Страница 138 от 159

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 17 Яну 2018 11:33
от slowtraveler
Според дебелите книги фронталната площ на гумите влияе сериозно на челното съпротивление, и повишаване на разхода е от там...
Килограмите влияят повече на представянето (подресорните маси) и нуждата от повече мислене по окачването...
Съмнява ме да има каквато и да е промяна в окачването на Приус или Аурис, за които са написали, че може да слагаш гуми от 175 до 215 или 225..
Разлика 0.1л/100км между две съседни по размер гуми - може... Аз коментирах смъкване на разход 0.5л/100км от 'стандартните' според теб 215-225 до икономичния размер 175..

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 17 Яну 2018 15:46
от BOz
slowtraveler написа: Съмнява ме да има каквато и да е промяна в окачването на Приус
Ами това съмнение ти е грешно.
Както казах ъглите на сходимостта са различни, след това цялата кормилна колона на тези със 17" екстра е различна, електромотора (сервоусилвателя) е различен и т.н. Не са само гумите разликата. Както казах целта е да се направи Приус с екстра 17" колела по-различен на управление от този с 15" като цяло.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 17 Яну 2018 15:54
от slowtraveler
Хм... Странно... Би ли дал пример? Не като различна комплектация и лукс (и тегло), а като изискване за даден размер гума да се ползва друга настройка на окачването (при различно 'нулево' тегло е логично да има разлика в настройки)...
Защото различните комплектации е възможно да има различни окачвания (например усилено), или разлика в управлението, или спирачките...
При мен например има опция 'усилени спирачки', които ограничават размера до над 18", въпреки, че с обикновени спирачки могат да се слагат 17-ки..

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 17 Яну 2018 16:16
от BOz
Изображение

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 17 Яну 2018 16:33
от slowtraveler
Ясно - благодаря (явно сервото зависи от комплектацията) :thumbsup: За какво са споменавали различни настройки, при условие, че допустимият диапазон в 95% съвпада - японска му работа tooth.gif
А този модел предлагал ли се е и със 175?

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 17 Яну 2018 16:57
от BOz
Нем, само 195/65/15 и 215/45/17 с 0.1/100 разлика в консумацията. tooth.gif

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 17 Яну 2018 17:06
от slowtraveler
Ясно - явно това е предходния модел, защото сега доколкото се сещам пак са решили да се връщат и на 175... (Според онези таблици разликата не бе ли 0.1л/100км на съседни размери, а не през един ) ? ppp.gif

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 17 Яну 2018 17:09
от BOz
Ами не. То имаш или това или онова. И със звездичка, че ако избереш онова, то разхода ти е по-висок.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 17 Яну 2018 17:16
от slowtraveler
В смисъл при моделът с 215 гуми нямаш списък с одобрени размери?!

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 17 Яну 2018 17:29
от BOz
Честно казано загубих вече нишката какво ме питаш вече. Според мен 2 мнения назад съм написал кои са само двата одобрени размери спрямо производителя. Или 15", или 17" джанта и съответния размер. Нямаш друг одобрен размер. Всичко останало в е ръцете и волята на собственика в последствие.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 17 Яну 2018 17:49
от slowtraveler
Преди две страници бях пуснал линк, според който има доста широк диапазон одобрени ширини на гумите за Приус, та затова и питам - там ли са се объркали, или има някакъв друг фактор... :whistle:
И според този сайт Приус 2018 е с ширини на гумите 175 и 195 на 15 и 16" джанти...
Дали такава ширина създава опасност или Тойота е решила да поставя на изпитание шофьорските умения? Или просто е решила да заложи на еко-картата? :whistle:

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 17 Яну 2018 22:44
от BOz
Според брошурите, които разгледах за Приус 4, няма такава опция. Или 15-195, или 17-215 отново.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 18 Яну 2018 00:18
от slowtraveler
Тъкмо сега гледам сайта на Тойота - май там е истината..
Приус С - само 195/16", нормалния приус - 195/15 и 215/17...
Щом влизат и 15", значи пак няма да е 'спортно насочен' :)

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 18 Яну 2018 17:28
от WoLF
slowtraveler написа: По същият начин обосновано мога да твърдя: По-широка гука = повишен разход, повишена опасност от аквапланинг, по-малко сцепление при определени повърхности, неусточивост при неравен/грапав път, повишена подресорна маса и т.н.
Разход - да, аквапланинг - да(при еднакви грайфери на сравняваните гуми и поради по-голямата площ за разпределение на теглото), говорим само за асфалт и шосейни гуми, повишена маса - да(но е компенсирана на колите с предвидени такива размери)... :thumbsup:

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 18 Яну 2018 17:42
от slowtraveler
WoLF написа: аквапланинг... при еднакви грайфери на сравняваните гуми и поради по-голямата площ за разпределение на теглото
Реално погледнато аквапланинга настъпва при невъзможност на гумата да отведе водата... Грубо погледнато - гумата 'изстъргва' канал с ширината на самата гума...
Ако на пътя има 1см вода, и гумата е широка 20см, то за преминаването на 1м ще трябва грубо да отведе 1х20х100см=2000см2 - два литра вода... Ако гумата е широка 15см, то при същите условия гумата ще трябва да отведе само литър и половина
Ако колата се движи с 20м/с (72км/ч), то при по-широката гума трябва да изхвърли/отведе 40 литра вода в секунда, докато по-тясната - 30л/сек - разликата е сериозна :)
По същият начин влияе и на челното съпротивление - в единият случай широката гума измества 0.2мх0.20мх1м=0.04м2 въздух на изминат метър, което при 20м/с означава 0.8м3 въздух на гума за секунда... 1.6м3 за двете гуми (да кажем задните вече са във вихри и с по-малко съпротивление.
А в другият случай 0.2х0.15х1=0.03м2, и при скорост 20м/с - 0.6м3 въздух на гума за секунда... Или 1.2м3 за двете гуми...
За тези допълнителни 0.4м3 си е нужна допълнителна работа и съответно - разход на гориво...