Сервиз Опел/Фиат Варна (Булвария)

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, miLen4o

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12569
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 329
Местоположение: Варна

Сервиз Опел/Фиат Варна (Булвария)

Мнениеот slowtraveler » 04 апр 2017 20:09

Малко предистория: ползваме този сервиз от над 20 години - отначало поддръжка на закупени от тях автомобили, а след това - и за следгаранционна поддръжка...
Общо взето - обслужването бе що годе добро...
След прекъсване от няколко години и прехвърляне на Фиат към Булвария, започнахме да обслужваме Фиата при тях.
Що годе безпроблемно - изникваха дреболийки - май смяна дихтунг на инжектор, някоя друга биалетка... Сменяха ги без проблем.
След изтичане на гаранцията светна първата лампа - изгоря свещ, и в сервиза я скъсаха. Като върнаха автомобила с обяснението 'ако напънем - свещта ще се скъса - алтернативата е да смъкнем главата'... Опита ми с малко ключе показа, че свещта вече е скъсана... Както и да е - оправихме свещта и го отдадохме на отделен изолиран случай...
Общо взето идилията трае до миналата седмица... Колегата чува притеснително чукане от двигателя и веднага кара автомобила там.
На третия ден питаме - какво стана.. Ами елате да видите, че трябва да вземаме решение.
Отиваме - смъкнат пластмасовия капак на двигателя и двете дюзи... Другите две дюзи не излизали... Мерили компресия. На 4-ти цилиндър компресията била много ниска (сега се усещам, че още тогава е трябвало да питам повече).
- Параметри на дюзи?
- Ами не сме правили проверка.
- Е и?
- Ами извикахме Ви да Ви кажем, че дюзите не излизат - можем да ги напънем, ама ако ги счупим - ще трябва да си купите нови?!!
Общо взето позицията ми бе: чупи/купи, или ако не се наемат - да ми върнат писмено, че официалният сервиз не са способни да извадят дюзите без да ги строшат и да връщат автомобила...
На другия ден
- 'извадихме ги'...
- Ами добре... Диагностика?
- Засега нищо - трябва да смъкваме главата.
- ОК - сваляйте...

На следващият ден свалят главата. Обаждат ми се
- видимо нищо нито по бутала нито по глава нито по цилиндри.
- измерихте ли разстоянието от челото на буталата в ГМТ до ръба на блока (може да даде ориентировъчна оценка за биели, бутални болтове и т.н....
- Не, не можем да превъртим коляновия вал, защото като освободихме веригата отгоре, и тя запецна долу около вала. Да даваме ли дюзите на стендоване?
- НЕ, докато не се разбере откъде е металният звук!
- Ами може да е чукнала клапани - то при правите клапани не се вижда ясно всеки път. Трябва да разободорудваме главата.
- Засега задръжте - не сте ме убедили, че сте намерили проблема.
- Ами веригата е много разтегната и е прескочила няколко зъба!
- Как го установихте (колата е на 125х.км).
- Ами като смъкнахме главата, видимо буталата бяха в друго положение?! (явно това им е точния метод, въпреки, че автомобила си е дошъл на ход)
- А как разбрахте, че е разтегната веригата - измерихте ли положението на валовете преди демонтажа? Измерихте ли дължината на звената?
- Нямаме такава информация.

На следващият ден:
- трябва да свалим картера, защото не може да се смени веригата.
- СТОП! Никакво пипане повече. Дайте ми проформа за работата.

Дават ми цена няколко хиляди лева wacko.gif Като в това са включени само смяна на верига, гарнитури и монтьорска работа bash.gif И то без да е приключила диагностиката. 'Допълнително към цената ще включим и допълнителните работи, които излязат като успеем да намерим проблема'...
Това - на седмия ден от престоя на автомобила.
С това чашата преля и днес имахме среща с управителя на сервиза - съгласи се, че не е правилно... Ще се вземат мерки и т.н... Казах му, че вече е късно - да сложат в кашони чарковете на автомобила и си го вземаме - нямаме намерение да го оставяме и минута повече.. Ами добре.... Ще платите само работата до момента.
Днес се поразтърсихме и намерихме друг сервиз (с фирмено оборудване и софтуер), където (навярно поради съдействие от приятел) управителя се съгласи да приеме такъв автомобил... Напълно разбирам съмнението им - и аз не бих приел автомобил, чиито половин двигател е разпилян в багажника.

Пристъпихме към финализиране на финансите - възроптах срещу часовата ставка...
Все пак това е работно фиатче, а не мерцедес. Искат ми часова ставка 65лв?!!! guns.gif Казах им, че няма да стане номера - дори БалканСтар има доста по-ниска ставка...
Коригираха ставката... Гледам във фактурата: измерване на компресия...
- дайте протокола от измерването
- ами ние нямаме апаратура да даде разпечатка
- добре - напишете един протокол със стойностите по цилиндрите
Връща се със стойностите - 3-ти цилиндър :18атм, 4-ти : 10атм...
- А другите цилиндри?
- Не сме ги мерили.....

Добре, че съм спокоен по принцип guns.gif
Как да е - смъкнаха сумата...
Натоварихме колата на пътна помощ и в другия сервиз... Ха познайте дали някога ще стъпя в този 'официален' сервиз...

П.С. след десет минути в другия сервиз на поляната, където разтоварихме автомобила дойде майстора да види за какво става въпрос (нямаше възможност да я вкарат веднага)... Вдигна главата (тогава за първи път видях работната повърхност), и каза 'няма ударени клапани, ама буталото на трети цилиндър е удряло главата'... Ясно се виждаше отпечатъка. Нататък бе ясно - леко завъртане на коляновия вал илюстрира огромният луфт (вероятно биела).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1682
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Сервиз Опел/Фиат Варна (Булвария)

Мнениеот BOz » 05 апр 2017 11:02

Тъпо.
Може ли два въпроса, коментара:
1. Ако може да доразкажеш финала на тази история. Че тия Фиати по принцип разтеглят верига и трябва да се сменя. Но механично по принцип нямат проблеми. За това ми е интересно.
2. Часовата ставка не би ли следвало да е на база сервиз, а не на марка автомобил? Просто ми е интересно, защото всеки сервиз си има часова ставка глобално, а не я променят спрямо самата марка автомобил, който правят. За справка в ТМ часовата им ставка е 72лв/ч.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12569
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 329
Местоположение: Варна

Сервиз Опел/Фиат Варна (Булвария)

Мнениеот slowtraveler » 05 апр 2017 11:26

За смяна на веригата - разбира се, че ще се смени (въпреки, че е на 120х.км - то май по-добре с ремък да се кара :) )...
Но за финала ще трябва да изчакате - в новия сервиз приеха автомобила извън графика, и до края на седмицата ще работят по него само ако не дойде записан клиент...
За часовата ставка - ТМ явно са решили да трупат пачки :) Мерцедес имат такава часова ставка в БС :) БС имат разлика в зависимост от марката - на Джип е доста по-евтина отколкото на Мерцедес.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Iliyа Damyanov
Мнения: 296
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 82
Местоположение: Мюнхен

Сервиз Опел/Фиат Варна (Булвария)

Мнениеот Iliyа Damyanov » 05 апр 2017 11:54

До колкото разбирам от география ако веригата се разтегне прекалено трябва да светне чека защото се губи синхронизацията между датчиците колянов и разпределителен вал. За прескочили зъби даже не искам да коментирам. Не се сещам кой фиатски двигател е на верига освен три литровия F1C който го слагат на Дукато и Ивеко но със сигурност не е този защото е от групата на милиониците.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12569
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 329
Местоположение: Варна

Сервиз Опел/Фиат Варна (Булвария)

Мнениеот slowtraveler » 05 апр 2017 11:57

Може и да не светне чека - предполагам клапаните първи ще се обадят... Но аз не съм убеден, че веригата е прескачала зъби - най-малкото това двигателче щеше да чукне клапан. Пък и колата е катерила доста сериозен баир към сервиза на собствен ход..
Затова и не съм убеден, че е разтеглило верига - трябва да се измери от чист интерес, но така и така е разпарчосано - ще се смени...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1682
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Сервиз Опел/Фиат Варна (Булвария)

Мнениеот BOz » 05 апр 2017 14:20

Офтопик
Iliyа Damyanov написа:Източник ако веригата се разтегне прекалено трябва да светне чека защото се губи синхронизацията между датчиците колянов и разпределителен вал.

Не светва.
Iliyа Damyanov написа:Източник Не се сещам кой фиатски двигател е на верига

1.3жтд.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

мехаННика
Мнения: 1449
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 129
Местоположение: София

Сервиз Опел/Фиат Варна (Булвария)

Мнениеот мехаННика » 06 апр 2017 11:02

Малко едностранчиво ги пишете нещата. На мотор който​ явно блъска нещо голямо вътре да включваш диагностика си е загуба на време. Да не говорим че е и опасно, защото ако забие междувременно някоя биела в стартера ти ще кажеш ама аз го докарах работещ. Това с дюзите също, какво като си сервиз ,оторизиран или не ако дюзите не излизат нормално начина да се извадят е един- с груба сила. И резултатите зависят от конструкция, инструменти, опит и сума ти други фактори. На последния ми Д-КАТ и четирите не оцеляха, извадени от човек търсен в цяла София за точно такива проблеми. Като добавим и един неопитен, неуверен или направо некадърен човек и имаме всички условия за чудесен скандал.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12569
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 329
Местоположение: Варна

Сервиз Опел/Фиат Варна (Булвария)

Мнениеот slowtraveler » 06 апр 2017 11:18

Сашо, обяснението което получих бе че се е появило тракане, а не сериозно блъскане, което да притесни човека и затова не е поискал пътна помощ (има безплатна услуга включена в застраховката на автомобила)... Първоначалните съмнения дори са били за недобре работеща дюза...
За вадене на дюзите - съгласен съм принципно, но не и за толкова нов автомобил.
Основният проблем е липсата на оборудване в официалния сервиз - нямаш механична скоба/екстрактор/приспособление, какво да говорим за хидравлична скоба. И това - на двигател, който е с вертикални дюзи и удобна глава за опора - лесно може да се направи такова приспособление... Предложението 'дай да блъскаме с чука, щото друго нямаме' не ме устройва... Бих разбрал, ако имаха оборудване, но не се е получил желаният резултат - тогава не бих обелил дума - знаеш, че също се занимаваме с ДВГ и механики (и то доста стари :), та ми е пределно ясно какво може да се случи ).
Но когато 'официален сервиз' не разполага с правилното оборудване, и да иска ти да носиш отговорността - това е безумие..
Ти би ли мерил компресия с две монтирани и две демонтирани дюзи, и да искаш пари за това, и то при условие, че след като си смъкнал и втория комплект дюзи си забравил да продължиш/повториш измерването? Пък и навярно не си записал стойностите, защото видимо нещата не се стиковат по цилиндри - както писах проблема е в 3-ти цилиндър, който според 'измерването' е що годе ОК.. Следата от буталото по главата е смъкнала част от нагара (явно при изпускателния такт), но няма следа от каквато и да е следа от деформация на челото на главата или контакт с метала (да, ще се провери допълнително)... Хлопането навярно е било от биелен лагер (буталото видимо хлътва/хлопва като се натисне с пръст), но 'аутопсията' ще покаже точно причината...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12569
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 329
Местоположение: Варна

Сервиз Опел/Фиат Варна (Булвария)

Мнениеот slowtraveler » 18 май 2017 22:04

Реанимацията приключи... ФеЯ-та е на пътя.
Сменени: нов колянов вал (стария надран над ремонтен размер), нова биела (старата - надрана - превъртял лагер), основни и биелни лагери, кертридж турбина (старата - с наченки на изпускане на масло), вложки клапани... Лек шлайф на главата (общо взето полиране).
Следите - като от маслен глад... Причината??? Не знам...
Следи от удар по картер - няма. Видими други причини - няма... Помпата - има живот още толкова и половина.
Втория сервиз е източил 500мл масло, но впоследствие се оказа, че първия сервиз също е точил неизвестно количество масло...
Питах служителя ми дали е проверявал маслото веднага след смяна.. Каза, че всеки път го е проверявал следващия ден и било напълно черно... Което би означавало че не е сменяно както трябва (или не сменяно, или без смяна на филтър или не знам какво)... След 50км проверих маслото - съвсем лек оттенък от потъмняване, но все пак този път двигателя е бил съвсем 'осушен' и измит...
Да, дизелака веднага цапа маслото, но все пак няколко седмици остава по-светлия оттенък от новото масло...
Та затова и не знам какво да мисля...
Такива са фактите и резултата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Черен списък на некоректни търговци и сервизи”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост