sa6toto:)Kogato hodih da si go kupuvam,maistora mi kaza 4e predlaga i rezonatori i uskoriteli.Kato popitah kva e razlikata,otgovora be6e 4e rezonatora e pove4e za zvuk a pak uskoritelq e ujkim da di6a po lesno dvigatelq,a osven tova za rezonator mi iska6e 80lv a taka nare4eniq "uskoritel" be6e 50lv biggrin.gif

Публикувано: 15 юли 2008 21:23
от Uncle Dido
Резонатора представлява корпус от скопчана алуминизирана ламарина с дебелина 1.5мм, на ф110, или овал, в който има перфорирана алуминизирана тръба с различен диаметър. Натъпкан е със стъклена влакнеста (на конци) вата и е закопчан двустранно. Тъй като перфорираната тръба е проходна, без камери, газовете преминават през нея сравнително свободно. Много от гърнетата на РЕМУС са направени така, но от неръждаема ламарина и без скопчаване (като улуци) а със заварки на ВИГ. Този резонатор (м/у другото това определение на шумозаглушаващото гърне му е дадено от един от технолозите в АСПО) се монтира предимно на мястото на катализатора, като целта му е да предотврати неприятния резонанс, ако се сложи на негово място тръба. Защото катализатора по принцип, при бензиновите мотори е и страхотен обезшумител. Това освобождаване на газовете, естествено си има и слабите страни - мотора изпразва прекалено бързо, особено се усеща при по-малките кубатури, по-бързото нахлуване на газовете води до по-големи натоварвания на следващите елементи от генерацията и до по-краткия им живот. За да се избегне голяма част от тези проблеми, има и други резонатори - т.нар. ускорители. Те не ускоряват абсолютно нищо, напротив, вътре в самото гърне вече има камери, бленди и т.н., направени за да имитират по-добре съпротивлението на катализатора и да дават необходимия (горе-долу) бекпрешър на мотора така, както е предвиден да работи.

Извинявайте за многословието ми. Успех! :thumbsup:

Публикувано: 23 сеп 2008 12:17
от Petar
Kolegi kak da razbera dali mi e zaminal katalizatora kolata e ve4e na 155 000 km. Dali e vyzmojno vse ohte da e zdrav ? unsure.gif

Публикувано: 23 сеп 2008 12:35
от Uncle Dido
Ако върви колата в пълния диапазон обороти - не го махай. Километрите не са толкова от значение, колкото как и с какво гориво е карана колата. Свалял съм катализатори на 250 000км., абсолютно здрави.

Публикувано: 25 мар 2010 18:00
от PoluZaSpaL
Пичове, знам, че се обаждам малко неподготвен, но вчера ходих да декларирам каляската. Там някаква мацка ми твърдеше, че катализатори на коли преди '95 нямало и нз си к'во, а четох преди това как си махате катализаторите. Става въпрос за Селика '90 2.0. Някой може ли да ми каже какво да търся като погледна под колата. Що е това животно катализатора. Все пак 10 лева са си 10 лева ;)

До колкото ми обясни един фр преди малко е нещо такова http://www.insidesocal.com/crime&courts ... ter_01.jpg и се намира зад тръбите на цилиндрите?

Публикувано: 25 мар 2010 18:07
от Vesko
Fido Dido написа:Свалял съм катализатори на 250 000км., абсолютно здрави.


А защо си ги свалял? biggrin.gif

Публикувано: 25 мар 2010 20:33
от Uncle Dido
http://emk-33.com/shop/index.php?cPath=59_263

Ето тук можеш да разгледаш най-различни по форми катализатори.

Иначе - да, по принцип катализатора се намира точно след изспускателните колектори.