Отопление при хибрдите?

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

уди
Мнения: 8
Регистриран: 18 окт 2016 10:18
Репутация: 0
Местоположение: Норвегия

Отопление при хибрдите?

Мнениеот уди » 19 окт 2016 08:12

Првет!
От известно време се ровя за информация за хибридите, обаче в повечето случаи всички теми опират до разхода, или дизел срещу хибрид, или за и против... Е, намира се и доста полезна информация, ама трудно и с много четене на безполезна такава.. За сега, проучването ми сочи че, който си е взел хибрид, не иска да се връща към нормална кола.

Та на конкретния въпрос - Колко бързо загряват, по-точно колко бързо започват да духат топло през зимата, и различни системи за парно ли имат ярис, аурис и приус?
Към момента карам ярис 1,3 2007, предимно на къси разстояния- около10км в посока, ако хибрида ще трябва да го чакам да загрява 8км, ми се обезмисля евентуалната смяна.
За приуса съм мяркал че е с ел. парно и не се нуждаел да чака да загрее мотора, за другите не съм срещнал информация различна от тази, че на парно харчили повече....

Благодаря предварително на всички отзовали се!

Потребителски аватар
Рошко
Мнения: 902
Регистриран: 09 ное 2008 14:41
Репутация: 58
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Отопление при хибрдите?

Мнениеот Рошко » 19 окт 2016 09:29

уди написа:Източник За сега, проучването ми сочи че, който си е взел хибрид, не иска да се връща към нормална кола.

Съвсем определено не бих се върнал на "нормална" кола!

уди написа:Източник Колко бързо загряват, по-точно колко бързо започват да духат топло през зимата,

Много бързо. Колкото бързо почва да духа топло и обикновен бензинов автомобил - след като загрее охладителната течност. Няма отделна система за отоплението - същата е като при нормален бензинов автомобил, именно затова в студените периоди разходът на хибридите се повишава - заради запалването на ДВГ за покачване на температурата му до работна (в студеното, когато е изключен, много по-бързо се отнема топлината му, особено, когато се "дърпа" в две посоки - към парното и към околната среда). През зимата доста често ми се е случвало въпреки, че батерията е заредена, да пали двигателя, за да загрее. В общи линии топло почва да духа няколко минути след запалването (да речем 4-5 минути максимум). На 2-3 км от вкъщи вече си духа съвсем нормално топло. Електрическо парно не знам да има, климатикът е електрически и не е на шайба към коляновия вал, поради което и работи дори и само на батерия, без ДВГ да е запалил.
Изображение Toyota Auris HSD 2015 Facelift Powered by 豊田 佐吉 and 豊田喜一郎
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12550
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Отопление при хибрдите?

Мнениеот slowtraveler » 19 окт 2016 10:12

Офтопик
Ами вземете си свестен дизел - започва да духа топло и да топли още в момента в който се кача :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Оги
Мнения: 534
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 42
Местоположение: Пазарджик

Отопление при хибрдите?

Мнениеот Оги » 19 окт 2016 10:58

Печка Вебасто топли охл. система и обдухва салона, може да се пали с дистанционно няколко минути преди да си тръгнал. Сутрин влизаш на топло, палиш топъл мотор. С някакъв дребен разход на гориво. Съоражението се скъпо и се ползува само ако колата стои навън. Но пък с лед и сняг по колата грижите са дребни. Може да се монтира на всякаква кола съответно с каквото гориво е.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12550
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Отопление при хибрдите?

Мнениеот slowtraveler » 19 окт 2016 11:01

За хибрид не върши работа, щото 'стартовото' му акумулаторче е като на моторетка tongue.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

уди
Мнения: 8
Регистриран: 18 окт 2016 10:18
Репутация: 0
Местоположение: Норвегия

Отопление при хибрдите?

Мнениеот уди » 19 окт 2016 11:35

Рошко написа:Източник Много бързо. Колкото бързо почва да духа топло и обикновен бензинов автомобил - след като загрее охладителната течност. Няма отделна система за отоплението - същата е като при нормален бензинов автомобил, именно затова в студените периоди разходът на хибридите се повишава - заради запалването на ДВГ за покачване на температурата му до работна (в студеното, когато е изключен, много по-бързо се отнема топлината му, особено, когато се "дърпа" в две посоки - към парното и към околната среда). През зимата доста често ми се е случвало въпреки, че батерията е заредена, да пали двигателя, за да загрее. В общи линии топло почва да духа няколко минути след запалването (да речем 4-5 минути максимум). На 2-3 км от вкъщи вече си духа съвсем нормално топло. Електрическо парно не знам да има, климатикът е електрически и не е на шайба към коляновия вал, поради което и работи дори и само на батерия, без ДВГ да е запалил.


Съдейки по подписа ти, става въпрос за аурис, предполагам че са еднакви с приус, но само предполагам....
Интересно ми е как е на ярис, дано се включат още собственици на хибриди да споделят.

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Отопление при хибрдите?

Мнениеот BOz » 19 окт 2016 14:30

За моделите, за които питаш има няколко варианта:
1. Ярис - най-обикновено подгряване на системата - все едно твоята кола. Нищо по-особено.
2. Аурис. Има три варианта. Единия е като Ярис - няма допълнителни спомагателни системи за отопление. Втори вариант е да има затопляне на водата чрез изгорелите газове. И трети вариант включвайки и допълнителен електрически нагревател на въздуха в купето.
3. Приус - всеки от тях има загряване на водата чрез изходящите газове, но допълнителна опция остава електрическия нагревател в купето.
При хибридите затоплянето харчи реално най-много енергия в града. Повече от климатика или задръстванията. Та ако колата стои навън на -15 градуса, ти си настроил да кажем 21 градуса в купето и караш по 5-7км, то не очаквай разходите, които ги пишат по каталозите, а доста завишени.

slowtraveler написа:Източник За хибрид не върши работа, щото 'стартовото' му акумулаторче е като на моторетка

Да ама за сметка на това имаш опцията да си пуснеш климатика лятото, преди да влезеш в колата. Ти с големия акумулатор не го можеш този трик. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

уди
Мнения: 8
Регистриран: 18 окт 2016 10:18
Репутация: 0
Местоположение: Норвегия

Отопление при хибрдите?

Мнениеот уди » 19 окт 2016 15:25

BOz написа:Източник
1. Ярис - най-обикновено подгряване на системата - все едно твоята кола. Нищо по-особено.

Означава ли това, че яриса ще загрява най-бавно от трите? Ако е поне колкото сегашния ми бива...

BOz написа:Източник2. Аурис. Има три варианта. Единия е като Ярис - няма допълнителни спомагателни системи за отопление. Втори вариант е да има затопляне на водата чрез изгорелите газове. И трети вариант включвайки и допълнителен електрически нагревател на въздуха в купето.
3. Приус - всеки от тях има загряване на водата чрез изходящите газове, но допълнителна опция остава електрическия нагревател в купето.

Абе аз накъдето и да се извъртя да бягам, все към приус ме дърпа, ама пусто като размери не ми пасва, ама нищо не се знае още...
Има ли начин да се разбере кой с какво е оборудван, или на късмет?

BOz написа:Източник ......не очаквай разходите, които ги пишат по каталозите, а доста завишени.

Разходите се надявам да не надминават сегашните ми поне, и да ми остане удоволствието от шофирането.

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Отопление при хибрдите?

Мнениеот BOz » 19 окт 2016 15:34

уди написа:Източник Означава ли това, че яриса ще загрява най-бавно от трите? Ако е поне колкото сегашния ми бива...

Теоретично да. Реално това "бавно" загряване се изразява в това колко по-често ще ти се пали колата и най-вече колко дълго ще работи след като запали. Демек от гледна точка на температурата в купето е почти все тая, за сметка на изразходвано гориво.
уди написа:Източник Има ли начин да се разбере кой с какво е оборудван, или на късмет?

Лично за Приус само съм гледал и се вижда по някои технически разлики - като предпазител за електрическия нагревател. Иначе с оглед и на канал трябва да се види също дали има маркучи към генерацията от охладителната система или липсват такива.
уди написа:Източник Разходите се надявам да не надминават сегашните ми поне, и да ми остане удоволствието от шофирането.

Разхода със сигурност ще ти е чувствително по-нисък, особено ако избереш отново Ярис. Освен това тук говорим за ниски температура и висок разход на хибридите, но да не забравяме, че ниски температури на нашите ширини не са толкова много във времето. Горе-долу 3 месеца. От които 3 месеца да се събира има-няма месец да е с температури трайно под -10 градуса. През останалите 9 месеца ще постигаш доста ниски разход от към гориво.
А крайното удоволствие от шофирането на хибрид ти го гарантирам.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

уди
Мнения: 8
Регистриран: 18 окт 2016 10:18
Репутация: 0
Местоположение: Норвегия

Отопление при хибрдите?

Мнениеот уди » 19 окт 2016 19:40

BOz написа:Източник Разхода със сигурност ще ти е чувствително по-нисък, особено ако избереш отново Ярис.

Ами, щеше ми се нещо маалко по-комфортно, та затова се загледах към аурисите, после пък към приусите и накрая пак ярис.... И сега голямо мислене ще пада..

BOz написа:ИзточникОсвен това тук говорим за ниски температура и висок разход на хибридите, но да не забравяме, че ниски температури на нашите ширини не са толкова много във времето. Горе-долу 3 месеца. От които 3 месеца да се събира има-няма месец да е с температури трайно под -10 градуса. През останалите 9 месеца ще постигаш доста ниски разход от към гориво.
А крайното удоволствие от шофирането на хибрид ти го гарантирам.


При мен е малко повече студеното време, ама има и по-зле от мен...

Мерси за отговорите на всички!
Пп. ако има и други, които има какво да споделят, да не се срамуват angel.gif

Потребителски аватар
Енев
Мнения: 103
Регистриран: 05 апр 2016 16:59
Репутация: 18
Местоположение: София

Отопление при хибрдите?

Мнениеот Енев » 19 окт 2016 19:48

7 градуса външна темпертатура(усеща се 5 :) ), започна да духа топло около 3-ия километър, като половината беше лек наклон нагоре, средна скорост 40км/ч. Инфо от преди 1 час. :thumbsup:
Ограничените размери на човешкия мозък не пречат на безкрайната човешка глупост!

Auris Hybrid Touring Sports 2016

Потребителски аватар
Рошко
Мнения: 902
Регистриран: 09 ное 2008 14:41
Репутация: 58
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Отопление при хибрдите?

Мнениеот Рошко » 19 окт 2016 21:43

уди написа:Източник щеше ми се нещо маалко по-комфортно, та затова се загледах към аурисите, после пък към приусите и накрая пак ярис.... И сега голямо мислене ще пада..
Колега, колко ти гори Yaris-a, та така си "забил" натам? Виж ми подписа за разхода - това е среден разход за 21000 км и малко повече от година... Колко ти прави ярето, та да се лишиш от желания от теб комфорт и да си вземеш пак яре, което вътре (отвън хваща око) е в пъти по-"дървено" от Auris...?

Няма какво да го мислиш... Ако Auris или Prius са ти по джоба, вземай каквото ти е на сърце и ти харесва повече. Ако не са, то тогава и да се чудиш, и да не се чудиш, ясно е, че трябва да е Yaris.
Изображение Toyota Auris HSD 2015 Facelift Powered by 豊田 佐吉 and 豊田喜一郎
Изображение

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Отопление при хибрдите?

Мнениеот Hursa » 19 окт 2016 23:39

Аз съм от топлолюбивите. Загрява бързо и стария аурис smile.gif . Подгряване на антифриза от изгорелите газове не се предлага мисля за аурисите продавани у нас. Електрически нагревател за купето, май също не се предлага у нас, дори като допълнителна екстра. Но новите ауриси се предлага с ел отопляеми седалки от ниското или средно ниво на оборудване, дали вършат работа?
Auris Е15 Hybrid

уди
Мнения: 8
Регистриран: 18 окт 2016 10:18
Репутация: 0
Местоположение: Норвегия

Отопление при хибрдите?

Мнениеот уди » 19 окт 2016 23:53

Рошко написа:Източник Колега, колко ти гори Yaris-a, та така си "забил" натам? Виж ми подписа за разхода - това е среден разход за 21000 км и малко повече от година... Колко ти прави ярето, та да се лишиш от желания от теб комфорт и да си вземеш пак яре, което вътре (отвън хваща око) е в пъти по-"дървено" от Auris...?

Никъде не съм забил още, засега само проучвам, дори не съм пробвал някоя все още.

Рошко написа:ИзточникНяма какво да го мислиш... Ако Auris или Prius са ти по джоба, вземай каквото ти е на сърце и ти харесва повече. Ако не са, то тогава и да се чудиш, и да не се чудиш, ясно е, че трябва да е Yaris.

Ами мисля го още, от всяка има по нещо което ми и не ми харесва, поне на теория...
Заглеждам аурис(ми е фаворит още от самото начало) и приус от 2013г.до 50х.км, за същите пари ще взема почти нов ярис... Съвсем друг е въпроса дали за още по-малко пари да не взема 3 годишен ярис на към 20- 30х.км.... Та такива мисли ми се въртят още из главата.

Потребителски аватар
prius 3
Мнения: 1443
Регистриран: 16 юни 2011 18:59
Репутация: 8
Местоположение: Германия

Отопление при хибрдите?

Мнениеот prius 3 » 27 окт 2016 14:58

Ако си зиморничав си вземи малка бензинова кола. Затопля много бързо. Ако имаш и други критерии ще е по-трудно. Ярис хибрид за какво ти е само не разбрах? Ако живееш в голям град с много задръствания и малко парко места с много нагъчкани коли, САМО тогава Ярис хибрида си заслужава. Ако не ти е проблем паркирането и трафика си вземи Приус или Аурис хибрид. Разхода на гориво е почти идентичен с Яриса хибрид, но комфорта е несравним и динамиката също. Според мен по-добре Приус/Аурис хибрид на няколко год. и малко км. отколкото нов Ярис хибрид. ;)
Изображение


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост