Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12316
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 305
Местоположение: Варна

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот slowtraveler » 09 окт 2017 15:36

Да, имах предвид МГ2 :thumbsup: Коригирам си мнението...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 62
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 18
Местоположение: Русе
Контакти:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот plamsav » 09 окт 2017 15:38

slowtraveler написа:Източник Запомнете върти ли се МГ1 то той или произвежда електроенергия или черпи електроенергия.

Зависи от логиката на електрониката... Това дали МОЖЕ да произведе енергия не означава, че я произвежда... Въртенето на генератор не означава че той задължително произвежда енергия... Да, може да генерира напрежение/потенциал, но няма ли товар, токът ще е 0А, и съответно - мощността ще е 0W, което автоматично прави произведената енергия 0кВч :)


На логиката и е зададено по условие да произведе максималното количество електроенергия от свободния остатък, който остава от ДВГ. И там верига винаги има. т.е. трите фази са свързани перманентно към инвертора. Ако някоя не е свързана не можете да запалите ДВГ то. Все пак може да кажете на Приус да сложат манивела.

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 62
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 18
Местоположение: Русе
Контакти:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот plamsav » 09 окт 2017 15:45

BOz написа:Източник Е защо да няма как да се получи? Още ли жокери да ти дам? А и къде съм писал за обороти по принцип, че не виждам. Един двигател може ли да работи в максимален работен режим, но не намиращ се в максимални обороти? Да не навлизам и в подробности, че започвам и с "на теория", за да се илюстрира идея за размисъл.
Май започвам да виждам заяждане от твоя страна или най-малкото неразбиране на написаното, което съм направил, я от недоизчитане на текста, я от неразбиране, я от някаква друга причина.


На теория какво ще стане с енергията ако короната се върти да кажем с 1 оборот в минута (колата се движи с да кажем с под 1км/ч), а ДВГ-то работи на макс през това време? Как ще се разпредели въртящия момент?

ДВГ-то работи на макс - под макс разбирам на максимални обороти. Извинявам се ако съм разбрал нещо погрешно.

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 62
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 18
Местоположение: Русе
Контакти:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот plamsav » 09 окт 2017 15:53

BOz написа:Източник Дай ми данни за производството на електроенергия когато засилиш колата да кажем с 50км/ч и я сложиш на "Н" да видим каква енергия се произвежда от МГ-1 през това време.
МГ-1 може да бъде и като генератор, и като ел. двигател, но и като балансьор в системата, нито да произвежда енергия, нито да харчи (не произвежда нито положителен, нито отрицателен въртящ момент (още един жикер)). Това е част от една идея, където слоу спомена малко по-назад по принцип.


Не виждам логика при 50 км/ч да пипам лоста за скоростите и може ли малко ориентир за идеята на слоу - нещо от рода раздел, ключова дума и т.н. А иначе сте прав - тогава няма да имаме движение на електричество.
Благодаря

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12316
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 305
Местоположение: Варна

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот slowtraveler » 09 окт 2017 16:18

Моля групирайте мненията си в едно :whistle:
plamsav написа:Източник На логиката и е зададено по условие да произведе максималното количество електроенергия от свободния остатък, който остава от ДВГ. И там верига винаги има. т.е. трите фази са свързани перманентно към инвертора. Ако някоя не е свързана не можете да запалите ДВГ то. Все пак може да кажете на Приус да сложат манивела.

МГ1 не се върти само когато се върти ДВГ... А щом не знаете, че промяна на товар при електронните и електромеханични устройства от доста години не се командва с включване и изключване на намотки - по-добре не пипайте електрика (вашето мнение отново ме навежда на мисълта, че имате пропуски в знанията - дано да е само пропуск в изразяването ) .....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1619
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 165
Местоположение: София

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот BOz » 09 окт 2017 16:27

plamsav написа:Източник На логиката и е зададено по условие да произведе максималното количество електроенергия от свободния остатък, който остава от ДВГ.

И това е грешно гледане на нещата.
Логиката не е да може да произведе максимално количество енергия от свободния остатък. Замисли се. Ако имаш свободен остатък, а нямаш къде да "трупаш" тази енергия (да кажем батерията си е пълна и не е необходимо зареждането ѝ), защо произвеждаш енергия тогава? Защо имаш остатък въобще? Не може ли просто да намалиш произвежданата от ДВГ-то енергия? Това пак е жокер и се нарича едно състояние (има си име по принцип), в което влиза системата. И ако познаваш как работи цялата система, то ще се стремиш да вкараш колата в това състояние, за да пестиш гориво до колкото е възможно, а няма да произвеждаш излишно енергия, за да въртиш МГ2 под формата на ел. двигател с остатъка от ел. енергията произвеждана от МГ1. Ако схванеш тази логика на системата и я усещаш на практика, от тук си с около литър разход надолу. :D
И, за да видиш, че нямам идея да се заяждам, а да давам информация, която би могла да ти бъде полезна, то ще ти задам още един въпрос за твой собствен вътрешен размисъл, за да започне да виждаш нещата от по-различна страна. И ако може да си отговориш, то ще си разбрал в малко по-дълбока степен как работи системата. А именно - какво става ако по време на въртене МГ-1 има за цел да се върти в обратна посока (негативни обороти)? В този режим виж от къде на къде отива енергията и може да си изясниш малко повече нещата, ако имаш желание, което поне така ми изглежда.
plamsav написа:Източник Не виждам логика при 50 км/ч да пипам лоста за скоростите и може ли малко ориентир за идеята на слоу - нещо от рода раздел, ключова дума и т.н. А иначе сте прав - тогава няма да имаме движение на електричество.
Благодаря

Аха. Значи може МГ1 да се върти и без да произвежда енергия, който въпрос ми беше просто да ти илюстрирам, че може да се върти МГ1 и без да прави нищо, защото просто така трябва (да се "отвори" механично ПСД-то). tooth.gif
Логиката има и то в голяма степен. За да ти направя паралел към търсената от теб логика, без да пипаш лоста на скоростите, какво представлява пулс-и-глайд режима от техническо естество? С какво е по-различен от това да буташ лоста постоянно в "Н" когато искаш да глайдваш? Не търся отговор, а просто ти давам жокери за размисъл. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 62
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 18
Местоположение: Русе
Контакти:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот plamsav » 09 окт 2017 17:03

slowtraveler написа:Източник plamsav написа:
Източник На логиката и е зададено по условие да произведе максималното количество електроенергия от свободния остатък, който остава от ДВГ. И там верига винаги има. т.е. трите фази са свързани перманентно към инвертора. Ако някоя не е свързана не можете да запалите ДВГ то. Все пак може да кажете на Приус да сложат манивела.


МГ1 не се върти само когато се върти ДВГ... А щом не знаете, че промяна на товар при електронните и електромеханични устройства от доста години не се командва с включване и изключване на намотки - по-добре не пипайте електрика (вашето мнение отново ме навежда на мисълта, че имате пропуски в знанията - дано да е само пропуск в изразяването ) .....


Когато постоянен магнит се върти достатъчно близо до намотка ВИНАГИ се създава потенциал, т.е. имаме енергия, която можем да оползотворим и това е заложено в Приус - Да се изцеди всяка капка, която иначе отива в небитието. Не разбирам само, защо не искате да вземете тази енергия, а да я оставите неоползотворена. А иначе като изключим скобите може да се каже че сте прав но нещата са доста сложни трябва да да се обясняват много по дълго и подробно, но вече се забиваме в друга тема. Добре си спомням че учебникът по ТОЕ беше много дебел и все още седи на видно място в библиотеката ми.

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1619
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 165
Местоположение: София

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот BOz » 09 окт 2017 17:11

plamsav написа:Източник т.е. имаме енергия, която можем да оползотворим и това е заложено в Приус

Тънкия момент е не дали можем, а дали трябва. И точно това прави Приус, не оползотворява енергията, защото може, а го прави в/до такава степен, в/до която трябва. Понякога трябва да използваш максимално тази енергия, но друг път трябва просто да я оставиш да се рее из действителността на нашето съществуване. И още хиляди варианти между двете състояния.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12316
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 305
Местоположение: Варна

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот slowtraveler » 09 окт 2017 18:31

plamsav, явно понятията са ни различни :) BOz съвсем правилно е отбелязал, че не винаги ни трябва тази енергия...
Вие когато се движите по равно винаги ли натискате леко спирачката с цел да преобразувате кинетичната енергия в електроенергия?!!! За да не я оставяте 'неоползотворена' да се похабява'?!
И това, че въобще се движите неоползотворена енергия ли е (щото все пак може да преобразувате тази кинетична енергия в ток)?
За учебника - не знам... Ние доколкото си спомням учихме ТОЕ по няколко 'тухли', а не по един учебник (по-точно учебникът бе от няколко тома)... И не стоят на видно място в библиотеката ми - все пак са основи, и ако не сме ги научили на времето - това означава, че нямаме база/основи на знанията си...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост