Икономичен автомобил ли е Prius?

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Какво мислите по въпроса?

Да
79
49%
Не
23
14%
Зависи от шофьора
59
37%
 
Общо гласове: 161

Потребителски аватар
stoyanov.bs
Мнения: 41
Регистриран: 26 апр 2014 19:55
Репутация: 0
Местоположение: Бургас

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот stoyanov.bs » 13 ное 2017 19:46

dexter написа:Източник Според мен е илюзия икономичността на тази кола...

Колега, какво имате в предвид, че икономичността на тази кола е илюзия? Аз не споделям мнението ви и за да не съм голословен, ще дам пример с предишната ми кола. Хонда ХРВ 1.6 105 кс, малко над 8,0л/100км среден разход.Със сегашната (приус 2), разхода ми е малко под 5/100. Тоест разлика от над 3л/100км в полза на приуса.При това приуса е по-пъргав, доста по-просторен и по-тежък. И за да не си помисли някой, че статистиката ми е прекалено малка - с двете коли имам 100хил.км навъртени общо с един стил на каране и същите маршрути.
Изображение

Потребителски аватар
dexter
Мнения: 36
Регистриран: 30 авг 2017 08:59
Репутация: 2
Местоположение: Ruse

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот dexter » 13 ное 2017 20:10

Нямам опит с този автомобил за да мога да кажа дали е по-пъргав от друг или по-просторен. Тогава, когато се интересувах от него средният му разход беше над 5, докато като купе не изглежда толкова голям за да кажеш, че ако е нормален ще гори 8-10л/100. на всичкото отгоре първоначалната му цена е такава, че можеш да си купиш доста добър конвенционален автомобил...Нищо лично към собствениците, нито към модела, но повече съм фен на напълно електрическите, отколкото на хибрида....
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно!
Сегашната - Avensis-'07, 2.2 150bhp
Бившата - Mazda6-'02, 2.3 166bhp
Вечната -Vectra A-'92, 1.4 75bhp punk.gif
Бившата - Golf 2-'86, 1.6 54bhp

pet77
Мнения: 56
Регистриран: 20 апр 2017 21:43
Репутация: 1
Местоположение: Ст.Загора

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот pet77 » 14 ное 2017 01:53

Колега не само за икономията се взима този автомобил,ред други причини има който са писани в дискусийте.Гледам ползваш АВЕНСИС 2.2/150к.с да страхотен автомобил но на градско под 8.5/9 малко трудно ще го свалиш особенно зимата,та май хибрида е по икономичен а.
Auris Touring Sports HSD

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 597
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 50
Местоположение: Стара Загора

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот WoLF » 14 ное 2017 09:59

Премиум цената трудно се сваля с разликата в разхода. Ако си вземеш някой хибрид нов трябва да го скъсваш от каране, че да е икономически изгоден за теб...
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1685
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот BOz » 14 ное 2017 10:20

dexter написа:Източник Според мен е илюзия икономичността на тази кола...

Илюзия, илюзия, колко да е илюзия. Лично аз не съм карал по-икономична кола, включително и дизелова такава. Само Ауди А2 с 1.2ТДИ не съм карал, но там съм сигурен, че вече бих се "заиграл" срещу хибрид на Тойота и вече борбата ще е силна. tooth.gif
dexter написа:Източник Нямам опит с този автомобил за да мога да кажа дали е по-пъргав от друг или по-просторен. Тогава, когато се интересувах от него средният му разход беше над 5, докато като купе не изглежда толкова голям за да кажеш, че ако е нормален ще гори 8-10л/100.

Какво не означава, че "не изглежда". Аз лично съм силно убеден, че няма "конвенционален" автомобил, който да може да даде по-нисък разход от хибрида, особено на градско. В най-оптимистичния вариант единствено извънградско и при високи скорости (140+), то дизела ще даде по-нисък разход с някакви десети. Във всичко останали случаи няма как просто.
dexter написа:Източник но повече съм фен на напълно електрическите, отколкото на хибрида....

И аз. Ама гроздето е кисело и за това за сега можем да си позволим стари хибриди. tooth.gif
WoLF написа:Източник Премиум цената трудно се сваля с разликата в разхода. Ако си вземеш някой хибрид нов трябва да го скъсваш от каране, че да е икономически изгоден за теб...

А бе премиум, колко да е премиум. Взимаш еднакво ниво на оборудване на два еднакви като оборудване автомобили и виждаш, че към днешна дата хибридния Аурис е с 2к по-скъп от "конвенционален".
Слагаме каталожната разлика от 2л/100км в полза на хибрида и виждаш, че си го "изплащаш" за има-няма 50к километра. Демек още в гаранцията. И това е без да включваш разликата в техническото обслужване докато е в гаранция (~50% от първоначалната разлика), след това да кажем и годишния данък (само от него избиваш разликата на колата докато е в гаранция) и виждаш, че още преди 3-тата година с хибрида излизаш "напред", дори и със скромните да кажем 10к на година.
И сега, нали, не е редно да сравняваш Аурис с Приус ценово. Просто са два модела с различно позициониране и конструкция ако щеш. За това се сравняват възможно два най-близки по модел/екстри автомобили, за да видиш пълната представа за разликата.

Иначе, да, колегата dexter вместо Авенсиса да си беше взел една Дачиа Логан, то със сигурност пак нямаше да може да "избие" разликата от цената на "Премиум" Тойотата. А и със сигурност един Логан 1.5ДЦИ харчи по-малко от Авенсиса, но да не навлизаме в подробности. :whistle:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 597
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 50
Местоположение: Стара Загора

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот WoLF » 14 ное 2017 10:59

Така, така wink.gif
Изображение
Изображение

pet77
Мнения: 56
Регистриран: 20 апр 2017 21:43
Репутация: 1
Местоположение: Ст.Загора

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот pet77 » 14 ное 2017 22:28

:thumbsup:
Auris Touring Sports HSD

Потребителски аватар
Рошко
Мнения: 903
Регистриран: 09 ное 2008 14:41
Репутация: 58
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот Рошко » 15 ное 2017 11:52

BOz написа:Източник п.п. Един бъг според мен на Приуса, или по-точно грешна (за мен) логика. Когато ресетна борда след зареждане и тръгна само на ток, той показва макс разход - 99.9/100. Нали започва си с -,-- защото няма статистика за гориво и разстояние, но след събиране на такива показва 99.9. След като изразходва някакво гориво, чак тогава показва разхода до този момент.
За мен логично би било да ми покаже 0/100.

На моя Аурис показва 0.00, явно са го оправили :)
BOz написа:Източник И понеже квартала ми е затворен поради ремонти, тапите са доста големички. Та разбрах Приуса колко харчи при 9км/ч средна скорост - 8.2/100. Доста доволно

Добре дошъл в ада на Пловдивчани! Тук Марко Тотев разкопа целия град, затвори перманентно улици и подходи, без да отвори алтернативни маршрути, отряза по 1 лента от и без това тесните улици за веолалеи и сини зони, а там, където няма синя зона, пак едната лента е блокирана от паркирали СМ, К, Х, РА и т.н., които няма кой да мине и да вдигне с паяка.... При създадената ситуация и средна скоросто 8-10 км/ч, тотални задръствания - буквално вътрешнозаводски транспорт - зареждането на батерията сутрин е невъзможно и разходът ми отива на 8.4 - 8.8/100... Тази сутрин излязох 15 минути по-рано и трафикът беше една идея по-слаб, ама наистина крехка идея и разходът беше около 6.7/100

Въпреки това съм доволен, защото със стария Аурис - 1.6 vvt-i - при далеч по-малко задръствания и поне 2,5 пъти по-висока средна скорост, средният ми разход в града беше около 9-10. Ако сега при този трафик бях още с него, сигурно щеше да прави 16-18/100.
Изображение Toyota Auris HSD 2015 Facelift Powered by 豊田 佐吉 and 豊田喜一郎
Изображение


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта