[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Свирещи накладки - профилактика на водачи на предни спирачни апарати

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5635
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 362
Местоположение: Варна

[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Свирещи накладки - профилактика на водачи на предни спирачни апарати

Мнениеот Akima » 17 апр 2017 21:30

Автомобил:
Lexus IS200 XE10 - ниво Executive

Компонент/агрегат:
Предни накладки TRW.
Предни спирачни апарати - водачи.

Проблем:
Накладките "свирят" при спиране.
Вероятен "заяждащ" водач на преден спирачен апарат.

Решение:
Демонтаж и разглобяване.
Шкурене на накладки.
Почистване и лубрикиране на предни водачи.
Монтаж.

Процедура по демонтаж:
Не мисля, че е необходимо да влизам в детайли.

Сваляте гумите и шоуто започва:
Изображение
Виновникът:
Изображение
Пазете "телчетата":
Изображение
Накладките излизат лесно:
Изображение
Добре "препечени" накладки с маркировка TRW:
Изображение
Водачът заподозрян за нарушеното ми аудио спокойствие:
Изображение
Горен водач:
Изображение
Горен и долен водач - внимавайте за о-пръстенчето:
Изображение
"Колхоз" отвсякъде:
Изображение
Неизвестен за мен преден спирачен диск:
Изображение
Спряхме работа, за да се посмеем на маркировката на окачването:
Изображение
Почистване на леглото на водача с TRW Brake Cleaner и БГ Кореселин:
Изображение
Изтича много "гняс" и малко гнус:
Изображение
Поизчистен горен водач - годините не са му простили:
Изображение
Също и на долния водач - тук се вижда добре гумичката:
Изображение
Всичко се смазва обилно с лябимата марка медна грес:
Изображение
След "разходка" до руските справочни сайтове установих марката на предните дискове -
Girling
Изображение



Повтаряте горното упражнение 2 пъти/по около 50 минути на колело/, сглобявате, шкурите накладките върху равна повърхност с едра шкурка докато премахнете огледалния нагар, почиствате леглата на накладките и събирате апаратите като може да ползвате медна грес на добре познатите на всички места.Готови сте.
Първите 10-20 спирания да се извършат плавно и внимателно - до пълно напасване на накладките.
Остава да се насладите на безопасно и безшумно спиране всеки път, когато натиснете спирачката.


С колегата G.Panayotov обмисляме създаването на специализиран варненски IS-сервиз. punk.gif
Поздрави. cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1070
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 15
Местоположение: Пловдив

[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Свирещи накладки - профилактика на водачи на предни спирачни апарати

Мнениеот max-2 » 19 апр 2017 08:32

Това е неправилна манипулация, колега. Ако искаш мога да обясня, за общото благо, но без да ми триеш мнението този път. Иначе хвала за ентусиазма. :thumbsup:
Carina E 4AFE LB, Citroen C5 X7 3.0 HDI
Bass_Mann написа: Японските коли имат максимален въртящ момент на високи обороти. За разлика от отрочетата на VAG ,които като им дадеш газ и оставаш без управление щото предницата ти е във въздуха.

Потребителски аватар
G.Panayotov
Мнения: 126
Регистриран: 28 сеп 2015 17:05
Репутация: 35
Местоположение: Варна

[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Свирещи накладки - профилактика на водачи на предни спирачни апарати

Мнениеот G.Panayotov » 19 апр 2017 10:14

И кое по точно е неправилно?
Toyota Avensis T25 D-CAT Executive 2AD-FHV

Lexus IS200 Executive 1G-FE |LSD|12 pot 1NZ-FE Injectors|K&N air filter|Eibach Pro Kit springs|TRD bushings|steering rack+sway bar PU bushings|EBC Ultimax+Green Stuff|HEL Braided lines

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1070
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 15
Местоположение: Пловдив

[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Свирещи накладки - профилактика на водачи на предни спирачни апарати

Мнениеот max-2 » 19 апр 2017 11:14

Медната грес ще унищожи(разлага и раздува на повечето марки апарати) гумения пръстен на водача и маншона му. Ползвайте високотемпературна грес без петролни съставки (силиконова, тефлонова). Има такава на VOLVO, неутрална е към гумените уплътнения-довечера ще я снимам. Бяла е на цвят и става и за лубрикиране на буталата на спирачните апарати също. За буталата има добър вариант на ATE също, но тя не е подходяща за водачите. Медната грес има място само на гърба на накладките и на леглата на накладките в спирачния апатат. По състоянието на водачите мисля, че трябва да ревизирате и буталцата. Без да ги прибирате навътре ги извадете почти до край. Ако има мръсотия под маншона ги извадете, почистете само с нова спирачна течност и парцал и затворете със старите уплътнения и обилна смазка, за да ги предпазите от влага за следващите 5 години примерно. Ако буталата са замърсени, което е твърде вероятно, при прибирането им за поставяне на нови накладки се наранява уплътнението и се влошава по-нататъшната работа на спирачния апарат.
Carina E 4AFE LB, Citroen C5 X7 3.0 HDI
Bass_Mann написа: Японските коли имат максимален въртящ момент на високи обороти. За разлика от отрочетата на VAG ,които като им дадеш газ и оставаш без управление щото предницата ти е във въздуха.

Потребителски аватар
G.Panayotov
Мнения: 126
Регистриран: 28 сеп 2015 17:05
Репутация: 35
Местоположение: Варна

[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Свирещи накладки - профилактика на водачи на предни спирачни апарати

Мнениеот G.Panayotov » 19 апр 2017 11:53

Първо споменатите гумички се водят петроло-устойчиви(2г. минаха от същата процедура на моята кола и още не са раздути). Тефлонова и силиконова грес спичат много бързо(пробвано е вече с тях) и довеждат до блокиране на спирачен апарат след време. Тези които си споменал може да си смажеш тампоните на стабилизираща щангата.

За буталцата няма задържащи такива, няма сцепени маншони, че да влиза мръсотия. При чистенето на буталцето със спирачна течност точно тогава ще раздуеш маншоните или ако смяташ да ги вадиш на не свалено бутало ми е интересно как ще влязат, без увреждания.
Toyota Avensis T25 D-CAT Executive 2AD-FHV

Lexus IS200 Executive 1G-FE |LSD|12 pot 1NZ-FE Injectors|K&N air filter|Eibach Pro Kit springs|TRD bushings|steering rack+sway bar PU bushings|EBC Ultimax+Green Stuff|HEL Braided lines

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12529
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Свирещи накладки - профилактика на водачи на предни спирачни апарати

Мнениеот slowtraveler » 19 апр 2017 12:03

В случая съм съгласен с max-2, че медната паста не е идеалният смазващ агент....
Въпреки, че едва ли ще повреди гумените детайли - все пак повечето от тях са маслоустойчиви (явно заради опасността да бъдат покапани от спирачна течност, която си е доста агресивна)..
Ето малко за четене: http://www.aa1car.com/library/2005/ic80560.htm
Навярно това е правилният продукт на Liqui moly: https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000414 ... 9.0-en.pdf
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1070
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 15
Местоположение: Пловдив

[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Свирещи накладки - профилактика на водачи на предни спирачни апарати

Мнениеот max-2 » 19 апр 2017 12:55

Не всяка силиконова или тефлонова грес става. Точно затова съм споменал вече изпробван продукт около 6 години. Но колите са си ваши, правете ги както намерите за добре. Много пъти съм виждал скапани спирачни апарати точно от неправилни лубриканти и то от сервиз за спирачни системи. Да не говорим, че по сервизите въобще не знаят, че се слага нещо по буталцата и раздвижват с вд40. Когато буталцето стане трудноподвижно шанса да не е с повредена повърхност е 50:50. Точно затова препоръчвам превенция. И да-маншона на буталцето се демонтира преди да извадиш буталото, иначе го късаш. Гумените уплътнения на японските апарати са почти вечни, затова е разумно да си ги пазим. :D
Към Slowtraveler: гумичките, които издържат на спирачна течност загиват от петролни смазки. Просто имат различен хим. състав. За обратното не съм сигурен. Може би има такива, които издържат и на масло и на спирачна течност, но не е разумно да се рискува.
Carina E 4AFE LB, Citroen C5 X7 3.0 HDI
Bass_Mann написа: Японските коли имат максимален въртящ момент на високи обороти. За разлика от отрочетата на VAG ,които като им дадеш газ и оставаш без управление щото предницата ти е във въздуха.

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5635
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 362
Местоположение: Варна

[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Свирещи накладки - профилактика на водачи на предни спирачни апарати

Мнениеот Akima » 12 юли 2017 15:55

Очаквайте скоро:
IMG-20170712-WA0000.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".


Върни се в “Технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост